شرایط سرمایه گذاری در خارج از کشور

یکی از روش های مهاجرت کاری، سرمایه گذاری در خارج از کشور می باشد. شرایط سرمایه گذاری متناسب با روش و کشور انتخابی متفاوت است. از همین رو با آشنایی از قوانین و شرایط موجود، می توان انتخاب بهتری را در این مسیر اتخاذ نمود. از مهم ترین شرایط سرمایه گذاری در خارج از کشور می توان به میزان سرمایه مورد نظر و شرایط فردی اشاره نمود. شایان ذکر است که تمامی افراد در صورت سرمایه حداقل ۱۵ هزار یور قادر خواهند بود برای این روش مهاجرتی اقدام نمایند.

در سرمایه گذاری، فاکتورهایی همچون سن، تحصیلات و مدرک زبان از اهمیت چندانی برخوردار نمی باشند و افراد با هر میزان تحصیلات امکان اقدام از این روش را دارا می باشند. به طور مثال در روش های تمکن مالی، میزان سرمایه در ایران، در روش کارآفرینی، سوابق مدیریتی حائز اهمیت است. در همین خصوص با مطالعه این مقاله که توسط گروه تحریریه آریاناپارس تنظیم گشته است، قادر خواهید بود تا روش و کشور مناسب را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایید. با ما همراه باشید.

روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور

چه روش های برای سرمایه گذاری در خارج از کشور وجود دارد؟

روش سرمایه گذاری یکی از متنوع ترین روش های مهاجرت به سایر کشورهای دنیا می باشد. افراد متناسب با شرایط خود و انتخاب کشور مورد نظر قادر خواهند بود برای یکی از روش های تمکن مالی، خرید بیزینس، ثبت شرکت، خرید ملک، استارت آپ و کارآفرینی اقدام نمایند. در ادامه به تفضیل به هر یک از روش های سرمایه گذاری در خارج کشور اشاره می شود.

تمکن مالی

روش تمکن مالی به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور به حساب می آید. این روش را می توان در کشورهای اسپانیا، اتریش، پرتغال و یونان مشاهده نمود. در این روش افراد با ارائه تمکن مالی مورد نیاز کشور قادر خواهند بود برای کسب اقامت اقدام نمایند. میزان تمکن مورد نیاز برای این روش متناسب با کشور انتخابی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار یورو می باشد.

از شروط اصلی روش تمکن مالی، ارائه درآمد ماهانه بین ۲ تا ۳ هزار یورو می باشد. لازم به ذکر است که این درآمد نباید وابسته به حضور فرد در کشور مبدا باشد. در همین خصوص درآمدهایی همچون سود بانکی، اجاره و یا سود سهام مورد پذیرش قرار می گیرد. در این روش همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال حق همراهی در کشور مورد نظر را خواهند داشت.

خرید بیزینس

خرید بیزینس

خرید بیزینس به معنای خرید یک کسب و کار فعال در سایر کشورهای دنیا می باشد. خرید بیزینس این امکان را به سرمایه گذاران می دهد که بودجه مورد نظر خود را در یک کسب و کاری که در حال حاضر سود آور است، سرمایه گذاری نمایند. این روش در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور به شمار می رود.

یکی از برترین مزایای خرید بیزینس را می توان سود آوری کسب و کار در ابتدای امر عنوان کرد. این نکته بدین معناست که سرمایه گذاران از ابتدا و با خرید یک کسب و کار، سود تعیین شد برای بیزینس مورد نظر را دریافت می نمایند. این فاکتور در میان تمام روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور به عنوان امتتیازی اضافه تر تلقی می شود. از برترین کشورهای دنیا برای خرید بیزینس می توان به آمریکا، کانادا و لهستان و لیتوانی اشاره نمود.

ثبت شرکت

ثبت شرکت یکی از معمول ترین روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور به شمار می رود. کشورهای دنیا در برابر این روش، شرایط و قوانین مختلفی را اعمال می نمایند. به طور مثال بسیاری از کشورهای دنیا این امکان را به افراد می دهند تا به صورت تنهایی دست به این اقدام بزنند و در بسیاری دیگر از کشورها موظف به داشتن یک شریک در آن کشور می باشند.

بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی به دنبال ثبت شرکت در کشورهای بلوک شرق اروپا می باشند تا با این اقدام با کمترین دغدغه ممکن به اقامت این کشورها برسند. این مهم بعداز ۵ سال و تمدید سالانه به وقوع می پیوندد. از برترین کشورهای دنیا برای ثبت شرکت می توان به کشورهای استرالیا، آلمان و سوئیس اشاره نمود.

