آیا بهترین شهرهای آلمان برای زندگی و تحصیل را می شناسید؟

کشور آلمان در اروپای غربی واقع شده است و جمهوری آن فدرال می باشد. این کشور دارای ۱۶ ایالت است که هر کدام، از دولت و قانون اساسی مختص به خود پیروی می نماید. هر یک از ایالت های کشور آلمان از شهرهای بسیاری تشکیل شده است.

در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین و برترین شهرهای آلمان خواهیم پرداخت. پایتخت این کشور شهر برلین می باشد که یکی از مهم ترین شهرهای آلمان از نظر اقتصادی، نظام آموزشی و غیره به شمار می رود. هم چنین این شهر در لیست پر جمعیت ترین شهرهای کشور آلمان قرار گرفته است.

شهرهای بزرگ و شناخته شده آلمان شامل برلین ، هامبورگ ، مونیخ و فرانکفورت می‌گردد که همواره مقصد بسیاری از افراد برای مهاجرت از سراسر دنیا تعیین شده است. شهرهای آلمان هر یک دارای ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد، با ما همراه باشید تا با این موارد بیشتر آشنا گردید.

آلمان,آلمان,آلمان

آشنایی جامع با شهرهای مهم آلمان برای تحصیل، کار و مهاجرت

در ابتدا و قبل از شروع هر سخنی باید در نظر داشته باشیم که انتخاب بهترین شهر برای زندگی و یا تحصیل مسئله ای کاملاً نسبی است و به سبک زندگی و شرایط زندگی هر شخص بستگی دارد. شهرهای این کشور هرکدام دارای مزایا و معایبی می باشد از این جهت آشنایی با شهرهای آلمان را می توان گام مهمی در تعیین انتخاب افراد برای مهاجرت به آلمان در نظر گرفت.

از جمله مواردی که می تواند برای افراد جهت مهاجرت به آلمان مهم باشد می توان به دو فاکتور شرایط کاری و هزینه های زندگی و یا تحصیل در شهرهای این کشور اشاره نمود. برخی از مهم ترین شهرهای آلمان عبارتند از:

شهر برلین

همانگونه که قبلا ذکر شد برلین پایتخت کشور آلمان می باشد. مساحت این شهر معادل ۸۹۱ کیلومتر مربع تعیین شده است. شهر برلین را می توان یکی از بزرگترین ایالت های آلمان در نظر گرفت. این شهر از نظر اقتصادی و تاریخی بسیار حائز اهمیت می باشد.

شرایط اقتصادی در برلین بسیار مناسب است بدان معنی که با توجه به سطح درآمد، افراد دارای رفاه اجتماعی مناسب و خوبی می باشند. هزینه های زندگی در شهر برلین معادل ۸۰۰ الی ۱۱۰۰ یورو در ماه تخمین زده شده است.

برلین دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است از این رو سالانه میزبان افراد بی شماری از سراسر دنیا می باشد. در این شهر ۳۴ دانشگاه معتبر وجود دارد که ۶ دانشگاه به صورت دولتی هستند. این شهر از جمعیتی معادل بر ۳٫۷۰۰٫۰۰۰ نفر تشکیل شده است.

شهر دوسلدورف

شهر دوسلدورف یکی از بهترین شهرهای تجاری برای مهاجرت کاری به آلمان شناخته شده است. این شهر یکی از شهرهای قدیمی آلمان می باشد که جزو منطقه آبرفتی نیز به شمار می رود. این شهر به داشتن تابستان های گرم و زمستان های سرد معروف است.

هزینه های زندگی در شهر دوسلدورف معادل ۷۵۰ یورو در ماه می باشد. از این رو افراد می توانند با درآمدی معمولی زندگی آرام و با کیفیتی را در این شهر داشته باشند.

در این شهر در حدود ۴۳ شرکت و کمپانی وجود دارد از این جهت افراد برای یافتن کار مورد نظر به مشکلی بر نخواهند خورد. این شهر جمعیتی بالغ بر ۶۲۰ هزار نفر دارد.

شهر فرانکفورت

یکی از بزرگترین و بهترین شهرهای کشور آلمان فرانکفورت می باشد. این شهر به مهد هنر و تجارت شناخته شده است. هزینه زندگی در فرانکفورت را می توان ماهیانه معادل ۸۲۰ یورو در نظر گرفت. از نظر اقتصادی و تجاری جزو شهرهای توسعه یافته آلمان می باشد از این جهت می تواند شهری مناسب برای افراد سرمایه گذار واقع گردد.

