اسپانیا یکی از مقاصد مورد نظر هم برای گردشگران در سراسر جهان و هم برای کسانی است که مایل به شروع زندگی جدید در یک کشور جدید هستند. از همین رو می توان روش های متنوع مهاجرت به اسپانیا را مورد بررسی قرار داد تا با توجه به شرایط هر فرد برای آن اقدام نمود.

چه افرادی شانس اقدام برای مهاجرت به اسپانیا را دارا می باشند؟ مدرک زبان برای مهاجرت به کشور اسپانیا الزامی می باشد؟ بازه های زمانی کسب اقامت اسپانیا چند سال به طول می انجامد؟ شرایط همراهان برای ورود به اسپانیا به چه صورت است؟ با ما همراه باشید تا بهترین روش مهاجرت به اسپانیا را برای خود انتخاب نمایید.

شرایط مهاجرت به اسپانیا

شرایط مهاجرت به اسپانیا متناسب با روش انتخابی و شرایط فرد متفاوت می باشد. افراد متناسب با شرایط سنی، تحصیلات، سوابق کاری، مدرک زبان و میزان سرمایه قادر خواهند بود برای روش هایی مثل مهاجرت به اسپانیا از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، تمکن مالی، خرید ملک، ازدواج، تولد فرزند و پناهندگی اقدام نمایند.

مهاجران بسیاری سالانه برای زندگی، کشور اسپانیا را به عنوان هدف نهایی انتخاب می نمایند. با توجه به رکود اقتصادی پیش آمده در کشورهای اروپایی و علی الخصوص کشور اسپانیا، این کشور توجه ویژه ای به مهاجران از گذشته تا به امروز داشته است. این روند مهاجر پذیری کشور اسپانیا باعث ارتقا سطح اقتصادی این کشور می شود.

مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مراحل انجام پروسه های مختلف می باشد. موسسه آریاناپارس با بهره گیری از چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به اسپانیا فراهم آورده است.

مهجرت کاری به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق کار

برخی از ملیت ها برای زندگی قانونی و کار در اسپانیا به ویزای کار اسپانیا نیاز دارند. بسته به وضعیت اشتغال، انواع مختلفی از مجوزهای کار اسپانیایی وجود دارد. قانون مهاجرت اسپانیا تصریح می کند که فقط کارفرمایان قادر خواهند بود برای دریافت مجوز کار اقدام نمایند. در صورتی که شغل به عنوان مشاغل مورد نیاز ذکر شود یا هیچ کاندیدای مناسب دیگری از اسپانیا یا اتحادیه اروپا وجود نداشته باشد، این کار به شما اعطا می شود. پس از دریافت مجوز کار که با اجازه اقامت شما همراه خواهد بود، قادر خواهید بود برای مهاجرت به اسپانیا از طریق کار اقدام نمایید.

آژانس های کاریابی، سایت های کاری از عمده ترین روش های پیدا کردن کار در کشور اسپانیا می باشند. متقاضیان قادر خواهند بود با تهیه و تنظیم رزومه کاری و متناسب با حرفه کاری خود برای فرصت های بیشماری که وجود دارد، اقدام نمایند.

سایت های کاریابی

  • Expatica
  • SEPE
  • iAgora.com
  • Ambient recruitment
  • Approach People Recruitment
  • Talent Search People
  • Tecnoempleo
  • Xpatjobs

ویزای کار به مدت یکسال برای واجدین شرایط صادر می گردد و در صورت احراز شرایط مورد نظر و عدم سوابق کیفری قابل تمدید می باشد. طبق قوانین اتحادیه اروپا، با تمدید این ویزا به مدت ۳ الی ۴ سال، اقامت دائم به فرد اعطا می شود. این قانون برای همراهان که شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می شود، قابل اجرا است.

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

ویزای تحصیلی معمول ترین روش برای مهاجرت به اسپانیا به شمار می رود. بسیاری از افراد از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل در دانشگاه های اسپانیا اقدام می نمایند. ویزای تحصیلی اسپانیا به عنوان کم ریسک ترین روش مهاجرت به اسپانیا قلمداد می شود.

