افراد زیادی در سراسر جهان علاقمند هستند که به کشور سوئد مهاجرت کنند هر ساله تعداد افرادی که برای مهاجرت به سوئد درخواست می‌دهند بیشتر و بیشتر می‌شود. افراد با هدف های متنوعی به این کشور مهاجرت می کنند . این اهداف می تواند شامل: مهاجرت سرمایه گذاری، مهاجرت پزشکان، مهاجرت تحصیلی و …… باشد.

کشور سوئد جزء مرفه‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای اتحادیه اروپا به حساب می آید. و این کشور از نظر وضعیت معیشتی بسیار مناسب است.

اصلی‌ترین منابع مالی در این کشور، چوب و سنگ اهن است. به گونه ای که در زمینه صادرات چوب و محصولات جنگل بیشترین درصد را به خود اختصاص  داده است.کشور سوئد وابسته به صادرات صنعتی است. از لحاظ درآمدزایی و فضای گردش مالی کشور سوئد بسیار عالی است. و فقط یک مشکل وجود دارد که نیاز به دقت بالایی دارد. میزان مالیات در کشور سوئد بالا است بدین صورت که اگر درآمد شخص کم باشد احتمال دارد کل درآمد او برای مالیات صرف شود.

درآمدهای مالیاتی در کشور سوئد یک رکن مهم برای گردش مالی محسوب می شود. کشور سوئد دارای یک اقتصاد آزاد است. با توجه به آخرین آماری که از کشور سوئد به دست آمده است این کشور در بخش فولاد و صنایع مهندسی درآمد بالایی دارد. به همین خاطر توانسته است در لیست کشورهای رقابتی قرار بگیرد. در کشور سوئد مواد معدنی و خمیر کاغذ دارای کیفیت بالایی هستند. واحد پول در کشور سوئد کرون اعلام شده است که هر ۱۰۰ کرون معادل با ۱۱ دلار آمریکا می باشد.

زندگی در کشور سوئد نیاز به گردش مالی مناسبی می باشد. تحصیل در کشور سوئد رایگان نیست. عدم رایگان بودن تحصیل در کشور سوئد یکی دیگر از موارد درآمدزایی دانشگاه‌های خصوصی در کشور سوئد هستند که قسمتی از بودجه آن‌ها برای مالیات‌های سنگین قرار می‌گیرد.  

 شهرهای ارزان قیمتی در کشور سوئد وجود دارد که شامل اوپسالا ، لوند ، وستروس ، اومئو و سولنا می باشند.

امنیت مالی و اقتصادی در سوئد

همان طور که گفتیم درآمد در کشور سوئد بالا است ولی هزینه‌های زندگی  در وضعیت بالایی قرار دارد بنابراین کشور سوئد یک کشور گران قیمت برای مهاجرت به شمار می رود.

امنیت مالی در کشور سوئد باید با احتساب مالیات ارزیابی و سنجیده شود. یعنی باید بررسی شود که درآمد شخص با لحاظ کردن مالیات چقدرمی شود. درآمدزایی برای کسانی که متخصص هستند خوب است. آنها بدین طریق می توانند از پس هزینه زندگی در کشور سوئد بر آیند.

هزینه مخارج زندگی در سوئد برای هر نفر از ۹۰۰۰ کرون آغاز می شود و تا ۲۴۰۰۰ کرون ادامه می یابد. شخص بایستی در کشور سوئد تقریبا ۳۵ هزار کرون درآمد داشته باشد تا بتواند یک زندگی معمولی را داشته باشد. کاریابی در کشور سوئد به صورت رسمی صورت بگیرد.

کسانی که در حوزه پزشکی در کشور سوئد تحصیل و کار می‌کنند می‌توانند از امنیت مالی بالایی بهره مند شوند. این افراد از درآمدهایی بالایی برخوردار هستند.

 همچنین هزینه تحصیلی در کشور سوئد بالا است و شهریه دانشگاه‌ها برای هر ترم تقریبا ۴۰۰۰ الی ۷۰۰۰ یورو است.

 یکی از شغل‌هایی که در کشور سوئد دارای امنیت مالی بسیار بالایی است پرستاری است. پرستاران در کشور سوئد درآمد و تسهیلات بسیار عالی اخذ می‌کنند که  بسیار ارزشمند  است

سوئد,سوئد,سوئد

 

اجاره خانه در سوئد

وضعیت اقتصادی در کشور سوئد بالا است. اگر کسی  قصد دارد شهر استکهلم را برای زندگی انتخاب نماید بایستی توجه داشته باشد که هزینه‌های اجاره خانه بیشتر از سایر مناطق  این کشور است. هزینه‌ای که برای اجاره خانه در کشور سوئد پرداخت می‌شود بستگی به محل اقامت، متراژ و فضای مسکن دارد.

 هزینه های اجاره خانه در شهر استکهلم گران است . اما اگر شخص بخواهد در شهرهای دیگر منزلی اجاره کند هزینه آن نسبت به شهر استکهلم کمتر می باشد.

ثبت شرکت در سوئد

افراد می توانند برای مهاجرت به سوئد از طریق ثبت شرکت اقدام کنند.  کشور سوئد دارای اقتصاد مداوم است. در این کشور سرمایه‌گذاری خارجی  مورد استقابل قرار می گیرد. ثبت شرکت در قالب های مشارکت محدود، سهامی و شرکت تعاونی صورت می گیرد.

شرکت مشارکت محدود به روش های مشارکتی و تعاونی اداره می‌شود.

شرکت سهامی بدین صورت است که اگر شرکت ورشکست شود دولت کاری به اموال شخصی شخص ندارد و شرکت مسئول پرداخت بدهی‌ها می باشد. این نوع شرکت به دو شکل سهامی عام و خاص دسته‌بندی شده است.

شرکت سهامی عام برای کسب و کارهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد و حداقل یک هیأت مدیره ۳ نفره برای آن  انتخاب می گردد. نیمی از سهامداران باید تابعیت اروپایی داشته باشند. حداقل سرمایه‌ای که برای این شرکت ۵۰۰۰۰۰ کرون است.

شرکت‌های سهامی خاص بدین صورت است که یک نفر باید مدیر عامل باشد و نیاز به یک معاون دارد میزان سرمایه برای این شرکت تقریبا ۵۰۰۰۰ کرون است.

شرکت‌ های تعاونی مشارکتی در سوئد دارای اعضای هیأت مدیره مسئول هستند. در صورت اضافه شدن عضو جدید، عضو وارد شده می‌تواند مسئول بدهی‌های پیشین باشد.

برای ثبت شرکت در کشور سوئد بایستی شرایط های لازم رعایت شود. شخص متقاضی باید حداقل ۵۰ درصد از سهام شرکت را دارا باشد. وجود تجربه شخصی برای شغل انتخاب شده خیلی مهم است.

گذرنامه بایستی اعتبار کافی داشته باشد. همچنین باید طرح توجیهی باید ارائه گردد. داشتن پول کافی برای تأمین خو شخص و خانواده برای مدت زمان دو سال حائز اهمیت است است. بهتر است که فرد به زبان سوئدی یا انگلیسی تا حدودی مسلط باشد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up