در شهر فرانکفورت حدود ۳۸ شرکت معتبر فعالیت می نمایند که این امر باعث افزایش تقاضای نیروی کار در این شهر شده است. از طرفی دیگر جاذبه های توریستی این شهر بسیار دیدنی می باشد و همین امر سبب گشته صنعت توریسم به گردش مالی این شهر کمک شایانی نماید.

آلمان,آلمان,آلمان

شهر مونیخ

سومین شهر بزرگ آلمان مونیخ است که یکی از معروفترین شهرها برای مهاجرت به آلمان به شمار می رود. مونیخ از جمعیتی بالغ بر ۱٫۵ میلیون نفر تشکیل شده است. این شهر در دشت های بخش شمال باواریا قرار دارد و نزدیک به کوه های آلپ واقع شده است. از این جهت دارای آب و هوای بسیار دل انگیزی می باشد. داشتن مراکز دیدنی و جشن ها و فستیوال ها باعث شده تعداد کثیری از مردم علاقه فراوانی به سکونت در این شهر داشته باشند.

هزینه های زندگی در شهر مونیخ در مقایسه با سایر شهرهای آلمان در سطح بالاتری قرار دارد و به طور متوسط ماهیانه معادل ۹۰۰ الی ۱۲۰۰ یورو تخمین زده شده است. از لحاظ کاری به دلیل وجود کمپانی های بزرگ مانند آلیانز و زیمنس نیاز به نیروی کار متخصص همواره دیده می شود. بنابراین می توان مونیخ را یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت به آلمان در نظر داشت.

شهر هامبورگ

دومین شهر بزرگ و بندری آلمان شهر هامبورگ است. این شهر یکی از برترین شهرهای توریستی دنیا به شمار می رود و از این نظر در جایگاه هجدهم شهرهای توریستی دنیا واقع شده است. این شهر دارای شرایط آب و هوایی سردی می باشد.

هامبورگ یکی از ارزانترین شهرهای آلمان از لحاظ سیستم حمل ونقل عمومی به شمار می رود. در این شهر ۱۷ دانشگاه معتبر وجود دارد که هر ساله دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به این شهر مهاجرت می نمایند.

وجود ۱۱۴ شرکت معتبر در هامبورگ سبب شده است نیاز به نیروی کار آزاد و متخصص همواره زیاد باشد. این شهر دارای ۱٫۷۰۰٫۰۰۰ نفر جمعیت است که همگی از شرایط کاری و درآمد خود و همچنین هزینه های زندگی در هامبورگ راضی می باشند.

Introduction to German cities

آلمان,آلمان,آلمان

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی

بهترین شهرهای آلمان برای زندگی ایرانیان براساس بالا بودن سطح کیفیت زندگی، پایین بودن نرخ هزینه های زندگی، بالا بودن سطح کیفیت نظام پزشکی و آموزشی، بازار کار و سطح درآمد افراد و غیره به شرح ذیل می باشند:

  • برلین
  • دوسلدورف
  • فرانکفورت
  • مونیخ
  • اشتوتگارت
  • برمن
  • کلن

بهترین شهرهای آلمان برای کار

امروزه آلمان یکی از قوی ترین کشورهای دنیا به شمار می رود که دارای بالاترین میزان تولید ناخالص در جهان می باشند. آلمان سومین کشور پر قدرت بزرگ صنعتی بعد از آمریکا و ژاپن شناخته شده است.

عمده ترین تمرکز صنعتی آلمان غربی، مجتمع روور وستفالیا، دره فوقانی راین، برمن و هامبورگ است که از نظر کشتی سازی قابل توجه می باشند. در قسمت جنوبی این منطقه شهرهایی همچون مونیخ، آگزبورگ و در قسمت مرکزی شهرهایی مانند سالزگیتر، کاسل و هانوفر را می توان نام برد.

در شرق آلمان صنایع پیشرو بیشتر در شهرهایی همانند برلین، درسدن، لاپزیگ، دسائو، هال و کوتبوس واقع شده است.

آلمان,آلمان,آلمان

بهترین شهرهای آلمان برای مهاجرت

از گذشته تا امروز، آلمان مقصد بسیاری از ایرانی‌ ها برای تفریح، ادامه تحصیل و … بوده است. اما ممکن است جذابیت‌های آلمان هنوز هم برای شما ناشناخته باشد. آلمان چیزی فراتر از برلین و مونیخ و دیگر شهرهای معروف است.

