مهاجرت به کشوری پیشرفته با هزینه های کم یکی از علاقه مندی های همه مهاجران می باشد. نیوزیلند از آن دسته کشورهایی می باشد که می توان با هزینه های کمی از طریق کار وارد این کشور شد و اقامت دائم آن را بدست آورد. در مقاله پیش رو قصد داریم جنبه های مختلف مهاجرت به این کشور را مورد بررسی قرار دهیم. امید است با مطالعه این مقاله روش درستی را برای مهاجرت به نیوزیلند انتخاب نمائید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط مهاجرت به نیوزیلند

زبان رسمی مردم نیوزیلند انگلیسی می باشد و هم جواری آن با کشور استرالیا آن را به گزینه ای ارجح تبدیل نموده است. شرایط جستجوی کار در نیوزیلند برای نیروی متخصص مطلوب می باشد. سوالاتی که ممکن است برای مهاجران پیش آید در این گروه ها قرار می گیرد

  • بهترین راه مهاجرت به نیوزیلند کدام است؟
  • برای مهاجرت به نیوزیلند چه شرایطی باید داشت؟
  • راه های اصلی مهاجرت به نیوزیلند کدامند؟
  • هزینه های مهاجرت به نیوزیلند چگونه است؟

مهاجرت به نیوزیلند از طرق مختلف تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و … امکان پذیر می باشد و برای هر کدام از این روش ها باید شرایط مالی، تحصیلی و کاری خاصی داشته باشید. با توضیح هر کدام از این روش ها با شرایط مهاجرت به نیوزیلند آشنا خواهید شد.

 

الزامات مهاجرت به نیوزیلند موارد ذیل می باشد

  • فرد باید در سلامت کامل باشد
  • بیشتر از ۵۶ سال سن نداشته باشد
  • به امتیاز مورد نظر برسد
  • تسلط به زبان انگلیسی داشته باشد
  • فرد باید از نظر شخصیت موجه باشد

این موارد فاکتورهای پایه ای برای مهاجرت افراد به نیوزیلند می باشند و فاکتورهای زیاد دیگری وجود دارد که در هر کدام از روش های مهاجرتی متغیر می باشد. به عنوان مثال اگر شخصی قصد تحصیل در نیوزیلند را داشته باشد باید ابتدا در آزمون های زبان انگلیسی شرکت کند و پس از قبولی در آزمون از دانشگاه پذیرش بگیرد

روش های مهاجرت به نیوزیلند

همانطور که پیش از این اشاره شد مهاجرت از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری و روش های دیگر می توانند باعث ورود افراد به نیوزیلند گردند. در این بخش هر کدام از این روش ها را به اختصار توضیح خواهیم داد.

مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند

مهاجرت تحصیلی به نیوزیلند

تحصیل در نیوزیلند در همه مقاطع تحصیلی امکان پذیر می باشد. تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکتری و دوره های تحقیقاتی پس از دکتری از بخش های مورد علاقه دانشجویان برای تحصیل می باشد. تحصیلات در دوره های ابتدائی، راهنمائی و دبیرستان نیز برای دانش آموزان فراهم می باشد.

اگر پدر و مادری مشغول تحصیل در نیوزیلند باشند، فرزندان در مدارس دولتی تحصیل خواهند کرد، در غیر اینصورت فرزندان باید در مدارس خصوصی و با پرداخت شهریه های نه چندان کم به تحصیل مشغول شوند.

دانشجویانی که می خواهند برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام کنند باید به پیش نیازهای دانشگاه مورد نظر توجه کرده و با توجه به موارد خواسته شده دانشگاه و آماده سازی آنها برای اخذ پذیرش از دانشگاه اقدام نمایند.

پس از دریافت پذیرش، شخص ویزای موقت دریافت خواهد نمود، پس از اتمام تحصیل شخص اجازه اقامت در نیوزیلند و جستجوی کار را خواد داشت. افراد به واسطه تحصیل در نیوزیلند به راحتی شغل مناسبی خواهند یافت و پس از چند سال کار در این کشور اقامت دائم این کشور و در سال های آتی پس از آن پاسپورت نیوزیلند را دریافت خواهند نمود.

اقامت تحصیلی در نیوزیلند به همراه خانواده امکان پذیر می باشد اخذ ویزای همراه در نیوزیلند امری ممکن می باشد. همانطور که اشاره کردیم فرزندان در نیوزیلند اجازه تحصیل در مدارس دولتی را خواهند داشت. تحصیل در دانشگاه های نیوزیلند از ۱۵۰۰۰ دلار نیوزیلند هزینه خواهد داشت، البته تحصیل در مقطع دکتری در نیوزیلند رایگان و با دریافت حقوق از اساتید می باشد، بنابراین خود به عنوان پروسه کاری محسوب خواهد شد و سبب اقامت شخص می گردد.

