پادکست مقاله مهاجرت به ترکیه

شرایط مهاجرت به ترکیه

شاید اگر چند سال پیش بنا بود فردی به کشوری مهاجرت کند، مهاجرت به ترکیه جزو اولین گزینه هایی که به ذهن می رسید، جای نداشت ولی در چند سال اخیر مهاجرت به این کشور دغدغه بسیاری از هموطنان عزیزمان شده است. تحریریه مجموعه آریاناپارس به عنوان تنها مرکز مشاوره ایران که دارای مجوزهای رسمی اعزام نیروی کار و اعزام دانشجو می باشد، قصد دارد در ادامه این مقاله، علاوه بر برسی شرایط و راه های مهاجرت به ترکیه، به این سوال پاسخ دهد که مهاجرت به ترکیه تا چه اندازه ممکن و در عین حال معقول است.

مهاجرت به ترکیه در گذر زمان

از زمان رواج سریال و فیلم های ترکیه ای بین مردم ایران و افزایش سفرهای توریستی به این کشور در پی سخت تر شدن شرایط اخذ ویزای کشورهای اروپایی و سایر کشورهای بزرگ دنیا، بسیاری از توریست های ایرانی متقاضی اخذ ویزای این کشورها، به ناچار ملزم به سپری کردن تعطیلات خود در ترکیه شدند. این مسئله از یک سو و رواج افراطی فرهنگ ترکیه در جامعه ایرانی به اشکال گوناگون نظیر فیلم ها، سریال ها، موسیقی و حتی تالیفات از سوی دیگر، به افزایش چشمگیر نرخ مهاجرت به این کشور گشته است.

آمار مهاجرت ایرانیان در سال ۱۹۹۵ حدود ۶ هزار نفر بوده که این آمار در سال ۲۰۱۵ به بیش از ۳۶ هزار نفر رسیده است. این افزایش چشمگیر تعداد مهاجرین، تقریبا برای هیچ کشوری به غیر از ایران رخ نداده است.

روش های مهاجرت به ترکیه

به چه روش هایی می توان به ترکیه مهاجرت کرد؟

قبل از بررسی روش های مهاجرت به ترکیه، می بایست به این نکته اشاره کرد که برای حضور در کشور ترکیه برای دوره ای کمتر از ۹۰ روز، نیازی به اخذ ویزای کشور ترکیه نیست. در صورتی که قصد اقامت بیشتر از ۹۰ روز را دارید، می بایست از روش های زیر استفاده کنید.

مهاجرت کاری به ترکیه

قانون به خصوصی برای مهاجرت کاری در کشور ترکیه نوشته نشده است ولی افراد متخصص در صورت اخذ پیشنهاد کاری قادر خواهند بود برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام نمایند. فرصت های شغلی در ترکیه نسبت به سایر کشور های آسیای بیشتر است. از همین رو افراد زیادی برای کار، کشور ترکیه را انتخاب می نمایند. لازم بذکر است هر خارجی که قصد کار در کشور ترکیه را داشته باشد، مستلزم دریافت مجوز کار معتبر است.

مهاجرت از طریق ازدواج به ترکیه

اگر فردی با یک شهروند ترکیه ای ازدواج کند می تواند اقامت دائم این کشور را دریافت نماید. پروسه زمانی مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج به صورت معمول بین ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد.

سرمایه گذاری در ترکیه

در حال حاضر بازار خرید ملک در ترکیه از رونق مناسبی بهره مند است و شرکت های بسیاری دست به خرید و فروش ملک در این کشور میزنند. تبلیغات گسترده ای در زمینه خرید ملک و مهاجرت به ترکیه در میان ایرانیان صورت گرفته است. ایرانی ها با خرید ملک در این کشور قادر خواند بود تا مسیر مهاجرت به ترکیه را برای خود هموار نمایند.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه

مهاجرت از طریق تحصیل در ترکیه از آن جهت برای ایرانی ها پر رنگ تر از گذشته شده است که بسیاری از دانشگاه های کشور ترکیه در حال حاضر مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته اند. ارزان تر بودن هزینه های تحصیلات نسبت به دانشگاه های اروپایی نیز از دیگر ویژگی های جذاب برای تحصیل در ترکیه است.

