مهاجرت خیاطان به ترکیه

مهم ترین خبری که این روزها در جواحع عمومی شنیده می شود مهاجرت افراد کارآمد و ماهر در رشته های مختلف فنی، هنری، و تحصیلی است. در میان این افراد مهاجر خیاطان به ترکیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این روزها شرایط نامناسب کار در ایران، واردات بی رویه لباس و پوشاک از کشور چین موجب مهاجرت خیاط به کشورهای همسایه از جمله ترکیه شده است. از آنجایی که کشور ترکیه و طراحان آن کشور به توانمندی های خیاطان ایرانی کاملا مشرفند، سعی در جذب ماهرترین ها در کشورشان دارند و چه بسا طراحان حرفه ای آن کشور را افراد ایرانی تشکیل میدهند.

برای کار در ترکیه، دولت شرایط ایده آل و قابل قبولی را به خیاطان پیشنهاد می کند. پایه حقوق یک خیاط در ترکیه از یک میلیون پانصد تا پنج میلیون در ماه گفته شده است. که در کنار آن خوابگاه مناسب برای اقامت و حتی غذا برای خیاطان فراهم شده تا احساس بهتری نسبت به کارشان داشته باشند. و بعد از مدت ۳ ماه کارفرمایان در ترکیه وعده شرایط مساعد تری را به همه خیاطان ایرانی می دهند.

این نکته قابل توجه ست که که کارهایی بدون نیاز به مدرک تحصیلی نظیر خیاطی و کارهای صنایع دستی، حقوق و مزایای خوبی را در ترکیه به خود اختصاص داده اند. در اوایل کار و به محض ورود به خیاطان ویزای کار ۳ ماهه داده می شود و بعد از گذشت این مدت تا ۶ ماه بعد تمدید می گردد.

کارفرمایان در ابتدای کار خیاطان را بیمه نمی کنند، اما بعد از گذشت این مدت تا ۶ ماه بعد تمدید می گردد. کارفرمایان در ابتدای کار خیاطان را بیمه نمی کنند، اما بعد از گذشت ۹ ماه آنها را در الویت قرار می دهند. برای کار در ترکیه خیاطان نیاز به دانستن زبان ترکی استابولی و یا انگلیسی دارند. موسسه زبان آریاناپارس با ارائه مطالب مفید زبان انگلیسی خیاطان را در کوتاه مدت برای مکالمه راحت آماده می سازند.

ولی باید در نظر داشت که دولت ترکیه به راحتی ویزای کار به مهاجران نمی دهد و همچنین تمدید این ویزا کار سختی است وخیاط مهاجر خود باید برای اخذ پاسپورت ترکیه ای اقدام کند که روشهای مختلفی مثل ازدواج، سرمایه گذاری و … وجود دارند. که مشکلات خاص خودشان را دارند. همچنین در وب سایت های دیده شده که بسیاری از نیروهای کاری در ترکیه به دلیل نامساعد بودن شرایط زندگی در ترکیه به مدت طولانی و عدم اخذ ویزای شهروند مجبور به بازگشت به ایران شده اند.

مهم ترین اصل در امور مهاجرت کاری، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد .موسسه آریاناپارس با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به کانادا را فراهم آورده است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up