مهاجرت تحصیلی‌ به نروژ – دانشگاه‌های کشور نروژ جزء بهترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می شوند و دارای سطح علمی بسیار بالایی هستند. مزیت دانشگاه‌های کشور نروژ این است که میان دانشجویان خارجی و داخلی هیچ  گونه تبعیضی قائل نیستند و هزینه تحصیل در این کشور رایگان می باشد. امکان اخذ ویزای تحصیلی در دوره ی کارشناسی در  کشور نروژ تقریبا وجود ندارد و تحصیل در مقطع دکتری در کشور نروژ خیلی راحت‌تر است.

در کشور نروژ تحصیل در مقطع دکتری یک شغل  به حساب می آید. دانشجویان از طرف دانشگاه‌های این کشور حقوق دریافت می‌کنند که میزان این حقوق۲۵ تا ۳۰ هزار کرون در ماه می باشد. دانشگاه‌های نروژ در ابتدا آگهی کار انتشار می دهند و دانشجویان با مراجعه به سایت دانشگاه، پوزیشن مربوط به رشته خودشان را اپلای می‌کنند. بنابریان مهاجرت تحصیلی نروژ جزء یکی از راه های آسان برای متقاضیان خارجی می باشد.

کشور نروژ

کشور نروژ جزء جذاب ترین مقصد مهاجرتی در حوزه اسکاندیناوی می باشد. نروژ یکی از کشور‌های اروپایی می باشد که دارای سیستم اقتصادی فوق العاده قوی می باشد. این کشور اولین اقتصاد نفتی اروپا را به خود اختصاص داده است. سازمان‌ملل، نروژ را در ردیف  بهترین و با کیفیت‌ترین استاندارد‌های زندگی در میان سایر کشور‌های گوناگون انتخاب کرده است. اکثریت شهروندان کشور نروژ امید به زندگی دارند. کشور نروژ  در شمال اسکاندیناوی و در بخش شمالی اروپا قرار دارد.

زندگی کردن در کشور نروژ کاملا مطابق با کیفیت زندگی اروپایی و حتی بالا‌تر از آن هست. سرمایه گذاران خارجی به راحتی می‌توانند در این کشور ثبت شرکت داشته باشند و کارآفرینی کنند.

کشور نروژ یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر به خوبی توانسته فضای درآمدزایی خوبی برای افراد خارجی ایجاد کند. با توجه به آمار مهاجرت به کشور نروژ از طریق پناهندگی که تنها با رشد یک درصدی مواجه هستیم مشخص می کند که در این کشور فضای زیادی جهت پناهندگی وجود ندارد و بهتر است به دنبال راه های دیگری گشت تا به این کشور مهاجرت کرد

کسی که به مدت ۵ سال مداوم در کشور نروژ اقامت داشته است اجازه کار و زندگی در این کشور را دارد و بایستی بیمه و مالیات هم بپردازد. اگر شخص هیچ جرمی مرتکب نشده باشد و دارای آزمون زبان نروژی باشد می‌تواند اقامت دایم کشور نروژ را به دست آورد و بعد از ۷ سال تابعیت این کشور را به دست آورد.

ویزای کاری مخصوصا در حوزه هایی مانند: آی‌تی، برق و الکترونیک، آشپزی، ورزشکاران و … برای کسانی که دارای سابقه کاری خوبی هستند بهترین انتخاب محسوب می شود

مراحل اخذ ویزا دانشجویی برای مهاجرت تحصیلی به نروژ

برای مهاجرت تحصیلی به نروژ و اخذ ویزای دانشجویی این کشور ، ابتدا باید در یک رشته تحصیلی در کالج یا دانشگاه پذیرش بگیرید.

برخی از متقاضیان این امکان را دارند تا از داخل نروژ یا از طریق وبسایت سفارت نروژ به صورت آنلاین اقدام کنند ، اما اکثر دانشجویان باید فرم کاغذی چاپ شده را به نزدیکترین سفارت نروژ در کشور خود، تحویل دهند.

در هنگام تحویل فرم درخواست اجازه اقامت دانشجویی ، باید گذرنامه خود را به همراه مدارک زیر برای سفارت نروژ ارسال کنید :

  1. رسید پرداخت هزینه درخواست  ویزا دانشجویی به ارزش ۵۳۰۰ کرون که تقریبا معادل ۶۵۰ دلار آمریکا است.
  2. دو عکس پرسنلی با پس زمینه سفید که به تازگی گرفته شده است .
  3. مدارک پذیرش در یک دانشگاه به صورت تمام وقت .
  4. مدارک مالی که ثابت می کند از تمکن مالی کافی برای کل دوره تحصیل برخوردار هستید . شما باید ثابت کنید که برای هر سال تحصیلی (۱۰ ماه) حداقل دارای ۱۱۶،۳۶۹ کرون نروژ که تقریباً ۱۴۳۵۰ دلار آمریکا است، هستید . این مقدار پول باید در یک حساب بانکی در نروژ باشد (افتتاح حساب در یک بانک نروژ بدون شماره شخصی نروژ دشوار است ، بنابراین معمولاً مبلغ مورد نیاز به حساب موسسه آموزشی شما واریز می شود).
  5. ارائه مدرکی که ثابت کند شما مکانی برای زندگی در نروژ دارید .
  6. ارائه مدرکی برای ترک نروژ پس از پایان یافتن اجازه اقامت (معمولاً به صورت بلیط برگشت).
  7. چک لیست تکمیل شده و امضا شده سند UDI  که باید آن را به صورت چاپ شده همراه سایر اسناد خود تحویل دهید .

