پادکست مقاله مهاجرت به هلند

شرایط مهاجرت به هلند

در طی سال های اخیر همواره هلند از جمله مقاصد محبوب مهاجران به شمار می آید. هلند به کشور گل لاله و آسیاب بادی شهرت دارد، طبیعت زیبای این کشور در کنار زیرساخت های مناسب جهت انجام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، علمی و … باعث گردیده هرساله مهاجران فراوانی به روش های مختلف نظیر مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و … به هلند مهاجرت نمایند. در ادامه این مطلب به معرفی روش ها و شرایط مهاجرت به هلند خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

مهاجرت به هلند در گذر زمان

مهاجرت به هلند در سال ۱۹۸۴ شکل تازه ای به خود گرفت، در آن زمان به علت وقوع جنگ های داخلی در کشورهای مانند فرانسه و آلمان افراد بسیار برای شروع زندگی جدید به هلند مهاجرت نمودند، مهاجرت به هلند در سال ۲۰۱۸ به اوج خود رسید و رشد ۱۰ درصدی آمار مهاجران در مقایسه با سال ۲۰۱۷ نشانه هجوم مهاجران به این کشور است. روند مهاجرت به هلند به حدی افزایش داشته که در حال حاضر هلند به همراه بلژیک جزو مهاجرپذیر ترین کشورهای اروپای محسوب می شوند.

دلایل پذیرش مهاجران توسط هلند

دلایل کشور هلند جهت پذیرش مهاجران را می توان به ۳ دسته اصلی تقسیم نمود. در واقع سیاست های دولت هلند در رابطه با پذیرش مهاجران اهداف گوناگون را دنبال می کند، که از مهم ترین اهداف این کشور رونق اقتصادی به واسطه جذب سرمایه گذاران خارجی و نیروی کار تحصیل کرده و متخصص می باشد. دلایل اصلی پذیرش مهاجران توسط کشور هلند به شرح ذیل می باشد:

  • اقتصادی
  • جذب نیروی کار متخصص
  • بشر دوستانه

اقتصادی

بدون شک جذب سرمایه گذاران خارجی یکی از مهم ترین اهداف کشور هلند می باشد، طی سال های اخیر سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت هلند در راستای ایجاد بسترهای مناسب جهت انجام فعالیت های اقتصادی باعث جذب سرمایه های کلان خارجی گردیده و این امر کمک شایانی به اقتصاد هلند نموده است.

جذب نیروی کار متخصص

دانشجویان از دیگر الویت های هلند در امر پذیرش مهاجران به شمار می آیند. درواقع هلند با ایجاد موقعیت های شغلی مناسب برای افرادی که تحصیلات عالیه و دانشگاهی دارند تمهیدات لازم را جهت به کار گیری افراد تحصیل کرده و متخصص در زمینه های شغلی مختلف فراهم نموده است و از نیروی جوان، مستعد و تحصیلکرده به خوبی بهره می برد.

بشردوستانه

یکی دیگر از دلایل جذب مهاجران توسط کشور هلند سیاست های بشردوستانه این کشور می باشد. کشور هلند در راستای قوانین حمایت از حقوق بشر شرایط زندگی و اقامت در این کشور را برای افرادی که بنا به مشکلات و دلایل مشخص امکان زندگی در کشور خود را به صورت معمول ندارند که در اصلاح به این افراد پناهجو گفته می شود فراهم نموده است. لازم به ذکر است به علت هجوم پناهجویان به هلند طی سال های اخیر دولت این کشور در ارتباط با پذیرش پناهجویان قوانین سختگیرانه و دشواری وضع نموده است.

آمار مهاجرت ایرانی ها به هلند

طبق آمار انتشار یافته در سال ۲۰۱۹ تعداد ایرانیان مقیم هلند حدود ۳۳ هزار نفر می باشد که از این تعداد بیش از ۷۰ درصد پناهجویانی هستند که از اواخر دهه ۸۰ میلادی تا اواخر دهه ۹۰ به هلند مهاجرت نموده اند. در حال حاضر اکثر ایرانیان مقیم هلند در شهر آمستردام پایتخت هلند سکونت دارند.

روش های مهاجرت به هلند

روش های مهاجرت به هلند

برای مهاجرت به کشور هلند روش های گوناگونی وجود دارد. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند با توجه به هدف خود از سفر به هلند و ارزیابی شرایط روش های مهاجرتی موجود می توانند بهترین روش را برای انجام این امر انتخاب نمایند. روش های مهاجرت به هلند به شرح ذیل می باشد:

مهاجرت تحصیلی به هلند

مهاجرت تحصیلی به هلند یکی از متداول ترین و ساده ترین روش ها برای مهاجرت به این کشور می باشد. هلند از سیستم آموزشی مدرن و دانشگاه های معتبری برخوردار است، از این رو سالانه دانشجویان بسیاری جهت تحصیل در هلند به این کشور مهاجرت می کنند. هزینه تحصیل در دانشگاه های هلند بین ۵ تا ۲۵ هزار یورو در سال است. طبق قوانین هلند افرادی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل می شوند در صورت تمایل به اقامت در هلند ۶ ماه فرصت خواهند داشت مشغول به کار شوند و پس از ۲ سال اقامت دائم هلند را دریافت نمایند.