استارت آپ

استارت آپ به یک شرکت جوان اطلاق می شود که توسط یک یا چند کارآفرین تاسیس شده است تا یک محصول یا خدمات منحصر به فرد را به بازار عرضه کند. از نظر ماهیت، استارت آپ معمولاً با کمترین هزینه از جانب بنیانگذاران همراه است. در این روش سرمایه داران با تامین هزینه های محتمل در پروژه مدنظر افراد را در این مسیر یاری می رسانند.

هر کشور قوانین به خصوصی را برای برنامه های استارت آپ طراحی کرده است. کشور کانادا به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا، از افراد با افکار خلاقانه حمایت می کند و سرمایه مورد نیار برای ایجاد آن را در اختیار آنان قرار می دهد. در این مسیر طرح اقتصادی و متقاعد کردن سرمایه گذاران برای حمایت طرح شما به عنوان مهم ترین فاکتورهای تاثیر گذار به شمار می روند.

کارآفرینی

کارآفرینی به مفهوم توسعه و مدیریت یک سرمایه گذاری تجاری به منظور کسب سود با انجام چندین ریسک در دنیای شرکت ها اشاره دارد. به بیان ساده، کارآفرینی تمایل به شروع یک کار جدید است. کارآفرینی نقشی حیاتی در توسعه اقتصادی بازار جهانی در حال گسترش داشته است.

کارآفرینی به نوعی از سرمایه گذاری اتخاذ می شود که ایده افراد در آن نقش داشته باشد. در این روش افرادی که دارای یک کسب و کار در کشور مبدا می باشند، امکان گسترش و تاسیس همان کسب و کار را در کشور مورد نظر خواهند داشت. قوانین کارآفرینی در هر کشور متفاوت می باشد، ولی به طور معمول ارائه سوابق مدیریتی از لزوم این روش مهاجرتی است.

خرید ملک

خرید ملک به عنوان ساده ترین روش سرمایه گذاری در خارج از کشور قلمداد می شود. افراد بدون هیچ شرایط به خصوصی و فقط با خرید ملک در برخی از کشورهای دنیا قادر خواهند بود تا اقامت های موقت و یا دائم را دریافت نمایند. در برخی از کشورهای دنیا می توان از ابتدا اقامت دائم را دریافت نمود و در برخی دیگر با حضور مداوم در این کشور می توان به این مهم دست یافت.

در قوانین روش خرید ملک حق همراه درج شده است. این بدین معناست که همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال افراد سرمایه گذار مجوز حضور در کشور را دریافت می نمایند. خرید ملک این امکان را به افراد می دهد تا در صورت تمایل مشغول به کار شوند و در حین کسب اقامت، هزینه های زندگی خود را تامین نمایند.

ارزان ترین کشورها برای سرمایه گذاری

ارزانترین کشورها برای سرمایه گذاری در خارج از کشور

یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار برای انتخاب یک کشور، هزینه های مورد نیاز برای اقدام از روش سرمایه گذاری می باشد. این نکته بدین معناست که هزینه های اجرایی، میزان سرمایه مورد نیاز در این پروسه چه میزان است. در این بخش به ارزانترین کشورها برای سرمایه گذاری در خارج از کشور اشاره می شود.

خرید بیزینس در لیتوانی

در حال حاضر خرید بیزینس در لیتوانی به عنوان یکی از بهترین روش های مهاجرتی قلمداد می شود. افراد با کمترین سرمایه ممکن قادر خواهند بود تا یک کسب و کار در حال انجام را خریداری نمایند. در کشور لیتوانی می توان با میزان بودجه بین ۱۳ تا ۱۸ هزار یورو یک کسب و کار را خریداری نمود. شایان ذکر است که این بیزینس ها از روز اول سودآور می باشند و می توان با میزان سرمایه پرداختی، دریافتی ماهانه داشت.

طبق قوانین کشور لیتوانی، با خرید بیزینس می توان یک اقامت یک ساله دریافت نمود و با احراز شرایط مورد نیاز به صورت سالانه تمدید نمود. این شرایط پس از ۴ سال به اقامت دائم کشور لیتوانی ختم می شود. بازه های زمانی مورد نیاز برای اقدام از طریق خرید بیزینس در لیتوانی بین ۶ تا ۸ ماه به طول می انجامد. همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال شامل پرونده سرمایه گذاری در خارج از کشور می شوند.

