شهرهای اتریش به دلیل داشتن کوه های آلپ، جنگل های وسیع و دریاچه های شیشه ای در سراسر جهان مشهور است. اتریش واقع در اروپای مرکزی، با آلمان، سوئیس، جمهوری چک، اسلوونی، اسلواکی، مجارستان، لیختن اشتاین و ایتالیا همسایه است. این کشور اتحادیه اروپا ریشه در پادشاهی سلتیک و همچنین امپراتوری روم دارد. 

بسیاری از مهاجران به واسطه شرایط خود از روش های متفاوت برای زندگی در اتریش اقدام می نمایند. همه متقاضیان بحث مهاجرت می بایست اطلاعات صحیح و جامعی از محل زندگی خود در کشور مورد نظر خویش را کسب نمایند. از این مقاله به برترین شهرهای اتریش از منظرهای مختلف اشاره می شود و افراد متناسب با دلایل خود قادر خواهند بود انتخاب صحیحی را داشته باشند.

اتریش,اتریش,اتریش

بهترین شهر اتریش برای مهاجرت کدام است؟

کشور اتریش دارای ۹ ایالت، که هر کدام از ایالت ها به چند ناحیه و شهر تقسیم می شوند. این ایالات عبارتند از: بورگن‌لاند، کرنتن، اوبراسترایش، نیدراسترایش، سالزبورگ، اشتایرمارک، تیرول، فورآرلبرگ و وین. شهرهای مهم اتریش که هر کدام بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارند شامل ۷۶ شهر و شهرک می شوند. شهرهای اتریش دارای طبیعتی چشم نواز، جاذبه های گردشگری و فرهنگ غنی می باشد. شهرهای مهم اتریش را می توان شامل وین، اینسبروک، گراتس، سالزبورگ و شهرهای دیگر دانست.

امروزه، این کشور پیشتاز افکار سیاسی و همچنین روابط بین‌ الملل است. اتریش یکی از ثروتمندترین مکان های اروپا است که سطح زندگی بسیار بالایی را به ساکنانش ارائه می دهد. از دیگر عواملی که آن را برای مهاجران بسیار جذاب می کند می توان به آب و هوای معتدل، بهداشت استاندارد، زیرساخت های عالی، آموزش با کیفیت، ثبات سیاسی، محیط امن، زندگی شبانه پر جنب و جوش، طیف گسترده ای از مشاغل و مجموعه ای چشمگیر از فعالیت های چند فرهنگی اشاره کرد. 

اتریش,اتریش,اتریش

توریستی ترین شهرهای اتریش

اتریش در واقع زیباترین شهرهای اروپا را در خود جای داده است و گزینه های زیادی را در اختیار گردشگران قرار می دهد. پربازدیدترین شهرهای اتریش ترکیبی از معماری کلاسیک شاهنشاهی و فرهنگ آلپی منحصر به فرد می باشد. با انتخاب بسیاری از مقصدهای متمایز، مشخص کردن مکان سفر در یک سفر کوتاه به این کشور گاهی اوقات چالش برانگیز است.

بهترین مکانها برای بازدید در اتریش مانند وین و سالزبورگ و برخی از مکان های پنهان گردشگری اتریش مانند برگنز و واچاو، می باشند. مطمئن باشید که برای لذت بردن از فرهنگ و گشت و گذار در مناظر کوه های آلپ اوقات خوبی را در این کشور خواهید داشت و اطمینان حاصل کنید که همه این مکان ها را در برنامه سفر خود گنجانده اید.

شهر وین

وین بزرگترین شهر اتریش که در شمال شرقی این کشور واقع شده است. وین پایتخت اتریش و معروف به شهر موسیقی است. این شهر همواره آمیخته با فرهنگ و هنر است و محل زندگی موسیقی دانان و آهنگ سازان معروفی چون ولفگانگ موتزارت، یوسف هایدن، لودویگ فان بتهوون، فرانتس شوبرت، یوهانس برامس، گوستاو مالر، آرنولد شون برگ، فالکو و راین هارت فندریخ می باشد.

وین مملو از سالن های تئاتر، صحنه های نمایش، اپرا، موسیقی کلاسیک، معماری و هنرهای زیباست که از مهم ترین آنها می توان بورگ تئاتر (Burgtheater)، وولکس تئاتر (Volkstheater) و تئاتر در یوسف اشتاد (der Josefstadt) اشاره کرد. در سراسر این شهر بیش از ۱۰۰ موزه به چشم می خورد.

شهر اینسبروک

یکی دیگر از شهرهای توریستی اتریش شهر اینسبروک می باشد که دارای مناظر فوق العاده و مکان های گردشگری فراوانی است. این شهر به عنوان مرکز ورزش های زمستانی شناخته می شود و دو بار میزبان بازی های زمستانه المپیک بود. شهر اینسبروک به دلیل محل قرارگیری اش، که در نزدیکی گذرگاه برنر و محل اتصال ایتالیا به بخش شمالی است، از ارزش بالایی برخوردار می باشد. این منطقه از زمان رومیان مورد توجه بسیاری از فرمانروایان قرار داشت.

