شرایط مهاجرت به تایلند

افرادی که قصد مهاجرت به تایلند را دارند باید به برخی از نکات و قوانین مهاجرتی این کشور توجه داشته باشند که در این مقاله به برخی از این نکات می پردازیم. تایلند کشوری پادشاهی در جنوب شرقی آسیاست. کشور بودایی تایلند شاهراه مذاهب، فرهنگ و مهاجرت به آسیای جنوب شرقی می ­باشد.

این کشور هیچ­گاه مستعمره کشور دیگری نبوده است و کلمه Thaiبه معنی آزادی است و تایلند یعنی سرزمین­ های آزاد. مردم تایلند علاوه برا تایلندی ­های بومی از نژادهای مختلفی از جمله چینی، لائوسی، مالایایی، پارسی و هندی هستند.

روش های مهاجرت به تایلند و دریافت اقامت تایلند

چینی ­ها نقش قابل توجهی در تاریخ این کشور داشته­ اند. تایلند محل تلاقی دو فرهنگ بزرگ آسیا یعنی چین و هند است. زبان تایلندی یکی از قدیمی ­ترین زبان ­های شرق آسیاست و مردم این کشور به همین زبان صحبت می­ کنند. این کشور تنها راه ارتباط زمینی میان دو کشور مالزی و سنگاپور است. واحد پول تایلند بات (Baht) است و اسکناس ­های آن از بیست تا هزار باتی متغیر است. شهرهای توریستی تایلند، پاتایا، پوکت، جزیره کوماموئی و چیانگ­مای می­ باشد.

چون تایلند به دریا نزدیک است بیشتر مواقع آب و هوای معتدل دارد. آوریل گرم ترین ماه آن است و جشن آب رو تایلند نیز به همین دلیل برگزار می ­شود.

تایلند,تایلند,تایلند

اقامت در تایلند

تایلند کشوری نیست که شما بتوانید اقامت دائم در آن را داشته باشید بلکه باید هر ساله این اقامت را تمدید کنید. پس در این کشور مهاجرت امکانپذیر نیست و شما باید اقامت یکساله در تایلند داشته باشید و هر سال آن را تمدید کنید برای اخذ این نوع اقامت­ ها از طریق یکی از روش­ های زیر می ­توانید در تایلند حضور داشته باشید.

تایلند,تایلند,تایلند

سرمایه­ گذاری در تایلند

یکی از راه های مهاجرت به تایلند سرمایه گذاری در این کشور می باشد. افراد می ­توانند با راه ­اندازی کار های مختلف مثل کارهای صنعتی، کارخانجات، راه ­اندازی انواع تجارت­ ها و خرید ملک نسبت به اخذ اقامت اقدام کنند. بنا به گزارش بانک جهانی تایلند سریع ترین رشد جهانی اقتصادی را داشته است.

قوانین تایلند اجازه خرید زمین را در این کشور نمی ­دهد ولی افراد می­ توانند با خرید ملک برای خود اقامت سالیانه دریافت کنند. اگر افراد بتوانند از طریق دیگری غیر از خرید ملک اقامت این کشور را دریافت کنند می­ توانند با استفاده از وام­ های کم بهره ملک بخرند. ثبت شرکت یکی از روش­ های دیگر برای دریافت اقامت می­ باشد که اگر دقیق به اجرا دربیاید می ­توان در این کشور ماندگار شد.

قابل ذکر است که یک شرکت محدود تایلندی از لحاظ قانونی یک نهاد مستقل حقوقی می ­باشد که متعلق به سهامداران که حداقل سه سهامدار می­ باشد است. توسط یک مدیرعامل مدیریت می­ شود. برای ثبت شرکت کردن در تایلند نیازمند داشتن ۲ شریک تایلندی می ­باشید که ۵۱% از سهام شرکت به نام آنها باشد و به ازای هر ۱ نفر خارجی باید ۴ نفر تایلندی در شرکت مشغول بکار شوند. به ازای هر کارمند خارجی باید ۲ میلیون بات تایلند، سرمایه شرکت شما اضافه گردد.

بدین معنی که ۴۹% از سهام شرکت به نام خارجی ­ها می ­تواند باشد و ۵۱% از سهام شرکت به نام یک تایلندی باشد. هر شخص می­ تواند در این کشور نسبت به ثبت شرکت اقدام کند و پس از آن نسبت به تحویل مدارک مورد درخواست جهت اخذ اقامت اقدام نماید شایان ذکر است که اقامتی به ناک خاص اقامت ثبت شرکت معنی ندارد.

مزایای سرمایه گذاری در تایلند

مزایای برخورداری از این ویزا می­ تواند خرید و فروش ملک و خودرو در این کشور و اجازه ثبت هرگونه ملک و ثبت آن بطور رسمی طبق قوانین این کشور باشد. شخص می­ تواند حساب بانکی باز کند و دریافت انواع وام با سود پائین بکند.

ثبت شرکت در کشور تایلند ملزم پشت سرگذاشتن یکسری مراحل می ­باشد که بهتر است از طریق افراد مجرب این کار را انجام دهید. برای ثبت شرکت باید ابتدا با یک ویزای توریستی وارد این کشور شوید و پس از اینکه شرکت خود را ثبت کردید به ایران بازگردید و با ارائه دادن مدارک ثبت شرکت خود از ایران و از سفارت تایلند تقاضای ویزایی کاری کنید. بعد از اینکه به تایلند بازگشتید اقدام به درخواست اجازه یا Work Permit نمائید و بدانید که ویزای کار به تنهایی برای شما مجوز نمی ­باشد و باید Work Permit مربوط به شغل خود ارائه دهید.

مهاجرت به تایلند از طریق ازدواج

یکی از راه های دیگر برای مهاجرت به تایلند ازدواج می باشد. برخی افراد تصور می­ کنند که ازدواج با یک فرد تایلندی می ­تواند یکی از آسان ترین و بهترین راه­ ها برای مهاجرت به این کشور و گرفتن اقامت آن باشد اگرچه شما با ازدواج با یک تایلندی می ­توانید اقامت این کشور را بگیرید ولی تحت شرایط خاص مثل ادامه دادن ازدواج به مدت ۵ سال ادامه پیدا کند و باید هر سال تمدید شود این اقامت ۱ ساله است و احتیاج به تمدید سالانه دارد.

در ضمن شخصی که با یک تایلندی ازدواج می­ کند باید ثابت کند که هر ماه ۷۵ هزار بات درآمد دارد که این کار نیز کار سختی است. مهم است که بدانید این ویزا برای شما مجوز کار به حساب نمی­ آید و شما باید مثل شخصی که یک خارجی به حالت عادی محسوب می ­شود باید اجازه کار داشته باشید و همانطور که گفته شد این ویزا حداکثر ۱ ساله می­ باشد.

مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد. موسسه مهاجرتی آریاناپارس با بکار گیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضییان مهاجرت به خارج از کشور را فراهم آورده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴ پاسخ به “مهاجرت به تایلند”

    1. بابک گفت:

      ممنونم از مطالبتون درباره تایلند. خیلی چیزا رو نمیدونستم. موفق باشید.

    2. احسان گفت:

      قصد مهاجرت دارم…به تایلند ..تاجیکستان…از طریق ازدواج در آن کشور

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        جهت ازدواج با اتباع سایر کشور ها مشکلی وجود ندارد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up