بهترین دانشگاه های امارات

امارات متحده عربی در آسیای غربی و در شبه جزیره عربستان در خلیج فارس واقع شده است که دارای مرزهای مشترک دریایی با قطر و ایران می باشد و به دلیل دارا بودن کیفیت آموزشی مطلوب برای متقاضیان جهت ادامه تحصیل به یکی از قطب های آموزشی جدید تبدیل شده است.

با معرفی دانشگاه های امارات در این مطلب شما می توانید انتخاب های بهتری را جهت تحصیل در این کشور داشته باشید. در دانشگاه های امارات رشته هایی مانند: علوم کشاورزی، انسان شناسی، معماری، هنر، شیمی، مدیریت بازرگانی، زبان انگلیسی، موزیک، مهندسی، علوم پایه، نجوم، زیست شناسی، مهمانداری و … ارائه می شود.

فارغ التحصیلان تمام سیستم های تحصیلی باید دوازدهمین پایه در مقطع متوسطه را با نمره ی مناسب گذرانده باشند. تمام متقاضیان جهت ادامه تحصیل در امارات باید برای ابراز توانایی و مهارت خود در زبان انگلیسی در آزمون ویژه ای در مراکز آموزشی شرکت نموده و در صورت عدم کسب حد نصاب نمره قبولی در کالج زبان آموزش ببینند.

امارات,امارات,امارات

دانشگاه های دبی

دبی پرجمعیت ترین شهر، کشور امارات متحده عربی و مرکز تجارت خاورمیانه است. از جمله بهترین دانشگاه های دبی که می توان به آنها اشاره نمود، دانشگاه ACD، کالج آمریکایی دبی، جمیرا، ولنگونگ، دندانپزشکی بوستون و … می باشند.

دانشگاه ACD

دانشگاه ACD  در دبی به منزله ی دروازه و پلی است برای دانشجویانی که قصد انتقال واحدهای درسی و یا مقطع تحصیلی خود به آمریکا، کانادا، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند را دارند و یا برای آنهایی که می خواهند بعضی واحدهای درسی آمریکایی را در امارات دریافت نمایند. در همین راستا اکثر دانشجویان پس از سپری کردن ۲ سال در کشور امارات باقیمانده واحد های درسی خود را به دانشگاه های ذکر شده انتقال می دهند.

هزینه یکسال تحصیل در دانشگاه ACD کشور امارات حدود ۲۲۵۰۰ درهم می باشد که معادل ۲۰میلیون تومان است.

کالج آمریکایی دبی

کالج آمریکایی دبی یک موسسه تحصیلی–آموزشی غیر انتفاعی حقوقی و وابسته به دانشگاه نیوهمپ شایر آمریکا است که در حال حاضر تحت لیسانس وزارت علوم در آمریکا واقع شده و در رشته مدیریت مشغول به فعالیت می باشد. این کالج از نظر موقعیت مکانی دارای بهترین موقعیت بوده، زیرا هم نزدیک به فرودگاه دبی است و هم دسترسی به متروی جدید دبی را برای دانشجویان جهت رفت و آمد آسان تر نموده است.

دانشگاه آمریکایی شارجه

دانشگاه آمریکایی شارجه یا همان AUS، جزء موسسات غیر دولتی و مستقل دانشگاه های امارات بوده که به سبک آمریکایی می باشد. تأسیس این محل در سال ۱۹۹۷ صورت پذیرفته و در ۲۰ رشته به دانشجویان خود مدرک تحصیلی اعطا می نماید و مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات فناوری ایران و امارات است.

برای ورود به رشته های مهندسی داوطلبان می بایست در آزمون تعیین سطح ریاضی، شیمی و فیزیک و برای رشته های معماری و علوم کامپیوتر، در آزمون ریاضی و جهت ورود به مدرسه بازرگانی در آزمون ریاضیات اولیه مدیریت، شرکت نمایند که این آزمون ها برای هر دانشجو فقط یکبار برگزار می شود.

هزینه یکسال تحصیل در این دانشگاه حدود ۴۰ میلیون تومان است که با دانشگاه های انگلستان، آمریکا و کانادا برابری می کند. موسسه مهاجرتی آریاناپارس دانشگاه AUS را به افرادی که دارای تمکن مالی بالا و همچنین تمایل برای دستیابی به مدارک تحصیلی ارزشمندتر دارند، توصیه می نماید.

