اگر به مناظر طبیعی زیبا و مکان های متعدد گردشگری علاقه مند هستید، سوئد می تواند کشور بسیار محبوبی برای شما باشد. جاذبه های متعدد توریستی سوئد از قبیل جنگل ها، دریاچه های زیبا و با شکوه، شهرهای باستانی، هتل یخ و مناظر زیبای قطب شمال دارای شهرت بسیاری می باشند.

برای اطلاع از انواع ویزای توریستی سوئد، مدارک مورد نیاز برای اقدام، بهترین شهرهای سوئد و یا هزینه های جاری و زندگی در این کشور تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. لازم بذکر مشاوران موسسه آریاناپارس پاسخگوی، سوالات علاقه مندان می باشند.

شرایط ویزای توریستی سوئد

Terms of a Swedish tourist visa

کشور سوئد در شمال قاره اروپا و حوزه اسکاندیناوی قرار دارد، بواسطه اخذ ویزای توریستی سوئد قادر خواهید بود برای اقامت کوتاه مدت به این کشور سفر کنید. سالانه افراد زیادی با توجه به شرایط خود از روش های مختلفی برای اخذ ویزای توریستی سوئد اقدام می نمایند. درصورت اخذ این نوع ویزا شما اجازه کار یا تحصیل در سوئد را نخواهید داشت، ولی می توانید در دوره های کوتاه مدت آکادمیک شرکت نمایید و یا شرایط راه اندازی کسب و کار و تجارت را مورد ارزیابی قرار دهید.

سوئد از جمله کشورهای عضو پیمان شینگن می باشد، به همین دلیل شما می توانید در صورت اخذ ویزای توریستی سوئد از ۲۷ کشور حوزه شینگن بازدید نمایید. برای تمدید این ویزای معمولاً موظف به خروج از این کشور و همچنین کشورهای حوزه شینگن پس از ۹۰ روز می باشد ولی اگر دلایل منطقی و قابل توجیه داشته باشید مانند انجام عمل های پزشکی یا شرکت در سوگواری و … می توانید داخل خاک این کشور درخواست تمدید ویزای توریستی خود را ارائه نمایید.

سوئد,سوئد,سوئد

انواع ویزای توریستی سوئد

برای اخذ ویزای توریستی سوئد می توان از روش های مختلفی اقدام نمود، این ویزا به دو صورت سینگل و مولتی صادر می گردد، برای بار اول سینگل و برای دفعات بعدی به شکل مولتی صادر می گردد. روش های اخذ ویزای توریستی سوئد را می توان به ۳ دسته تقسیم کرد:

  • دیدار از اقوام
  • شرکت در همایش یا سمینار
  • گردشگری
  • تجاری
  • درمانی

دیدار از اقوام درجه یک

اگر افراد درجه یک خانواده شما مانند پدر، مادر و… در کشور سوئد زندگی می کنند و شما قصد بازدید از این عزیزان را دارید با دریافت دعوتنامه از افراد خانواده می توانید برای اخذ ویزای توریستی سوئد اقدام نمایید.

شرکت در سمینارها و همایش

سالانه همایش ها، سمینارها و جشنواره های مختلفی در کشورهای اروپایی برگزار می گردد که سوئد هم از این قاعده مستثنا نیست، برای شرکت در این سمینارها شما نیاز به دریافت دعوتنامه از شرکت یا سازمان برگزارکننده دارید.

گردشگری

با وجود جاذبه های متعدد توریستی، تفریحی و مناظر طبیعی در کشور سوئد سالانه افراد بسیاری از سرتاسر جهان بمنظور بازدید از این کشور اقدام به اخذ ویزای توریستی سوئد می نمایند.

برای اخذ ویزای توریستی سوئد با هدف گردشگری ارائه مدارک لازم در زمان مراجعه حضوری به سفارت ضروری است با توجه به این موضوع که در این روش شما دارای دعوتنامه برای ارائه به سفارت نیستید، طبعاً شانس کمتری هم برای دریافت ویزا نسبت به افرادی که دارای دعوتنامه هستند خواهید داشت.

تجاری

اقتصاد سوئد توسعه یافته و صادرات محور است. پیشرفت چشمگیر این کشور در تولید لوازم الکترونیکی، وسایل موتوری و صنایع وابسته به فولاد و چوب از نظر اقتصادی این کشور را در جایگاه مطلوبی قرار داده است. از این رو افراد زیادی خواهان ایجاد کسب و کار و بهره مندی از شرایط اقتصادی مطلوب کار در سوئد هستند.

