اسکاتلند کشوری در شمالی ترین نقطه بریتانیا، یک مقصد محبوب برای دانشجویان بین المللی است. بسیاری از دانشگاه های سطح جهانی و کیفیت عالی زندگی در اسکاتلند وجود دارد. با این حال، تحصیل در اسکاتلند می تواند گران باشد. بنابراین مهم است که شما زود آماده شوید.

چه کسی باید هزینه تحصیل در اسکاتلند را پرداخت کند؟

به طور کلی، همه دانشجویان که از طریق مهاجرت تحصیلی یا مهاجرت پزشکان به این کشور می آیند برای تحصیل در دانشگاه اسکاتلند باید هزینه پرداخت کنند (به استثنای یک مورد ). کمترین هزینه توسط دانشجویان اسکاتلندی و دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا (به نام دانشجویان “خانگی”) پرداخت می شود.

برای مقاطع کارشناسی، هزینه ها معمولا توسط آژانس جوایز دانشجویی اسکاتلند (SAAS) تامین می شود.

به دانش آموزان انگلستان، ولز و ایرلند شمالی دانش آموزان بقیه انگلیس(  RUK ) می گویند. برای مقاطع کارشناسی، آنها باید هزینه های بالاتری نسبت به دانشجویان داخلی پرداخت کنند، اما معمولا برای مدارک کارشناسی ارشد همان هزینه را پرداخت می کنند.

دانشجویان خارج از انگلستان و خارج از اتحادیه اروپا در گروه دانشجویان بین المللی قرار می گیرند. معمولاً دانشجویان بین المللی که از طریق مهاجرت تحصیلی یا مهارجت پزشکان اقدام به تحصیل در این کشور می کنند باید شهریه بیشتری بپردازند.

آیا می توانید در اسکاتلند به صورت رایگان تحصیل کنید؟

بله، شما می توانید در اسکاتلند بدون هزینه تحصیل کنید اما فقط در یک مورد خاص: اگر شهروند انگلستان هستید که قبلاً در اسکاتلند اقامت دارید، یا شهروند یکی دیگر از کشورهای اتحادیه اروپا هستید و برای اولین مدرک کارشناسی خود (به معنی لیسانس) تحصیل می کنید. مدرک تحصیلی یا مدرک کارشناسی ارشد اسکاتلندی) در این صورت هیچ شهریه مستقیمی وجود ندارد. در عوض، هزینه های شما توسط آژانس جوایز دانشجویی اسکاتلند ( SAAS ) تامین می شود.

با این حال این معافیت در مورد دانشجویانی از انگلستان، ولز یا ایرلند شمالی بقیه انگلستان یا (RUK) که فقط برای دانشگاه به اسکاتلند نقل مکان می کنند، اعمال نمی شود و همچنین برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا اعمال نمی شود.

دانشجویان مهاجری که از طریق مهاجرت پزشکان آمده اند و مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد هستند، معمولاً باید شهریه پرداخت کنند. مبلغ بستگی به دانشگاه و برنامه و همچنین وضعیت شهریه دارد. معمولاً دانشجویان اتحادیه اروپا کمتر از دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا حقوق می پردازند. برای برنامه های تحصیلات تکمیلی، دانشگاه های اسکاتلند بین دانشجویان اسکاتلندی و RUK تفاوتی قائل نمی شوند.

تحصیل در اسکاتلند

هزینه تحصیل در اسکاتلند چقدر است؟

هزینه تحصیلات دانشگاهی شما عمدتا به وضعیت شهریه شما بستگی دارد (به این معنی که آیا دانشجوی خانه ، RUK یا بین المللی هستید) و اینکه در چه سطحی قصد تحصیل دارید مبالغ متفاوت است، اما جدول بالا به شما یک مرور کلی از شهریه های معمولی در اسکاتلند می دهد:

وضعیت حق الزحمه هزینه های کارشناسی هزینه های تحصیلات تکمیلی
خانه ۱۸۲۰ پوند اما تقریباً در همه موارد تحت پوشش SAAS است ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ پوند
بقیه انگلستان (RUK) معمولاً ۹،۲۵۰ پوند برای سه سال اول ۵۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ پوند
بین المللی ۱۰۰۰۰ پوند – ۲۶۰۰۰ پوند ۱۵،۰۰۰ – ۳۰،۰۰۰ GBP

اینها فقط محدوده های کلی هستند. ممکن است دوره هایی وجود داشته باشد که ارزان تر یا گران تر باشند. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه دانشگاه معتبرتر باشد و ورود به آن دشوارتر باشد، هزینه تحصیل بیشتر است. به عنوان مثال، انتظار می رود دانشگاه ادینبورگ یا دانشگاه گلاسکو گرانتر از سایر دانشگاه های اسکاتلند باشند.

آیا بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد؟

بورسیه تحصیلی یک راه عالی برای تأمین هزینه تحصیل در اسکاتلند است، به ویژه اگر دانشجوی بین المللی هستید و باید هزینه های تحصیل بیشتری را تامین کنید.

یکی از برنامه های محبوب بورسیه تحصیلی بورسیه های Saltire است که توسط دولت اسکاتلند حمایت می شود. آنها عموما برای دانشجویانی از ایالات متحده، کانادا، هند، پاکستان، ژاپن یا چین که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یکی از موضوعات متمرکز هستند، آزاد هستند.

چه زمانی باید شهریه را به عنوان دانشجو در اسکاتلند بپردازید؟

جزئیات و زمان پرداخت در موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت است، اما به طور کلی هنگامی که پیشنهادی دارید، باید در دانشگاه ثبت نام کنید. هنگام ثبت نام از شما خواسته می شود که درصدی از هزینه های تحصیل و زندگی در اسکاتلند، گاهی تا ۵۰ pay را بپردازید. در بسیاری از موارد، می توانید مابقی هزینه های تقسیم شده در چند قسط را در طول تحصیل پرداخت کنید.

با این حال، اگر شما دانشجوی بین المللی (غیر اتحادیه اروپا) هستید هنگام پرداخت وجه به دانشگاه نسبت به زمانی که درخواست ویزای تحصیلی انگلستان را ارائه می دهید، برای شما کمتر اهمیت دارد. هنگام درخواست ویزای دانشجویی انگلستان (ویزای درجه ۴)، باید شرایط مالی را برآورده کنید: باید ثابت کنید که بودجه ای برای پرداخت اولین سال برنامه تحصیلی خود (یا اگر کوتاهتر از یک سال است) دارید.، برای کل برنامه و هزینه زندگی و اقامت خود را تا ۹ ماه (یا طول برنامه شما اگر کوتاهتر باشد)، به مبلغ ۱۰۱۵ پوند در ماه پرداخت کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شهریه در اسکاتلند شهریه در اسکاتلند شهریه در اسکاتلند شهریه در اسکاتلند شهریه در اسکاتلند

شبکه های اجتماعی

arrow up