امارات,امارات,امارات

دانشگاه عجمان

از دیگر دانشگاه های امارات می توان به دانشگاه عجمان اشاره کرد که در سال ۱۹۸۸ به منظور تربیت نیروی متخصص در زمینه های علوم و تکنولوژی تأسیس گردید و در حال حاضر یکی از برترین مراکز علمی کشور امارات متحده عربی می باشد.

دانشگاه عجمان در اروپا به عنوان دانشگاه علوم و تکنولوژی حوزه مدیترانه به رسمیت شناخته شده و یکی از معتبرترین دانشگاه های خاورمیانه به شمار می رود و مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات فناوری ایران می باشد.

کلیه دروس در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشگاه عجمان دارای شش دانشکده و چهار مرکز دانشگاهی در شهرهای عجمان، العین، ابوظبی و فجیو می باشد. دانشکده های علوم مهندسی، علوم مدیریت، کامپیوتر، زبان های خارجی، ادبیات و تربیت معلم و دندانپزشکی و دارو سازی جزو دانشکده های این دانشگاه می باشد.

دانشجویانی که دارای مدرک زبان نمی باشند، پس از ثبت نام از آنها آزمون زبان انگلیسی به عمل خواهد آمد و در صورتیکه نتوانند نمره ی قابل قبول را بیاورند، دانشگاه دوره های زبان انگلیسی را که در قالب یک ترم کامل تحصیلی می باشد به این دانشجویان اختصاص می دهد که هزینه این دوره ها بستگی به مدت زمان آموزش داشته و حداکثر ۲۰۰۰ دلار خواهد بود.

دانشگاه دال هوزی

دانشگاه دال هوزی از دیگر دانشگاه های امارات بوده که در شهر هالی فاکس کانادا واقع شده است و یکی از برترین دانشگاه ها در آموزش و تحقیق بوده و در آن بیش از ۲۰۰۰ عنوان درسی ارائه می شود. ۸۰۰ نفر از کادر آموزشی این دانشگاه در رشته ی خود تخصص بین المللی دارند. آنها مبتکر و کاشف بوده، مشاور و دوست دانشجویان محسوب می گردند.

دانشگاه دال هوزی شعبه دیگری در کشور امارات نیز دارد. در این مرکز ثبت نام در رشته های مهندسی، علوم، مدیریت و … امکانپذیر می باشد. تحصیل در این رشته ها منوط به دارا بودن سطح علمی قابل قبول می باشد. برنامه تحصیل در امارات از یک دوره ی ۵ درسی تشکیل و در مرکز CMA  واقع در دبی برگزار می گردد و ادامه ی دوره ها در دانشگاه دال هوزی کانادا می باشد.

هزینه های یک سال تحصیل در رشته های مختلف به شرح زیر است:

  • رشته های مهندسی حدود ۲۴۰۰۰ درهم که حدود ۲۰ میلیون تومان می باشد.
  • رشته های مدیریت حدود ۱۸۰۰۰ درهم که حدود ۱۵ میلیون تومان می باشد.
  • رشته های علوم (مقدمات پزشکی) حدود ۳۵۰۰۰ درهم که حدود ۳۰ میلیون تومان می باشد.

امارات,امارات,امارات

دانشگاه ابوظبی

 یکی دیگر از بهترین دانشگاه های امارات به دانشگاه ابوظبی می توان اشاره کرد که دارای دو کمپ است یکی در خود ابوظبی و دیگری در شهر العین می باشد. هدف موسسین این دانشگاه از تاسیس آن این بوده که این دانشگاه از لحاظ سطح آموزش و علم جزو بهترین ها در منطقه ی خلیج فارس و در دنیا باشد.

دانشگاه ابوظبی رشته های تحصیلی متنوعی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی ارائه می نماید و همچنین در رشته های خاصی دوره به زبان عربی نیز ارائه می شود. این دانشگاه از سه کالج: علوم و هنر، مدیریت بازرگانی و علوم کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات تشکیل شده است.

دیدگاه ها

۶۳ پاسخ به “معرفی دانشگاه های امارات”

  1. جواد گفت:

    سلام
    ببخشید بنده دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه شریف هستم ، میخاستم ببینم برای ارشد و یا دکتری باید self fund بود یا مثل آمریکا یا کانادا ، دانشگاهی دارند که فاند بده؟!
    مرسی

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      بورسیه مشخصی برای دوره های کارشناسی ارشد در نظر نگرفته شده است. شما می توانید رزومه خود را برای دانشگاه های امارات ارسال کنید تا در صورت تائید برای بورسیه و یا تخفیف دانشگاهی اقدام نمایید.