با رفتن به شهرها و حتی روستاهای کمتر شناخته شده، بیشتر از قبل مجذوب طبیعت بی همتای این کشور اروپایی خواهید شد. آلمان یکی از زیباترین کشورهای جهان به شمار می رود. شما می توانید ویرانه‌ های رومی، روستاهای قرون وسطی، شهرهای مدرن نورانی و یا مراکز شهر باروک را در این کشور مشاهده نمایید. از زیباترین شهرهای آلمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

شهر هایدلبرگ

شهر هایدلبرگ به آن اندازه زیباست که تعریفی کاملاً جدید از جذابیت و زیبایی ارائه می‌کند. هایدلبرگ، منطقه‌ای با عمر چندین هزار ساله است که درست در ساحل رودخانه (Neckar) واقع گردیده و از آب و هوای دلپذیری برخوردار است. در اواخر قرون وسطی، هایدلبرگ تبدیل به یک شهر مهم در اروپا شد و در دوران اصلاحات نیز نقش بزرگی ایفا کرد.

خوشبختانه این شهر زیبا هدف بمباران متفقین نبود و به همین دلیل از آسیب‎های جنگ جهانی دوم در امان مانده است. مرکز شهر باروک و قلعه، تنها دو مکان دیدنی از بسیار جاذبه‌های گردشگری شهر است که نباید بازدید از آنها را فراموش کنید.

شهر روزنبرگ اوب در توبر

«روزنبرگ اُب در توبر» یک شهر افسانه‌ای است که بر اساس آن داستان‌های زیادی ساخته شده‎اند. هنگامی که شما در خیابان‎های پیچ خورده مرکز قدیمی شهر، که پر از ساختمان‌های قرون وسطایی است، قدم می‌زنید، خود را در جهان داستانی دو نویسنده معروف آلمانی یعنی «برادران گریم» احساس می‎کنید.

بسیاری از آنها کاملاً دیدنی هستند و مطمئناً ارزش دیدن را دارند، بنابراین شما به راحتی می‌توانید زمان زیادی را صرف بررسی و مشاهده دقیق آنها نمایید. ظاهر منحصر به فرد شهر «روزنبرگ اُب در توبر» سبب شده است که بسیاری از فیلمسازان، این شهر را به عنوان محل ساخت فیلم‎هایشان در نظر بگیرند بنابراین شما در بازدید از شهر ممکن است برخی از لوکیشن‌هایی که در آن دو بخش فیلم‌ «هری پاتر و شاهزاده مرگ» که در سال‌های (۲۰۱۰) و (۲۰۱۱) ساخته شده‎اند را تشخیص بدهید.

شهر نورنبرگ

نورنبرگ در آسمان کشور آلمان، مانند خورشید می درخشد»؛ همین یک جمله معروف «مارتین لوتر» برای معرفی شهر نورنبرگ کافی است؛ شهری که در تاریخ سیاسی آلمان جایگاه برجسته ای دارد.

شهری که برخی از بزرگان نازی در آن پرورش یافتند و هیتلر، تظاهرات پرشور حزب نازی را در این شهر به راه انداخته است و بعد از جنگ جهانی دوم نیز نورنبرگ با حفظ جایگاه تاریخی خود، میزبان دادگاه بین المللی جنایات جنگی نظامیان نازی بود که همین مساله باعث شد نام این شهر، در سرتاسر جهان پرآوازه شود و با محاکمات تاریخی نورنبرگ به معروفیت برسد.

آلمان,آلمان,آلمان

پرجمعیت ترین شهرهای آلمان

کشور آلمان در حال حاضر بر اساس آماری که توسط سازمان ملل متحد ارائه گشت دارای جمعیتی بالغ بر ۸۲ میلیون نفر است. این جمعیت ۰۸/۱ درصد جمعیت کل دنیا را به خود اختصاص داده است.

آلمان از نظر جمعیت هفدهمین کشور پر جمعیت دنیا می باشد. تراکم جمعیت در این کشور در هر کیلومتر مربع ۲۳۶ نفر تخمین زده شده است. کل مساحت کشور آلمان ۳۴۸٫۵۶۰ کیلومتر مربع می باشد که تنها ۷۵٫۸ درصد از جمعیت این کشور شهر نشین هستند. پر جمعیت ترین شهر های آلمان به شرح زیر است:

شهر جمعیت
برلین ۳٫۴۶۰٫۷۲۵
هامبورگ ۱٫۷۸۶٫۴۴۸
مونیخ ۱٫۳۵۳٫۱۸۶
کلن ۱٫۰۰۷٫۱۱۹

آلمان,آلمان,آلمان

بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل

برای تحصیل در آلمان حدود ۴۳ دانشگاه برتر و معتبر جهان وجود دارد و بیش از ۲۰۰ هزار دانشجوی بین المللی، آلمان را خانه دوم خود می دانند.