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های اسپانیا ملزم به پرداخت هزینه می باشند. متوسط هزینه های تحصیل در اسپانیا بین ۲ الی ۵ هزار یورو در سال می باشد که این میزان هزینه در مقایسه با کشورهایی مثل سوئد، انگلستان و هلند بسیار مقرون به صرفه می باشد.

دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اسپانیا ملزم به ارائه سوابق تحصیلی به همراه مدرکی دال بر تسلط زبان می باشند. دوره های کارشناسی به زبان اسپانیایی ارائه می شود و دانشجویان با مدرک زبان انگلیسی برای ادامه تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد و دکتری اقدام نمایند.

روش تحصیل بهانه ای برای اخذ اقامت کشور اسپانیا می باشد، افراد می توانند برای تحصیل در دانشگاه های این کشور اقدام نمایند و پس از تحصیل با پیدا کردن کار ویزای تحصیل را به ویزای کار تبدیل نمایند. با توجه به قوانین اتحادیه اروپا در صورت ۳ سال کار، پرداخت مالیات و عدم سوابق کیفری به اقامت ختم می شود.

سرمایه گذاری در اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی که به مهاجرت به اسپانیا علاقه مند هستند، قادر خواهند بود از برنامه ویزا طلایی که تحت آنها اقامت دائم دریافت می نمایند، اقدام کنند. طرح ویزا طلایی برای سرمایه گذاران خارجی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا که علاقمند به سرمایه گذاری قابل توجهی در اقتصاد اسپانیا هستند، در دسترس است. 

هنگام مهاجرت به اسپانیا طبق برنامه ویزا طلایی، باید حداقل یکی از شرایط زیر رعایت شود.

  • سرمایه گذاری حداقل ۲ میلیون یورو که باید برای خرید اوراق قرضه مصوب دولت سرمایه گذاری شود.
  • سرمایه گذاری ۱ میلیون یورو در خرید سهام شرکت در مشاغل اسپانیایی که توسط دولت تصویب شده است.
  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات نیز مجاز است (حداقل ارزش ملک ۵۰۰۰۰۰ یورو تعیین شده است.)
  • در صورت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، ملک باید ۹۰ روز قبل از درخواست ویزای طلایی خریداری شود.

طرح ویزا طلایی یکی از سریعترین مسیرها برای مهاجرت به اسپانیا می باشد، با این وجود، توجه به این نکته ضروری است که شرایط دیگری غیر از سرمایه گذاری باید رعایت شود. از جمله این موارد می توان به عدم سوابق کیفری و قبولی در تست پزشکی اشاره کرد.

مهاجرت به اسپانیا از روش سرمایه گذاری به عنوان سریع ترین روش اخذ اقامت به شمار می رود. در این روش افراد در بازه زمانی دو سال موفق به دریافت این اقامت می شوند. در روش سرمایه گذاری، افراد متاهل حق همراهی همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را دارا می باشند.

مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک

مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک به عنوان یکی از زیر مجموعه های ویزای سرمایه گذاری شناخته می شود. همانطور که در ویزای طلایی کشور انگلستان عنوان گردید، افراد با خرید ملک به ارزش ۵۰۰ هزار یورو می توانند برای دریافت اقامت اسپانیا اقدام نمایند.

این روش به افرادی توصیه می شود که بدون دغدغه و ایجاد کسب و کار به دنبال مهاجرت به اسپانیا می باشند. در این روش شرایط سنی، تحصیلات و یا سابق کار حائز اهمیت نمی باشد و افراد فقط در صورت تامین هزینه های مسکن قادر خواهند بود از روش خرید ملک وارد کشور اسپانیا شوند.

در این روش هیچ گونه محدودیتی برای فرد متقاضی و اعضای خانواده تعیین نشده است. این نکته بدین معناست که اجازه تحصیل، کار و یا ایجاد یک کسب و کار برای همه اعضای خانواده وجود دارد. لازم به ذکر است که تحصیل در مراکز دولتی به صورت رایگان ارائه می شود.

