پرستاری یکی از محبوب ترین شغل های مورد در سراسر جهان می باشد و دارای موقعیت های شغلی بسیار زیاد و جالبی است، افرادی که به پرستاری علاقه دارند و در این راستا تحصیلات خود را انجام دادند بدون شک اطلاعات کافی در رابطه با مسئولیت های خودشان دارند. اگر قصد مهاجرت و ادامه ی کار را دارید آزمون پرستاری RN به شما کمک بزرگی میکند تا بتوانید مجوز کار خود را برای کشور مقصد بگیرید.

البته به این نکته توجه بالایی داشته باشید که قوانین و شرایط کاری شما در کشور های مختلف متفاوت است پس شما کشور مورد نظر را بررسی و با شرایط پذیرش آنها آشنا شوید. ازمونRNپرستاری در واقع آزمون ملی لیسانس شورای ملی است که به NCLEX مشهور بوده و توسط انجمن پرستاران برای بررسی و ارزیابی صلاحیت و توانایی های شخص برای ورود به بازار کار پرستاری تعیین شده.

در واقع آزمون nclex-rnبرای پرستارانی می باشد، که قصد مهاجرت از طریق این حرفه برای کار یا ادامه تحصیل در کشورهایی چون کانادا،استرالیا و آمریکا را دارند، باید دراین آزمون شرکت کنند و در صورت قبولی می توانند مشغول به کار شوند.

برای پرستاران دو نوع ازمون RN وجود دارد، یک دسته افرادی که دارای لیسانس پرستاری هستند، انها باید در ازمون nclex- rn شرکت داشته باشند، اما پرستارانی که دارای مدرک پرستاری عملی هستند، باید در آزمون nclex- pn شرکت کنند.

ویژگی های آزمون RN پرستاری

آزمونRNپرستای یک سری ویژگی هایی داردکه آن را از سایر آزمونها متمایز می کند،برای مثال یک ازمون تستی است، که توسط یارانه تصحیح می شود. در این آزمون ابتدا داوطلب روی خط صفر قرار دارند و به ازای هر پاسخ صحیح یک درجه از آن خط بالاتر رفته و به ازای هر پاسخ غلط نیز یک درجه پایین می آید و اگر فرد پاسخ صحیح بدهد سوال بعدی به مراتب سخت تر طرح می شود.

فرد برای قبولیدر آزمون باید ۹۵درصد از این خط فاصله داشته باشد، تعداد سوالات آزمون پرستاری از ۷۵ تا ۲۶۵ تا است، که بسته به نحوه پاسخ گویی شما به سوالات تعداد آنها مشخص می شود که ۱۵ سوال پیش ازمون در امتیاز آن بدون تاثیر خواهند بود، شما برای پاسخگویی به این سوالا حدود ۶ساعت زمان دارید.

سوالات آزمون RN پرستاری

در آزمونRNپرستاری سوالات متعددی از بخشهای متعددی پرسیده می شود، اگر بخواهیم سوالات آزمون RNپرستاری را به طور مختصر برسی کنیم می توانیم به بخش های زیر اشاره کنیم:

  • مانند امنیت محیط درمان که تقریبا ۲۰ درصد سوالات را شامل می‌شود، که شامل مسئولیت های اخلاقی پرستار، الویت بندی ها و رعایت راز داری وغیره برسی می شود.
  • ده درصد سوالات آزمون به بخش ارتقا و تداوم سلامت مرتبط است، که در این بخش مهارتهای عملی پرستار ارزیابی می شود، نظیر مراقبتهای حین عمل جراحی و قبل و بعدش، عربالگریهاوغیره برسی می شود.
  • همچنین وضعیت روحی و روانی پرستاران نیز یک بخشی از این آزمون را به خود اختصاص داده نظیر توانایی کنترل استرس، واکنش های سنجیده، مدیریت تغییرات حسی و اندوه و ناراحتی، اعتیاد وغیره برسی می شود‌.
  • علاوه بر روان پرستار بخش آخر ازمون به جامعیت فیزیولوژیکی اختصاص دارد، که در واقع توانایی های فیزیکی پرستاران را ارزیابی می کند.

کتاب مرور جامع ساندرز یک منبع مناسب برای آمادگی در شرکت در آزمون rn است البته منبع های معتبر دیگری هم هستند که شما می توانید آنها را در تهیه کنید و از مطالب انها بهره مند شوید، بهتر است درباره منبع ازمون با یک مشاور مشورت کنید واز آن کمک بگیرید.

مدارک آزمون پرستاری

رد شدن در آزمون RN پرستاری

رد شدن در آزمون RN  پرستاری برای اولین بار امری طبیعی است و ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید، اگر در این آزمون رد شدید،جای هیچ گونه نگرانی نیست، بدون هیچ معنی می توانید حدود ۴۵ روز بعد دوبارهبرای امتحان اقدام کنید و با تجربه بیشتر در آزمون شرکت کنید، البته بهتر است، نگذارید بین ازمونها فاصله زیادباشد تا مطالب قبلی هنوز در ذهن تان است، دوباره برای این آزمون اقدام کنید.

آزمون RN پرستاری در کانادا

در حال حاضر ازمونRNپرستاری در ده کشور دنیا شمال کانادا، استرالیا، انگلستان، هنگ کنگ، مکزیک، هند، ژاپن،ورتوریکو، تایوان و فیلیپین برگزار می شود، که ما در اینجا شرایط و ضوابط این آزمون در کانادا را برسی می کنیم.

