ایتالیا از جمله کشورهای تراز اول جهان به شمار می آید، مهاجرت به ایتالیا بیشتر شبیه به پا گذاشتن در سرزمین عجایب است، این کشور با مساحت بسیار کمی که دارد دارای بیش از نیمی از آثار تاریخی و هنری ثبت شده در میراث جهانی یونسکو می باشد، در هر گوشه از کشور ایتالیا جاذبه های تفریحی و آثار فاخری از تاریخ غنی این کشور به چشم می خورد.

مهاجرت به ایتالیا از ابعاد مختلفی برخوردار می باشد، از لحاظ میزان تولید ناخالص داخلی ایتالیا در بین ۸ کشور برتر جهان قرار دارد. از سوی دیگر کیفیت مراکز آموزشی و دانشگاه های ایتالیا به همراه هزینه های بسیار ناچیز زندگی و تحصیل در این کشور ایتالیا را به یکی از مقاصد اصلی مهاجران تبدیل نموده است. در این مطلب با شرایط و روش های مهاجرت به ایتالیا بیشتر آشنا خواهیم شد.

شرایط مهاجرت به ایتالیا

شرایط و قوانین مهاجرت به ایتالیا بسته به روش مهاجرتی مورد نظر متفاوت خواهد بود، قطعاً برای انتخاب بهترین روش مهاجرتی شرایط فردی و هدف افراد متقاضی مهم ترین عامل می باشد. به طور کلی شرایط مهاجرت به ایتالیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای مطرح اروپا به مراتب ساده تر خواهد بود.

با توجه به هزینه های مناسب زندگی و تحصیل در ایتالیا هر ساله افراد فراوانی به منظور تحصیل، کار و سرمایه گذاری به این کشور جذاب مهاجرت می نمایند. علاوه بر هزینه های مناسب زندگی و تحصیل در ایتالیا این کشور از بالاترین استانداردهای زندگی برخوردار است، از این رو ایتالیا همواره گزینه مناسبی برای مهاجران به شمار می آید. در ادامه به هزینه های زندگی در این کشور اشاره خواهیم کرد :

عنوان هزینه
یک وعده غذا در رستوران ۱۵ یورو
۱ کیلو برنج حدود ۲ یورو
۱ کیلو فیله مرغ حدود ۸٫۵ یورو
۱ کیلو گوشت قرمز حدود ۱۵٫۵ یورو
۱ کیلو گوجه فرنگی حدود ۲ یورو
۱ کیلو سیب زمینی حدود ۱٫۵ یورو
اجاره آپارتمان در مرکز شهر ماهانه ۶۲۰ یورو

مهاجرت به ایتالیا در گذر زمان

مهاجرت به ایتالیا در گذر زمان

ایتالیا به واسطه موقعیت استراتژیک و زیبایی خاصی که دارد همواره به عنوان یکی از مقاصد محبوب مهاجران محسوب می شود. آمار روند مهاجرت به ایتالیا تا قبل از شروع قرن بیستم معمولاً تغیرات چندانی را نداشت و به صورت میانگین با نرخ ۴ الی ۶ درصد رشد سالیانه رو به رو بوده است، ولی از اوایل قرن بیستم روند مهاجرت به ایتالیا با رشد محسوسی رو به رو شد، به طوری که در سال ۲۰۱۰ بیش از ۳۳ درصد جمعیت ایتالیا را مهاجران تشکیل می دادند.

با رشد بی رویه مهاجران دولت ایتالیا تغیرات اساسی را در ساختار قوانین مهاجرتی این کشور به وجود آورد، این تغیرات باعث کاهش رشد بی رویه مهاجرت افراد به ایتالیا شد، در حال حاضر بیش از ۱۸ درصد از جمعیت ایتالیا را مهاجران تشکیل می دهند.

