شرایط مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا

در حال حاضر بسیاری از افراد برای مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا اقدام می نمایند. ایالت های کم جمعیت با توجه به اختیاراتی که دولت به آنها داده است، می توانند نیروی کار مورد نظر خود را برای ورود به بازار کار کانادا جذب نمایند. در این شرایط افراد در صورت احراز شرایط مورد نیاز قادر خواهند بود تا شانس خود را برای مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا امتحان نمایند.

در لیست ایالت های کم جمعیت می توان به ایالت های نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوااسکوشیا و پرنس ادوارد اشاره کرد. در این ایالت ها می توان از دو روش نیروی کار متخصص و برنامه فارغ التحصیلان اقدام نمود. در این مقاله به شرایط ایالت های نام برده و روش های اقدامی اشاره می شود.

ویدئو شرایط مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا

 

معرفی ایالت های کم جمعیت کانادا

ایالت های نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و پرنس ادوارد در زمره ایالت های کم جمعیت برای مهاجرت به کانادا قرار می گیرند. این ایالت ها با وجود کمبود نیروی متخصص مواجه می باشند، از همین رو با توجه به نیازهای خود، تصمیم بر جذب نیروی متخصص دارند. در این بخش به آشنایی شرایط اقتصادی و زندگی در ایالت های نام برده پرداخته می شود.

ایالت نیوبرانزویک کانادا

نیوبرانزویک بزرگترین استان از سه ایالت دریایی کانادا است. نیوبرانزویک یکی از اولین استان هایی بود که به همراه انتاریو، کبک و نوااسکوشیا به هم پیوستند. ایالت نیوبرانزویک یکی از ایالت های کانادا است که مشمول برنامه مهاجرت به مناطق کم جمعیت می شود.

در حال حاضر بیش از ۳۰ درصد مردم در ایالت نیوبرانزویک به زبان فرانسوی صحبت می کنند. از همین رو این ایالت به عنوان یک ایالت دو زبانه به شمار می رود. منابع طبیعی به عنوان مهم ترین بخش اقتصادی ایالت نیوبرانزویک محسوب می گردد. شرایط زندگی در این ایالت را می توان در مقاله ایالت نیوبرانزویک در وب سایت آریاناپارس مطالعه کرد.

ایالت نیوفاندلند و لابرادور

ایالت نیوفاندلند و لابرادور

نیوفاندلند و لابرادور از جدیدترین ایالت های کاناداست که در سال ۱۹۴۹ به این کنفدراسیون پیوسته است. این جزیره، که توسط کاوشگران اواخر قرن ۱۵ “Newfoundelande” یا “New Found Land” نامگذاری شد، در خلیج سنت لارنس قرار دارد. 

هزینه های زندگی در ایالت نیوفاندلند و لابرادور از متوسط هزینه های زندگی در کانادا پایین تر می باشد. متقاضیان در صورت پیدا کردن کار و اقدام از روش مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا قادر خواهند بود تا شرایط مناسبی را در این ایالت تجربه کنند.

ایالت نوا اسکوشیا

ایالت نوا اسکوشیا از لحاظ شرایط زندگی به عنوان یکی از برترین ایالت های آتلانتیک کانادا قلمداد می شود. از همین رو متقاضیان این ایالت را به عنوان اولین انتخاب خود در نظر می گیرند. نوااسکوشیا یکی از استان های دریایی کانادا است و از گذشته با ماهیگیری، کشتی سازی و حمل و نقل دریایی فراتر از اقیانوس اطلس گره خورده است.

نوا اسکوشیا دارای آب و هوای قاره ای می باشد که بسیار تحت تأثیر مجاورت دریا قرار گرفته است. مناطق ساحلی اقیانوس اطلس گرمترین زمستان و خنک ترین دمای تابستان را تجربه می کنند. در هالیفاکس، در قسمت مرکزی ساحل اقیانوس اطلس، میانگین دمای روزانه در ژانویه حدود ۲۴ درجه فارنهایت می باشد.

جزیره پرنس ادوارد

جزیره پرنس ادوارد

از دیگر مناطق کم جمعیت کانادا که در این برنامه مهاجرتی قرار می گیرد، می توان به پرنس ادوارد اشاره کرد. آب و هوای استان از اقیانوس اطراف تأثیر قابل توجهی دارد، میانگین دمای متوسط ​​در ۴۰ درجه فارنهایت (حدود ۶ درجه سانتیگراد) و متوسط ​​بارش سالانه حدود ۴۰ اینچ (۱۰۰۰ میلی متر) است. جزیره پرنس ادوارد تا حد زیادی ویژگی روستایی دارد و رشد جمعیت در این استان بیشتر در پایتخت چارلوت تاون و در دومین شهر بزرگ، سامر ساید مشهود بوده است.

