آشنایی با دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه مک گیل کانادا یکی از مشهورترین، معتبرترین و قدیمی ترین موسسات آموزش عالی در کشور کانادا می باشد، که در شهر مونترال ایالت کبک قرار دارد. این دانشگاه به واسطه افتخارات متعددی که در زمینه های علمی و پژوهشی کسب نموده است از شهرت جهانی برخوردار است. دانشگاه مک گیل در زمان استعمار بریتانیا و ۴۶ سال قبل از به استقلال رسیدن کشور کانادا در سال ۱۸۲۱ میلادی تاسیس گردید.

دانشگاه مک گیل در حال حاضر دارای ۲ پردیس و ۱۱ دانشکده می باشد، که ۳۰۰ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف را به بهترین شکل ارائه می نمایند. امروزه دانشگاه مک گیل با بیش از ۳۹۵۰۰ دانشجو از ملیت های مختلف رکوردا جذب بالاترین میزان دانشجویان بین المللی می باشد. دانشگاه مک گیل به واسطه کسب بیش از ۱۱ جایزه علمی نوبل و ابداعات و اختراعات مختلف در زمینه های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی همواره در بین ۵۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

بنیانگذار دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل به لطف سخاوت آقای جیمز مک گیل تاجر مشهور اسکاتلندی تاسیس گردید. در واقع آقای جیمز مک گیل تاجر متمول اسکاتلندی در ژآنویه سال ۱۸۱۱ دقیقاً ۲ سال قبل از مرگ وصیت کرد، که ملک وی با مساحتی بیش از ۴۶ هکتار و اراضی اطراف آن به یک موسسه آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی تبدیل گردد، این موسسه بعدها به نام دانشگاه مک گیل شناخته شد.

اساتید دانشگاه مک گیل

بدون تردید اساتید دانشگاه مک گیل در زمره با تجربه ترین و مجرب ترین اساتید دانشگاهی قرار دارند، که با توجه به روش های نوین آموزشی کلیه رشته های تحصیلی را به بهترین نحو ارائه می نمایند، یکی از نکات قابل توجه در دانشگاه مک گیل حضور اساتید ایرانی شاغل در این دانشگاه است، اساتیدی نظیر پیام اخوان، احمد کاظمی موسوی، مهدی محقق و … از جمله اساتید با سابقه در دانشگاه مک گیل می باشند.

آشنایی با اساتید دانشگاه مک گیل کانادا برای دانشجویانی که قصد دارند در مقاطع دکتری و فوق دکتری پذیرش بگیرند از اهمیت فراوانی برخوردار است. چرا که برای دریافت پذیرش در این مقاطع تایید استاد مورد نظر الزامی خواهد بود.

کانادا,کانادا,کانادا

برترین رشته های تحصیلی دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل با بهره گیری از بهترین امکانات آموزشی و اساتید با تجربه در زمینه آموزش، تحقیقات و امور پژوهشی کلیه رشته های تحصیلی را به بهترین شکل ممکن ارائه می نماید، قطعاً یکی از مزیت های اصلی دانشگاه مک گیل تنوع رشته ها برای تحصیل در کانادا می باشد، با این وجود برخی از رشته های تحصیلی در دانشگاه مک گیل دارای رتبه بالاتری می باشند و از شهرت بیشتری برخوردار هستند. رتبه بندی جهانی برخی از رشته های تحصیلی برتر در دانشگاه مک گیل به شرح ذیل می باشد.

نام رشته تحصیلی رتبه بندی جهانی QS
Engineering – Mineral & Mining رتبه ۶
Library & Information Management رتبه ۹
Anatomy & Physiology رتبه ۱۸
Linguistics رتبه ۱۹
Medicine رتبه ۲۱
Education and Training رتبه ۲۶
English Language and Literature رتبه ۲۶
Pharmacy & Pharmacology رتبه ۲۶
Earth and Marine Sciences رتبه ۲۷
Life Sciences and Medicine رتبه ۲۷
Law and Legal Studies رتبه ۲۸
Sports-Related Subjects رتبه ۲۸
Geography رتبه ۲۸
Environmental Studies رتبه ۲۹
Arts and Humanities رتبه ۳۰
Psychology رتبه ۳۰
Biological Sciences رتبه ۳۰
Anthropology رتبه ۳۲
Engineering – Mechanical رتبه ۳۲
Nursing رتبه ۳۳

کانادا,کانادا,کانادا

هزینه تحصیل در دانشگاه مک گیل

هزینه های تحصیل در دانشگاه مک گیل بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود، ولی به طور کلی هزینه تحصیل و زندگی در ایالت کبک نسبت به اغلب ایالت های کانادا به صرفه تر خواهد بود. از سوی دیگر هزینه تحصیل در دانشگاه مک گیل برای دانشجویان بومی به مراتب کمتر از دانشجویان بین المللی است.