درمانی

کشور سوئد از سیستم درمانی و بهداشتی پیشرفته ای برخوردار است. خصوصاٌ برای درمان در حوزه چشم پزشکی این کشور شهرت بسیاری دارد، هزینه خدمات پزشکی در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مناسب تر می باشد، از این رو افراد بسیاری برای انجام مراحل درمان خود به سوئد سفر می کنند. برای دریافت ویزا جهت امور درمانی با ارائه مدارک پزشکی می توانید اقدام نمایید.

سوئد,سوئد,سوئد

مراحل اخذ ویزای سوئد

برای اخذ ویزای توریستی سوئد مراحل مختلفی را باید طی کرد که می توان این مراحل را به ۳ دسته تقسیم کرد، در این مطلب توضیحات مختصری برای آشنایی بیشتر شما عزیزان در مورد هر یک از این مراحل ارائه خواهیم داد.

  • دریافت وقت سفارت
  • تهیه مدارک لازم و مورد نیاز
  • مراجعه حضوری به سفارت برای ارائه مدارک و مصاحبه در زمان تعیین شده.

برای اخذ ویزای توریستی سوئد در ابتدا شما با مراجعه به سایت رسمی سفارت این کشور باید نسبت به تعیین وقت اقدام نمایید و در نظر داشته باشید که هزینه سفارت را نیز به صورت آنلاین و با استفاده از کارت های اعتباری ویزا کارت یا مستر کارت باید پرداخت نمایید.

شما موظف به تهیه مدارک لازم و مورد نیاز برای ارائه به سفارت سوئد در تاریخ مشخص شده (وقت سفارت) هستید، در صورتی که پیش از این برای اخذ ویزای توریستی سوئد اقدام نمودید ولی موفق به اخذ ویزای خود نشده اید و پرونده شما دارای ریجکتی می باشد این امر می تواند تاثیر منفی در روند صدور ویزای توریستی شما داشته باشد.

معمولا پروسه زمانی انجام کار برای اخذ ویزای توریستی سوئد در صورت آماده بودن مدارک لازم ۳ ماه خواهد بود. پیشنهاد ما به شما آماده سازی مدارک معتبر و مورد نیاز جهت ارائه به آفیسر پرونده در زمان مناسب و قبل از رزرو وقت سفارت می باشد. موسسه آریانا پارس دارای کادر مجرب و با سابقه در امر مشاوره و اخذ انواع ویزا آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

برای دریافت وقت سفارت سوئد می توانید به سایت رسمی این کشور  www.swedenabroad.se/en مراجعه نمایید.

سوئد,سوئد,سوئد

هزینه ویزای توریستی سوئد

سوئد کشوری بسیار زیبا با جاذبه های گردشگری متعدد در منطقه اسکاندیناوی است. برای افرادی که قصد سفر دارند سوئد می تواند گزینه رویایی و فوق العاده ای باشد ولی بواسطه هزینه های بالای این کشور گردشگران بسیاری از سفر به سوئد منصرف می شوند.

برنامه ریزی دقیق مالی پیش از سفر به کشور سوئد می تواند تاثیر به سزایی در کاهش هزینه های شما داشته باشد.

هزینه سفر هوایی

هزینه تیکت برای شهرهای مختلف سوئد متفاوت می باشد. قیمت تیکت ها بر اساس اعتبار، خدمات و کلاس پروازی از سوی ایرلاین ها تعیین می گردد، افراد با توجه به بودجه خود و خدمات ایرلاین ها می توانند تیکت مورد نظر خود را خریداری نمایند. در حال حاضر حداقل قیمت برای خرید تیکت رفت و برگشت به سوئد ۵۰۰ یورو و حداکثر حدود ۲۸۰۰ یورو است.

هزینه اقامت

در کشور سوئد هاستل ها و هتل های بسیاری با ارائه خدمات متنوع برای جذب گردشگران با یکدیگر رقابت می کنند. اگر می خواهید برای اقامت سوئد هزینه کمتری بپردازید تنها گزینه برای شما هاستل ها هستند. قیمت یک شب اقامت در هتل های سوئد به طور میانگین به شرح ذیل می باشد:

  • هتل های ۳ ستاره از ۴۵ یورو به بالا
  • هتل های ۴ ستاره از ۷۰ یورو به بالا
  • هتل های ۵ ستاره از ۱۰۰ یورو به بالا

هزینه وعده غذایی

بعد از هزینه های اقامتی عمده هزینه در کشور سوئد خورد و خوراک است. رستوران های لوکس با تنوع غذایی متعدد در سطح شهر توجه اکثر گردشگران را به خود جلب می کند. غذاهای دریایی در کشور سوئد طرفداران بسیاری دارد برای صرف یک وعده غذایی مناسب و کم هزینه باید در انتخاب رستوران دقت فرمایید. هزینه صرف غذا در رستوران های سوئد بین ۱۰ الی ۶۵ یورو است.