زمان لازم برای دریافت ویزا تحصیلی نروژ

بعد از دریافت نامه پذیرش ، برای اطلاع از روند اخذ ویزا دانشجویی و  اجازه تحصیل در این کشور ، باید با نزدیکترین سفارت یا کنسولگری آن تماس بگیرید و از کشور مبدا خود اقدامات لازم را انجام دهید . زیرا بسته به کشور مبدا شما قوانین و مقررات نروژ برای صدور ویزا ممکن است متفاوت باشد .

توصیه می شود در سریع ترین زمان اقدامات لازم را برای اخذ ویزای تحصیلی انجام دهید زیرا زمان رسیدگی به مجوزهای اقامت دانشجویی متفاوت خواهد بود و ممکن است دو ماه طول بکشد.

اگر درخواست شما مورد قبول واقع شد ، کارت اقامت دریافت خواهید کرد. این کارت توسط اداره پلیس محلی در نروژ صادر می شود و سندی است برای اینکه ثابت کند شما حق زندگی در نروژ را دارید.

به این منظور لازم است تا حداکثر هفت روز بعد از ورودتان به نروژ به نزدیک ترین ایستگاه پلیس مراجعه کنید. از شما اثر انگشت و عکس گرفته می شود و کارت اقامت شما طی ۱۰ روز کاری ارسال خواهد شد .

اجازه اقامت تحصیلی نروژ چه اختیاراتی را به همراه دارد؟

پس از اخذ اقامت دانشجویی نروژ ، علاوه بر تحصیل اجازه کار نیمه وقت (حداکثر ۲۰ ساعت در هفته) نیز به شما داده خواهد شد . البته در طول تعطیلات دانشگاه شما می توانید به صورت تمام وقت کار کنید .

اگر کاری که انجام می دهید ، با رشته تحصیلی شما در ارتباط باشد و بتوانید این موضوع را اثبات کنید ، این امکان را دارید که اقدام به درخواست مجور برای کار تمام وقت کنید .

پس از اتمام دوره تحصیلات ، شما این امکان را دارید تا برای شش ماه دیگر درخواست اجازه اقامت کنید . در این مدت به عنوان یک کارگر ماهر می توانید مشغول به کار شوید . اما باید ثابت کنید که در زمان تحصیل در نروژ مهارت کافی را برای تبدیل شدن به یک کارگر ماهر به دست آورده اید . یا اینکه قبل از اقامت در نروژ آموزش تخصصی را گذرانده اید و سپس در نروژ تحصیلات تکمیلی را پشت سر گذاشته اید . همچنین باید شرایط لازم را برای حمایت مالی از خود (و خانواده) و یک پیشنهاد شغلی مناسب داشته باشید.

راه های مهاجرت به کشور نروژ

یکی از راه های مهاجرت به کشور نروژ، ازدواج با شخصی از تبعه کشور نروژ می باشد. فرقی نمی‌کند زن باشد یا مرد.

از روش‌های دیگر جهت اقامت در کشور نروژ، مهاجرت تحصیلی می باشد. شرایط تحصیل در نروژ در کلیه ی مقاطع و رشته‌ها وجود دارد به گونه ای که شخص اجازه کار در کنار تحصیل را دارد.

در کشور نروژ اگر فرد متقاضی از لحاظ مالی وضعیت خوبی داشته باشد، امکان مهاجرت از طریق ثبت شرکت برای او وجود دارد. بدین صورت که شخص می تواند سرمایه خود را به شکل ثبت شرکت به کشور نروژ وارد کند.  بدین طریق شرکت شروع به فعالیت می کند و گردش مالیخود را آغاز می‌کند و بدین صورت سود معینی به سرمایه کشور نروژ اضافه می گردد و شخص هم به درآمد خود می‌رسد. ویزای سرمایه گذاری کشور نروژ، دارای امنیت مالی بالایی است.

اگر شخص متقاضی سابقه کاری خوبی داشته باشد یا  دارای فن و علمی حرفه ای باشد، ویزای کاری کشور نروژ برای او فراهم می‌گردد. در کشور نروژ، تنوع فرصت‌های زیاد است و فرصت های شغلی غالبا دارای درآمدهای خوبی هستند.

مهاجرت از طریق تولد به نروژ- کسی که در کشور نروژ یا در سایر کشورها از پدر و مادر نروژی متولد شده باشد، فرد نروژی به شمار می رود. در قانون کشور نروژ قید نشده که بایستی ازدواج پدر و مادر رسمی باشد. کشور نروژ دارای سیستم خاک بسیار محدودی هست. بدین صورت اگر فرزند از پدر و مادری غیر تبعه نروژ متولد شده باشد، شرایطی برای تابعیت فرزند با داشتن شرایط مناسبی ایجاد شده است.

با توجه به مطالب گفته شده از میان انواع مهاجرت ها، مهاجرت تحصیلی نروژ طرفداران زیادی دارد که هرساله شاهد مهاجرت افراد زیادی در این زمینه به این کشور هستیم

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهاجرت تحصیلی به نروژ مهاجرت تحصیلی به نروژ مهاجرت تحصیلی به نروژ مهاجرت تحصیلی به نروژ مهاجرت تحصیلی به نروژ

شبکه های اجتماعی

arrow up