مهاجرت به کشورهای دیگر صرفا با داشتن مدرک دانشگاهی نیست، شما اگر در رشته های فنی دارای مهارت باشید می توانید برای مهاجرت کاری اقدام کنید، یکی از این رشته ها نجاری است که افراد می توانند به صورت آزاد و یا استخدام در شرکت و صنایع، اقدام به مهاجرت و کار کنند. البته بیشتر افراد به صورت استخدامی در شرکت و صنایع اقدام به مهاجرت می کنند، از آنجا که شرایط مهاجرت کاری نجاران در کشورهای مختلف متفاوت است، در ادامه مطلب به بررسی شرایط هر کشور می پردازیم.

شرایط کلی مهاجرت کاری نجاران

کسانی که دارای مدرک آکادمیک و دانشگاهی کمتر از کارشناسی هستند، روندی متفاوت را برای دریافت ویزای کار طی می کنند. آنها  باید مدرک آموزشی و گواهی آموزشی و عملی خود را ارائه دهند که نشان دهنده مهارت آنها در این رشته است.

اکثر کشورهایی که نیاز به نیروی کار نجاری دارند، سازمان هایی در زمینه نجاری تاسیس کرده اند که مدارک ارسالی متقاضیان را بررسی و اعتبارسنجی می کنند و دانش و صلاحیت افراد را تایید و یا رد می کنند. در صورت تایید فرد از سوی این سازمان، متقاضی می تواند فرایند درخواست ویزا را شروع کند.

پیش نیازهای مهاجرت کاری نجاران

از جمله پیش نیاز های مهاجرت کاری نجاران و مشاغل مشابه آن شامل موارد زیر است:

  • داشتن دانش و مهارت کافی در زبان کشور مقصد.
  • داشتن سابقه کاری در زمینه نجاری که از سوی یک ارگان معتبر در کشور مقصد تایید شده باشد.
  • مدارک و گواهی که نشان دهنده گذراندن دوره های آموزشی متقاضی است.
  • یکی از مواردی که کار شما را آسان می کند، داشتن پیشنهاد شغلی و دعوت به کار از کشور مقصد است.

اما داشتن مدرک و گواهی آموزشی از الزامات است، زیرا داشتن مدرک آموزشی معتبر و یا حتی بین المللی می تواند فرایند کاری شما را سریع تر کند، زیرا این مدارک در کشور هایی مانند آلمان از سوی سازمان مربوطه با عنوان مدرک تکنسین معتبر مورد ارزیابی قرار می گیرد و حتی معادل سازی می شود.

همچنین در کشورهایی مثل کانادا که پذیرنده نیروی فنی هستند، شما می توانید با دارا بودن شرایطی چون سن، سابقه کاری، مهارت زبان و.. نیز اقدام‌ به درخواست مهاجرت کنید.

مهاجرت کاری نجاران به کشور کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا به عنوان نجار را دارید، باید بدانید که این کشور برای هر رشته فنی سازمان مربوطه دارد که گواهینامه های ارائه شده را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهدو صلاحیت گواهینامه ECAمتقاضی  را در جهت برنامه اکسپرس اینتری تایید کند. همچنین باید مهارت آن ها مورد ارزیابی قرار گیرد و تائیدیه  Red Seal را دریافت کنند.

همچنین کسانی که قصد مهاجرت برای برنامه های مهاجرت اقتصادی کانادا را دارند، باید کد NOC را که مربوط به شغل مورد نظر آنها است داشته باشند، این کد برای نجاران ۷۲۷۱ است.

پیش نیازهای لازم برای مهاجرت شغلی عبارت است از:

  • داشتن حداقل دو سال سابقه کاری تایید شده از یک سازمان رسمی و معتبر
  • داشتن مهارت زبان انگلیسی و فرانسوی
  • داشتن حداقل مدرک دیپلم

مهاجرت کاری نجاران به کشور استرالیا

از دیگر کشورهایی که پذیرنده نیروی کاری فنی از جمله نجاراناست، کشور استرالیا است. برای پذیرش در این کشور باید درخواست متقاضی و مدارک او از سوی سازمان مربوطه مورد ارزیابی قرارگیرد وپس از تایید نسبت به اخذ ویزای کاری استرالیا اقدام کنند.