استارت آپ پرتغال

در حال حاضر یکی از روش هایی که در جوامع پرطرفدار شده است، منصوب به روش استارت آپ می باشد. روش استارت آپ این امکان را به سرمایه گذاران می دهد تا با ایده خلاقانه خود برای ویزای یک کشور اقدام نمایند. شرایط در پرتغال بدین منوال می باشد که افراد با ارائه ایده مناسب، ویزای ۱ تا ۳ ساله این کشور را دریافت می نمایند.

در این مدت افراد قادر خواهند بود تا با توجه به طرح اقتصادی خود، به سرمایه گذاری بپردازند و یا در یک ایده جدید، این کار را انجام دهند. همچنین لازم به ذکر است که در صورت پیدا کردن کار در کشور پرتغال می توان مشغول به کار شد. پروسه زمانی اقدام برای استارت آپ پرتغال بین ۶ تا ۹ ماه در نظر گرفته می شود.

خرید ملک در بلغارستان

تعداد محدودی از کشورهای دنیا با خرید ملک به صورت مستقیم به سرمایه گذاران اقامت کشور مورد نظر را اعطا می کنند. از جمله این کشورها می توان به پرتغال، ترکیه و بلغارستان اشاره نمود. در میان این گزینه های عنوان شده، شرایط کشور بلغارستان بسیار مناسب می باشد.

از برترین مزایای خرید ملک در بلغارستان، هزینه های بسیار پایین زندگی و خرید ملک در این کشور می باشد. افراد به صورت میانگین با خرید ملکی به ارزش ۱۰۰ هزار یورو قادر خواهند بوند تا اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. این میزان هزینه در مقایسه با کشورهای ترکیه و پرتغال بسیار مقرون به صرفه می باشد.

سرمایه گذاری در خارج از کشور

امن ترین کشورها برای سرمایه گذاری

یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب کشور برای سرمایه گذاری، امنیت سرمایه در حین انجام این پروسه می باشد. بسیاری از سرمایه گذاران کشورهایی همچون کانادا، استرالیا و انگلستان را به عنوان کشورهای امن برای سرمایه گذاری در خارج از کشور انتخاب می نمایند. این انتخاب به واسطه شرایط اقتصادی و امنیت هزینه های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاری است. در میان کشورهای دنیا، کشورهای سوئیس، کانادا، استرالیا و انگلستان به عنوان امن ترین کشورها برای سرمایه گذاری در خارج از کشور انتخاب می شوند.

بهترین کشورها برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری

بهترین کشورها برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری را می توان از چند منظر مختلف مورد بررسی قرار داد. در گام نخست سهولت سرمایه گذاری در خارج از کشور بسیار حائز اهمیت می باشد. فاکتورهای بعدی که در این روش مورد توجه قرار گرفته است، می توان به هزینه های مورد نیاز برای سرمایه گذاری و میزان درآمد حاصله از آن را اشاره نمود. از همین رو سه گزینه ذیل به عنوان بهترین کشورهای دنیا برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری شناخته می شوند.

  1. خرید بیزینس در لهستان
  2. خرید بیزینس در کانادا
  3. خرید ملک بلغارستان

نتیجه گیری

سرمایه گذاری در خارج از کشور برای آن دسته از افراد که بدون ارائه مدارک تحصیلی و یا مدرک زبان، قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند، توصیه می شود. این دسته از افراد به میزان سرمایه در نظر گرفته شده برای این اقدام قادر خواهند بود تا کشور برتر متناسب با شرایط شان را انتخاب نمایند. روش های تمکن مالی، خرید بیزینس، ثببت شرکت، خرید ملک، کارآفرینی و استارت آپ از معمول ترین روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور می باشد.

با توجه به مطالب عنوان شده در این مقاله، می توان روش و کشور برتر را برای سرمایه گذاری انتخاب نمود. میزان سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در خارج از کشور از ۱۵ هزار یورو شروع می شود و افراد با میزان سرمایه متفاوت می توانند برای این روش اقدام نمایند. برای اطلاع از بهترین روش و کشور برای سرمایه گذاری در خارج از کشور با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سرمایه گذاری در خارج از کشور سرمایه گذاری در خارج از کشور سرمایه گذاری در خارج از کشور سرمایه گذاری در خارج از کشور سرمایه گذاری در خارج از کشور

    شبکه های اجتماعی

    arrow up