از دیگر دیدنی های این شهر می توان به ساختمان سقف زرین اشاره کرد. این بنا در سال ۱۵۰۰ میلادی با کاشی هایی از مس و نقش های طلا کاری ساخته شده است. این شهر دارای مکان های دیدنی و مناظر طبیعی فراوانی است که همواره مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته می گیرد.

شهر گراتس

دومین شهر بزرگ اتریش ترکیبی جالب از معماری باروک و رنسانس را به نمایش می گذارد. این شهر علاوه بر مراکز دیدنی، موزه و کاخ های حیرت انگیزش، سالانه محل برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری بسیاری است. همین امر باعث جذب گردشگران بسیاری از سراسر جهان شده است. شهر گراتس در منطقه جنگلی اشتریا و کنار رودخانه مور قرارگرفته است. این شهر از سال ۱۹۹۹ میلادی به فهرست میراث جهانی یونسکو پیوست.

گراتس به عنوان یکی از شهرهای اتریش، در سایه تپه کوچکی به نام شلوسبرگ واقع شده است. بر روی این تپه اثر معماری ایتالیایی به نام دومینکو دل آلپو قرار دارد. ناپلئون بناپارت پس از پیروزی بر خاندان سلطنتی هاپسبورگ فرمان تخریب این بنا را داد، اما ساکنان این شهر باج هنگفتی به فرانسوی ها دادند و توانستند این بنا را نجات دهند. امروزه این بنا گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند.

اتریش,اتریش,اتریش

بهترین شهرهای اتریش برای زندگی

با وجود کوچک بودن کشور، اتریش هر ساله مهاجران زیادی را به خود جذب می کند. تنها در سال ۲۰۱۹، در حدود ۲۰٫۸ میلیون گردشگر از این کشور بازدید کرده و هزاران هزار نفر برای اقامت طولانی وارد این کشور شده اند. اگر قصد زندگی و کار در کشوری با بالاترین کیفیت زندگی را دارید، مسئله انتخاب مکان مناسب شماست. در ادامه به سه تا از برترین شهرهای اتریش برای زندگی اشاره می شود.

شهر وین

بر اساس یک نظرسنجی جدید، وین بهترین شهر جهان برای کیفیت زندگی لقب گرفته است. پایتخت اتریش از نظر درآمد، شغل، بهداشت، دسترسی به خدمات، محیط زیست، تحصیلات، ایمنی، تعامل افراد محلی و مسکن دارای رتبه بالایی است. وین شهری عالی برای زندگی و کار یا تحصیل است. بسیاری از شرکت های منطقه ای و بین المللی و همچنین بهترین دانشگاه های کشور در آنجا مستقر هستند.

وین نه تنها یکی از مهم ترین شهرهای اروپا، بلکه یکی از مهمترین شهرهای جهان است. اگر می خواهید در یک شهر پر رونق و شلوغ تقریباً ۲ میلیون نفری زندگی کنید اما همچنان خود را با یکی از ثروتمندترین و مهمترین میراث فرهنگی در اروپا محاصره کنید، قطعاً وین بهترین مکان برای شماست.

شهر گراتس

این شهر هر آنچه را که می توانید نیاز داشته باشید (مغازه ها، مدارس، دانشگاه ها، بارها، رستوران ها) و اندازه ای کاملاً مناسب دارد. بنابراین نیازی به صرف ساعت ها حمل و نقل نخواهید داشت. گراتس قیمت مناسب تری نسبت به وین دارد. حمل و نقل عمومی خوب به صورت تراموا و اتوبوس صورت می گیرد و هزینه آن بسیار معقول و منطقی می باشد.

گراتس قطب فناوری اطلاعات در اتریش است، بسیاری از استارت آپ ها در اینجا شروع به کار کرده اند و بیشتر شرکت های فناوری اطلاعات در این شهر قرار دارند. به خصوص اگر در این زمینه کار می کنید، فرصت های شغل زیادی برای شما وجود دارد. این امر همچنین به رشد شهر کمک می کند. به غیر از مشاغل در زمینه IT ، تقریباً در همه مناطق به واسطه گستردگی شهر، بازار کار وجود دارد.