از جمله شرایط پذیرش این کشور داشتن سابقه کار سه تا پنج ساله و مهارت زبان انگلیسی و غیره است. لازم به ذکر است که ویزای کاری استرالیا دارای انواع مختلفی است و متقاضیان برای اخذ هر کدام از نوع ویزا باید در نظام امتیازبندی کشور استرالیا حداقل امتیاز لازم را به دست بیاورند.

مهاجرت کاری کانادا

مهاجرت کاری نجاران به کشور آلمان

اگر شما در نجاری مهارت دارید و قصد دارید برای مهاجرت کاری به آلمان اقدام کنید باید ابتدا مدارک و گواهینامه خود را که نشان دهنده دانش و مهارت شما است، ارسال کنید تا توسط سازمان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد، اگر تائیدیه ZAB را دریافت کردید، با داشتن مهارت و آشنایی با زبان آلمانی و سابقه کاری سه سال می توانید اقدام به درخواست ویزای کاری آلمان کنید.

همچنین کسانی که سن آنها زیر ۲۵ سال باشد و مدرک زبان آنها در سطح B1  باشد، می توانند در دوره های آموزشی شرکت کنند.

مهاجرت کاری نجاران به کشور نروژ

از جمله کشورهایی که نیروی کار فنی از دیگر کشورها جذب می کند، کشور نروژ است. فرصت و موقعیت شغلی برای مهاجرت کاری نجاران و سایر رشته های فنی در شهر های بزرگی چون Tromos, Bergen  و غیره یافت می شود.

یکی از شروط برای مهاجرت کاری در نروژ داشتن پیشنهاد شغلی از این کشور است و چون اولویت کارفرما در استخدام نیروی بومی و یا نیروی کشورهای اروپایی است، شانس متقاضیان سایر کشور ها کمتر است.

از مهم ترین شرایط پذیرش درخواست متقاضی، سه سال تجربه کاری رسمی، مدرک و گواهی رسمی و معتبر نجاری و تسلط و مهارت به زبان انگلیسی و غیره است.

مهاجرت کاری نجاران به کشور قطر

کشور قطر که رده پنجاه و چهارم قدرت اقتصادی جهان را دارد، مقصد بسیاری از افراد برای کار از جمله مهاجرت کاری نجاران است. این کشور برای جذب نیروی کار در شغل نجاری شرایطی را در نظر گرفته است که در ادامه به آن می پردازیم:

  • داشتن یک تا پنج سال سابقه کاری نجاری جزو شرایط اولیه است که باید توسط سازمان معتبر تایید و گواهی داده شود.
  • اگر متقاضی دارای گواهی دوره های حرفه ای و آزمون بازرگانی باشد، شانس پذیرش بیشتری دارد.
  • مهارت و دانش صحبت به زبان انگلیسی.
  • قبولی در مصاحبه که اغلب به صورت حضوری برگزار می شود.
  • ارائه رزومه کاری.

مهاجرت نجاران امارات

مهاجرت کاری نجاران به کشور امارات

از جمله کشورهای منطقه که در چند سال اخیر در حال جذب نیروی کار فنی و ماهر رشد چشمگیری داشته است، کشور امارات است. متقاضیان مهاجرت کاری به این کشور می توانند از طریق آژانس های کاریابی درخواست کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

از شرایط اولیه کشور امارات برای نجاران، رزومه کاری، تحصیلات و مدارک مرتبط و سابقه کاری و غیره است.یکی از مزیت های این کشور برای مهاجران ایرانی، نزدیکی این کشور و امکان ورود راحت است که به شما این امکان را می دهد که جاب آفر و اسپانسر داشته باشید.