مهاجرت کاری به نیوزلند

جذب نیروی کار متخصص در کشور نیوزیلند شبیه به استرالیا و کانادا بر اساس سیستمی مبتنی بر امتیازبندی می باشد. به موجب ضوابطی که این طرح دارد شخص باید حداقل ۱۲۰ امتیاز لازم را از فاکتورهای زبان، تحصیلات، سوابق کاری و سن بدست آورد. در این صورت شخص اصطلاحا وارد یک استخر رقابتی خواهد شد و منتظر انتخاب از طرف دولت نیوزیلند بر اساس رقابت با سایر افراد خواهد شد.

افراد در این سیستم امتیاز بندی هر چه نمره بالاتری کسب کنند طبیعتا شرایط بهتری خواهند داشت و زودتر انتخاب خواهند شد. شروط فرعی نیز وجود دارند که باعث افزایش امتیاز فرد خواهند شد به عنوان مثال اگر رشته تحصیلی متقاضی در لیست مشاغل بلند مدت مورد نیاز دولت نیوزیلند باشد، فرد شانس بالاتری برای انتخاب خواهد داشت.

این نوع ویزایی که از طریق پروسه امتیاز بندی صادر خواهد شد ۱ سال اعتبار دارد و متقاضی اجازه دارد بدون اعضای خانواده وارد نیوزیلند شده و به جستجوی کار بپردازد. پس از یافتن شغل مورد نظر اقامت دائم صادر خواهد شد و خانواده اجازه الحاق به متقاضی را خواهند داشت. مهاجرت از طریق کار یکی از راه های اصلی اخذ اقامت نیوزیلند می باشد.

مهاجرت به نیوزیلند از طریق جاب آفر

اخذ ویزای کاری نیوزیلند از طریق پیشنهاد شغلی از کارفرما نیز ممکن می باشد، البته باید در نظر داشت که افرادی که هیچ نوع اقامتی در کشور نیوزیلند ندارند نمی توانند به سادگی از کارفرمای نیوزیلندی پیشنهاد شغلی دریافت کنند چرا که فارغ التحصیلان در نیوزیلند و افرادی که اقامت موقت این کشور را دارند و یا مشغول تحصیل در نیوزیلند می باشند در اولویت هستند. بنابراین به خاطر داشته باشید اگر مشغول تحصیل در نیوزیلند باشید و از کارفرمای نیوزیلندی پیشنهاد شغلی دریافت نمائید ویزا قابل تبدیل خواهد بود.

آژانس های کاریابی در نیوزیلند

مراکز کاریابی زیادی در نیوزیلند وجود دارند که می توانند به افراد در یافتن شغل کمک کنند. متقاضیانی که در ایران حضور دارند می توانند با درخواست از این مراکز کاریابی و هم چنین جستجوی کار در وبسایت های کاریابی شغل مورد نظر خود را بیابند.

بزرگترین سازمان های استخدام در نیوزیلند عبارتند از

  • NXStep
    New Kiwis Global
  • Seek
  • Trade me
  • Work Here

مهاجرت به نیوزیلند از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به نیوزیلند از طریق سرمایه گذاری

افرادی که به دنبال سرمایه گذاری و کارآفرینی در نیوزیلند هستند می توانند از این روش برای مهاجرت به نیوزیلند استفاده نمایند. متقاضیان برای سرمایه گذاری در نیوزیلند می توانند از شش طریق وارد شوند:

  • مهاجرت از طریق کارآفرینی در استارت آپ
  • مهاجرت از طریق خرید بیزینس
  • مهاجرت از طریق خرید دفتر تجاری
  • مهاجرت از طریق خرید سهام در بازار بورس
  • مهاجرت از طریق راه اندازی بیزینس نو
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در فرصت های موجود

سرمایه گذاری در نیوزیلند از طریق کار آفرینی

کار آفرینی در نیوزیلند برای اشخاصی که قصد راه اندازی بیزینسی نو در زمینه فناوری و ارتباطات را دارند مناسب می باشد. این اشخاص می بایست طرح توجیهی را ارائه دهند و بیزینس مور نظر را به صورت کامل توضیح دهند. این طرح توجیهی می بایست مورد قبول سفارت و کنسولگری کشور نیوزیلند قرار بگیرد.