روش های مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا کشوری زیبا با میراث فرهنگی غنی و اقتصاد قوی است. جای تعجب نیست که بسیاری از مردم در سراسر جهان آرزوی مهاجرت به ایتالیا را دارند.

روش های مختلفی برای مهاجرت به ایتالیا وجود دارد که بستگی به موقعیت و اهداف افراد دارد. یکی از رایج ترین راه های مهاجرت به ایتالیا از طریق استخدام است.

این روش مستلزم یافتن کار در ایتالیا و اخذ مجوز کار است. کارفرما باید از مجوز کار حمایت کند و متقاضی باید شرایط خاصی از جمله تحصیلات و تجربه کاری را داشته باشد.

روش دیگر از طریق پیوند خانواده است. اگر فردی اعضای خانواده نزدیک خود را داشته باشد که شهروند ایتالیا یا مقیم دائم هستند، ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای اتحاد مجدد خانواده باشند. این ویزا برای همسران، فرزندان و والدین شهروندان ایتالیایی یا مقیم دائم در دسترس است.

سرمایه گذاران و کارآفرینان نیز می توانند از طریق برنامه های مختلف مرتبط با تجارت به ایتالیا مهاجرت کنند.

به عنوان مثال، برنامه ویزای سرمایه گذار برای ایتالیا مستلزم سرمایه گذاری حداقل ۵۰۰۰۰۰ یورو در یک شرکت ایتالیایی یا سرمایه گذاری ۲ میلیون یورو در یک استارت آپ ایتالیایی است.

دانشجویانی که مایل به تحصیل در ایتالیا هستند می توانند برای ویزای تحصیلی اقدام کنند. پس از اتمام تحصیل، آنها ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای کار یا درخواست اقامت دائم باشند.

در نهایت، پناهجویان و پناهندگان می توانند در صورتی که بتوانند نشان دهند که از آزار و اذیت یا خطر در کشور خود فرار می کنند، برای حمایت در ایتالیا اقدام کنند.

برای مهاجرت به ایتالیا روش های مختلفی وجود دارد، که افراد با توجه به هدف خود و جمع آوری اطلاعات کامل در مورد شرایط و قوانین انواع روش های مهاجرتی می توانند بهترین روش مهاجرت به ایتالیا را انتخاب نمایند. هر یک از روش های مهاجرتی ایتالیا از شرایط و قوانین مختص به خود برخوردار خواهد بود. به طور کلی روش ها مهاجرت به ایتالیا به شرح ذیل می باشد:

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

ایتالیا از جمله کشورهایی است که دارای معتبرترین دانشگاه در اروپا می باشد، امکان تحصیل در دانشگاه های بسیار معتبر و استفاده از امکانات آموزشی فوق العاده تنها با پرداخت هزینه های بسیار ناچیز ایتالیا را به یکی از مقاصد محبوب دانشجویان بین المللی تبدیل نموده است. از سوی دیگر کشور ایتالیا در راستای حمایت از دانشجویان با استعداد بورسیه های تحصیلی بسیار متنوعی را ارائه می نماید که دانشجویان بین المللی می توانند با دریافت بورسیه مورد نظر بدون پرداخت هیچ هزینه ای و به صورت رایگان در دانشگاه های ایتالیا مشغول به تحصیل شوند.

علاوه بر بحث هزینه های تحصیل و زندگی مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مزایای بی شماری را در پی خواهد داشت، یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در ایتالیا امکان اخذ اقامت دائم این کشور پس از اتمام تحصیل می باشد. در واقع دانشجویان پس از اتمام دوره تحصیلی خود می توانند وارد بازار کار در کشور ایتالیا و حتی کل اتحادیه اروپا شوند و اقامت دائم خود را دریافت نمایند.