اقتصاد استان به طور چشمگیری از میانگین های ملی برای بهره وری، اشتغال و درآمد سرانه عقب مانده است. منابع انسانی و طبیعی محدود، فاصله از بازارهای بزرگ، هزینه های بالای حمل و نقل و بالاترین سرانه نرخ برق در کشور باعث می شود که شرکت های صنعتی کمتری در این ایالت به فعالیت بپردازند. از همین رو بازار کار خوبی برای مهاجران در این ایالت وجود ندارد.

روش های مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا

در حال حاضر از دو روش نیروی متخصص و برنامه فارغ التحصیلان می توان برای مهاجرت به ایالت های کم جمعیت اقدام نمود. در هر یک از روش های عنوان شده، افراد با دریافت پیشنهاد شغلی از یک کارفرما قادر خواهند بود برای مهاجرت به کانادا اقدام نمایند. فلذا، حضور کارفرما و دریافت پیشنهاد شغلی به عنوان مهم ترین فاکتور برای ورود به مناطق کم جمعیت محسوب می گردد. از دیگر موارد حائز اهمیت در برنامه مهاجرت به ایالت های کم جمعیت می توان به مدرک تحصیلی، سوابق کاری و مدرک زبان اشاره کرد.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

برنامه نیروی کار متخصص کانادا

همه افراد در صورت دریافت پیشنهاد شغلی، شانس ورود به ایالت های کم جمعیت کانادا را دارا می باشند. این دسته از افراد بدون هیچ محدودیتی سنی قادر خواهند بود برای این برنامه اقدام نمایند. این موضوع به عنوان یکی از برترین مزایای اقدام از روش نیروی متخصص در ایالت های کم جمعیت به شمار می رود. در ادامه به فاکتورهای تاثیرگذار برای ورود به کشور کانادا اشاره می شود.

  1. مدرک تحصیلی: مدرک دیپلم به عنوان حداقل مدرک تحصیلی برای اقدام از روش برنامه نیروی متخصص به حساب می آید. از همین رو تمامی افراد مجوز اقدام از این روش مهاجرتی را دارا می باشند.
  2. مدرک زبان: سطح مورد نیاز برای این برنامه مهاجرتی در مقایسه با سایر روش های ورود به کشور کانادا بسیار مبتدی و پایین می باشد. ارائه CLB4 یا معادل نمره ۴ در آزمون آیلتس برای برنامه نیروی متخصص کفایت می کند.
  3. سوابق کاری: افراد باید در سه سال گذشته به مدت ۱۵۶۰ ساعت، سابقه کاری مرتبط با تحصیلات خود را برای این برنامه مهاجرتی ارائه دهند. این بدان معنی است که شما حداقل ۳۰ ساعت در هفته مشغول به کار بوده اید. این شغل باید در چهارچوب دسته بندی ملی مشاغل کانادا باشد (NOC) جزو سطح های ۰,A و یا B باشد.
  4. تمکن مالی: همانند سایر روش های مهاجرتی، برای ورود به کشور کانادا ارائه تمکن مالی در دستور کار قرار می گیرد. شما باید ثابت کنید که از سرمایه لازم برای حمایت از خود و خانوادیتان را بعد از ورود به کانادا دارا می باشید. میزان تمکن مالی برای مهاجرت به ایالت های کم جمعیت به ازای یک نفر معادل ۳٫۱۶۷ دلار کاناداست.
 فارغ التحصیلان

برنامه فارغ التحصیلان کانادا

این برنامه مهاجرتی مختص به دانشجویان در حال تحصیل در ایالت های نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوااسکوشیا و پرنس ادوارد می باشد. این دسته از دانشجویان پس از اتمام تحصیل در دانشگاه های این ایالت ها قادر خواهند بود برای اقامت در کشور کانادا اقدام نمایند. این دسته از افراد بدون ارائه سوابق کاری و فقط با دریافت پیشنهاد شغلی می توانند برای کسب اقامت اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که دوره طی شده در ایالت ها نام برده می بایست به صورت تمام وقت و حداقل ۲ سال تحصیلی به طول بینجامد. این دوره های تحصیلی شامل حضور و شرکت در کالج های موجود در کشور کانادا نمی شود و مختص به دوره های دانشگاهی است.

