ویزای بلوکارت آلمان فرصتی ایده ال برای اخذ اقامت دائم و تابعیت آلمان می باشد، آلمان اقتصاد اول اروپا و چهارمین کشور صنعتی جهان می باشد، این کشور از پایین ترین نرخ بیکاری در اروپا برخوردار است، با این وجود بازار کار آلمان همواره به نیروی کار متخصص و ماهر نیاز دارد.

از این رو دولت آلمان برای جذب نیروی کار مورد نیاز خود زمینه مهاجرت افراد متخصص به این کشور از طریق بلوکارت را فراهم نموده است. در ادامه این مطلب با شرایط، هزینه ها و قوانین بلوکارت آلمان بیشتر آشنا خواهیم شد.

بلوکارت آلمان چیست؟

?What is a German Blockchain

بلوکارت (کارت آبی اتحادیه اروپا) طبق ماده ۱۹ قانون مهاجرت آلمان مجوز اقامت موقتی است که قابل تبدیل به اقامت دائم می باشد. ویزای بلوکارت (جستجوی کار) اجازه اقامت ۶ ماهه افراد متخصص و ماهر در اغلب مشاغل می باشد. در تابستان ۲۰۱۲ کشور آلمان با تصویب قوانین جدید و ارائه بلوکارت مقدمات جذب نیروی کار متخصص و ماهر در بازار کار این کشور را فراهم نمود.

در حال حاضر اغلب کشورهای اروپایی ویزای کار خود را فقط از طریق پیشنهاد کار از کارفرما (job offer) ارائه می نمایند. با توجه به قوانین اتحادیه اروپا دریافت جاب آفر برای شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا بسیار دشوار خواهد بود. ویزای بلوکارت آلمان این امکان را به افراد متخصص می دهد که به منظور دست یابی به موقعیت شغلی مورد نظر وارد کشور آلمان شوند و به صورت مستقیم با کارفرمایان ارتباط برقرار نمایند.

آلمان,آلمان,آلمان

مراحل دریافت ویزای بلوکارت

اولین قدم برای دریافت بلوکارت آلمان اخذ ویزای جستجوی کار (job seeker) این کشور می باشد. پروسه درخواست بر اساس قوانین کلی اداره مهاجرت آلمان می باشد، این موضوع بدین معناست که فرمهای درخواست ویزای جستجوی کار آلمان باید از طریق سفارت آلمان در کشور فرد متقاضی ارائه شود. سپس افراد ملزم به ارائه مدارک مورد نیاز خواهند بود که در صورت تائید مدارک از سوی سفارت آلمان برای فرد متقاضی ویزای جستجوی کار (job seeker) صادر می گردد.

بدین ترتیب فرد متقاضی شغل با اجازه کار وارد کشور آلمان می شود. در واقع افراد متخصص قادر خواهند بود تا با دریافت ویزای جستجوی کار (job seeker) به مدت ۶ ماه در کشور آلمان اقامت داشته باشند، این افراد طی این مدت فرصت خواهند داشت مشغول به کار شوند و جهت اخذ بلوکارت و در نهایت اقامت دائم آلمان اقدام نمایند.

آلمان,آلمان,آلمان

شرایط ویزای بلوکارت آلمان

برای دریافت بلوکارت آلمان قوانین و شرایط مشخصی وجود دارد. در واقع متقاضیان دریافت بلوکارت آلمان در مرحله اول با دریافت ویزای جستجوی کار (job seeker) وارد این کشور می شوند، طبق قوانین مهاجرتی آلمان متقاضیان دریافت بلوکارت آلمان ۶ ماه فرصت خواهند داشت مشغول به کار شوند، افرادی که در مدت تعین شده شغل مورد نظر خود پیدا کنند و مشغول به کار شوند، پس از گذشت ۳ سال امکان اخذ اقامت دائم آلمان را خواهند داشت، البته افرادی که با زبان آلمانی در حد B1 آشنایی داشته باشند می توانند پس از ۲ سال اقامت دائم خود را دریافت نمایند.