مهاجرت کاری به هلند

هلند از جمله کشورهایی است که افراد برای دریافت ویزای کار هلند به جاب آفر (پیشنهاد کار) نیاز دارند. هرساله لیستی از مشاغل مورد نیاز هلند توسط وزارت کار این کشور منتشر می گردد و افرادی که زمینه شغلی آنها در لیست مورد نظر وجود داشته باشد (در صورت تایید کارفرما) امکان استفاده از دعوتنامه برای مهاجرت کاری در این کشور برایشان وجود خواهد داشت.

مهاجرت به هلند از طریق سرمایه گذاری

ثبت شرکت در هلند معمولاً به ۲ صورت امکان پذیر خواهد بود. در حالت اول مانند سایر کشورها فرد متقاضی ملزم به ارائه طرح تجاری (بیزینس پلان) به همراه مدارک مورد نیاز دیگر در راستای زمینه فعالیت شرکت مورد نظر به اتاق بازرگانی هلند می باشد که در صورت تائید، اجازه فعالیت برای فرد متقاضی صادر خواهد گردید. در حالت دوم شخص می تواند با ورود به کشور هلند اقدام به خرید شرکت های از پیش ثبت شده نماید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در هلند عبارتند از:

  • ارائه طرح اولیه شرکت در زمینه ایجاد مشاغل سود آور و جدید
  • مشخص کردن افرادی که در شرکت فعال هستند از جمله شرکا. در صورت پیش بینی، هیئت مدیره و مدیر عامل و کارمندان شرکت
  • مشخص کردن سهام هریک از افرادی که در ایجاد و راه اندازی این شرکت مشارکت دارند
  • ارائه مدارک حسابهای شرکت
  • ارائه طرح اولیه شرکت و مشخص نمودن نوع فعالیت شرکت
  • اشتغال زا بودن طرح ارائه شده شرکت
  • تمکن مالی جهت ثبت و راه اندازی شرکت در هلند
  • ارائه حداقل ۳سال سابقه کار و تجارت مرتبط با فعالیت های شرکت مذکور در کشور مبدا از سوی فرد متقاضی که نشان دهنده تجربه کاری افراد در زمینه تجارت، بیزینس و کارآفرینی باشد.

مهاجرت خود اشتغالی به هلند

کشور هلند برای مهاجرت کارآفرینان برتر به این کشور شرایط بسیار مساعدی فراهم نموده است. این افراد باید یک طرح اقتصادی قابل توجیه (بیزینس پلان) ارائه نمایند، همچنین باید اثبات کنند که خدمات ارائه شده توسط این اشخاص از ابتکار و نوآوری برخوردار است. این اشخاص جهت راه اندازی و شروع  فعالیت خود ملزم به ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی می باشند. در این صورت می توانند از معافیت های مالیاتی در سال اول فعالیت خود بهره مند شوند و همچنین می توانند تا پنج سال از تخفیف های مالیاتی ویژه برخوردار شوند.

مهاجرت از طریق پناهندگی به هلند

کشور هلند یکی از فعال ترین کشور های اروپایی در زمینه جذب پناهندگان است. با این وجود دولت این کشور سخت گیری های فراوانی در این زمینه انجام می دهد، افزایش تعداد پناهجویان در سال های اخیر، اخذ پناهندگی را بسیار دشوار تر کرده است. کشور هلند در یک بازه زمانی هشت روزه پاسخ اولیه خود را نسبت به وضعیت شما اعلام می کند. با این وجود پروسه انجام مراحل قانونی اخذ پناهندگی در کشور هلند ممکن است بین شش ماه تا یک سال زمانبر باشد.

معایب مهاجرت به هلند

همان طور که اشاره گردید برای مهاجرت به هلند روش های مختلفی وجود دارد، هریک از این روش های مهاجرتی دارای مزایا و معایبی مختص به خود می باشند. آمار بالای مهاجرت به هلند در طی سال های اخیر باعث سختگیری این کشور جهت پذیرش مهاجران گردید، خصوصاً افرادی که روش پناهندگی را برای مهاجرت به این کشور انتخاب نموده اند. درواقع هلند به جذب افرادی که برای این کشور مفید می باشند نظیر سرمایه گذاران و دانشجویان علاقه بیشتری از خود نشان می دهد.