مزایای تحصیل در ایتالیا

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و استفاده از امکانات آموزشی ایده ال
  • هزینه های بسیار مناسب تحصیل و زندگی در ایتالیا
  • امکان اخذ اقامت دائم ایتالیا
  • خدمات درمانی رایگان
  • اجازه کار حین تحصیل
  • امکان تردد بدون ویزا بین کشورهای اروپایی
  • امکان جست و جوی کار در سایر کشورهای اروپایی
  • امکان دریافت بورسیه تحصیلی و رایگان شدن تحصیل
  • احتمال بالای اخذ پذیرش و ویزای ایتالیا

مهاجرت کاری به ایتالیا

اصولاً مهاجرت کاری به هر کشوری از جمله کم هزینه ترین روش های مهاجرتی محسوب می شود و از مزایای فراوانی برخوردار می باشد. برای دریافت ویزای کار ایتالیا افراد متقاضی به پیشنهاد کار از کارفرما (جاب آفر) نیاز خواهند داشت. با توجه به قوانین کار در اتحادیه اروپا دریافت جاب آفر برای شهروندان کشورهای خارج از حوزه یورو امر دشوار و سختی به شمار می آید. به طور کلی مزایای مهاجرت کاری به ایتالیا به شرح ذیل می باشد:

  • کسب درآمد مناسب
  • کم هزینه ترین روش مهاجرت به ایتالیا
  • صدور ویزا برای فرد متقاضی و افراد خانواده وی در کمترین زمان ممکن
  • استفاده کامل از حقوق شهروندی
  • دریافت خدمات درمانی با کمترین هزینه
  • اخذ اقامت داوم ایتالیا پس از ۵ سال
  • امکان تردد در کلیه کشورهای عضو شینگن

مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری

ایتالیا از جمله کشورهای عضو گروه جی ۸ (۸ کشور صنعتی برتر در جهان) می باشد. متاسفانه در دهه گذشته سایه سنگین بحران مالی اروپا گریبان ایتالیا را گرفت و این کشور با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم کرد. طی چند سال اخیر با اجرای سیاست های مالی دقیق در راستای حمایت از سرمایه گذاری و ایجاد بسترهای مناسب جهت انجام فعالیت های تجاری رفته رفته اقتصاد ایتالیا با رشد قابل توجهی مواجه شد.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در ایتالیا معمولاً از طریق ثبت شرکت در این کشور صورت می پذیرد. با توجه به حمایت های دولت ایتالیا از سرمایه گذاران خارجی نظیر اخذ کمترین میزان مالیات و تسهیل در امور اداری و صدور مجوزهای لازم، طی سال های اخیر شرکت های بین المللی متعددی وارد بازار کار ایتالیا شده اند. به طور کلی مزایای مهاجرت به ایتالیا از طریق سرمایه گذاری به شرح ذیل می باشد:

  • دسترسی آسان به بازار تجاری اروپا
  • اخذ تنها ۲۳ درصد مالیات از شرکت ها (کمترین میزان مالیات دریافتی در اتحادیه اروپا)
  • هزینه های بسیار مناسب برای راه اندازی کسب و کار
  • دسترسی به نیروی کار تحصیلکرده و ماهر با دستمزد کم
  • اخذ اقامت دائم ایتالیا برای فرد متقاضی و خانواده وی

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج

طبق قوانین مهاجرتی کشور ایتالیا افرادی که با یک شهروند ایتالیایی یا فردی که دارای تابعیت این کشور است ازدواج نمایند، می توانند از اقامت دائم و تابعیت این کشور بهره مند گردند. در واقع این روش مهاجرتی یکی از ساده ترین روش های مهاجرت به ایتالیا محسوب می گردد.