آلمان از پایین ترین نرخ بیکاری و بالاترین میزان درآمد فردی در اروپا برخوردار است، میانگین ساعت کار در این کشور ۳۵ ساعت در هفته و میانگین درآمد افراد بیش از ۴۶۰۰ یورو در ماه می باشد، علاوه بر این استفاده از مزایای کار، بیمه، پاداش و افزایش حقوق محبوبیت آلمان را بین افراد متخصص متقاضی کار در اروپا به شکل فزاینده ای افزایش داده است. لازم به ذکر است حداقل درآمد برای افراد متقاضی دریافت بلوکارت آلمان در کلیه مشاغل مورد نظر می بایست ۴۷،۶۰۰ یورو در سال باشد و برای رشته های IT، ریاضی، علوم طبیعی و رشته های پزشکی ۳۷،۰۰۰ یورو در سال کفایت می کند.

آلمان,آلمان,آلمان

مدارک لازم برای درخواست ویزا بلوکارت آلمان

همانگونه که اشاره گردید اولین قدم برای دریافت بلوکارت آلمان اخذ ویزای جستجوی کار (job seeker) است، پس از این مرحله در صورتی که فرد متقاضی طی فرصت ۶ ماهه خود در کشور آلمان مشغول به کار شود می تواند جهت اخذ بلوکارت اقدام نماید. در ادامه مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جستجوی کار و سپس دریافت بلوکارت را معرفی خواهیم نمود.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جستجوی کار (job seeker)

  • مدرک تحصیلی (حداقل لیسانس)
  • سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی (حداقل ۳ سال)
  • آشنایی با زبان آلمانی در حد مکالمه (نیازی به ارائه مدرک نیست)
  • شرایط سنی زیر ۴۵ سال

مدارک مورد نیاز برای دریافت بلوکارت آلمان

  • یک قطعه عکس
  • ترجمه رسمی مدارک دانشگاهی
  • گواهی معتبر سازی تحصیلات دانشگاهی
  • ترجمه رسمی سوابق کاری در خارج از کشور آلمان
  • قرارداد کاری و یا پیشنهاد کاری از طرف یک شرکت
  • داشتن حداقل درآمد تعین شده
  • تکمیل فرم تقاضای تمدید اقامت
  • ارائه موافقت نامه اداره کار کشور آلمان در صورت امکان
  • تکمیل و ارائه تشریح فرم کار متقاضی، در صورت امکان
  • ارائه مدارک مربوطه در صورت گذراندن کارآموزی توسط متقاضی

آلمان,آلمان,آلمان

شرایط سنی بلوکارت آلمان

دریافت بلوکارت از داخل و خارج از خاک آلمان امکان پذیر خواهد بود، با این تفاوت که افرادی که خارج از خاک آلمان حضور دارند و متقاضی دریافت بلوکارت آلمان می باشند در ابتدا می بایست ویزای جستجوی کار (job seeker) را اخذ نمایند.

برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان معمولاً افرادی که کمتر از ۴۰ سال سن دارند از شانس بیشتری برخوردار خواهند بود. ولی افرادی که در کشور آلمان حضور دارند می توانند در هر شرایط سنی برای دریافت بلوکارت آلمان اقدام نمایند. به طور کلی شرایط سنی خاصی برای دریافت بلوکارت آلمان ذکر نگردیده است.

آلمان,آلمان,آلمان

هزینه های بلوکارت آلمان

بدون شک مهاجرت به آلمان از طریق ویزای جستجوی کار آلمان علاوه بر مزایای بی شماری که در پی دارد یکی از کم هزینه ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد. به طور کلی هزینه های دریافت بلو کارت آلمان را می توان به ۳ دسته اصلی تقسیم نمود که به شرح ذیل می باشند:

هزینه مربوط به سفارت

کلیه سفارتخانه ها برای صدور ویزا از افراد متقاضی مبالغی را دریافت می نمایند، این مبالغ بسته به نوع ویزای درخواستی متغیر خواهد بود. از این رو برای صدور ویزای جستجوی کار (job seeker) آلمان سفارت این کشور ۷۵ یورو از افراد متقاضی دریافت خواهد کرد.