  2. فاطمه گفت:

    سلام
    من مدرک دیپلوم کامپیوتر دارم و قصد دارم ادامه تحصیل در امارات در زمینه طراحی مد ولباس بخوانم اشریط به چه صورت هست و قدر هزینه می بره

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      در صورت ارائه مدرک تحصیلی و مدرک زبان قادر خواهید بود برای دوره های کارشناسی در کشور امارات اقدام نمایید. برای آشنایی از شرایط تحصیل در امارات به این مقاله مراجعه نمایید.

  3. الهام گفت:

    ببخشید من دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد را در دانشگاه دولتی در رشته هنر اسلامی گذروندم میخواستم ببینم ایا امکان ادامه تحصیل در مقطع دکتری به همراه فاند برای من امکانپذیر هست؟؟

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      برای تحصیل در امارات در مقطع دکتری همراه با بورسیه شما نیازمند داشتن رزومه تحصیلی خوبی از جمله مقالات بین المللی آیلتس بالای ۶٫۵ و معدل بالای ۱۷ و…… نیز باشد.

  4. Sedi گفت:

    سلام
    میخواستم بدونم کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی توی امارت تو کودوم دانشگاه ها هست؟

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      شما لیست دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم می باشند را می توانید از خود سایت وزارت علوم مشاهده نمایید و سایت هریک از دانشگاه ها را چک کنید تمامی رشته های ارائه شده به همراه شرایط پذیرش در سایت دانشگاه ها درج شده است.

  5. شيرين گفت:

    سلام ، رشته تربیت بدنى مقطع دکترا در دانشگاهاى امارات هست؟ اگر هست در کدوم دانشگاه هست؟

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      شما می توانید لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم را در سایت وزارت علوم ملاحظه نمایید. در سایت هر دانشگاه رشته های ارائه شده در آن سال درج شده است.

  6. صدرا فرومدي گفت:

    سلام من سال یازدهم دبیرستان هستم برای رشته پزشکی در کدام دانشگاه دبی میتوانم درس بخوانم از دوره راهنمایی در مدارس تیز هوشان درس خواندم و معدل ١٩/٩٠ دارم میتوانم بورسیه بگیرم لطفا مرا راهنمایی کنید ممنون

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      شما می توانید لیست دانشگاه های مورد تایید را در سایت وزارت بهداشت ملاحظه نمایید.

  7. حمید گفت:

    سلام رشته ی تربیت بدنی در کشور امارات تو این دانشگاهایی که گفتین وجود دارد؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      این سوال شما مربوط به بخش اجرایی میباشد که هرزمان اقدام کردید یک به یک بررسی میشود و دانشگاهی مناسب شرایطتان به شما پیشنهاد میشود.

  8. Maryam گفت:

    سلام برای مقطع دکتری معماری تو دانشگاه آمریکایی یا استرالیایی به چه شکل باید اقدام کرد

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      برای پذیرش در مقطع دکتری داشتن رزومه ی تحصیلی خوب مثل مقالات بین المللی و… نیاز است. ضمن اینکه داشتن ایلتس حداقل ۶٫۵ مهمه. و باید هزینه سالانه رو در حسابتون داشته باشید.

  9. امیر حسین گفت:

    با سلام امسال من می خواهم انتخاب رشته کنم وبه رشته تجربی بروم در سال آخر دبیرستان می توانم به امارات بروم چقدر هزینه باید کنم

  10. امیرحسین گفت:

    سلام .آیا رشته هنر در امارات وجود دارد.میخواستم بودنم بعد دیپلم هم میتونم بورسیه بگیرم.و هزینه اون چه جوریه

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      به طور قطع رشته هنر در امارات وجود داره . امکان بورسیه در امارات بعد از دیپلم تقریبا غیر ممکن است و هزینه ها برای یکسال تحصیل و زندگی حدود ۱۳۰تا ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود

  11. اسماء یوسفی گفت:

    سلام
    برای دانشگاه های این کشور مدرک زبان مهمه؟ و میشه بدون مدرک زبان پذیرش گرفت؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      برای دانشگاه های معتبر امارات نیاز به مدرک زبان نی دارید