در ارتباط با خرید ملک، اسپانیا برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور با میزان سرمایه کمتر را دارند، برنامه خرید ملک با توجه به تعداد اعضای خانواده را ارائه می دهد. به ازای هر فرد می بایست ۲۰ متر خانه خریداری شود. به طور مثال یک خانواده ۴ نفره، باید ملکی با متراژ حداقل ۸۰ متری را خریداری نمایند. در این روش حق کار برای افراد خانواده در نظر نگرفته شده است.

مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی

اگر مایل به مهاجرت در اسپانیا می باشید و درآمد کافی برای حمایت از خود و همراهان خود دارید، قادر خواهید بود برای ویزای تمکن مالی اسپانیا اقدام نمایید. افراد در صورت اقدام برای این روش اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت. در این روش نیازی به سرمایه گذاری و یا انتقال سرمایه به کشور اسپانیا نمی باشد.

در روش تمکن مالی افراد باید حداقل به میزان ۲۵ هزار یورو در آمد سالانه قابل ارائه داشته باشند. لازم به ذکر است که به ازای هر نفر از اعضای خانواده حدود ۶٫۳۰۰ یورو اضافه می شود. از دیگر فاکتورهای حائز اهمیت برای مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی، ارائه گردش حساب می باشد. در خصوص این موضوع، افراد می بایست درآمد ماهانه خود را به شرط عدم حضور در ایران ارائه دهند.

در ابتدای کار یک ویزای ۳ ماهه، چند بار ورود برای متقاضیان صادر می گردد. در این مدت می بایست شرایط اقامت اسپانیا را فراهم نمود. اجازه اقامت معمولاً برای مدت ۲ سال صادر می شود و در صورت احراز شرایط همانند ارائه حساب های بانکی و حداقل حضور ۱۸۳ روز در اسپانیا قابل تمدید می باشد. این روند پس از گذشت ۵ سال به اقامت دائم منجر می شود.

مهاجرت به اسپانیا از طریق تولد فرزند

مهاجرت به اسپانیا از طریق تولد فرزند

به صورت کلی از روش تولد فرزند نمی توان برای مهاجرت به اسپانیا اقدام نمود. افراد از روش های مختلف برای مهاجرت به اسپانیا اقدام می نمایند و در صورت تمایل تصمیم به فرزند دار شدن می گیرند. در این خصوص قوانین اسپانیا به این منوال می باشد که این کار به اقامت اسپانیا ختم نمی شود. در صورتی به اقامت اسپانیا ختم می شود که یکی از والدین تابعیت کشور اسپانیا را داشته باشند.

مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج

مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج به عنوان ساده ترین روش مهاجرتی شناخته می شود. افراد از این روش می توانند بدون هیچ هزینه ای برای مهاجرت اقدام نمایند. ازدواج در صورتی به اقامت و یا مهاجرت ختم می شود که همسر تابعیت کشور اسپانیا را داشته باشد.

در این صورت درخواست الحاق به همسر از جانب فرد مقیم کشور اسپانیا برای همسر خود در کشور دیگر ارسال می شود. این برنامه از دو طریق امکان پذیر می باشد، در روش اول مدارک ازدواج به صورت قانونی وجود دارد و یا فرد به دنبال ثبت ازدواج در کشور اسپانیا می باشد.

در روش اول، درصد شانس قبولی افراد برای مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج بیشتر است. در این روش می بایست نامه تمکن مالی فرد مقیم اسپانیا که نشان دهنده هزینه های زندگی همسر می باشد، به سفارت ارائه گردد. به همراه این مدرک ارائه سوابق کاری حائز اهمیت می باشد.

در روش دوم، فرصتی در اختیار افراد قرار داده می شود که در یک مدت مشخص وارد کشور اسپانیا شوند و ازدواج را به صورت قانونی ثبت نمایند. شانس مهاجرت به اسپانیا از این روش نسبت با روش اول پایین تر می باشد.

مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی

روش پناهندگی به عنوان یک روش برای ورود به کشور اسپانیا به حساب نمی آید و افراد از روش های دیگر مهاجرتی وارد کشور اسپانیا می شوند و پس از مراتب اقدام برای پناهندگی را در دستور کار قرار می دهند. از همین رو افراد می بایست به واسطه شرایط خود وارد کشور اسپانیا شوند. ویزای توریستی به عنوان معمول ترین روش برای ورود به اسپانیا و اقدام به پناهندگی می باشد.