با توجه به اعتبار بسیار بالای دانشگاه مک گیل و هزینه های نسبتاً مناسب تحصیل و زندگی در شهر مونترال تحصیل در دانشگاه مک گیل می تواند نوعی سرمایه گذاری هوشمندانه به شمار آید. لازم به ذکر است علاوه بر هزینه تحصیل و زندگی در مونترال، تحصیل در دانشگاه مک گیل هزینه های جانبی دیگری نظیر بیمه درمانی، صدور مدرک، خرید کتاب و لوازم تحریر و … را نیز در پی خواهد داشت. به طور کلی میانگین هزینه های تحصیل در دانشگاه مک گیل به شرح ذیل می باشد.

عنوان هزینه میانگین هزینه
شهریه سالیانه بسته به رشته و مقطع تحصیلی بین ۱۷۰۰۰ الی ۴۸۰۰۰ هزار دلار
هزینه های فرعی بین ۱۵۰۰ الی ۳۵۰۰ دلار
تهیه کتاب و لوازم تحریر بین ۹۰۰ الی ۱۴۰۰ دلار
بیمه درمانی اجباری ۱۱۶۱ دلار سالیانه
ثبت نام بین ۶۰ الی ۱۲۵ دلار
صدور مدرک و معرفی نامه بین ۶۰ الی ۱۳۰ دلار
هزینه انجام امور اداری ۳۵ دلار

کانادا,کانادا,کانادا

بورسیه های تحصیلی دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در راستای جذب دانشجویان برتر از اقصی نقاط دنیا بورسیه های بسیار متنوع با شرایط ایده ال را ارائه می نماید. قطعاً برای دریافت بورسیه کسب اطلاعات کامل در مورد الزامات دانشگاه مک گیل و رزومه متقاضیان امری ضروری خواهد بود. دانشگاه مک گیل از جمله بهترین دانشگاه های کانادا و حتی جهان می باشد، از این رو اخذ پذیرش از این دانشگاه همراه با بورسیه نیازمند ارائه رزومه تحصیلی قابل توجه است.

بورسیه های دانشگاه مک گیل بسته به رشته و مقطع تحصیلی مورد نظر متفاوت خواهد بود، از سوی دیگر شرایط و رزومه دانشجویان متقاضی اخذ بورسیه از دیگر عوامل تعین کننده در زابطه با مبلغ بورسیه می باشد. به طور کلی ارزش اغلب بورسیه های دانشگاه مک گیل در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح ذیل می باشد.

مقطع تحصیلی ارزش سالیانه بورسیه
کارشناسی ارشد بین ۱۲ الی ۱۸ هزار دلار
دکتری بین ۲۲ الی ۲۷ هزار دلار
فوق دکتری بین ۳۳ الی ۳۸ هزار دلار
فرصت مطالعاتی یا دوره های پژوهشی کوتاه مدت بین ۳۰ الی ۳۷ هزار دلار

لازم به ذکر است بورسیه های دانشگاه مک گیل از تنوع بسیار بالایی برخوردار است، مبالغ ذکر گردیده در جدول فوق میانگین ارزش سالیانه بورسیه های مختلف در کلیه مقاطع تحصیلی می باشد. در برخی از موارد با توجه به رشته و مقطع تحصیلی و همچنین رزومه دانشجو ارزش بورسیه های دانشگاه مک گیل می تواند از مبالغ فوق بیشتر یا کمتر باشد. عنوان برخی از بورسیه های تحصیلی دانشگاه مک گیل به شرح ذیل می باشد.

کانادا,کانادا,کانادا

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل در زمره دانشگاه های ممتاز کانادا قرار دارد و در رنکینگ جهانی در بین ۴۰ دانشگاه برتر جهان می باشد، از این رو اخذ پذیرش از این دانشگاه مستلزم ارائه رزومه تحصیلی قابل توجه و معدل بالا خواهد بود، از سوی دیگر برای ورود به برخی از رشته های تحصیلی در مقاطع مختلف دانشجویان می بایست در آزمون ورودی شرکت نمایند.

