افرادی که رشته مدیریت را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که، مشاغل مرتبط با مدیریت کدام اند؟ تحصیل در یک رشته مدیریت، دانش افراد را در زمینه های کسب و کار، امور مالی، اقتصاد و بازاریابی و طیف وسیعی از مهارت های عملی و تجربه کاری افزایش می دهد. در این مقاله مشاغل مرتبط با مدیریت را مورد بررسی قرار می دهیم تا فارغ التحصیلان در این زمینه با آگاهی کامل شرایط موجود را مورد بررسی قرار دهند.

در این متن به چندین شغل مرتبط با رشته های مدیریتی می پردازیم و حقوق و دستمزد سالیانه این دسته از مشاغل در کشورهای انگلستان و آمریکا به تحلیل بکشانیم.

۱. مشاوره مدیریتی

یکی از واضح ترین مشاغل مرتبط با مدیریت ، مشاوره مدیریتی است که در آن به کسب و کار کمک می کند تا عملکرد خود را بهبود ببخشند و با حل مشکلات و استفاده از مهارت های کسب و کار خود برای ارائه مشاوره تخصصی و متخصص در استراتژی، ساختار، مدیریت و عملیات شما باید تحقیق و جمع آوری داده ها را انجام دهید تا بهترین شرکت و اهداف آن را درک کنید و سپس مسائل را شناسایی کنید،یافته های خود را ارائه دهید و به تغییرات کمک کنید.

این نقش مقدار زیادی مسئولیت و فشار دارد و مشاوران مدیریت اغلب با حداقل نظارت کار می کنند، بنابراین مهم است که استقامت و خود انگیزه بودن را داشته باشیم.

برای تبدیل شدن به مشاور مدیریتی خوب نیاز به یک مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری ندارید ولی اگر بدنبال شرایط بهتر هستید می توانید با اخذ مدرک شرایط خود را بهبود ببخشید و شانس خود را برای پیدا کردن کار افزایش دهید.

رقابت شدیدی برای این نقش وجود دارد، بنابراین شما برای افزایش شانس در کشور انگلستان می توانید با پیوستن به مؤسسه مشاوره (IC) در انگلستان، شرکت در تجربه کاری مربوطه و به روز شدن اخبار صنعت، تعهد خود را نشان دهید.
میانگین حقوق و دستمزد در کشور آمریکا در حدود ۸۴ هزار دلار سالیانه و در کشور انگلستان حدد ۴۶ هزار پوند می باشد.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

۲. مدیر تولید

از دیگر مشاغل مرتبط با مدیریت ، مدیریت تولید می باشد. نقش مدیر تولید می تواند مسئولیت برنامه ریزی، هماهنگی و مدیریت فنی تولید فرآیندهای دقیق شما بستگی به وسعت شرکت و ماهیت سیستم تولید دارد. شما با منابع انسانی و مادی سر و کار خواهید داشت.

برای تبدیل شدن به یک مدیر تولید قوی در هر بخش،شانس پیدا کردن را داشته باشید می توانید مدرک کارشناسی ارشد خود را در کشورهایی همچون انگلستان و آمریکا اخذ کرده تا سپری کردن دوره ای، شانس خود را افزایش دهند.

بصورت میانگین حقوق و دستمزد یک مدیر تولید در کشور آمریکا سالیانه حدود ۶۸ هزار دلار آمریکا در کشور انگلستان این مقدار در حدود ۳۵ هزار پوند در سال می شود.

۳. مدیر پروژه

مدیران با سازماندهی افراد، منابع و وظایف، مسئولیت اجرای پروژه ها را در زمان مشخص و بودجه مشخص در دست می گیرند، همچنین به عنوان هماهنگ کننده پروژه شناخته می شوند. تقریباً می توانید در هر بخش و سازمان، از مراقبت های بهداشتی به ساخت و ساز یا تبلیغات، کار کنید.

نقش شما شامل شناسایی اهداف مشتری، بررسی امکان سنجی پروژه با تحلیل و تجزیه بودجه ها، گروه ها و منابع، مذاکره با پیمانکاران و تدمین کنندگان، نظارت بر پیشرفت و اجرای تغییرات در صورت نیاز، گزارش دادن به مدیران ارشد و مشتری و ارزیابی موفقیت پروژه در برابر انتظارات مدیران ارشد است.

اگر بدنبال نقش مدیر پروژه می باشید، می توانید پس از اتمام تحصیل به عنوان دستیار مدیر پروژه مشغول بکار شوید و پس از کسب تجربه به عنوان مدیر پروژه به کار خود ادامه دهید.