مراحل اقدام برای مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا

مراحل اقدام برای مهاجرت به مناطق کم جمعیت از آماده سازی مدارک شروع می شود. افراد با توجه به نوع برنامه انتخابی، مدارک مورد نیاز را فراهم می آورند. در آیین برنامه مهاجرتی نیازی به ارائه مدارک به خصوصی نمی باشد و تایید کارفرما به عنوان مهم ترین فاکتور در این مسیر به شمار می رود. در ذیل به مراحل اقدام برای مهاجرت به مناطق کم جمعیت اشاره می شود.

  1. آماده سازی مدارک: داوطلبان در این مرحله باید مدارک مورد نیاز که در بخش قبل به آنها اشاره شد، از جمله مدارک تحصیلی، سوابق کاری و مدرک زبان را آماده نمایند. این مدارک به همراه مدارک هویتی می بایست ترجمه و مهرهای لازمه را دریافت نماید.
  2. دریافت پیشنهاد شغلی: مهم ترین مرحله اقدام برای مهاجرت به مناطق کم جمعیت، دریافت پیشنهاد شغلی می باشد. بسیاری از موسسات با رایزنی در میان کارفرماهای کانادا، در سدد پیدا کردن پیشنهاد شغلی برای متقاضیان می باشند. کارفرمایان با ارسال فرم IMM5650 قادر خواهند بود تا درخواست شغلی مورد نظر را برای شما ارسال نمایند. شما باید نیازمندی های آن شغل را برای کارفرما برآورده کنید که شرح این نیازمندی ها باید در چهارچوب لیست ملی مشاغل کانادا (NOC) باشد.
  3. ارسال درخواست: پس از آماده سازی مدارک و دریافت پیشنهاد شغلی می توان برای این برنامه مهاجرتی اقدام کرد. بازه های زمانی بررسی پرونده به صورت میانگین ۶ ماه به طول می انجامد. می توان برای ورود سریعتر به کانادا ابتدا از طریق ویزای کار موقت یکساله به کانادا ورود و بعد برای PR اقدام نمود.
سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

شرایط کسب اقامت کانادا

افراد پس از دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرما قادر خواهند بود برای ورود به کشور کانادا اقدام نمایند. این پیشنهاد کاری می بایست در NOC های A,B,0 باشد. در دیگر شرایط مورد نیاز برای اقدام از روش مهاجرت به مناطق کم جمعیت، پیشنهاد کار تمام وقت و ثابت می باشد. طبق قوانین موجود در کشور کانادا، افراد در صورت ۲ سال کار و پرداخت مالیات، امکان اقدام برای کسب اقامت را دارند. این روش بدون هیچ هزینه ای به اقامت کشور کانادا منتهی می شود.

افراد پس از حضور در یکی از استان های نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، نوا اسکوشیا و پرنس ادوارد می بایست تایید استان مورد نظر را اخذ نمایند.اگر شما توسط استان مورد تایید قرار گرفتید گواهی آن برایتان ارسال میشود تا آن را با سایر مدارک برای درخواست اقامت دائم ثبت کنید. همسر و فرزندان زیر ۱۹ سال متقاضیان شامل این پرونده مهاجرتی می شوند. همسران مجوز کار در کشور کانادا را دارا می باشند و در صورت پیدا کردن کار قادر خواهند بود مشغول به کار شوند.

نتیجه گیری

در این روش با توجه به مدارک و شرایط مورد نیاز، همه افراد قادر خواهند بود تا شانس خود را برای مهاجرت به کشور کانادا امتحان نمایند. با توجه به مطالب عنوان شده در این مقاله، این روش را می توان به عنوان بهترین روش مهاجرتی به کشور کانادا قلمداد کرد. این امر در زمانی محقق می شود که بتوان یک پیشنهاد کاری از کارفرمایان موجود در این ایالت دریافت نمود. از همین رو در صورت تخصص و توانمندی در یک حرفه خاص می توان برای مهاجرت به مناطق کم جمعیت اقدام کرد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مهاجرت به مناطق کم جمعیت مهاجرت به مناطق کم جمعیت مهاجرت به مناطق کم جمعیت مهاجرت به مناطق کم جمعیت مهاجرت به مناطق کم جمعیت

    شبکه های اجتماعی

    arrow up