افرادی که در ایتالیا زندگی می کنند اگر با یک شهروند ایتالیایی یا فردی که تابعیت این کشور را دارد ازدواج کنند، پس از ۶ ماه می تواند شهروند این کشور شوند و در صورتی که خارج از ایتالیا باشد پس از ۳ سال می تواند حق شهروندی خود را دریافت نماید. اسناد و مدارک ازدواج در یک دفتر رسمی حتماً باید به ثبت برسد. لازم به ذکر است در صورتی که زوجین صاحب فرزند شوند یا کودکی را به فرزند خواندگی قبول نمایند، دریافت حق شهروندی از ۳ سال به نصف کاهش خواهد یافت. اگر فرد در خارج از ایتالیا باشد از طریق کنسولگری محلی باید مدارک ذیل را ارائه دهد:

  • شناسنامه کامل (نام پدر و مادر، تاریخ تولد و محل تولد)
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از مقامات محل (تایید پلیس ایتالیا که ۶ ماه قبل از درخواست مرتکب جرم در ایتالیا نشده)
  • فتوکپی کامل از پاسپورت متقاضی از کلیه صفحات
  • تکمیل فرم مربوطه و پرداخت ۲۰۰ یورو بابت بررسی

مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی

بدون شک مهاجرت به ایتالیا از طریق پناهندگی خطرات مالی و حتی جانی فراوانی را در پی خواهد داشت، با توجه به موقعیت جغرافیایی ایتالیا این کشور به همراه یونان ۲ شاه راه اصلی ورود مهاجران به اروپا به شمار می آیند، برخی از پناهجویان به ایتالیا به عنوان مقصد و برخی دیگر به عنوان دروازه ورود به اروپا می نگرند و در هر ۲ حالت، این مسئله فشار اقتصادی و اجتماعی زیادی را بر جامعه ایتالیا وارد می کند.

بروز چنین پدیده ای باعث می گردد که ایتالیا به رغم عضویت در کنوانسیون ژنو در حمایت از پناهجویان و نیز پیروی کلی از قوانین بشر دوستانه اتحادیه اروپا، سیاست های سخت گیرانه ای را در مواجه با این مهاجران غیرقانونی اتخاذ نماید. نتیجه این سیاست های سخت گیرانه، فشار روحی و روانی شدید به پناهجویان و حتی در موارد زیادی، رد درخواست پناهندگی مهاجران از سوی دولت ایتالیا است که اساساً این سفر پر مخاطره پناهجویان را بی نتیجه گذاشته و رویاهای آنان را نقش بر آب می کند.

بررسی درخواست پناهندگی

بررسی درخواست پناهجو در ایتالیا معمولا در حدود ۹ ماه به طول می انجامد. نهایتا این درخواست می تواند مورد قبول، رد و یا حالت سومی موسوم به وضعیت حمایتی گردد. در این مدت پناهجویان از سوی دولت ایتالیا مورد حمایت قرار خواهند گرفت و دارای حق و حقوقی خواهند بود که شامل موارد ذیل می باشد:

  • حق برخورداری از سرپناه مناسب که معمولا به صورت کمپ هایی برای اسکان پناهجویان از سوی دولت اختصاص یافته است
  • حق برخورداری از غذای مناسب
  • حق برخورداری از خدمات بهداشتی و درمانی مناسب
  • حق برخورداری از مقرری و کمک هزینه
  • حق داشتن اوراق هویتی موقت و جواز تردد و …

لازم به ذکر است مهاجرت از طریق پناهندگی یک روش غیرقانونی و غیرقابل پیش بینی می باشد، در این روش مهاجرتی علاوه بر خطرات مالی و جانی امکان مواجه با افراد کلاه بردار و دستگیری توسط پلیس نیز وجود خواهد داشت، از این رو مجموعه آریاناپارس به هیچ وجه هیچ گونه خدماتی در رابطه با پناهندگی ارائه نمی نماید.