زبان هلندی

یکی از دغدغه های افرادی که قصد مهاجرت به کشور هلند را دارند یادگیری زبان هلندی است. درواقع هلند کشوری چند زبانه محسوب می گردد، در مناطق مختلف هلند زبان رایج بین مردم متفاوت است. جدا از زبان هلندی که زبان رسمی مردم این کشور به شمار می آید زبان های آلمانی و فرانسوی کاربرد زیادی در کشور هلند دارد، از این رو مهاجران با توجه به مقصد خود در کشور هلند بهتر است آشنایی نسبی با زبان مکالمه در آن منطقه را کسب نمایند.

امکان مهاجرت به هلند

مهاجرت به هلند تا چه حد امکان پذیر است؟

رشد چشم گیر آمار مهاجرت به هلند طی سال های اخیر نشانگر اجرای سیاست های مناسب و کاربردی جهت پذیرش مهاجران از سوی دولت هلند است. هرچند روش مهاجرت افراد از اهمیت فراوانی برخوردار است و نقش مهمی را در نحوه برخورد کشور هلند با مهاجران ایفا می نماید. از این رو مراحل مهاجرت و اخذ اقامت دائم هلند برای افراد بسته به نوع و روش مهاجرت به کشور هلند بسیار متفاوت می باشد.

مهاجرین موفق در هلند

طی سال های اخیر مهاجران فراوانی از کشور عزیزمان ایران و همچنین سرتاسر جهان به هلند مهاجرت نموده اند. در حال حاضر بیش از ۳۱ هزار ایرانی مقیم هلند می باشند و بسیاری از این افراد از طرق مختلف موفق به اخذ اقامت دائم هلند و حتی پاسپورت این کشور شده اند. بعضی از این مهاجران به موفقیت های چشم گیری دست یافته اند و راه زندگی خود را به کلی تغیر داده اند که در ادامه به مواردی از این دست اشاره خواهیم نمود.

سالار عظیمی

سالار عظیمی میلیاردر و کارآفرین موفق ایرانی ساکن شهر sulis واقع در جنوب غربی هلند نزدیک به مرز بلژیک است. این شهر با جمعیتی حدود ۲۵۰۰ نفر شهر نسبتاً کوچکی به شمار می آید ولی با توجه به موقعیت و جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد سالانه بیش از ۴ میلیون گردشگر از sulis بازدید می نمایند. عظیمی دوره مدیریت اقتصاد را در دانشگاه تیلبرخ گذراند، سپس با افتتاح فروشگاه کوچکی جهت عرضه تلفن همراه فعالیت خود را شروع نمود. پس از گذشت زمان نه چندان زیادی او توانست صاحب فروشگاه لباس و چندین شرکت اینترنتی، کامپیوتری شود و حالا همان شرکت‌ها بهترین و ارزانترین خدمات را در هلند ارائه می‌دهند.

با توجه به حجم توریستی که شهر sluis داشت، عظیمی عزم خود را جزم کرد تا هتل و رستورانی را در همین منطقه افتتاح کند که وی در این بخش هم موفق بود و امروزه هتل تحت مدیریت وی یکی از محبوب‌ترین هتل‌ها در جنوب هلند است. این کارآفرین موفق ایرانی به همین مقدار بسنده نکرد و بخشی از سرمایه‌اش را هم وارد ورزش کرد. او باشگاهی خصوصی به نام پاترو اِیزدن در شهر ماسمخلن در استان لیمبرخ را خریداری کرد که تیم او در سطح آماتور قرار دارد، اما عظیمی اعلام کرده که در ۵ سال آینده این تیم را به سطح اول لیگ بلژیک خواهد رساند.

رضا قوچان نژاد

رضا قوچان نژاد نورنیا چهره شناخته شده و معروف فوتبال ایران، سال ۱۳۶۶ در شهر مشهد چشم به جهات گشود. وی در یک خانواده کاملاً ورزشی پرورش یافت جبار قوچان نژاد عموی رضا مربی اسبق تیم والیبال میزان خراسان بوده است و از چهره های سرشناس در رشته والیبال می باشد. رضا در دوران کودکی به همراه خانواده‌اش به هلند مهاجرت کرد و فوتبال پایه را در این کشور آغاز نمود، وی فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی است و ویلن می‌نوازد. رضا قوچان نژاد فوتبال خود را در سال ۱۹۹۸ در تیم هیرنفین هلند آغاز نمود، پس از درخشش در این تیم بعد از گذشت ۷ سال به تیم های دیگر هلند و حتی بلژیک پیوست و اکنون در تیم فوتبال زووله به کار خود ادامه می دهد.