کانادا یک کشور ایده آل برای زندگی است، اگر قصد محاجرت به این کشور را دارید باید بدانید که کانادا با داشتن مراکز درمانی پیشرفته  دارای یک شرایط مطلوب برای پرستاران یا متخصصان مراقبتهای بهداشتی است همچنین شما میتوانید به درآمد های بالا در این رشته دست پیدا کنید.

شما می توانید به راحتی و با قیمت مناسب در دوره های پرستاری را در کانادا ثبت نام کنید، ازمونRn اولین قدم برای ورود به حرفه پرستاری در کانادا است و اگر کسی نتواند در این آزمون نمره خوبی به دست آورد و نمره قبولی را کسب نکند، رد می شود و نمی تواند به حرفه پرستاری وارد شود.

مراحل شرکت در آزمون RN در کانادا

در اینجا ما مراحل شرکت در آزمون RNپرستاری در کانادا را به ترتیب برای شما شرح می دهیم،اگر شما نیز قصد کار کردن به عنوان پرستار را در این کشور دارید باید بدانید که باید دارای لیسانس پرستاری باشید و هر پرستار فقط حق فعالیت در یک استان را دارد.

قبل از اینکه برای استان خاصی درخواست بدهید، به این نکته توجه کنید، که هر استان هزینه ها و شرایط و قوانین متفاوتی برای ازمونRNدارد، ابتدا شرایط تان را برسی کنید که آیا شرایط مورد نیاز را دارید یا خیر بعد درخواست تان را برای آن استان صادر کنید.

  • داشتن مدرک لیسانس پرستاری از دانشگاه معتبر
  • بعد از اتمام دوره لیسانس باید حدودا سه سال در مراکز معتبر مشغول به کار باشید، که معمولا توسط دانشگاه به این مراکز معرفی می شوید.
  • وقتی این دوره را تمام کردید می توانید برای ازمون پرستاری اقدام کنید.
  • بعد از ثبت نام منابع معتبر ازمون را تهیه و مطالعه کنید. سپس با مدیر ازمون ملاقات کنید.
  • پس از قرار ملاقات باید منتظر بمانید تا کالج پرستاران صلاحیت شما را برای شرکت در آزمون به شما اطلاع دهند.
  • در صورت واجدشرایط بودن باید هزینه ازمون را پرداخت کنید، هزینه این آزمون حدود ۴۷۰ دلار کانادا است.
  • تقریبا حدود یک هفته بعد از ازمون نتیجه اش برای شما ایمیل می شود.

بهتر است برای نتیجه بهتر با یک وکیل مهاجرتی مشورت کنید و از مشاورات و تجربیات آن استفاده کنید.

مدارک آزمون پرستاری

قوانین اصلی برای آزمون RN  پرستاری

اگر در حین آزمون از مدیران سوالی دارید و یا برای مثال برگه ی جدیدی نیاز دارید صرفا با دست بلند کردن خواسته ی خود را بیان کنید چون این نظم برایشان اهمیت بالایی دارد.

حتما از هدفونهایی که سرپرست ها در اختیار شما قرار میدهند استفاده کنید. یکی از مواردی که اهمیت بالایی دارد و ممکن است برخی از شرکت کنندگان انجام دهند استفاده های دیگر از رایانه ی مربوطه به غیر از آزمون است.

از دیگران کمک خواستن و یا استفاده از هر نوع تقلبی را به صورت کلی فراموش کنید. ممکن است در حین آزمون درخواست استراحت داشته باشید اما نیازمند این است که قبل از استراحت مدیر آزمون اجازه ی این کار را به شما داده باشد پس سعی کنید مودبانه با بلند کردن دست درخواست خود را بیان کنید.

اگر در هنگام آزمون احساس کردید برای رایانه ی شما مشکلی پیش آمده است اصلا نگران نباشید چون این مساله هم به راحتی با بلند کردن دست قابل حل است و خود مدیر آزمون رایانه ی شما را تغییر میدهد. نکته ی بعدی این است که شما حق ندارید در زمانی که استراحت میکنید و یا تایم معاینه ی شما می باشد وسایل خود را از کمد بردارید. برای استفاده از گوش گیر های موجود منتظر درخواست مدیر آزمون باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله به صورت کامل در رابطه با آزمون RN  برای شما توضیح دادیم چون در اولین مرحله بهتر است اطلاعات خود را در رابطه با آزمون بالا ببرید و یا حتی با افرادی که در این زمینه تجربه دارند مشورت کنید.

در تعریف کلی آزمون RN  پرستاری برای کسانی که می باشد که در رشته پرستاری تحصیلات خود را به پایان رساندند و از همه مهم تر قصد مهاجرت به کشور های دیگر را دارند.

اما برای ادامه ی کار در کشور های دیگر نیاز است که شما مجوز کار را داشته باشید تا برایتان مشکلی پیش نیاید که این مجوز کار برای رشته های پرستاری همین آزمون RN  می باشد.

البته که به دلیل همین شرایط عالی و موقعیت هایی که وجود دارد روز به روز درخواست افراد برای مهاجرت در رشته پرستاری افزایش پیدا میکند که این یعنی شما رقبای زیادی هم در این مسیر دارید پس نیازمند تمرکز و تلاش هدفمند می باشد.

امیدوارم که از مطالبی که برای شما بیان کردیم استفاده کرده باشید اما اگر باز هم به سوالاتی برخوردید که پاسخ آنها را پیدا نکردید به راحتی میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    آزمون پرستاری در سال 2023 آزمون پرستاری در سال 2023 آزمون پرستاری در سال 2023 آزمون پرستاری در سال 2023 آزمون پرستاری در سال 2023

    شبکه های اجتماعی

    arrow up