آسان ترین راه مهاجرت به ایتالیا

آسان ترین راه مهاجرت به ایتالیا

در بین روش های مهاجرت به ایتالیا، بعضی از راه ها نسبتا راحت تر هستند و با کم ترین هزینه و در کوتاه ترین زمان می توان از طریق آن ها به ایتالیا مهاجرت کرد. آسان ترین راه مهاجرت به ایتالیا از طریق ازدواج با اتباع این کشور می باشد زیرا معمولا نیاز به سرمایه زیاد و صرف زمان طولانی تدارد البته همسر شما در ایتالیا باید اثبات کند تمکن مالی لازم برای ورود شما به این کشور را دارا می باشد تا بتواند برای مهاجرت شما به ایتالیا اقدام کند و معمولا در این روش مشکل خاصی وجود ندارد مگر اینکه ازدواج شما به صورت صوری باشد و سفارت ایتالیا به این ازدواج مشکوک شود.

مهاجرت به ایتالیا از طریق کار هم یکی دیگر از روش های آسان برای ورود به این کشور می باشد. اگر از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد کاری داشته باشید می توانید به راحتی به ایتالیا مهاجرت کنید و معمولا نیاز به ارائه تمکن مالی ندارید، هزینه هایی که برای این روش باید پرداخت کنید معمولا برای امور سفارت و بلیط هواپیما برای ورود به این کشور می باشد، همچنین هزینه های مسکن در این کشور را هم باید در نظر داشت.

امکان مهاجرت به ایتالیا در سال ۲۰۲۳

همانگونه که اشاره گردید، برای مهاجرت به ایتالیا روش های متنوعی وجود دارد. در حال حاضر مهاجرت تحصیلی به ایتالیا و سرمایه گذاری در این کشور از طرفداران بی شماری برخوردار است. مهاجرت به ایتالیا نسبت به برخی از کشورهای اروپایی شرایط ساده تری در پی خواهد داشت، طبق قوانین کشور ایتالیا متقاضیان دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور بسته به روش مهاجرتی و شرایط افراد می بایست مدت مشخصی را در ایتالیا زندگی کنند، معمولاً دریافت اقامت دائم بیش از ۳ سال و اخذ تابعیت ایتالیا بین ۵ الی ۱۰ سال به طول می انجامد.

قوانین مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا قوانین مهاجرتی خاصی دارد که افرادی که مایل به مهاجرت به این کشور هستند باید از آن پیروی کنند. این قوانین توسط دولت ایتالیا اجرا می شود و برای مدیریت و تنظیم هجوم مهاجران به این کشور طراحی شده است. برای ورود به ایتالیا، افراد باید پاسپورت یا سند مسافرتی معتبر و در صورت نیاز ویزا داشته باشند.

نوع ویزای مورد نیاز به هدف بازدید از جمله گردشگری، تحصیل، کار یا الحاق خانواده بستگی دارد. برخی از ملیت ها از شرایط ویزا برای اقامت کوتاه مدت معاف هستند، مانند برنامه لغو ویزای شینگن.

برای کسانی که به دنبال اقامت دائم ایتالیا هستند، شرایط مختلفی از جمله مهارت زبان، اثبات ثبات مالی و سابقه کیفری واضح باید رعایت شود. دولت همچنین این اختیار را دارد که از ورود یا اخراج افرادی که قوانین مهاجرت را نقض می کنند یا امنیت ملی را تهدید می کنند، جلوگیری کند.

مهم است که توجه داشته باشید که قوانین مهاجرت در ایتالیا در معرض تغییر است و ضروری است که از هر گونه به روز رسانی یا تغییر در مقررات به روز باشید.

سریع ترین روش مهاجرت به ایتالیا

یکی از سریع ترین راه های مهاجرت به ایتالیا که در بالا ذکر نشد، ویزای انتخابی اقامت است. این ویزا برای افرادی طراحی شده است که از نظر مالی مستقل هستند و مایل به بازنشستگی یا زندگی در ایتالیا بدون نیاز به کار هستند.

برای واجد شرایط بودن برای ویزای اقامت انتخابی، متقاضی باید بتواند درآمد منفعل ثابت و منظمی مانند حقوق بازنشستگی، سرمایه گذاری یا درآمد اجاره را نشان دهد.

