آشنایی با بهترین شهرهای قبرس

شهر نیکوزیا

شهر نیکوزیا پایتخت کشور قبرس، پس از بحران های سیاسی سال ۱۹۷۴ میلادی به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد.پس شهر برلین ، نیکوزیا تنها پایتخت دنیاست که با کشیدن مرزی از شمال به جنوب ، به نام خط سبز ، دوتکه شده است.نیکوزیای شمالی در کشور ترکیه است و به لفکوشا معروف است.

مسافران ایرانی برای رفتن به نیکوزیای شمالی دو راه دارند. می توانند به صورت کشتی از راه کشور ترکیه و دومین روش با مراجعه به سفارت قبرس در تهران ، ویزای قبرس را گرفته و به نیکوزیای جنوبی بروند.پلیس مرزی ترکیه مجوز یک روزه تا یک هفته ای ورود به نیکوزیای شمالی را برای شما صادر می کند.

اکثر اهالی لفکوشا ترک هستند و طبعا کباب های خوشمزه ای دارند.همه جور رستورانی هم در این شهر پیدا می شود.از کباب خانه های کوچک و غذاخوری های سنتی گرفته تا رستوران های شیک و مدرن.رستوران سابور شیک ترین و بهترین رستوران این قسمت است که در کنار مسجد سلیمیه واقع شده است.

صنعت اصلی شهر نیکوزیا بافت ابریشم است .به همین دلیل صنایع دستی از مشخصه بارز این شهر می باشد.

شهر نیکوزیای شمالی دارای مناظر و مناطق دیدنی فراوانی می باشد که می توان به کاروانسرای کومار جیلارهان ، مسجد سلیمیه، قلعه ی حسن پاشا که قصری بسیار بزرگ و سنگی با اتاق های تودرتو است و سینما نوستالژی اشاره کرد.

قبرس,قبرس,قبرس

نیکوزیای جنوبی

شهر نیکوزیا که با اهداف نظامی ، وسط دشت مزائوریا و روی رودخانه پریوس ساخته شده است از همان ابتدا تا حالا پایتخت قبرس بوده است.این شهر در اصل لدرا نام دارد.این شهر در دوران بیزانس به طور قابل ملاحظه ای گسترش یافت و در اوایل قرن شانزدهم ، تحت سلطه ی فرمانروایان ونیزی قرار دارد.

مهم ترین نشانه لفکوزیا ، دیواره های ونیزی می باشد که دور تا دور بخش قدیمی شهر کشیده شده اند .دیوارهای ونیزی در قرن شانزدهم به دستور حاکمان ونیزی و برای حفاظت از لفکوزیا در برابر حملات عثمانی ساخته شده اند.

آب و هوای شهر نیکوزیای جنوبی بسیار مطبوع می باشد که دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های نیمه بارانی است.این شهر را یکی از آفتابی ترین پایتخت های جهان می شناسند.

متقاضیانی که قصد سفر به شهر لفکوزیا را دارند باید از فرودگاه بین المللی لارناکا استفاده کنند که در هفتاد کیلومتری این شهر قرار دارد.فرودگاه نیکوزیا در جنوب غربی این شهر واقع شده است و تنها امکان پروازهای محدودی را در داخل کشور دارد.

شهر نیکوزیای جنوبی دارای مناطق دیدنی بسیاری می باشد که می توان به رصدخانه ی لدرا ، مرکز خرید ارامس ، بنیاد فرهنگی ماکادیوس و محله ی لایکی یستونیا اشاره کرد.

شهر لارناکا

لارناکا روی شهر باستانی کیتون ساخته شده و یکی از زیباترین شهر های ساحلی برای مهاجرت به قبرس است.طبیعت زیبا ، غذاهای لذیذ و تاریخ افسانه ای لارناکا ، میزبانی همیشگی برای مسافرهای تمام دنیا به وجود آورده است.لارناکا شهری است در ساحل جنوب شرقی قبرس که بزرگترین فرودگاه بین المللی کشور در این شهر واقع شده است.

لارناکا هرچهار فصل سال تفریحات مخصوص خود را دارد، از ورزش های آبی و سواحل شلوغ و رنگارنگ در بهار و تابستان گرفته تا کوه های ترودوس و اسکی زمستانی ، همه در این شهر وجود دارد.فصل بهار در لارناکا با وجود گل ها و آب و هوای معتدلش ، بهترین زمان برای سفر به این شهر می باشد.