لازم به ذکر است اخذ مدرک تحصیلی در خاک کشور مورد نظر تأثیر بسزایی در قبولی شما از سمت بازار کار وجود دارد، از همین رو علاقمندان به ادامه تحصیل می توانند برای کسب اطلاعات مفید، از جمله انتخاب کشور و مقطع مورد نظر با مشاورین مؤسسه آریاناپارس در ارتباط بوده و از تجارب این عزیزان بهره مند شوند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

۴. مدیر رسانه

یکی از نقش هایی که جدیداً باب شده است، مدیر رسانه های اجتماعی می باشد. در این نقش، مسئولیت ایجاد و اجرای استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی، از جمله وبلاگ نویسی، نگهداری سیستم عامل های رسانه ای است. همچنین ممکن است در سایر زمینه های بازاریابی و ارتباطات، خصوصاً در شرکت های کوچکتر شرکت داشته باشید.

رسانه های اجتماعی به سرعت در حال پیشرفت هستند و همیشه تغییر می کنند و نقش شما را دشوار می کنند اما همیشه جالب هستند.

برای دستیابی به مشاغل مرتبط با مدیریت، احتمالاً نیاز به یک مدرک مدیریت در زمینه های کسب و کار، بازاریابی، رسانه ها و یا روابط عمومی دارید. شما باید به کارفرمایان اثبات کنید که دانش گسترده ای از طیف وسیعی از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی داشته باشید و خلاقیت عالی، مهارت های ارتباطی و توجه به جزئیات را دارید.

میانگین دستمزد یک مدیر رسانه در کشور امریکا حدود ۵۰ هزار دلار سالیانه و در کشور انگلستان حدود ۲۶ هزار پوند می باشد.
دانش زبان انگلیسی و تسلط کافی به روی این تخصص شانس افراد را برای پیدا کردن کار افزایش می دهد، از همین رو مؤسسه زبان آریاناپارس برای آن دسته از متقاضیان که بدنبال بهترین نتایج در کوتاه ترین زمان ها می باشند. دوره ای ارائه می دهد که علاقمندان به زبان در کوتاهترین زمان ممکن بهترین نتایج را تضمین می کند.

۵. مدیریت بحران

مدیران بحران و یا ریسک بیشترین دستمزدها را در میان سایر رشته های مدیریت دارند به طوریکه در انگلستان این دسته از مدیران تا ۱۰۸ هزار پوند سالیانه دریافت می کنند.

این نقش بسیار تحلیلی است که در آن شما باید از اهداف شرکت، الزامات قانونی، هزینه ها و عوامل محیطی مطلع شوید. شما همچنین نیاز به ایجاد روابط با مشتریان و ارائه گزارش ریسک یا بحران خود را به شیوه ای مناسب برای مخاطبان مختلف ارائه دهید.

اگر چه یک مدرک فوق لیسانس در نقش مدیریت بحران ضروری نیست اما در مسیر شما تبدیل شدن به یک مدیر ریسک بسیار مفید خواهد بود. شما همچنین می توانید به یک سازمان حرفه ای مانند مدیریت بحران ( IRM) برای افزایش چشم انداز اشتغال خود بپیوندید.

اخذ نمایندگی از بسیاری دانشگاه ها و مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار این مؤسسه بوده و سرلوحه عملکرد آتی آن نیز خواهد بود.

۶. سایر حرفه های مدیریت

سایر حرفه های مدیریتی که می توانید در پی درجه خود قرار دهید عبارتند از نقش های مدیریت خرده فروشی که در آن مسئولیت روز افزونی فروشگاه را به عهده دارید. مهارت های بدست آمده از مدرک مدیریت شما نیز به عنوان مدیر منابع انسانی مفید خواهد بود که در آن به کارکنان کمک می کند که شغل خود را بهبود ببخشند و به دنبال روابط، مزایا و رفاه باشند.

شما همچنین می توانید به عنوان مشاور اجرائی شروع بکار کنید که ترویج محصولات و خدمات به مشتریان و هدف قراردادن اهداف فروش. لازم بذکر است، با مدرک مدیریت خود می توانید مهارت و دانش لازم را برای تبدیل شدن به یک کارآفرین را پیدا کنید.

دیدگاه ها

۲ پاسخ به “مشاغل مرتبط با مدیریت”

  1. مرضیه دهقانی گفت:

    سلام
    من دانشجو رشته مدیریت کسب و کار هستم
    علاقمند به کار در کشورهای خارجی میباشم
    و فک میکنم

    • آریاناپارس گفت:

      سلام برای کار باید کار مرتبط داشته باشید حداقل۳سال سابقه کاری داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up