مدارک لازم برای ویزای توریستی سوئد

مهم ترین امر برای اخذ ویزای توریستی سوئد ارائه ادله و مدارک معتبری است که نشان دهنده بازگشت شما به کشور مبدا می باشد، ارائه این مدارک برای قانع نمودن آفیسر پرونده شما جهت صدور ویزا الزامی است. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی سوئد عبارتند از :

  • گردش حساب بانکی
  • سوابق کاری یا تحصیلی
  • سند مالکیت
  • وضعیت تاهل (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال)
  • سوابق سفری (خصوصا ویزای شینگن)
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو بلیط رفت و برگشت

سوئد,سوئد,سوئد

بهترین شهرهای سوئد

سوئد کشوری بسیار زیبا، دارای تاریخچه و فرهنگی غنی است. شهرهای این کشور از نظر مناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری مشترک هستند، ولی از نظر صنعت، تفریح و تاریخ می توان این شهرها را به ۳ دسته تقسیم کرد.

در این بخش با توضیحات مختصری در مورد بعضی از شهرهای کشور سوئد تلاش می کنیم اطلاعات مفیدی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

استکهلم

استکهلم پایتخت کشور سوئد و همچنین وسیع ترین و پرجمعیت ترین شهر در این کشور است. بواسطه جاذبه های بسیار فراوان توریستی، تفریحی و مناظر طبیعی، این شهر همواره مقصد بسیاری از گردشگران در سرتاسر جهان است.

تفریحات بسیار زیادی برای گردشگران در این شهر وجود دارد مانند پیاده روی بر فراز سقف های شیشه ای در ارتفاع ۴۳ متری از سطح خیابان که هیجان بسیار زیادی برای شما به ارمغان می آورد. همچنین استفاده از قایق های تفریحی و شنا کردن درون رودخانه های زیبا داخل شهر از دیگر تفریحات مهیج در این شهر است، از همین رو سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از استکهلم و مناطق دیدنی این شهر اقدام به دریافت ویزای توریستی سوئد می نمایند.

گوتنبرگ

گوتنبرگ دومین شهر بزرگ و اولین شهر صنعتی کشور سوئد می باشد. کارخانه خودروسازی VOLVO که برندی معتبر و شناخته شده در سطح جهانی می باشد در این شهر قرار دارد. همچنین بواسطه وجود رستوران های معتبر که دارای جوایز بین المللی هستند این شهر توجه بسیاری از علاقه مندان به صنعت غذا را به خود معطوف کرده است.

به دلیل وجود جاذبه های متعدد توریستی در گوتنبرگ مانند موزه ها، پارک های جنگلی وسیع با حیات وحش آزاد، مناظر چشم نواز و پارک های تفریحی سالانه گردشگران بسیاری جذب این شهر می شوند.

مالمو

مالمو با جمعیتی حدود ۷۰۰ هزار نفر سومین شهر بزرگ کشور سوئد و جزو استان اسکونه می باشد، که در جنوب این کشور کنار دریای بالتیک قرار دارد.
بزرگترین صنعت مالمو کشتی سازی می باشد و اکثر افراد ساکن در این شهر در این حرفه فعالیت دارند، معروف ترین دانشگاه این شهر دانشگاه مالمو است، که سالانه دانشجویان زیادی را از سرتاسر جهان پذیرش می کند.

همچنین شهر مالمو دارای جاذبه های توریستی و تفریحی متعددی می باشد، که می توان به مواردی مانند برج گردان به نام تورینگ تورسو (Turning Torso) و قصر مالمو هوس (Malmohus) اشاره کرد. قصر مالمو هوس (Malmohus) در سال ۱۴۳۷ میلادی بنا گردیده و محل استقرار پادشاهان دانمارکی بوده، که در حال حاضر تبدیل به موزه شده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    سوال های متداول شما

    هزینه وقت سفارت به ازای هر نفر ۸۰ یورو می باشد.
    دریافت دعوت نامه شانس افراد را برای دریافت ویزای توریستی سوئد افزایش می دهد. از دیگر مدارم مورد نیاز برای ویزای توریستی می توان به سند مالکیت و مدارکی که نشان دهنده بازگشت به کشور مبدا است، اشاره کرد.
    در صورت فراهم آوردن مدارک مورد نیاز، بازه زمانی انجام کار بین ۳ تا ۵ ماه در نظر گرفته می شود.
    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up