  12. پدرام گفت:

    هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دوبی چقدر است؟ ( هزینه تحصیل و مسکن …)

    • آریانا پارس گفت:

      هزینه های زندگی و تحصیل در دبی حدود ۱۳۰ تا ۱۵۰ میلیون در سال خواهد شد

  13. ساناز گفت:

    سلام
    میتونین راهنماییم کنین که بورسیه گرفتن دون دعوت استادی از اونجا برای دکترای زمین شناسی در دانشگاه ابوظبی امکان پذیر هست یانه؟ اگر یک استاد دعوتم کنه چطور؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      برای گرفتن بورسیه دکتری امارت حتما باید استاد راهنما داشته باشید تا مقالات بین المللی شما را تایید کرده و بورسیه بگیرید

  14. فاضل گفت:

    باسلام.فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته شیلات گرایش تکثیر و پرورش هستم.دارای رزومه علمی بیش از ۱۴ مقاله آی.اس.آی، علمی پژوهشی و همایشی بوده که برای ادامه تحصیل در رشته شیلات در مقطع phdقصد گرفتن بورس تحصیلی را دارم. در ضمن تسلط کامل بر زبان عربی را دارم.خواهشمند است در این زمینه راهنمایی های لازم را مبذول فرمائید.

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      اخذ بورسیه از دانشگاه های امارات و حتی دیگر کشورهای دنیا نیاز به دو چیزز هست داشتن مقالات بین المللی و مدرک زبان . هرچه مقاله از لحاظ نتیجه عملی بودن قوی باشد میزان بورسیه نیز بیشتر خواهد بود ولی در کل گرفتن فاند و کلا در کشور امارات از جهت اخذ اقامت برای ایرانیان خوب نیست

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      اخذ بورسیه از دانشگاه های امارات و حتی دیگر کشورهای دنیا نیاز به دو چیزز هست داشتن مقالات بین المللی و مدرک زبان . هرچه مقاله از لحاظ نتیجه عملی بودن قوی باشد میزان بورسیه نیز بیشتر خواهد بود ولی در کل گرفتن فاند و کلا در کشور امارات از جهت اخذ اقامت برای ایرانیان خوب نیست و کشورهای اروپایی را جهت اقامت دائم پیشنهاد میدهیم

  15. verya گفت:

    سلام امکان ادامه تحصیل در مقطع فوق دکتری رشته حقوق در دانشگاه های امارات وجود داره؟

  16. بیگی گفت:

    سلام
    کدوم از این دانشگاه های رشته ای در زمینه طراحی مد و لباس داره؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      برای اطلاع از رنک دانشگاها رشته ها و … میتونید به سایت QS مراجعه بفرمایید

  17. یزدانی گفت:

    با سلام. بنده دکترای زبان و ادبیات عربی از دانشگاه رازی کرمانشاه دارم و اکنون شش ماه از فارغ التحصیلی ام هم گذشه و بیکارم آیا این امکان وجود دارد که در دانشگاهی خارجی ترجیحا کشورهای عربی هرچه باشد هم مهم نیست فقط به عنوان استاد مشغول به کار بشم. لطفا اگر می توانید راهنمایی بفرمایید ممنونم

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      اگر شما را استادی دعوت به کار کند شانس ویزا خواهید داشت.

  18. اشکان گفت:

    سلام ؛من ترم ۷کارشناسی عمران از دانشگاه دولتی هستم ؛میخوام ارشد رو امارات بخونم ؛پیشنهاد شما کدام دانشگاه کشور عمارات است ؟شرایط و هزینه رو هم لطف کنید بگید .ممنون

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      برای انتخاب دانشگاه در کشور امارات باید به فاکتور های فراوانی توجه کرد از جمله ف هزینه تحصیل ، مدرک زبان و اعتبار دانشگاه

  19. آرمین گفت:

    سلام میخواستم بدونم کدوم یکی از این دانشگاه ها رشته روانشناسی رو دارن؟
    با تشکر

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      برای اطلاع از رنک دانشگاه ها و رشته ها به سایت QS مراجعه بفرمایید.