بر اساس آماری که یونسکو در سال ۲۰۱۹ ارائه نمود از شاخص های مهم افراد برای انتخاب شهر جهت تحصیل می توان به هزینه های مناسب زندگی و تحصیل، سطح بالای کیفیت آموزشی، سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته، نرخ پایین بیکاری، ارتباط فرهنگی با سایر ملیت ها و بیمه درمانی خوب و کارآمد اشاره نمود.

بر این اساس بهترین شهرهای آلمان برای تحصیل عبارتند از: برلین، مونیخ، فرانکفورت، آخن، بن و اشتوتگارت که هر ساله دانشجویان بی شماری برای ادامه تحصیل از سراسر دنیا به این شهرها مهاجرت می نمایند. بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل عبارتند از:

دانشگاه رتبه جهانی رتبه در آلمان
TECHNISCHE مونیخ ۶۰ ۱
LUDWIG – MAXIMILIANS مونیخ ۷۵ ۳
FREIE برلین ۱۱۹ ۵
HUMBOLDT برلین ۱۲۶ ۶

نتیجه گیری

با توجه به مطالب ذکر شده کشور آلمان هفدهمین کشور پر جمعیت دنیا به شمار می رود. این کشور از ۱۶ ایالت تشکیل شده است که هر کدام دارای شهرهای مهم بسیاری است.

به صورت کلی شهرهای این کشور از نظر کیفیت زندگی و نظام آموزشی در سطح بالایی قرار دارند و نرخ پایین هزینه های زندگی، رایگان بودن برخی از دانشگاه ها و یا هزینه ناچیز تحصیل، وجود متعدد دانشگاه های برتر جهان، سیستم حمل و نقل پیشرفته، پایین بودن نرخ بیکاری، جذابیت و زیبایی منحصر به فرد این شهرها و غیره سبب شده است که افراد زیادی سالانه به این کشور مهاجرت نمایند.

بر اساس آمار ارائه شده از بهترین شهرهای آلمان با توجه به شاخص های ذکر شده می توان شهرهای برلین، فرانکفورت، دوسلدورف، مونیخ، نورنبرگ، هامبورگ و اشتوتگارت را نام برد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۰ پاسخ به “شهرهای آلمان”

    1. ساراا گفت:

      سلام من دانشجوی داروسازی دانشگاه سراسری هستم و زبان المانی رو هم دارم یاد میگیرم .بهترین شهر برای داروسازان در المان کدومه و اینکه ایا امکان تحصیل در تخصص داروسازی وجود داره ؟ایا امکان دریافت بورسیه در المان وجود داره؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام،وقتتون بخیر، کشور آلمان جز کشورهای تحصیل رایگان هست و با داشتن مدرک زبان آلمانی در سطح B2 میتوانید رایگان تحصیل بکنید،منتهی شما برای پذیرش گرفتن در رشته ی داروسازی ابتدا باید آزمون بدهید و پس از قبولی در آزمون برای پذیرش در تخصص اقدام نمایید.

    2. amir گفت:

      من فوق دیپلم کامپیوتر از دانشگاه غیرانتفایی ذارم به نظر شما کارشناسیمو اینجا بگیرم بعد برم المان یا برم اونجا از اول شروع کنم؟

    3. محمد گفت:

      اگه زبان انگلیسی بلد باشی ایا میشه برا ادامه تحصیل برویم المان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.باید اطلاعات بیشتری از شما داشته باشیم تا بتوانیم به سوالتان پاسخ دهیم

    4. fattah گفت:

      انجا کالج ندارد ک زبان المانی را در خود کشور یاد بگیریم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام کالج های زبان زیادی در کشور المان وجود داره ولی با توجه به قوانین فعلی شانس اخذ ویزا برای دوره های زبان المانی در کشور المان بسیار پایین هست

    5. fattah گفت:

      شرایط تحصیل در المان برای مقطع دبیرستان چیست؟؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام برای این کار حتما باید زبان المانی رو در حد پیشرفته بلد باشید و مدرک بی دو زبان المانی رو داشته باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up