این افراد باید دانش کافی از شرایط اقتصادی نیوزیلند را داشته باشند. طرح های توجیهی زمانی مورد قبول قرار می گیرند که با آگاهی از شرایط اقتصادی نیوزیلند طرح ریزی شده باشند. مدارک و مورد نیاز جهت دریافت ویزای کارآفرینی نیوزیلند عبارت اند از:

  • حداقل ۳ سال مهارت و تجربه در کسب و کار
  • دانش زبان انگلیسی
  • دانش زبان انگلیسی برای خانواده متقاضی
  • شرایط سنی متقاضی تا ۶۵ سال
  • تکمیل فرم ویزای سرمایه گذاری
  • ارائه ۱۰ هزار دلار نیوزیلند
  • سرمایه گذاری به مدت ۳ سال
  • سکونت ۴۴ روزه در نیوزیلند در دو سال آخر از ۳ سال و یا سرمایه گذاری ۸۸ روزه در دوره ۳ ساله

برخی از مهاجرین کارآفرین تمایل به فعالیت در شرکت های نیوزیلندی و تامین مالی شرکت ها را دارند و در کسب و کاری فعال که گردش مالی و مشتریان خوب دارد سرمایه گذاری می نمایند. وبسایت Company Sale در خصوص خرید بیزینس های فعال می تواند راهنمای مناسبی باشد و اشخاص می توانند با صاحبان کسب و کار تعامل کرده و اطلاعات لازم را درباره فعالیت آنها بدست آورند.

سرمایه گذاری در هلدینگ

افراد در نیوزیلند می توانند از طریق بروکرهای معتبر نسبت به خرید و فروش سهام اقدام نمایند. فهرست کاملی از کارگزاران بورس درنیوزیلند در وب سایت های این کشور وجود دارد، افرادی که سواد بورسی کافی برای این کار را ندارند می توانند در صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری نمایند. سرمایه گذاری در بخش های مختلف کارآفرینی و خرید بیزینس از ۳۰۰۰۰۰۰ دلار نیوزیلند آغاز می گردد.

مهاجرت به نیوزیلند از طریق خرید ملک

یکی دیگر از راه های اخذ اقامت نیوزیلند خرید ملک در این کشور می باشد. هزینه خرید ملک در این کشور به نسبت سایر کشورها بسیار بالا می باشد. شهر اوکلند گران ترین شهر برای خرید ملک می باشد و پس از آن ولینگتون دومین شهر گران در خرید ملک می باشد.

با خرید ملک نمی توان اقامت دائم این کشور را بدست آورد و تنها می توان در نیوزیلند سرمایه گذاری کرد. متقاضیان خرید ملک پس از ورود به این کشور می توانند از طرق دیگری اقامت دائم نیوزیلند را بدست آورند. اگر فردی قصد دریافت اقامت دائم نیوزیلند از طریق خرید ملک را داشته باشد باید به مدت ۳ سال مالیات به دولت پرداخت نماید.

هزینه خرید ملک در نیوزیلند به نسبت کشورهایی مانند انگلستان ، کانادا و آمریکا کمتر می باشد. متقاضیان برای خرید ملک می توانند از وام های بانکی استفاده نمایند و طبق قوانین مالیاتی در نیوزیلند، مالیات های در نظر گرفته شده از این طریق بالا نمی باشد.

متقاضی خرید ملک باید کمتر از ۵۵ سال سن داشته باشد، به زبان انگلیسی صحبت کند و حداقل مدرک تحصیلی او دیپلم باشد. ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و ارائه گواهی پزشکی از دیگر ملزومات برای متقاضیان می باشد، متقاضیان در ضمن می بایست گواهی تمکن مالی را برای پرداخت هزینه های زندگی ارائه نمایند.

مهاجرت به نیوزیلند از طریق تولد فرزند

همه کشورهای دنیا در نظام حقوقی خود از دو نوع سیستم خون و خاک پیروی می کنند. در سیستم خون تنها به تابعیت والدین توجه می گردد که در تعارض با تابعیت نژادی می باشد. در سیستم خاک به بررسی تابعیت از طریق محل تولد فرزند پرداخته می شود، بدین معنا که فرزند در هر مکانی متولد شود تابعیت همان کشور را از آن خود خواهد نمود. در قوانین تابعیتی نیوزیلند مهاجرت از طریق تولد فرزند به دو صورت قابل اجرا می باشد، تابعیت از طریق خون و نژاد.