شهر لینز

لینز حمل و نقل عمومی بسیار منظمی دارد. در داخل شهر می توانید سوار اتوبوس یا تراموا شوید و برای مسافرت بین شهری با قطار که به طور منظم به وین ، سالزبورگ و گراتس، بلکه سایر شهرهای کشورهای همسایه و فراتر از آن راه دارند، عزیمت کنید. بسیاری از شرکت های مستقر در منطقه و بین الملل در شهر لینز وجود دارند. توسعه دهندگان نرم افزار شانس خوبی برای دریافت شغل به زبان انگلیسی دارند. لازم به ذکر است بیشتر موقعیت های دیگر نیاز به دانش زبان آلمانی دارد. از همین رو با دانش زبان آلمانی از شانس مناسبی برای پیدا کردن کار برخوردار می باشید.

اتریش,اتریش,اتریش

ارزان ترین شهرهای اتریش

هزینه های ماهانه متناسب با محل اقامت اتریش متفاوت می باشد. مانند اکثر مکان های دیگر، هزینه زندگی در مراکز شهری در مقایسه با مناطق روستایی بطور قابل توجهی بیشتر است. بنابراین اگر در یکی از شهرهای بزرگ مانند وین (پایتخت)، سالزبورگ ، اینسبروک یا گراتس زندگی می کنید، باید آماده باشید که هزینه های نسبتاً بیشتری را هزینه کنید. در حالی که ارزان ترین یا مقرون به صرفه ترین شهرها شامل گراتس و کلاگنفورت است.

بهترین شهرهای اتریش برای تحصیل

در حال حاضر ۸ دانشگاه اتریش در میان برترین دانشگاه های جهان قرار دارند. دانشجویان برای انتخاب دانشگاه مورد نظر قادر خواهند بود با توجه به سوابق آموزشی در یکی از این دانشگاه های مورد نظر به تحصیل بپردازند. شهر وین با دو نماینده به عنوان بهترین شهر برای تحصیل در اتریش شناخته می شود.

یکی از فاکتورهای اصلی برای انتخاب بهترین شهرهای اتریش برای تحصیل، رتبه های دانشگاه ها می باشد، از همین رو در جدول زیر به بهترین دانشگاه های این کشور اشاره شده است.هم چنین اگر علاقه مند به کسب اطلاعات تکمیلی تر در زمینه ی تحصیل در کشور اتریش هستید می توانید به مقاله ای با همین عنوان در سایت ما مراجعه نمایید.

ردیف نام دانشگاه شهر محل دانشگاه رتبه در سایت QS
۱ University of Vienna وین ۱۵۰
۲ Vienna University of Technology وین ۱۹۱
۳ Universität Innsbruck اینسبروک ۲۶۵
۴ Graz University of Technology گراتس ۲۷۵
۵ Johannes Kepler University Linz لینز ۳۶۲
۶ University of Klagenfurt کلاگنفورت ۵۱۱-۵۲۰
۷ Karl-Franzens-Universitaet Graz گراتس ۵۸۱-۵۹۰
۸ Paris Lodron University of Salzburg سالزبورگ ۷۵۱-۸۰۰

اتریش,اتریش,اتریش

بهترین شهرهای اتریش از نظر اقتصادی

اتریش به دلیل اقتصاد بازار اجتماعی پیشرفته، چهاردهمین کشور ثروتمند جهان است. این کشور همچنین یکی از بالاترین تولید ناخالص داخلی به ازای هر فرد را نشان می دهد که نشانگر سطح بالای زندگی برای شهروندان است. در حقیقت، در رتبه بندی تولید ناخالص داخلی اتریش در جایگاه ۱۴ بالاتر از آلمان و انگلستان قرار دارد. علاوه بر این، اتریش دارای بیش از ۱۸۵۰۰ مزرعه ارگانیک است که عامل دیگری در رشد اقتصاد در این کشور را نشان می دهد.

اتریش دارای یکی از بالاترین استانداردهای زندگی در اقتصاد کشورهای جهان است که در تولید ناخالص داخلی سرانه رتبه بالایی دارد. اقتصاد این کشور با آلمان، شریک اصلی تجارت آن گره خورده است. مهم ترین بخش های اقتصادی کشور خدمات، صنعت و کشاورزی هستند.

تا دهه ۱۹۸۰ بسیاری از بزرگترین شرکتهای صنعتی اتریش ملی شدند. در سال های اخیر، با این حال، خصوصی سازی باعث کاهش دارایی های دولتی به سطحی قابل مقایسه با سایر اقتصادهای اروپا شده است. جنبش های کارگری بویژه در اتریش قوی هستند و تأثیر زیادی در سیاست های کارگری دارند. در کنار یک صنعت بسیار پیشرفته، جهانگردی بین المللی مهمترین بخش اقتصاد ملی است. سه تا از بهترین شهرهای اتریش از نظر اقتصادی و مهاجرت کاری به شرح زیر می باشد.

