شرایط ویزای توریستی آلمان

آلمان صنعتی ترین و در عین حال یکی از زیبا ترین کشورهای اروپایی در حوزه شینگن می باشد، اخذ ویزای توریستی آلمان اولین قدم برای ورود و سفر به این کشور به منظور گردشگری، دیدار از اقوام، درمان و … است.

بواسطه وجود صنایع مختلف از تولید ابزارآلات تا لوازم خانگی و همچنین کارخانه جات خودرو سازی که هر یک برندی مطرح و شناخته شده در سطح جهان هستند، همواره این کشور دارای اقتصادی پویا، در حال رشد و نرخ بیکاری بسیار پایین است، از این رو افراد بسیاری برای ارزیابی و راه اندازی کسب و کار در این کشور اقدام به گرفتن ویزای توریستی آلمان می نمایند.

لازم به ذکر است اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید اخذ ویزای توریستی این کشور گزینه مناسبی برای شما نیست، بواسطه اخذ ویزای توریستی، شما مجاز به مهاجرت کاری و تحصیل در آلمان نمی باشید.

آلمان از جمله کشورهای عضو پیمان شینگن و اتحادیه اروپا می باشد، از همین رو افراد می توانند با اخذ ویزای توریستی آلمان به ۲۷ کشور عضو شینگن به راحتی سفر نمایند، اعتبار ویزای توریستی آلمان ۹۰ روز می باشد. توجه داشته باشید شما موظف به ترک خاک کشور آلمان و یا کشورهای حوزه شینگن قبل از پایان مهلت اعتبار ویزا می باشید.

آلمان,آلمان,آلمان

انواع ویزای توریستی آلمان

این نوع ویزا کاربردها و انواع گوناگونی دارد، که افراد بر اساس شرایط و دلایل خود برای سفر اقدام به اخذ ویزای توریستی آلمان می نمایند. انواع ویزا شامل موارد ذیل می باشد:

  • گردشگری
  • بازدید از اقوام
  • شرکت در کنگره، همایش یا سمینار
  • درمانی
  • تجاری

گردشگری

کشور آلمان دارای جاذبه های متعدد توریستی، تاریخچه و فرهنگ غنی است. با توجه به این ویژگی ها افراد بسیاری سالانه به منظور گردشگری متقاضی اخذ ویزای توریستی بدون نیاز به دعوتنامه ( گردشگری) هستند. شهرهایی مانند مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت به دلیل قدمت، موزه ها، بناهای تاریخی و مکانهای تفریحی متعدد همواره مقصد بسیاری از گردشگران می باشند.

بازدید از اقوام

در صورتی که افراد خانواده، اقوام یا دوستان شما در آلمان زندگی می کنند و مقیم این کشور هستند، شما می توانید با دریافت دعوتنامه از این عزیزان و تهیه مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی آلمان به منظور بازدید از این افراد اقدام نمایید.

در ابتدا به منظور رزرو وقت سفارت با مراجعه به سایت رسمی سفارت آلمان فرم درخواست مربوط را پر می کنید، فرم دعوتنامه نیز در این سایت موجود است، که توسط اقوام شما که مقیم کشور آلمان هستند پر خواهد شد. در مرحله بعد مدارک مورد نظر را تهیه و در زمان مشخص شده با مراجعه به سفارت ارائه می دهید.

شرکت در کنگره، سمینار و همایش

کشور آلمان از جنبه های مختلفی نظیر صنعت، تحقیقات و پژوهش های علمی، کنفرانس های بین المللی، تکنولوژی و بطور کلی اجرای سمینارها و همایش های متعدد شهرت بسیاری دارد. از همین رو همواره افراد بسیاری خواهان شرکت در اینگونه مراسم برای ارتقا سطح علمی و شغلی خود هستند، این افراد با دریافت دعوتنامه از سازمان، شرکت یا ارگان برگزارکننده می توانند برای اخذ ویزای توریستی آلمان جهت حضور در این مراسم اقدام نمایند.