تا قبل از سال ۲۰۰۶ سیستم تابعیت نیوزیلند بر اساس خاک بوده است یعنی هر شخصی در نیوزیلند به دنیا می آمده، تابعیت نیوزیلند را از آن خود می نمود اما پس از سال ۲۰۰۶ سیستم حقوقی آن به سیستم خون تغییر یافت.

حالت دیگری برای اخذ تابعیت از طریق تولد وجود دارد و بدین صورت می باشد که اگر فرزندی در خارج از نیوزیلند از پدر و مادری که خود تبعه نیوزیلند می باشند متولد شده باشد و یا پدر و مادری نیوزیلندی کودکی بی سرپرست را به فرزند خواندگی قبول نمایند تحت شرایطی اقامت دائم را بدست خواهند آورد:

  • کودکی که بین سال های ۱۹۴۹ تا ۱۹۷۷ از پدری نیوزیلندی متولد شده باشد تابعیت را بدست خواهد آورد
  • کودکی که بعد از سال ۱۹۷۸ از پدر و مادر نیوزیلندی متولد شده باشد باید درخواست تابعیت خود ا اعلام نماید تا با آن موافقت گردد.
  • کودکانی که پس از این تاریخ به دنیا آمده اند و وضعیت به گونه ای می باشد که ممکن است بی تابعیت شوند
  • کودکانی که بعد از آپریل سال ۲۰۰۵ در نیوزیلند پیدا شوند و پدر و مادری نداشته باشند

در حالت کلی دولت نیوزیلند از سیستم خون برای اهدای تابعیت به کودکان تازه متولد شده پیروی می کند. بنابراین اگر قصد مهاجرت به نیوزیلند را دارید، با تولد فرزند تابعیتی به شما اهدا نخواهد شد و فرزندتان نیز به واسطه تولدش در نیوزیلند تابعیتی دریافت نخواهد کرد مگر اینکه پدر و مادر وی تابعیت نیوزیلندی و یا اقامت دائم این کشور را داشته باشند.

مهاجرت به نیوزیلند از طریق ازدواج

مهاجرت به نیوزیلند از طریق ازدواج

سریعترین راهی که افراد می توانند برای اخذ اقامت دائم نیوزیلند اقدام نمایند از طریق ازدواج است. البته ازدواج در نیوزیلند خود دارای قوانین و ضوابطی می باشد که افراد ملزم به رعایت آنها می باشند. افراد برای دریافت اقامت دائم کشور نیوزیلند باید با یک شهروند نیوزیلندی ازدواج نمایند و برای اینکه دولت با ازدواج آنها موافقت نماید باید شرایط زیر را داشته باشند

  • عدم سوء سابقه کیفری
  • داشتن اقامت نیوزیلند
  • سن طرفین باید بالای ۱۸ سال باشد
  • ارائه فیش حقوقی فرد که نشان دهنده تمکن مالی وی برای زندگی مشترک باشد
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده واقعی بودن ازدواج باشد
  • نشان دادن توانایی مالی برای تامین حداقل ۳ سال اول زندگی
  • طرفین با ارائه مدارک فوق می توانند موافقت دولت را برای ازدواج دریافت نمایند و اقامت ۲ ساله را اخذ نمایند و پس از دریافت اجازه ازدواج اجازه خرید ملک در نیوزیلند را خواهند داشت.

مدارک لازم برای ازدواج با شهروند نیوزیلندی

پس از ثبت ازدواج با شهروند نیوزیلندی، فرد می تواند برای اخذ اقامت ۲ ساله در نیوزیلند اقدام نماید و بدین منظور باید مدارک زیر به اداره مربوطه تحویل داده شود.

  • سند ازدواج طرفین
  • پاسپورت های معتبر زوجین
  • ارائه حساب بانکی مشترک
  • ارائه مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
  • ارائه قبوض پرداختی آب و برق برای اثبات مکان زندگی
  • ارائه مدارک برای اثبات ارتباط طرفین مانند عکس و فیلم مشترک
  • ثبت ازدواج در نیوزیلند به دو صورت انجام می گردد، از طریق برگزار کنندگان رسمی و ثبت توسط دفاتر ثبت ازدواج رسمی.

مهاجرت به نیوزیلند از طریق پناهندگی

افرادی که قصد پناهنده شدن به نیوزیلند را دارند باید بدانند که مهاجرت به نیوزیلند از طریق پناهندگی شرایط سخت و ویژه ای را به همراه دارد.