هزینه ارزشیابی مدارک

یکی از مهم ترین مراحل اخذ بلو کارت آلمان ارزشیابی مدارک افراد متقاضی می باشد. هزینه های مربوط به ارزشیابی مدارک بسته به نوع و حجم مدارک متغیر خواهد بود. معمولاً هزینه ارزشیابی برای بار اول ۱۰۰ یورو و برای دفعات بعدی ۵۰ یورو می باشد. هزینه ارزشیابی مدارک هویتی مانند شناسنامه، گواهی ولادت، سند ازدواج، سند طلاق، گواهی فوت، گواهی تجرد ۲۵ یورو و سایر مدارک (احکام دادگاه، عدم سو پیشینه، سایر گواهی ها) ۴۵ یورو می باشد.

هزینه ترجمه مدارک

مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت آلمان برای دریافت ویزای جستجوی کار (job seeker) حتماً باید به زبان آلمانی ترجمه شود، هزینه های مربوط به ترجمه مدارک بسته به حجم و نوع مدارک متغیر خواهد بود. لازم به ذکر است معمولاً مدت زمان لازم برای ترجمه مدارک به زبان آلمانی نسبت به زبان انگلیسی طولانی تر خواهد بود.

آلمان,آلمان,آلمان

مدت اعتبار ویزای بلوکارت

به طور کلی مدت اعتبار بلوکارت آلمان ۴ سال است، البته در صورتی که طول زمان قرار داد منعقد شده بین فرد متقاضی و کارفرمای آلمانی کمتر از ۴ سال باشد، مدت زمان ویزای بلوکارت شما نیز به همان اندازه خواهد بود. ویزای بلوکارت به راحتی قابل تمدید است و افراد در صورتی که شغل خود را از دست بدهند ۳ ماه فرصت خواهند داشت مجدداً مشغول به کار شوند. ضمناً فرد متقاضی پس از ۱۸ ماه می تواند در کلیه کشورهای اتحادیه اروپا که از قانون بلوکارت پیروی می نمایند مشغول به کار و زندگی شود.

همانگون که اشاره گردید متقاضیان دریافت اقامت دائم آلمان از طریق بلوکارت در صورت ارائه مدرک زبان آلمان در حد B1 پس از ۲ سال و در غیر اینصورت پس از ۳ سال می توانند اقامت دائم خود را دریافت نمایند. لازم به ذکر است در طول این مدت افراد می بایست مشغول به کار باشند و مالیات خود را به صورت منظم به دولت آلمان پرداخت نمایند.

آلمان,آلمان,آلمان

مزایای ویزای بلوکارت آلمان

بلوکارت آلمان از مزایای فراوانی برخوردار است، درواقع ویزای بلوکارت آلمان به نوعی ویزای کار ۱۳ کشور اتحادیه اروپا می باشد، زیرا فرد متقاضی می تواند پس از ۱۸ ماه در برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشغول به کار و زندگی شود. به طور کلی مزایای اصلی بلوکارت آلمان به شرح ذیل است:

  • اخذ اقامت دائم آلمان پس از ۲ الی ۳ سال
  • دریافت بالاترین میزان حقوق بین کلیه کشورهای اروپایی
  • امکان اخذ اقامت دائم برای کلیه افراد خانواده
  • تحصیل رایگان فرزندان
  • اجازه کار به همسر فرد متقاضی
  • دریافت خدمات درمانی رایگان
  • پرداخت حقوق به فرزندان فرد متقاضی
  • استفاده از کلیه حقوق شهروندی
  • امکان تردد، کار و زندگی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا

نتیجه گیری

با توجه به مواردی که ذکر گردید می توان نتیجه گیری کرد که ویزای جستجوی کار (job seeker) آلمان کم هزینه ترین و بهترین مسیر برای دریافت بلوکارت آلمان و استفاده از مزایای بی شمار آن خواهد بود. در واقع دریافت بلوکارت آلمان نوعی روش مهاجرتی ایده آل و مناسب برای افراد متخصص و ماهر در مشاغل مختلف می باشد. اخذ بلوکارت آلمان علاوه بر مزایای بی شماری که در پی خواهد داشت یکی از ساده ترین و راحت ترین روش های مهاجرت به آلمان می باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۴۳ پاسخ به “ویزای بلوکارت آلمان (blue card)”

    1. اشکان گفت:

      سلام

      من فوق دیپلم عمران از دانشگاه آزاد و لیسانس عمران از غیر انتفاهی دارم. زبان آلمانی بلدم. ۵ سال سابقه کار مرتبط با رشتم رو دارم ( از ۵ سال فقط ۲ سال بیمه رد شده ). به نرم افزارهای عمران کاملا مسلط هستم. یک مقاله علمی هم در کنفرانس بین المللی دارم که پذیرش شده. برای بلوکارت اقدام کنم نتیجه میگیرم؟ با تشکر

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.بلو کارت کشور آلمان ویزایی ۶ ماهه می باشد که به افراد داده می شود تا به کشور آلمان بروند و در این مدت برای خود کار پیدا کنند.و تسلط به زبان آلمانی شانستان را در این پروسه بالا می برد.

    2. رضا جمالپور گفت:

      سلام من کارشناسی ارشد معماری دارم با ۱۰ سال سابقه کار و دارای پروانه طرح و نظارت و اجرا از سازمان نظام مهندسی همچنین ۴ سال عضو هیات مدیره مهندسین مشاور با سابقه کار طراحی و نظارت همچنین ۴ سال هم مدیر عامل یک شرکت پیمانکاری در پروژه های راه و ساختمان هستم ۶ سال هم سابقه تدریس در دانشگاه دارم
      میخواستم بدونم بهترین راه برای اخذ اقامت آلمان ویزای تحصیلی در مقطع دکتری است یا کارت آبی ؟
      در ضمن میخوام یکسال وقت بگذارم برای یادگیری زبان آلمانی
      سوال دیگه اینکه حتما باید در رشته خودم دنبال کار باشم یا میشه در رشته های دیگری هم کار کنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.بلو کارت کشور آلمان ویزایی ۶ ماهه می باشد که به افراد داده می شود تا به کشور آلمان بروند و در این مدت برای خود کار پیدا کنند.و تسلط به زبان آلمانی شانستان را در این پروسه بالا می برد.

    3. رویا گفت:

      سلام .من مدرک لیسانس معماری دارم با سابقه دو سال و نیم با بیمه. مدرک زبان ندارم . میخواستم بدونم اگه کارفرمایی که در آلمان رستوران داره میتونه برای من دعوتنامه کاری بده؟ با توجه به اینکه مرتبط با رشته من نیست و مجرد بودنم میشه بفرمایید شانس دریافت ویزای کاری از این طریق چقدر هست؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.بلو کارت کشور آلمان ویزایی ۶ ماهه می باشد که به افراد داده می شود تا به کشور آلمان بروند و در این مدت برای خود کار پیدا کنند.و تسلط به زبان آلمانی شانستان را در این پروسه بالا می برد.

    4. پیمانه گفت:

      سلام وقت بخیر
      من مدرک کارشناسی در رشته فلسفه غرب دانشگاه اصفهان
      و کارشناسی ارشد در رشته فلسفه دین (غرب) دارم دانشگاه مفید قم
      مدرک میزآرایی و ارایش صورت زنانه از فنی حرفه ای دارم
      کمی زبان انگلیسی میدونم

      آیا روشی هست بتونم بلوکارت بگیرم؟
      مثلا با درخواست یادگیری زبان المانی یا روشهای دیگر

      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.بلو کارت کشور آلمان ویزایی ۶ ماهه می باشد که به افراد داده می شود تا به کشور آلمان بروند و در این مدت برای خود کار پیدا کنند.و تسلط به زبان آلمانی شانستان را در این پروسه بالا می برد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up