اقتصاد لارناکا از سال ۱۹۷۵ میلادی در حال رشد است .بطوریکه فرودگاه این شهر و بندرهای آن محل ورود ۸۰ درصد از کالاهای جزیره قبرس را تشکیل می دهند.از این رو این شهر برای کشور قبرس از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار است.صنعت توریسم در این شهر از جایگاه ویژه ای برخوردار است.به طوریکه سه چهارم نیروی انسانی در بخش خدمات در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.

شهر لارناکا دارای مکان های دیدنی فراوانی می باشد که می توان به کلیسای لازاروس ، تکیه حلا سلطان ، موزه ی باستان شناسی و خیابان فینیگودس اشاره کرد.

قبرس,قبرس,قبرس

شهر لیماسول

شهر لیماسول بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر کشور قبرس است که پس از لارناکا بزرگترین مجمع ایرانیان در این شهر قرار دارد.

شهر لیماسول بندری است تقریبا در جنوب و مرکز این کشور که دارای بزرگترین پورت ترانزیت کالا در کشور قبرس و یکی از مهمترین بنادر ترانزیت کالا در اروپا و همینطور بزرگترین بندر ترانزیت کالا در مدیترانه نیز می باشد.چرا که در منطقه ای بین آسیا ، اروپا و آفریقا قرار گرفته است.

سرویس عمومی شامل اتوبوس و تاکسی های عمومی می باشد که امکان تردد شنا را به تمامی شهر ها فراهم می کند.ارزانترین سرویس عمومی اتوبوس و بعد از آن تاکسی های عمومی می باشد.

شاغل توریستی ، تجارت و بانکداری و مالی در این شهر رونق دارد و تقریبا تمام شرکت های بین المللی در لیماسول دفتری را راه اندازی کرده اند به این دلیل که شرایط بسیار خوب مالیاتی و آسانی راه اندازی و اداره کسب و کار در کشور قبرس است.

همه متقاضیان بحث مهاجرت می بایست اطلاعات صحیح و جامعی از محل زندگی خود در کشور مورد نظر خویش را کسب نمایند فلذا موسسه مهاجرتی آریانا پارس در صفحه ی وب سایت خود اطلاعات مربوط به تمامی شهرهای یزرگ دنیا را جهت آگاهی بیشتر هموطنان عزیزمان که قصد اخذ ویزاهای تحصیلی یا توریستی و یا اقامت کاری و سرمایه گذاری را دارا می باشند ، در اختیار ایشان قرار داده است.

شهر آیاناپا

شهرک آیاناپا در منتهی الیه شرق لارناکا واقع شده است که از مناظر دیدنی کشور قبرس به شمار می رود. آیاناپا دومین مقصد محبوب جوانان دنیا می باشد. این شهرک در دهه ی ۱۹۸۰ شاخته شده است.دریای فیروزه ای بی نظیر و سواحل فراموش نشدنی با شن های طلایی رنگ، هتل های زیبا و طلوع و غروب آن به یادماندنی است.

نام دیگر شهر آیاناپا ، آیانیا می باشد که زبان یونانی کلمه آیا به معنی مقدس است و اشاره دارد به صومعه ای که در این شهر وجود دارد و کلمه ی نیا به معنی دره پوشیده شده از درخت می باشد.

آیاناپا یا منطقه ی شن های طلایی بهشت توریست ها نام گرفته است. سواحل زیبا ، آب های کریستالی و شفاف و همچنین رستوران ها و کافه های آ ن همگی محیطی بسیار جذاب را برای توریست ها محیا نموده است.

آیاناپا تا چندی پیش با ماهیگیری ، صنایع کشاورزی و دامپروری مشهور بود اما امروزپه به صورت یک شهرک و مرکز توریستی بزرگ تبدیل شده است.

شهر آیاناپا دارای مناطق دیدنی فراوانی است که می توان به پارک آبی آفرودیت ،ساحل نیسی، غار طبیعی دریایی و خانقاهی که در دوران ونتینس ها ساخته شده و کلیسای آن در زیر زمین قرار دارد که در ورودی این کلیسا یک درخت ۶۰۰ ساله به چشم می خورد ، اشاره کرد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up