مهارت های مورد نیاز مهاجرت کاری نجاران

برای اینکه بتوانید در کشورهای دیگر شغل نجاری را داشته باشید، باید یکسری مهارت های مورد نیاز را داشته باشید، متقاضی باید مهارت ها و توانایی هایی داشته باشد که در ادامه به آن می پردازیم:

  • تعیین مشخصات طرح، نیازمدی ها، نقشه کشی و اجرا.
  • آماده سازی طرح ها و ابزارهای مورد نیاز طرح بر اساس قوانین ساختمان سازی.
  • مهارت لازم برای انجام انوع تعمیرات و نصب در و پنجره، ساخت و نصب کابینت و ساخت و نصب پله و غیره.
  • داشتن دانش برای ارزیابی کیفیت و نوع چوب وسایر مواد مورد استفاده.
  • نوسازی و تعمیر منازل مسکونی، طراحی و ساخت سازه های چوبی ادرات و بیمارستان ها و غیره.
  • توانایی برآورد هزینه

چگونگی درخواست مهاجرت کاری نجاران

نحوه درخواست مهاجرت کاری نجاران در کشورها متفاوت است و در واقع نمی توان یک روش کلی برای تمام کشور ها را نام برد، مثلا در کشورهای آلمان، استرالیا و کانادا رویه کار به این صورت است که ابتدا شما مدارک و گواهی لازم را ارسال می کنید، پس از بررسی و تایید آن از سوی سازمان مربوطه شما می توانید از طریق راه های مهاجرتی مختلفی چون جاب آفر، مهاجرت استانی و برنامه اکسپرس اینتری برای درخواست ویزای کار اقدام کنید.

مهم ترین مدارک ارسالی، مدرک و گواهی دوره های آموزشی، سابقه کار و مدرک زبان متناسب با کشور مقصد است.

شرایط کار نجاران

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری نجاران

بعضی از کشورها با توجه به شرایط اقتصادی که دارند، جزو بهترین کشورها برای مهاجرت کاری نجاران محسوب می شوند.این کشورها عبارت است از کانادا، استرالیا، آلمان و نروژ و در بین کشورهای حوزه خلیج فارس می توان به امارات قطر و عمان اشاره کرد.

مقایسه حقوق دریافتی نجاران در کشورهای مختلف

قبل از انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت باید شرایط اقتصادی کشورها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید تا یک انتخاب مناسبی داشته باشید، از جمله مولفه هایی که باید مورد بررسی قرار دهید، نرخ بیکاری و میزان حقوق سالیانه در این کشورها است که در ادامه به اختصار به آن می پردازیم.

  • کانادا دارای نرخ بیکاری ۴.۶ درصد است و میزان حقوق سالیانه آن حدود ۵۷ هزار دلار است.
  • استرالیا دارای نرخ بیکاری درصد۳.۴ است و میزان حقوق سالیانه آن حدود ۶۳ هزار دلار استرالیا است.
  • نروژ دارای نرخ بیکاری ۳.۳ درصد است و میزان حقوق سالیانه ۴۵۳۱۶۴کرون نروژ است.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی ما بر این بود که بتوانیم اطلاعات اولیه درباره مهاجرت کاری نجاران در کشورهای مختلف را برای شما ارائه دهیم.

اگر سابقه کاری معتبر و قابل استنادی دارید بهتر است قبل از اقدام به مهاجرت، حتما در یک دوره آموزشی که مدرک معتبر بین المللی دارد شرکت کنید تا شانس پذیرش شما بیشتر شود.

برای انتخاب کشور مقصد در کنار نرخ بیکاری و حقوق سالیانه، به توانمندی خود در زبان یادگیری توجه کنید، اینکه قدرت یادگیری کدام زبان برای شما راحت تر است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مهاجرت کاری نجاران مهاجرت کاری نجاران مهاجرت کاری نجاران مهاجرت کاری نجاران مهاجرت کاری نجاران

    شبکه های اجتماعی

    arrow up