ورود به تیم ملی

کارلوس کی روش مربی سابق تیم ملی ایران در روز ۲۲ اکتبر ۲۰۱۱ طی تماسی تلفنی از قوچان نژاد که در شهر لیژ بلژیک بود، دعوت کرد که به تیم ملی فوتبال ایران ملحق شود. قوچان نژاد در مدت کم حضورش در تیم ایران تبدیل به یک ستاره شد و توانست با گلزنی در ۳ مسابقه پایانی مرحله انتخابی جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ به یک قهرمان ملی تبدیل شود. مهم‌ترین گل او نیز گل به کره جنوبی بود که ایران را بعد از هشت سال راهی جام جهانی کرد و گوچی حماسه ساز اولسان لقب گرفت.

در حال حاضر رضا قوچان نژاد تنها لژیونر تاریخ ایران است که در لیگ های اروپایی توانسته پوکر کند (چهار گل در یک مسابقه فوتبال) و از این حیث رکورد دار است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۵ پاسخ به “مهاجرت به هلند”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟

    2. سحر گفت:

      چه مشاغلی بالاترین درآمد رو توی هلند داراست؟

      • علی سعیدی گفت:

        با سلام و احترام
        در کشور هلند مشاغلی مانند روانپزشک، خلبان،وکیل و غیره حائز اهمیت می باشد. برای اطلاع از لیست مشاغل پر درآمد به مقاله ای در این زمینه مراجعه نمایید.

    3. سارينا گفت:

      شرایط رشته پرستاری تو این کشور چطوریه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        رشته ی پرستاری در کشور هلند عمدتا به زبان همان کشور میباشد و شما برای تحصیل در مقطع لیسانس نیاز به تسلط و مدرک زبان Dutch دارید

    4. Armin گفت:

      سلام بسیار عالی

    5. آرمين گفت:

      سلام روزتون بخیر
      شانس گرفتن ویزای هلند چقدر است؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        متناسب با شرایط افراد و نوع ویزای انتخابی می توان شانس ویزا را محاسبه کرد. در حال حاضر دانشجویان از شانس خوبی برای تحصیل در هلند برخوردار می باشند.

    6. Baran گفت:

      با چقدر پول می شه هلند درس خوند ؟

    7. سارينا گفت:

      حداقل درامد پزشکا تو هلند چقدره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        متوسط حقوق پزشکان در هلند ۱۲۰ هزار یورو در سال می باشد. برای اطلاع از شرایط کار در هلند اینجا کلیک کنید.

    8. آرمان گفت:

      تنها چالش مهاجرت به هلند اینه که باید زبا هلندی بلد باشیم؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        یکی از بزرگترین معایب مهاجرت به هلند، یادگیری زبان هلندی است. ورود به کشور جدید، فرهنگ متفاوت و دوری خانواده هم از معایب مهاجرت به این کشور می باشد.

    9. سعید گفت:

      پذیرش توو مقطع دکترا توو هلند چجوریه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        بصورت کلی تحصیلات در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور هلند به ۲ صورت تحصیل با بورسیه و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد. مقاله تحصیل در هلند رو از دست ندهید!

    10. یاسر گفت:

      تحصیل در هلند سالی چقدر هزینه داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه های تحصیل در هلند به صورت میانگین بین ۶ تا ۱۲ هزار یورو در نظر گرفته می شود. برای اطلاع از شرایط تحصیل در این کشور به مقاله تحصیل در هلند مراجعه فرمایید.

    11. Aliram گفت:

      سلام، هزینه زندگی و تحصیل در این کشور چقدر است؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه های تحصیل و زندگی در کشور هلند بین ۱۵ تا ۲۰ یورو در سال تخمین زده می شود. مسلما متناسب با رشته، دانشگاه مورد نظر و مقطع تحصیلی این مبلغ متفاوت می باشد. برای اطلاع دقیق از شرایط تحصیل در هلند به این صفحه مراجعه فرمایید.

    12. سارینا گفت:

      بازار کار رشته پزشکی تو هلند چجوریه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        رشته پزشکی به عنوان یکی از برترین مشاغل موجود در کشور هلند می باشد. برای اطلاع از شرایط کار در این کشور مقاله کار در هلند را مطالعه فرمایید.

    13. الناز گفت:

      هزینه تحصیل در هلند چقدره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        هزینه های تحصیل در دانشگاه های هلند با توجه به مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر متفاوت می باشد ولی ۶ تا ۱۲ هزار یورو را می توان برای تحصیل در هلند در نظر گرفت.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مهاجرت به هلند مهاجرت به هلند مهاجرت به هلند مهاجرت به هلند مهاجرت به هلند

    شبکه های اجتماعی

    arrow up