به واسطه های خطرهای پیش روی روش پناهندگی، این روش به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی شود. افراد قادر خواهند بود متناسب با شرایط خود برای سایر روش های مهاجرت به اسپانیا اقدام نمایند. افرادی که در کشور خود برای دلایلی نظیر مشکلات سیاسی، مذهبی، اجتماعی، قومیتی، جنسی و … در خطر شکنجه یا مرگ قرار دارند، می توانند برای این روش اقدام نمایند.

هزینه های مهاجرت به اسپانیا

برای اقدام جهت مهاجرت به اسپانیا، افراد می بایست هزینه های اجرایی روش های متنوع این کار را در نظر بگیرند. هزینه های اجرایی شامل ترجمه، هزینه های وقت سفارت، هزینه سفارت بابت خدمات، هزینه های سفر و هزینه های زندگی می باشد. هزینه وقت سفارت اسپانیا به صورت معمول برای اقدام حدود ۸۰ یورو تخمین زده می شود. در ادامه به هزینه های سفر و زندگی اشاره شده است.

هزینه های سفر با اسپانیا

هزینه بلیط هواپیما برای مهاجرت به اسپانیا به عنوان یکی از هزینه های سفر به حساب می آید. سفر به اسپانیا به صورت معمول با یک توقف در شهرهای دوحه و یا امارات همراه است. در حال دو ایرلاین قطر ایرلاین و Emirates پرواز به کشور اسپانیا را دارند. متوسط هزینه های بلیط برای سفر به اسپانیا بین ۸ تا ۱۲ میلیون می باشد.

هزینه های زندگی در اسپانیا

با توجه به هر روش مهاجرتی، افراد می بایست هزینه های زندگی در اسپانیا را تامین نمایند. هزینه های زندگی در کشور اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی معقول می باشد و متوسط هزینه های ماهانه بین ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو در نظر گرفته می شود. هزینه های زندگی برای افراد متاهل متناسب با جدول ذیل افزایش می یابد.

موارد میزان هزینه
غذا در رستوران یک وعده ۱۰ یورو
برنج یک کیلو ۰٫۹۹ یورو
گوشت یک کیلو ۱۰٫۶۱ یورو
حمل و نقل ماهانه ۴۰ یورو
اینترنت، گاز، برق و آب ماهانه ۱۵۰ یورو
اجاره ملک ماهانه ۵۰۰ تا ۶۵۰ یورو

راحت ترین و بهترین روش مهاجرت به اسپانیا

راحتترین و بهترین روش مهاجرت به اسپانیا را می توان از منظرهای مختلف مورد بررسی قرارداد. سرعت اقدام، هزینه های پایین اقدام، درصد شانس موفقیت و بسیاری از فاکتورهای دیگر تاثیرگذار می باشند. از همین رو تمامی روش های عنوان شده را مورد بررسی قرار می دهیم و بهترین مزیت این روش ها را به اشتراک می گذاریم.

روش مهاجرت به اسپانیا مزیت اقدام
مهاجرت به اسپانیا از طریق کار کم هزینه ترین روش مهاجرت به اسپانیا می باشد.
مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل کم ریسک ترین روش
مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری ساده ترین و بدون شرایط به خصوصی امکان پذیر می باشد.
مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک سریع ترین روش مهاجرت به اسپانیا
مهاجرت به اسپانیا از طریق تمکن مالی به واسطه عدم انتقال سرمایه به کشور اسپانیا، بسیار محبوب می باشد.
مهاجرت به اسپانیا از طریق تولد فرزند یکی از راحتترین روش های برای کسب اقامت اسپانیا
مهاجرت به اسپانیا از طریق ازدواج راحتترین روش مهاجرت به اسپانیا
مهاجرت به اسپانیا از طریق پناهندگی یکی از راحتترین روش های برای کسب اقامت اسپانیا

مزایا و معایب مهاجرت به اسپانیا

هر یک از روش های مهاجرت به اسپانیا با چالش هایی همراه است و در این بخش به مزایا و معایب کلی مهاجرت به این کشور اشاره می شود. عنوان مزایا و چالش های ممکن، کمک شایانی به علاقه مندان به مهاجرت به اسپانیا می کند. در ادامه برخی از این نکات عنوان شده است.