برخی از شرایط پناهندگی در نیوزیلند عبارت اند از:

  • سلامتی کامل فرد پناهجو
  • شخصیت موجه فرد پناهجو
  • توانایی صحبت به زبان انگلیسی
  • سن کمتر از ۵۶ سال
  • داشتن حداقل ۱۰۰ امتیاز

پناهندگی در نیوزیلند برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر بر اساس سیستم امتیاز بندی می باشد. زمانی با پناهندگی فردی موافقت می گردد که مجموع امتیازات فرد بالاتر از سایرین باشد. مواردی که شامل امتیاز برای فرد می گردند سن، میزان تحصیلات، دانش زبان، تخصص و مهارت، سوابق شغلی و … می باشد.

افرادی که به عنوان پناهجو وارد خاک نیوزیلند می گردند، بر طبق سهمیه سازمان ملل می توانند اسکان یابند. پناهجویان در گروه های ۱۲۰ نفره به اوکلند فرستاده می شوند و به مدت یک هفته در مرکز اسکان مستقر می شوند و پس از گذشت این زمان به آنها پیشنهاد داده می شود که جابه جا شوند و در یکی از اسکان های ناپیر، کرایست، .لینگتون، اوکلند و همیلتون مستقر گردند.

افراد از طریق آبی سعی به ورود به نیوزیلند را دارند که توسط پلیس استرالیا ممانعت می گردد، این افراد ابتدا به گینه نو وارد می شوند و درخواست پناهندگی خود را اعلام می نمایند و مراحل اداری آن را انجام می دهند. برای درخواست پناهندگی به دولت نیوزیلند دو رویه وجود دارد:

در رویه اول بدین صورت می باشد که افراد پناهجو از طریق سهمیه ای که دولت نیوزیلند از طرف کمیساریای عالی سازمان ملل متحد دارد پذیرفته می گردند. دولت نیوزیلند سهمیه ای ۱۰۰۰ نفره در این زمینه دارد. در رویه دوم نیز افراد خود را به ساحل نیوزیلند رسانده و تقاضای پناهندگی می نمایند.

مجموعه مهاجرتی آریاناپارس به همه شما دوستان عزیز توصیه می نماید تا زمانی که روش های قانونی برای مهاجرت به نیوزیلند وجود دارد، به هیچ عنوان از رویه های غیر قانونی برای ورود به نیوزیلند استفاده نکنید چرا که روش های غیر قانونی پر خطر می باشند و ممکن است به نتیجه مطلوب نرسند.

قوانین مهاجرت به نیوزیلند

قوانین مهاجرت به نیوزیلند

مهاجرت به سایر کشورها مشمول قوانینی برای مهاجران تازه وارد خواهد شد. افراد در کشورهای مختلف قوانین مخصوص به خود را در زمینه های مختلف تحصیل، بیمه، رانندگی و غیره دارند که با ورود جدیدشان به کشوری نو همه این قوانین ممکن است از ابعاد مختلف تغییر کند. اگر دید کلی نسبت به قوانین مختلف داشته باشیم مطمئنا مهاجرت آسانتری خواهیم داشت. در این بخش از مقاله برخی از قوانین مهم در نیوزیلند که رعایت آن برای مهاجران اجبار است را عنوان می کنیم:

رانندگی در نیوزیلند

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که رانندگی در نیوزیلند مانند رانندگی در جاده های بهشت است، حتما در مورد رانندگی در کشورهای مثل سوئیس، رومانی و فرانسه شنیده اید ولی در رابطه با نیوزیلند باید گفت در حین رانندگی با مناظر خیره کننده ای روبرو خواهید شد که مثل آن را جایی ندیده اید.

این مناظر به قدری خیره کننده هستند که خودتان نمی توانید از قانون سرپیچی کنید و یا با سرعت بیش از اندازه این مناظر خیره کننده را از دست بدهید.

علت نظم مثال زدنی در نیوزیلند در رانندگی، جریمه های بالایی است که افراد باید در جهت سرپیچی کردن از قانون بپردازند. هزینه سوخت در این کشور برای هر گالن ۴ لیتری حدود ۴ دلار می باشد.

برای اخذ گواهینامه رانندگی در نیوزیلند باید موارد زیر را رعایت نمود:

  • داشتن سن بالای ۱۸ سال
  • پرداخت هزینه ای به مبلغ ۲۴۰۰ دلار
  • گواهی سلامت از چشم پزشکی
  • گواهی سلامت بدنی و ذهنی
  • آزمایش گروه خون
  • آزمایش کلی خون
  • گذراندن جلسه آئین نامه رانندگی
  • گذراندن ۸ جلسه ۱ ساعته کلاس
  • پاس کردن آزمون عملی در پیست و در شهر
  • قبولی در آزمون آئین نامه
  • آدرس پستی
  • ۶ قطعه عکس
  • برگه اقامت دائم در نیوزیلند
  • شناسنامه به علاوه چند کپی از مدارک مربوط

افراد با داشتن گواهینامه از ایران می توانند تا ۲ ماه در نیوزیلند رانندگی کنند و چنانچه از استرالیا گواهینامه رانندگی داشته باشند مجازند تا ۲۰ ماه در نیوزیلند رانندگی کنند و چنانچه گواهینامه رانندگی از اروپا باشد تا ۷ ماه مجاز به رانندگی در نیوزیلند می باشند.