معایب مهاجرت به کشور ترکیه

علیرغم تبلیغات انبوه موسسات مهاجرتی و شبکه های ماهواره ای در خصوص مهاجرت به ترکیه، تصویری بهشت گونه از این کشور، ترکیه نیز مثل سایر کشور های دنیا نمی تواند یک مقصد بدون نقص برای مهاجرت باشد. چالش ها و مشکلات پیش روی مهاجرین (به خصوص هموطنان عزیزمان) ممکن است با توجه به شهر مقصد، توان مالی فرد، میزان دانش و تجربه وی و فاکتورهای بیشمار دیگری متفاوت باشد ولی سه چالش اصلی برای مهاجرت به ترکیه به شرح زیر هستند.

زبان ترکی

با وجود اینکه کشور ترکیه ششمین کشور توریستی دنیا محسوب می شود، میزان دانش انگلیسی در میان عموم مردم سطح پایینی دارد. همین مسئله باعث اهمیت بسیار زیاد زبان ترکی برای مهاجرین موفق به ترکیه گشته است. پس اگر قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، دانش زبان ترکی اولویت اول محسوب می شود و عملا با زبان انگلیسی در این کشور کاری از پیش نخواهید برد. گرچه همین مسئله برای هموطنان ترک زبان عزیزمان یک مزیت محسوب می شود.

پینوکیو و روباه مکار

سهولت شرایط سفر به کشور ترکیه دلیل اصلی انتخاب این کشور توسط بسیاری از مردم ایران به منظور مهاجرت قلمداد می شود. حجم بالای سفرهای توریستی از ایران به ترکیه و نیاز متقاضیان به زبان ترکی باعث ایجاد فرصتی برای افراد سودجو گشته است تا از کم تجربگی و نا آشنایی متقاضیان نسبت به فرآیندهای خرید ملک، ثبت شرکت و اخذ اقامت ترکیه سوءاستفاده نمایند. پس مراقب انتخاب اشخاص به عنوان مشاور باشید.

پلی که هیچ وقت پل نیست

عده زیادی از متقاضیان مهاجرت به کشورهای اروپایی، کانادا، آمریکا یا استرالیا، با رویای استفاده از ترکیه به عنوان پلی برای رسیدن به کشور مقصدشان وارد ترکیه می شوند. این دسته از افراد، با تبدیل همه یا بخش اعظمی از سرمایه خود به ارز، پس از ورود به ترکیه با هزینه های بسیار زیاد زندگی و اقامت در این کشور روبرو می شوند. هزینه هایی که بدو امر می پنداشتند با کار در کشور ترکیه قابل پرداخت است ولیکن پیدا کردن کار در ترکیه نیز برای عده بسیاری از این متقاضیان میسر می شود. در نتیجه سرمایه که قرار بود به عنوان پشتوانه مهاجرت این افراد به کشورهای ایده آلشان باشد، صرف پرداخت هزینه های زندگی آن ها در کشور ترکیه می شود.

امکان مهاجرت به ترکیه

آیا مهاجرت به کشور ترکیه امکان پذیر است؟

علی رغم موانع ذکر شده در قسمت های فوق، بسیاری از افراد با توجه به ویژگی های مناسب، بدنبال مهاجرت به ترکیه می باشند. آمار و ارقام نشان دهنده این موضوع می باشد که افراد زیادی برای زندگی، ترکیه را انتخاب می کنند.

خرگوش سریع تر از لاک پشت

سرعت یکی از برترین مزایای مهاجرت به ترکیه بشمار می آید. این بدین معناست که در صورت هر گونه اقدامی برای این کشور قادر خواهید بود تا در کمترین زمان ممکن وارد این کشور شوید. با توجه به صدور ویزا در ترکیه، بسیاری از پسران که در شرف سربازی می باشند، این کشور را انتخاب کرده تا از ممنوع الخروجی فرار کنند و در زمان مشخص برای کشور مورد نظر اقدام نمایند.