  20. رضا رحمانی گفت:

    سلام
    میخواستم بپرسم اگه من از یکی از دانشگاه های امارات مدرک پزشکی بگیرم میتونم تو ایران باهاش برم سر کار؟
    مورد تایید ایران هست؟

  21. الهه گفت:

    سلام میخاستم بدونم در دبی رشته الهیات با هر گرایشی هست؟و اگه اینطوره چطور باید اقدام کرد در مقطع دکترا ؟هزینش چطوریه؟ممنون میشم اگه پاسخ بدین

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      برای اطلاع از داشتن رشته الهیات از دانشگاههای امارات به سایت QS مراجعه بفرمایید و هزینه تحصیل و زندگی حدودا بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

  22. ياسي گفت:

    میخوام بدونم کدوم دانشگاه ها هستن که بعد ٢ ترم میشه برگشت ایران ادامه شو ایران خوند؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      دانشگاه هایی که مورد تایید وزارت علوم باشد که میتوانید استعلام آن را از طریق سایت وزارت مطالعه کنید

  23. سید محمدرضا مجری گفت:

    سلام اسم دانشگاه های امارات که مورد تایید ایران هستند لطفا لیست بفرمایید

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      لیست دانشگاه های اماراتی مورد تایید ایران معمولا سالیانه یا در طول سال چند بار تغییر میکند شما پیگیری مطالب سایت و تماس با مشاورین میتوانید گاها از این تغییرات مطلع شوید

  24. shaqayeq گفت:

    سلام. میخواستم بدونم برای ادامه تحصیل سال دوم کاردانی رشته کامپیوتر میتونم به دانشگاه عجمان برم؟ چ مدارکی لازمه؟؟

    • آریانا پارس گفت:

      شما با مدرک پیش دانشگاهیتون + مدرک زبان IELTS6 مجاز به پذیرش گرفتن در مقطع لیسانس دانشگاه عجمان می شوید و امکان تطبیق واحد نیز برای شما وجود ندارد . مدرک کاردانی نیز برابر مدرک پیش دانشگاهی می باشد .

  25. لاله گفت:

    سلام میخواستم بدونم ایا از دانشگاه های ازادم هم میشع بورسیه گرفت بریم یا نه یا فقط باید دولتی باشه؟میشه برای کارشناسی رشته کامپیوتر اونجا بریم هزینه اش چنده؟؟

  26. محمدحسین گفت:

    سلام.با مدرک دیپلم انسانی میتونم توی دبی تحصیل کنم؟
    رشته ی مهندسی پلیمر یا شیمی.
    هزینه اش حدودا چقدره؟

  27. Saeed گفت:

    ادامه تحصیل

  28. پوریا گفت:

    سلام میخواستم بدونم پس از اتمام مقدمات پزشکی در دانشگاه دال هوزی می توان وارد رشته دندانپزشکی در کانادا شد؟ هزینه ی مثلا دندانپزشکی در دانشگاه دال هوزی چقدره؟ با تشکر

  29. دانيال گفت:

    سلام می خواستم ببینم دانشگاه امریکایی شارجه مورد تایید وزارت بهداشت هست ؟؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      آخرین بروز رسانی ها در سایت وزارت بهداشت می باشد . در حال حاضر مورد تائید نمی باشد

  30. مونا گفت:

    باسلام
    ایا رشته امار در مقطع دکتری در کشور امارات وجود داره؟

  31. علی گفت:

    برای بورس شدن در دوره ای کارشناسی ارشد در این دانشگاه اگه دانشگاه دولتی باشیم کافیه….؟مثه دانشگاه گیلان.در رشته ی کامپیوتر…اگه نیست چه چیزای نیازه…؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام.بورسیه در مقطع فوق لیسانس برای شما مقدور نمی باشد و باید با هزینه شخصی برای تحصیل اقدام فرمایید

  32. yashar گفت:

    میشه بفرمایید هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه عجمان برای یکسال چقدره؟

    • آریانا پارس گفت:

      سلام
      دانشگاه های کشور امارات مورد تائید وزارت بهداشت نمی باشند.

      • yashar گفت:

        من فقط میخواستم هزینه تحصیل رو بدونم چون اگه قرار باشه برای تحصیل به این داشنگاه برم دیگه قصد برگشت به ایران رو ندارم

        • آریانا پارس گفت:

          سلام
          با توجه به این موضوع که مورد تائید نمی باشد شرایط گرفتن ویزا دشوار می باشد و موسسه برای دانشگاه های مورد تائید پذیرش می گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up