بررسی شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی علی رغم اینکه در جنوب قاره سیاه قرار دارد، به نمونه ی کوچک زندگی آمریکایی انگلیسی شهرت یافته است و زبان انگلیسی عملا به زبان اول این کشور تبدیل شده است. مهاجرت به آفریقای جنوبی از راه های متعددی امکان پذیر می باشد.

۱. ویزای کالج زبان آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی از جمله کشورهای انگلیسی زبانی می باشد که دوره های آموزش زبان را در کشور خود ارائه می دهد و علاقه مندان به آموزش زبان می توانند برای سپری کردن دوره های زبان در کشور آفریقای جنوبی اقدام نمایند و پس از اتمام دوره های آموزشی برای هرگونه شرایط مهاجرتی و یا غیر مهاجرتی مورد نظر اقدام نمایند. بصورت معمول کالج های زبان در کشور آفریقای جنوبی بین ۳ تا ۶ ماه بطول می انجامد که با توجه به سطح زبان علاقه مندان و مدت مورد نظر انتخاب می شود.

۲. ویزای تحصیلی آفریقای جنوبی

با توجه به انگلیسی زبان بودن کشور آفریقای جنوبی و ارائه دروس در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی، این کشور پذیرای علاقه مندان به ادامه تحصیل می باشد و انتخاب مناسبی برای آن دسته از دانشجویان می باشد.

برای تحصیل در کشور آفریقای جنوبی، به همراه سوابق آموزشی مناسب، دانشجویان مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی را برای اخذ پذیرش از دانشگاههای این کشور ارائه دهند که بصورت معمول برای مقطع لیسانس آیلتس نمره ی ۶ و برای مقاطع بلاتر نمرات ۶٫۵ یا ۷ می باشد که امکان سپری کردن دوره های زبان در خاک آفریقای جنوبی فراهم می باشد.

دوره های کارشناسی بصورت معمول ۴ سال بطول می انجامد. در ارتباط با مدت زمان دوره های کارشناسی ارشد و دکترا به ترتیب ۲ و ۴ سال، دانشجویان باید تحصیل  کرده تا به مدرک مورد نظر نائل شوند.

از حیث هزینه، دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشور آفریقای جنوبی مستلزم پرداخت هزینه تحصیل در زندگی می باشند که به صورت معمول هزینه ی یکسال را می توان بین ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار می باشد. لازم بذکر است دانشجویان در مقاطع مختلف اجازه کار بصورت هفتگی را دارا می باشند که برای مقاطع تحصیلی از ۱۰ تا ۳۰ ساعت خواهد بود که با این محدوده زمانی کار، می توان بخشی از هزینه های جاری را تامین کرد.

آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی,آفریقای جنوبی

۳. ویزای کار آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی به واسطه میل به پیشرفت و بازسازی زیر ساخت های خود، تصمیم بر جذب نیروی کار خارجی کرده است. بدین صورت که افراد متخصص می توانند برای اخذ ویزای کار کشور آفریقای جنوبی اقدام نمایند. حداقل مدرک تحصیلی برای اخذ این ویزا مدرک کاردانی است که در صورتی مورد قبول انجمن SAQA قرار می گیرد که سابقه ی کار مناسب و رشته های مهندسی باشد.

فارغ التحصیلان رشته های کشاورزی، موسیقی، عمران، معماری، برق، IT از شرایط مناسبی برای کار در کشور آفریقای جنوبی بهره مند می باشند.

روند مراحل انجام کار برای اخذ ویزای کار کشور آفریقای جنوبی بدین صورت می باشد که پس از تایید SAQA، مدارک برای انجمن های تخصصی رشته مورد ارسال می شود پس از انجام امور لازمه و تست های پزشکی و قبولی در مصاحبه ای که در سفارت برگزار می شود، ویزایی ۱ تا ۵ ساله به افراد تعلق می گیرد.

۴. ویزای توریستی آفریقای جنوبی

برای اخذ ویزای توریستی کشور آفریقای جنوبی، متقاضیان باید مدارکی را ارائه دهند که کنسولگری و یا سفارت کشور آفریقای جنوبی را متقاعد سازد که پس از ورود فرد به کشور مورد نظر، فرد بطور حتمی به کشور خود باز خواهد گشت. اولین مرحله برای درخواست روادید هر کشوری، تکمیل فرم تقاضای روادید است. فرم تقاضای ویزای آفریقای جنوبی را می توانید از سفارت این کشور در تهران بخواهید، فرم در دو نسخه می باشد که به ازای هر همراه بصورت جداگانه می باشد. علاقه مندان سفر به کشور آفریقای جنوبی به هیچ عنوان اجازه کار یا اقامت بیشتر از مدت زمان اعتبار ویزا را ندارند.

از آنجا که مهم ترین اصل در امور مهاجرتی، مقوله اطمینان و اعتماد در همه مقاطع پروسه های مختلف می باشد، موسسه ی مهاجرتی آریانا پارس با به کارگیری چندین وکیل پایه یک دادگستری ایران با سوابق بسیار درخشان، شرایط ایجاد بستر اطمینان و آسودگی خیال را برای متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور، علی الخصوص مهاجرت به آفریقای جنوبی را فراهم آورده است.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up