همانطور که پیش از این اشاره شد هزینه جریمه های رانندگی در نیوزیلند به اندازه ای بالا می باشد که افراد ترجیح می دهند خطایی در رانندگی نداشته باشند.

عنوان جریمه مبلغ
(دلار)
رانندگی بیش از سرعت مجاز در فضای شهری ۴۰۰
رانندگی بیش از سرعت مجاز در فضای برون شهری ۲۵۰
نبستن کمربند ۱۵۰
نداشتن بیمه نامه ۶۰۰
نداشتن گواهینامه در حین رانندگی ۱۰۰۰
پرتاب زباله به بیرون ۶۰۰
رانندگی در صورت مصرف نوشیدنی های الکلی ۱۰۰۰ به علاوه ۱ ماه توقف خودرو
نداشتن وسایل ضروری مانند کپسول آتشنشانی در خودرو ۲۰۰

و بسیاری موارد دیگر که هشداری جدی برای افرادی می باشد که قصد رانندگی در جاده های این کشور را دارند. اگر قصد مهاجرت از ایران به نیوزیلند را دارید باید از این قوانین اطاعت کنید، در غیر اینصورت باید هزینه های بالایی را پرداخت نمود.

قوانین بیمه های درمانی برای مهاجران

اگر برای تحصیل و یا ویزیت کشور نیوزیلند به آن سفر می کنید باید بیمه خدمات درمانی را در طول مدت زمانی که در این کشور اقامت دارید داشته باشید. برخی از مدارس در نیوزیلند نیز ممکن است قبل از دریافت بیمه درمانی از این کشور به شما اجازه ورود به مدارس خود را ندهند.

با توجه به تشخیصی که دولت نیوزیلند از واجد شرایط بودن افراد برای پرداخت بیمه های درمانی تعیین می نماید، مهاجرین مشمول پرداخت هزینه های درمانی خواهند شد. افرادی که واجد شرایط استفاده از خدمات درمانی رایگان می گردند این سرویس ها را بدون پرداخت هزینه دریافت خواهند نمود:

  • ویزیت پزشک متخصص
  • دریافت داروهای تجویز شده
  • دریافت خدمات بیمارستانی
  • ارائه خدمات درمانی در صورت داشتن معلولیت

اگر افراد واجد شرایط دریافت خدمات درمانی رایگان نباشند نیز می توانند از این سرویس ها با پرداخت هزینه در برخی موارد استفاده نمایند. اگر برای هر فردی در کشور نیوزیلند جراحاتی مبنی بر تصادفات پیش آید دولت هزینه بیمه را چه در صورت مقیم بودن و چه در صورت توریست بودن فرد پرداخت خواهد نمود.

چه افرادی واجد شرایط دریافت خدمات درمانی رایگان می باشند؟

  • افرادی که شهروند نیوزیلندی باشند و یا اقامت دائم این کشورها را داشته باشند
  • افرادی که با ویزای کار وارد نیوزیلند شده اند و اعتبار ویزای آنها حداقل ۲ سال می باشد
  • افرادی که ۱ سال اجازه کار در نیوزیلند دارند ولی قبل از آن نیز به مدت ۱ سال در نیوزیلند حضور داشته اند
  • افرادی که زیر ۱۷ سال هستند و والدین آنها واجد این شرایط می باشند
  • پناهندگان و افرادی که تحت حمایت دولت نیوزیلند می باشند

امکان مهاجرت به نیوزیلند در سال ۲۰۲۳

امکان مهاجرت به نیوزیلند در سال ۲۰۲۳ همانند سال های گذشته امکان پذیر می باشد. دانشجویان، نیروهای متخصص کاری، کارگران و حتی والدینی که فرزندانشان اقامت دائم این کشور را دارند می توانند از طرق مختلفی وارد این کشور گردند و از مزایای اقامت این کشور پیشرفته استفاده نمایند. در این بخش به چند مورد از امکان مهاجرت اشاره می نمائیم و پس از آن تغییرات ایجاد شده را ذکر خواهیم نمود.