با هر شرایطی پذیرای شماییم

به صورت معمول همه افراد قادر خواهند بود برای مهاجرت به ترکیه اقدام نمایند. یکی از ویژگی هایی که نمی توان به آن توجه نکرد، باز بودن درهای کشور ترکیه برای مهاجران ایرانی است. روش های متنوع برای ورود به ترکیه، این فرصت را به همه می دهد تا با هر شرایطی به ترکیه سفر کنند.

افراد موفق در کشور ترکیه

موسسه آریاناپارس بر این باور است تا هموطنان والا مقام ما با موفقیت های چشمگیر خود در خاک سایر کشور جهان، نه تنها قادر خواهند بود که به رشد و اعتلای جایگاه کشور عزیزمان کمک کنند بلکه می توانند تجارب به دست آمده توسط خویش را در جهت افزایش دانش و تجربه مردم سرزمین عزیزمان به کار ببندند.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا زندگی ۳ تن از ثروتمندترین افراد مقیم ترکیه را مورد بررسی قرار دهیم.

مورات اوکلر

مورات اوکلر به عنوان ثروتمند ترین فرد در کشور ترکیه با دارایی بالغ بر ۵ میلیارد دلار شناخته می شود. مورات اوکلر در حال حاضر صاحب یکی از بزرگترین هلدینگ های کشور ترکیه یعنی ییلدیز هلدینگ می باشد.

ارمان ایلیجاک

نام ارمان ایلیجاک به عنوان دومین فرد در لیست ثروتمندترین افراد ترکیه آورده می شود. این مرد ۵۱ ساله در حدود ۴ میلیارد دلار سرمایه را به نام خود ثبت کرده است.  ارمان ایلیجاک صاحب رنسانس هلدینگ و جزو کارآفرینان ترکیه است.

حوسنو اوزیئگین

این مرد ۷۴ ساله که در شهر ازمیر متولد شده، صاحب فیبا هلدینگ است. دارایی اوزیئگین را در حدود ۳ میلیارد تخمین زده اند. یکی از کارهای این مرد، ثبت بیش از ۹۰ شرکت در کشور ترکیه می باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۵ پاسخ به “مهاجرت به ترکیه”

    1. فریبا گفت:

      سلام ببخشید من مدرک هتلداری دارم الان هم مشغول بکار هستم عسلویه آیا میتونم کاری مربوط ب هتلداری پیدا کنم .مهاجرت کنم .با اعضای خانواده.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        برای کار در کشور ترکیه می بایست از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد کاری داشته باشید. در صورت این اتفاق می توانید همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را به همراه داشته باشید.

    2. Sara گفت:

      چه شغل هایی توی ترکیه بیشترین درآمد رو داره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        با توجه به اهمیت ویژه کشور ترکیه به صنعت گردشگری، مشاغل مرتبط با این حرفه و زبان انگلیسی در این کشور بیشتر قابل دسترس نیروی کار خارجی می باشد.

    3. شبیر گفت:

      هزینه ماهانه زندگی در ترکیه چقدره ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        با حدود ۲۵۰۰ لیر معادل ۴۰۰ دلار آمریکا میتوانید ماهانه زندگی عادی ای در کشور ترکیه داشته باشید
        هزینه های شما در هر کشور به سبک زندگی شما بستگی دارد

    4. Armin گفت:

      سلام
      ممنون از اطلاعات

    5. آرمان گفت:

      هزینه تحصیل در دبیرستانهای ترکیه چقدره؟

    6. سارينا گفت:

      شرایط تحصیل تو رشته پزشکی در ترکیه چیه؟

    7. شهره گفت:

      سلام
      وقت بخیر
      شرایط کار برنامه نویسی توو ترکیه چجوریه؟
      بستره مناسبی برای این کار دارن؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شرایط کاری برای رشته برنامه نویسی در کشور ترکیه نسبتا مطلوب می باشد.متوسط درآمد برنامه نویسی در کشور ترکیه ماهیانه بین ۲ تا ۳ هزار دلار می باشد.

    8. سارا گفت:

      با خرید ملک در ترکیه میشه پاسپورت گرفت؟

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up