  1. ایالت وین
  2. ایالت اوبراسترایش
  3. ایالت نیدراسترایش

اتریش,اتریش,اتریش

پرجمعیت ترین شهرهای اتریش

اتریش با جمعیتی حدود ۹ میلیون نفر به عنوان یکی از شهرهای کم جمعیت اروپا شناخته می شود. در حدود ۲۰ درصد جمعیت آن در کلان شهر وین زندگی می کنند. از دیگر شهرهای پرجمعیت این کشور می توان به شهرهای گراتس، لینز، سالزبورگ و اینسبروک اشاره کرد. در جدول زیر به پنج شهر پرجمعیت اتریش اشاره شده است.

ردیف نام شهر جمعیت در سال ۲۰۲۰
۱ Vienna ۱٫۶۹۱٫۴۶۸ نفر
۲ Graz ۲۲۲٫۳۲۶ نفر
۳ Linz ۲۰۴٫۸۴۶ نفر
۴ Favoriten ۲۰۱٫۸۸۲ نفر
۵ Donaustadt ۱۸۷٫۰۰۷ نفر

شهر وین

شهر وین، پایتخت اتریش، با جمعیتی بالغ بر ۱٫۸۹۷٫۴۹۱ نفر به عنوان پرجمعیت ترین شهر اتریش که در رود دانوب یافت می شود، به شمار می رود. مرکز این شهر به دلیل قرار گرفتن در فهرست میراث جهانی یونسکو مشهور است. این شهر قبل از تبدیل شدن به یک شهر مدرن و مرسوم، مد امروزی، پایتخت امپراتوری اتریش-مجارستان بود. 

شهر گراتس

دومین شهر از نظر جمعیت، شهر گراتس است، شهری دانشگاهی در ایالت اشتایر با جمعیتی بالغ بر ۲۷۳٫۸۳۸ نفر که در این شهر مشغول زندگی می باشند. با وجود جمعیت نسبتاً کمی که دارد، شش دانشگاه در آن حضور دارند.

شهر لینز

سومین شهر پرجمعیت اتریش، لینز با جمعیت ۱۹۸٫۱۸ نفر که در ایالت اوبراسترایش واقع شده است. در سال ۲۰۰۹، شهر لینز به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا معرفی شد. مانند وین، این شهر نیز در کنار رود دانوب قرار دارد. این شهر توسط رومیان تأسیس گردیده است و دارای سابقه طولانی می باشد.

نتیجه گیری

تجربه زندگی در شهرهای اتریش بسیار لذت بخش و رویایی می باشد. این کشور به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا برای مهاجران قلمداد می شود و افراد از روش های مختلف قادر خواهند بود برای ورود به این کشور اقدام نمایند. هر فرد به یک دلیلی برای زندگی در اتریش اقدام می نماید که در این مقاله به تمامی حالات ممکن اشاره شده است.

بدون شک شهر وین به عنوان بهترین شهر اتریش برای زندگی و حتی سپری کردن مدت زمان کوتاهی به شمار می رود. از همین رو سالانه مهاجران زیادی این شهر را به عنوان هدف نهایی خود برای مهاجرت انتخاب می نمایند. لازم به ذکر است که میزان هزینه های زندگی در وین از متوسط هزینه های زندگی در شهرهای اتریش بالاتر می باشد.

شما چه فاکتوری را از همه ارجح تر برای انتخاب شهر در نظر می گیرید؟ شرایط اقتصادی، حضور برترین دانشگاه های دنیا، جمعیت، بازار کار و یا رفاه اجتماعی. نظرات خود را از طریق دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای دریافت اطلاعات صحیح و انتخاب راه ورود به شهرهای اتریش می توانید به صورت رایگان با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

لینک منبع: Familiarity with Austrian cities

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴ پاسخ به “شهرهای اتریش”

    1. افسانه گفت:

      با سلام
      من کارشناس مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد فناوری اطلاعات IT با معدل ۱۹ هستم سابقه کار ۱۵ سال در زمینه شبکه و سخت افزار دارم. آیا امکان پذیرش از دانشگاه TU با فاند را دارم؟ اگر نه با یک فرزند ۸ ساله و همسرم کارشناس ارشد الکترونیک ایشون هم با همین میزان سابقه کار می توانیم آنجا ویزای کاری بگیریم و از پس هزینه ها بر بیام؟ در ضمن من تا بحال ۴ بار به اتریش سفر و تا حدودی هم با آنجا آشنایی دارم. از پاسخگویی تون ممنونم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به شرایط عنوان شده، از شانس بسیار مناسبی برای ویزای تحصیلی اتریش برخوردار می باشید. برای بهبود شرایط می توانید مدرک زبان و مقاله بین المللی ارائه دهید.

    2. فرهاد اسکندری گفت:

      سلام خسته نباشید
      آیا تحصیل در دانشگاه های اتریش رایگانه؟ شرایطش چی هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        تحصیل در اتریش رایگان میباشد و برای ورود به هر مقطعی با تسلط به زبان باید قبولی کنکور در همان رشته را داشته باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up