ویزای کارگر ماهر (Skilled Migrant Category Resident Visa)

از نیروهای کارگر ماهری که قصد کمک به رشد اقتصادی در کشور نیوزیلند را داشته باشند دعوت به عمل می آید تا با این نوع ویزایی وارد کشور نیوزیلند گردند. قبل از تقاضای اقامت نیوزیلند یاید EOI یا Expression of interest که نامه ای می باشد که علاقه مندی های شخص مورد نظر و میزان تحصیلات و سوابق کاری وی را نشان می دهد ارسال گردد. اگر EOI موفقیت آمیز باشد فرصت کار و زندگی در این کشور برای این افراد فراهم خواهد شد.

ویزای اقامت با همسر نیوزیلندی

در سال ۲۰۲۰ ویزای اقامت دائم نیوزیلند از طریق ازدواج با شهروند نیوزیلندی ممکن می باشد. افراد می توانند از این طریق کارت اقامت دائم نیوزیلند را دریافت نمایند. در صورت اخذ اقامت از این طریق می توان به صورت مادام العمر در نیوزیلند کار، تحصیل و زندگی کرد.

ویزای بلند مدت لیست کمبود نیروی ماهر/ ویزای کاری

همانطور که پیش از این اشاره کردیم نیوزیلند لیستی برای مشاغل بلند مدت به نام Long term skilled shortage معرفی نموده است که در آن رشته هایی که دولت نیوزیلند با کمبود نیروی ماهر مواجه است را معرفی نموده است. افرادی که در رشته های موجود در این لیست تحصیل نموده اند و در آن سوابق کاری دارند می توانند از این طریق وارد نیوزیلند شده، به مدت ۲ سال در نیوزیلند کار کنند و اقامت دائم را دریافت نمایند.

ویزای اقامت بازنشستگی برای والدین

اگر فرزند بزرگسال خانواده ای اقامت دائم نیوزیلند را داشته باشد و یا شهروند این کشور باشد والدین می توانند برای اقامت دائم در این کشور درخواست دهند. برای دریافت این نوع ویزا شخص باید ۶۰۰۰۰ دلار درآمد سالیانه، ۱ میلیون دلار سرمایه برای ۴ سال زندگی در نیوزیلند و همینطور ۵۰ هزار دلار سرمایه برای مابقی زندگی داشته باشد.

ویزای کار فرمای معتبر

در این نوع ویزا همانند سال های گذشته اگر کارفرمایی به شخص پیشنهاد شغلی بدهد، شخص می تواند درخواست ویزای کاری داده و اگر به مدت ۲ سال برای کارفرمای مورد نظر کار کند می تواند درخواست اقامت دائم از دولت نماید.

همینطور ویزاهای سرمایه گذاری و تحصیلی نیز به شکل سال های گذشه امکان ورود افراد را به نیوزیلند فراهم ساخته است، البته تغییرات جدیدی برای سال ۲۰۲۰ توسط اداره ماجرت نیوزیلند در نظر گرفته شده است، این گزینه ها عبارتند از:

ویزای کار جدیدی با کمک کارفرمایان برای جایگزینی شش نوع ویزای کار قدیمی، برای سال ۲۰۲۰ معرفی شده است
برای تعیین سطح مهارت شغلی که به نوبه خود طول مدت ویزا را تعیین می کند، از میزان پرداختی که به یک کار وابسته است استفاده می شود.

آزمایش بازار کار برای مشاغل کم درآمد تقویت می شود. کارفرمایان باید قبل از اینکه بتوانند استخدام هر کسی را از خارج از کشور انجام دهند ثابت کنند که هیچ کارگر محلی مناسب برای کار وجود ندارد. درآمد ویزاهای مهارت کاری در حال افزایش می باشد، این تغییر بر روی افرادی که از ۲۴ فوریه ۲۰۲۰ تقاضای خود را اعلام نموده اند تاثیر می گذارد.

دسترسی آزاد به مشاغل پردرآمد در مناطق روستایی و برخی شهرها وجود خواهد داشت. این بدان معناست که کارفرمایان مجبور نخواهند شد اثبات کنند که قبل از استخدام مهاجران در چنین نقشهایی سعی در یافتن یک کارگر محلی داشتند.توانایی کارگران کم درآمد در آوردن خانواده های خود به نیوزیلند دوباره برقرار می شود.