مزایا

  1. یکی از برترین مزایای مهاجرت به اسپانیا مبحث آب و هوای مناسب این کشور می باشد.
  2. حضور در اتحادیه اروپا و شینگن
  3. حق ورود همراه که شامل همسر و فرزندان می شود.
  4. هزینه های زندگی در اسپانیا مقرون به صرفه می باشد.

معایب

  1. نرخ بیکاری در کشور اسپانیا بسیار زیاد است.
  2. دانش زبان اسپانیایی برای زندگی در کشور اسپانیا الزامی می باشد و در صورت عدم دانش این زبان، شرایط زندگی دشواری در این کشور دارید.
  3. عدم استفاده از خدمات پزشکی رایگان
  4. میزان دستمزد در کشور اسپانیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین تر می باشد.

اقامت اسپانیا

مهاجرت، اقامت و تابعیت اسپانیا

با توجه به موارد عنوان شده، افراد قادر خواهند بود از روش های متفاوت برای مهاجرت به اسپانیا اقدام نمایند. شرایط اخذ اقامت دائم اسپانیا با طی کردن یک بازه زمانی و احراز شرایط به خصوصی طی می گردد. دانشجویان با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار می توانند برای اقامت دائم اسپانیا اقدام نمایند. متخصصان که از روش تحصیل و یا مستقیما برای کار در اسپانیا اقدام کرده باشند، با سه سال کار، پرداخت مالیات و عدم سوابق کیفری به ان مهم دست پیدا می کنند.

در خصوص روش های ازدواج، تولد و پناهندگی، افراد پس از سپری کردن بازه زمانی ۶ الی ۱۲ ماه می توانند برای اقامت دائم اقدام نمایند. در این روش های عنوان شده، بازه های کسب اقامت در سریع ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

ویزای سرمایه گذاری، خرید ملک و یا تمکن مالی در ابتدا یک ویزای ۱ ساله به افراد تعلق می گیرد و پس از سپری کردن یک بازه ۵ ساله و احراز شرایط مورد نظر که هر کدام به تفضیل مورد بررسی قرار گرفت، به اقامت دائم اسپانیا منجر می شود.

در راستا با تابعیت و یا شهروندی اسپانیا، شرایط برای همه روش های مهاجرت به اسپانیا به یک صورت می باشد. در صورت دریافت اقامت می توان برای تابعیت اسپانیا اقدام نمود. از مهم ترین شروط دریافت تابعیت می توان به دانش زبان اسپانیایی، حفظ سرود این کشور و حضور فیزیکی در این کشور اشاره کرد.

نتیجه گیری

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، تولد فرزند، ازدواج، تمکن مالی و کار از معمول ترین روش های ورود به این کشور می باشد. با وجود روش های متنوع مهاجرت به اسپانیا، افراد با هر شرایطی قادر خواهند بود برای آن اقدام نمایند. این نوید و برنامه های متنوع، کمک شایانی به علاقه مندان به مهاجرت به اسپانیا می کند. شرایط زندگی در کشور اسپانیا برای مهاجران بسیار متبوع و لذت بخش است و همه مهاجران از شرایط زندگی در این کشور راضی می باشند.

انتخاب روش مناسب برای مهاجرت به اسپانیا متناسب با شرایط هر فرد صورت می گیرد و نمی توان یک روش کلی را به همه توصیه کرد. در بخش بهترین روش مهاجرت به اسپانیا، با این موضوع اشاره شده است که با مطالعه آن می توان راحتترین روش را انتخاب نمود.

چالش های موجود برای مهاجرت به اسپانیا چیست؟ با توجه به شرایط شما چه روشی به عنوان بهترین گزینه می توان انتخاب کرد؟ نظرات و سوالات خود را از طریق دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید و یا برای بررسی شرایط و شانس مهاجرت به اسپانیا با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به اسپانیا مهاجرت به اسپانیا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up