به طور کلی اخذ پذیرش از دانشگاه مک گیل بسته به مقطع و رشته تحصیلی مورد نظر روند متفاوتی را در پی خواهد داشت. به طور کلی معدل و ریز نمرات بالا و رزومه تحصیلی قابل توجه از عوامل اصلی اخذ پذیرش از دانشگاه مک گیل خواهد بود.همچنین برقراری ارتباط با اساتید و آشنا شدن با فعالیت‌های علمی آن‌ها از مهمترین نکاتی است که متقاضیان باید انجام دهند.

لازم به ذکر است برای مقاطع تحصیلی دکتری و فوق دکتری قبل از شروع پروسه دریافت پذیرش از دانشگاه باید با اساتیدی که زمینه کاری مرتبط با شما دارند مکاتبه کنید. مکاتبه با اساتید از این جهت حائز اهمیت است که برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد به بالا، دانشجویان باید تحت نظر یک استاد و یا به اصطلاح supervisor فعالیت کنند. به همین دلیل قبل از اپلای کردن باید یکی از اساتید قبول کند که supervisor شما شود و به شما فرصت تحقیقات و تحصیل بدهد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه مک گیل

برای اخذ پذیرش از دانشگاه مک گیل دانشجویان با توجه به مقطع و رشته تحصیلی مورد نظر ملزم به ارائه مدارک مختلفی خواهند بود. ولی به طور کلی مدارک اصلی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه مک گیل به شرح ذیل می باشد.

  • اصل و ترجمه مدرک تحصیلی قبلی
  • اصل و ترجمه ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی
  • داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر با معدل بالا
  • توصیه نامه معتبر از اساتید قبلی
  • مدرک زبان بسته به مقطع تحصیلی آیلتس ۶٫۵ به بالا
  • انگیزه‌ نامه تحصیلی (personal statement)
  • GRE و GMAT در صورت نیاز

کانادا,کانادا,کانادا

مزایای تحصیل در دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل از جمله معتبرترین دانشگاه های جهان به شمار می آید که به لطف امکانات فوق العاده و کادر آموزشی مجرب از برتری محسوسی در زمینه های تحقیقاتی و پژوهشی برخوردار است. دانشگاه مک گیل بخش عمده ای از اعتبار خود را مدیون بیش از ۵۰ موسسه و مرکز تحقیقاتی با برنامه های پژوهشی بسیار متنوع، دریافت جوایز علمی متعدد، تاریخچه غنی و بیش از ۲۵۰۰۰۰ نفر فارغ التحصیل موفق در سرتاسر جهان است.

بدون شک مواردی نظیر مراکز تحقیقاتی و پژوهشی پیشرفته، اصالت و قدمت، امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال، اعتبار بین المللی قابل توجه، جامعه دانشجویی پویا، فعالیت های خارج از برنامه و … از دلایل اصلی برتری دانشگاه مک گیل نسبت به سایر رقبا می باشد.

اعتبار بسیار بالای دانشگاه مک گیل و نوع فعالیت های خاص این دانشگاه باعث گردیده فارغ التحصیلان دانشگاه مک گیل گزینه اول کارفرمایان برای جذب نیروی کار در مشاغل مختلف باشند. تحصیل در دانشگاه مک گیل علاوه بر مزایای فراوانی نظیر ارتقای چشمگیر سطح علمی، استفاده از پیشرفته ترین مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، استفاده از امکانات رفاهی و آموزشی ایده ال، امکان اخذ بورسیه تحصیلی، اخذ مدرک تحصیلی از یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان و … آینده شغلی بسیار درخشانی را برای افراد در پی خواهد داشت.

نتیجه گیری

بر اساس رتبه بندی سازمان جهانی QS دانشگاه مک گیل در بین ۴۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد، مسلماً کسب رتبه ۳۴ در بین کلیه دانشگاه های جهان نشان دهنده اعتبار، قدمت، جوایز علمی و افتخارات متعدد دانشگاه مک گیل در زمینه ها تحقیقاتی و پژوهشی می باشد. قطعاً تحصیل در دانشگاه مک گیل با توجه به اعتبار و امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال آرزوی اغلب دانشجویان از سرتاسر جهان می باشد، از این رو دانشگاه مک گیل دارای بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی در کانادا می باشد.

تحصیل در دانشگاه مک گیل علاوه بر پیشرفت تحصیلی قابل توجه امکان استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات آموزشی و تحقیقاتی را برای دانشجویان فراهم می نماید. از سوی دیگر اخذ مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه مک گیل که در سطح جهانی و بین المللی از اعتبار و شهرت فراوانی برخوردار می باشد، آینده شغلی بسیار ایده الی را برای دانشجویان فراهم می کند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up