چرا دولت نیوزیلند در سال ۲۰۲۰ تغییراتی را اعمال نموده است؟

یکی از اهداف این تغییرات انعکاس حرکت در بازار می باشد. بدین معنا که هدف تشویق مهاجرت در بخش هایی می باشد که دولت با کمبود نیروی ماهر مواجه است. قوانینی تنظیم شده است تا مهاجران را ترغیب کنند که در مناطقی از استان قرار بگیرند تا به توسعه اقتصادی آن مناطق کمک کنند. پیشنهادهای شغلی خارج از آکلند شرایط متفاوتی به خود خواهند گرفت.

تغییراتی که در سال ۲۰۲۰ برای والدینی که قصد اقامت در نیوزیلند را دارند اعمال خواهد شد عبارتند از:

  1. تعداد افرادی که می توانند در هر سال ویزا دریافت کنند به ۱۰۰۰ نفر خواهد رسید
  2. ثبت نامه EOI به استاندارد مورد نظر خواهد رسید
  3. نیازمندی های مالی دولت برای والدینی که به نیوزیلند وارد خواهند شد آپدیت شده است
  4. شرایط مالی افرادی که به عنوان اسپانسر معرفی می گردند تغییر خواهد کرد.

نتیجه گیری

نیوزیلند یکی از کشورهای پیشرفته برای مهاجرت می باشد و فرصت های زیادی را برای مهاجران قرار داده است تا با استفاده از آنها وارد این کشور مهاجر پذیر شوند و آینده درخشانی را برای خود ترسیم نمایند. البته باید بدانید که تحصیل در نیوزیلند یکی از بهترین مسیرها برای مهاجرت به نیوزیلند اما پرهزینه می باشد.
شما تا چه اندازه نیوزیلند را گزینه مناسبی برای مهاجرت می دانید؟ آیا با توجه به اینکه هزینه های تحصیل در نیوزیلند رایگان نمی باشد، هم چنان می توان آن را به عنوان گزینه های ارجح اخذ اقامت دانست؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۷ پاسخ به “مهاجرت به نیوزیلند”

    1. رضابابایی گفت:

      سلام من دیپلمه هستم و۴۶سال سن دارم شغل اصلیم جواهرسازهستم ودر زمینه ساخت وساز ساختمانی وطراحی نما وداخلی درجه یک وبروز توان انجام کاررادارم .درصمن اینکه حرفه پدریم کابینت ودرب سازی میباشد که هم جواز این کار وتوان انجام ساخت کار را ب صورت حرفه ای دارم .لطفا راهنمایی کنید چطور میتوانم مهاجرت با خانوادهدداشته باشم

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت داشتن پیشنهاد کاری می توانید اقدام کنید. همچنین از طریق سرمایه گذاری می توانید مهاجرت کنید.

    2. فرشيد گفت:

      سلام سال آخر phdعلوم دامی از فردوسی هستم با سابقه کار مرتبط بیش از ١٠ سال
      برای مهاجرت به نیوز لند چه پیشنهادی دارید
      سپاس

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باید شرایطتان واضح تر بررسی شود تا بتوان تشخیص داد کدام راه مناسب با شرایطتان است. مانند سن، سطح زبان، بودجه ای که برای این اقدام درنظر گرفته اید.
        برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاورین ما در تماس باشید:
        https://arianaabroad.com/

    3. عباس كمالي بندپي گفت:

      با سلام
      من ۴۲ سال دارم و دارای مدرک دکتری از دانشگاه صنعتی امیرکبیر می باشم. ضمنا دارای ۱۵ سال سابقه کار در شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس می باشم. زمینه کاری من مرتبط با مسائل ژئوتکنیکی می باشد. آیا می توانم برای کار اقدام نموده و چطور؟
      با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        الویت کارفرماها با افراد خودشان و فارغ التحصیلان خودشان میباشد که انها را شاغل کنند، مگرینکه درخواست شغلی داشته باشید.

    4. آریانا پارس گفت:

      سلام
      برای دریافت ویزای نیوزیلند از طریق امتیاز بندی شرایط مورد نیاز سن مدرک تحصیلی داشتن مدرک زبان است که اگر امتیاز کمتر از ۱۰۰ بدست بیارید کیس شما کنسل خواهد شد و اگر بین ۱۰۰ تا ۱۴۰ امتیاز به دست بیارید در لیست انتظار قرار خواهید گرفت و اگر بالای ۱۴۰ امتیاز بیارید کیستون با شانس بالایی قبول می شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مهاجرت به نیوزیلند مهاجرت به نیوزیلند مهاجرت به نیوزیلند مهاجرت به نیوزیلند مهاجرت به نیوزیلند

    شبکه های اجتماعی

    arrow up