حداقل درآمد مورد نیاز بسته به موقعیت مکانی در ایتالیا که متقاضی مایل به اقامت در آن است متفاوت است. علاوه بر این، متقاضی باید مدرکی مبنی بر پوشش بیمه درمانی و محل اقامت مناسب در ایتالیا ارائه دهد.

پس از اعطای ویزای اقامت انتخابی به متقاضی اجازه می دهد تا حداکثر یک سال در ایتالیا زندگی کند و امکان تمدید ویزا برای یک سال دیگر نیز وجود دارد. پس از پنج سال اقامت مداوم در ایتالیا، متقاضی ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم باشد.

توجه به این نکته مهم است که ویزای اقامت انتخابی فقط برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا در دسترس است. طبق مقررات اتحادیه اروپا شهروندان اتحادیه اروپا می توانند آزادانه وارد ایتالیا شده و در آن اقامت کنند.

بهترین روش مهاجرت به ایتالیا

بهترین راه برای مهاجرت به ایتالیا ممکن است به شرایط و اهداف فرد بستگی داشته باشد. با این حال، یکی از گزینه هایی که در بالا ذکر نشد، برنامه شهروندی ایتالیایی از طریق تبار است. اگر فردی دارای اصل و نسب ایتالیایی باشد، ممکن است واجد شرایط اخذ تابعیت ایتالیایی از طریق تبار باشد.

این برنامه برای افرادی در دسترس است که می توانند نسب ایتالیایی خود را از طریق والدین، پدربزرگ و مادربزرگ یا پدربزرگ و مادربزرگ خود ثابت کنند. پس از اخذ تابعیت، فرد می تواند بدون هیچ محدودیتی در ایتالیا زندگی، کار و تحصیل کند.

برنامه شهروندی ایتالیا با نسب چندین مزیت دارد، از جمله امکان اخذ شهروندی بدون نیاز به مجوز کار یا ویزا. علاوه بر این، شهروندی ایتالیا به فرد حق سفر و اقامت آزادانه در سایر کشورهای اتحادیه اروپا را می دهد.

با این حال، فرآیند اخذ تابعیت ایتالیا از طریق تبار می تواند پیچیده و زمان بر باشد. فرد باید مدارک گسترده ای را برای اثبات نسب خود ارائه دهد، از جمله شناسنامه، گواهی ازدواج، و سوابق تابعیت.

کار با یک وکیل یا مشاور مهاجرتی واجد شرایط ضروری است تا اطمینان حاصل شود که همه الزامات برآورده شده و شانس درخواست موفقیت آمیز افزایش می یابد.

آمار مهاجرت به ایتالیا

ایتالیا یک مقصد محبوب برای مهاجران از سراسر جهان است. طبق آخرین آمار، در سال ۲۰۲۰، تقریباً ۶.۱ میلیون خارجی در ایتالیا زندگی می کردند که حدود ۱۰.۲٪ از کل جمعیت را تشکیل می دهد.

اکثریت مهاجران در ایتالیا از خارج از اتحادیه اروپا می آیند و بزرگترین گروه ها از رومانی، آلبانی، مراکش و چین هستند. کشورهای اتحادیه اروپا با بیشترین تعداد مهاجر در ایتالیا بلغارستان، لهستان و رومانی هستند.

از نظر روند مهاجرت، در سال های اخیر تعداد تازه واردان کاهش یافته است. در سال ۲۰۲۰، ۱۲۹۶۰۱ ورودی جدید از شهروندان غیر اتحادیه اروپا وجود داشت که نشان دهنده کاهش ۵۹.۳ درصدی نسبت به سال قبل است.

همه گیری کووید-۱۹ به طور قابل توجهی بر مهاجرت به ایتالیا تأثیر گذاشته است و بسته شدن مرزها و محدودیت های سفر بر جابجایی مردم تأثیر می گذارد. از نظر هدف مهاجرت، اکثریت شهروندان غیر اتحادیه اروپا که به ایتالیا مهاجرت می کنند این کار را برای کار یا الحاق خانواده انجام می دهند.

در سال ۲۰۲۰، تعداد ویزای کار ۴۵.۶ درصد کاهش یافت، در حالی که تعداد ویزاهای الحاق خانواده ها ۱۶.۴ درصد افزایش یافت. دولت ایتالیا سیاست ها و برنامه های متعددی را برای مدیریت و تنظیم مهاجرت به این کشور اجرا کرده است.

به عنوان مثال، دولت برنامه ویزای سرمایه گذار را معرفی کرده است که اجازه اقامت را به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که در مشاغل ایتالیایی سرمایه گذاری می کنند، ارائه می دهد.

علاوه بر این، دولت برای ادغام مهاجران، مانند کلاس‌های زبان و برنامه‌های آموزشی شغلی، حمایت کرده است. به طور کلی، مهاجرت به ایتالیا همچنان یک موضوع مهم برای این کشور است و دولت همچنان به توسعه سیاست ها و برنامه هایی برای مدیریت و حمایت از ادغام مهاجران ادامه می دهد.

وکیل مهاجرت به ایتالیا

اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، استخدام وکیل مهاجرت می تواند یک سرمایه گذاری ارزشمند باشد. وکلای مهاجرت متخصص در کمک به مشتریان برای هدایت فرآیند پیچیده قانونی و بوروکراتیک اخذ ویزا، اقامت یا شهروندی در یک کشور خارجی هستند.

آنها می توانند راهنمایی های ارزشمندی در مورد معیارهای واجد شرایط بودن، الزامات اسناد و روش های درخواست ارائه دهند و همچنین در صورت لزوم از مشتریان خود در رسیدگی های قانونی نمایندگی کنند.

هنگام انتخاب وکیل مهاجرت به ایتالیا، مهم است که به دنبال فردی باشید که دارای مجوز وکالت در ایتالیا و دارای تجربه در زمینه قوانین مهاجرت ایتالیا باشد. یک وکیل مهاجرت خوب باید بتواند به زبان شما به طور موثر با شما ارتباط برقرار کند و مشاوره شخصی متناسب با شرایط خاص شما ارائه دهد.

آنها همچنین باید سابقه موفقیت در کمک به مشتریان در دستیابی به اهداف مهاجرتی خود را داشته باشند. کار با یک وکیل مهاجرت می تواند در زمان، هزینه و استرس شما صرفه جویی کند و شانس شما را برای نتیجه موفقیت آمیز افزایش دهد. مهم است که در مورد اهداف، نگرانی ها و محدودیت های خود آگاه باشید و توصیه ها و دستورالعمل های وکیل خود را از نزدیک دنبال کنید.

با داشتن وکالت قانونی مناسب، می توانید با خیال راحت پیچیدگی های قوانین مهاجرت ایتالیا را طی کنید و به رویای زندگی و کار در ایتالیا برسید.

نتیجه گیری

با توجه به موارد ذکر شده می توان نتیجه گیری نمود که مهاجرت به ایتالیا با توجه به هدف افراد می تواند مزایای فراوانی در پی داشته باشد، در حال حاضر بهترین روش های مهاجرت به ایتالیا تحصیل، کار و سرمایه گذاری در این کشور می باشد.

امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا و استفاده از امکانات آموزشی مدرن تنها با پرداخت مبالغ بسیار ناچیز به همراه بهره مندی از بالاترین استانداردهای زندگی و حقوق شهروندی ایتالیا را به مقصد اصلی اغلب دانشجویان بین المللی از سرتاسر جهان تبدیل نموده است. از سوی دیگر اجرای سیاست های مالی دقیق توسط دولت ایتالیا در راستای حمایت از سرمایه گذاری باعث به وجود آمدن بسترهای مناسبی برای فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری در ایتالیا شده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up