درمانی

آلمان کشوری بسیار  پیشرفته خصوصاً در زمینه پزشکی و درمانی است. این کشور مجهز به پیشرفته ترین تجهیزات و دستگاه های پزشکی در سطح جهان می باشد، که از تکنولوژی روز دنیا برخوردارند. افراد بسیاری سالانه برای انجام پروسه درمانی خود به این کشور سفر می کنند. برای دریافت ویزای توریستی آلمان برای امور درمانی شما می توانید با ارائه مدارک پزشکی خود اقدام نمایید.

تجاری

آلمان پنجمین کشور صنعتی در جهان و اولین کشور در قاره اروپا است. این کشور همواره دارای ثبات و رشد اقتصادی قابل توجه بوده و اکنون از قدرت های برتر در زمینه اقتصادی و صنعتی در جهان است. بسترهای بسیار مناسبی جهت راه اندازی کسب و کار و همچنین موقعیت های شغلی ایده آلی برای مشاغل مختلف وجود دارد، که باعث شده افراد بسیاری خواهان ورود به بازار کار آلمان به منظور بهره مندی از اقتصاد پویای این کشور باشند. شما می توانید در صورت اخذ ویزای توریستی آلمان شرایط راه اندازی کسب و کار خود در این کشور را مورد ارزیابی قرار دهید.

آلمان,آلمان,آلمان

مراحل اخذ ویزای توریستی آلمان

برای اخذ ویزای توریستی آلمان مراحل مختلفی وجود دارد. شما برای رسیدن به هدف و گرفتن ویزای توریستی آلمان موظف به طی نمودن این مراحل هستید، که عبارتند از:

  • دریافت وقت سفارت
  • تهیه مدارک مورد نیاز
  • مراجعه حضوری به شرکت ویزامتریک

دریافت وقت سفارت

در ابتدا با مراجعه به سایت ویزامتریک می توانید وقت سفارت را رزرو نمایید. پیش تر رزرو وقت سفارت بصورت حضوری نیز امکان پذیر بود ولی در حال حاضر فقط بصورت اینترنتی و از طریق ویزامتریک این امر امکان پذیر است. حتما به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان تاریخ رزرو شده توسط شما برای سفارت قابل تغییر نیست.

تهیه مدارک مورد نیاز

ویزای توریستی آلمان انواع گوناگونی دارد که با توجه به هدف خود، شما موظف به ارائه مدارک لازم و مورد نیاز برای ارائه به سفارت هستید. اگر صرفاً به منظور گردشگری و بازدید از جاذبه های متعدد گردشگری کشور آلمان قصد سفر به این کشور را دارید می توانید بدون ارائه دعوتنامه جهت اخذ ویزای توریستی آلمان اقدام نمایید. ولی اگر برای بازدید از خانواده و یا شرکت در سمینار قصد سفر به این کشور را دارید، به ارائه دعوتنامه می توانید شانس خود را برای اخذ ویزای توریستی آلمان افزایش دهید.

مراجعه حضوری به سفارت برای ارائه مدارک لازم و انجام مصاحبه

قدم نهایی برای اخذ ویزای توریستی آلمان مراجعه حضوری به شرکت ویزامتریک و ارائه کلیه مدارک مورد نیاز است. حتماً به این نکته توجه کنید که کلیه مدارک لازم برای ارائه به سفارت را در زمان مراجعه حضوری همراه خود داشته باشید. طبعاً اگر در زمان مراجعه شما به سفارت مدارک شما آماده نشده باشد درخواست ویزای شما رد خواهد شد. موسسه مهاجرتی آریاناپارس با سابقه درخشان در امر مهاجرت و اخذ انواع ویزا آماده ارائه خدمات شایان به شما عزیزان است.

آدرس سفارت آلمان در ایران: خیابان بهشتی خیابان خالد اسلامبولی (خیابان وزرا ) نبش خیابان بیست و یکم _ ساختمان شیراز _ شماره ۱۳۷ _ طبقه ۱
https://www.visametric.com/iran/Germany/fa : سایت رسمی سفارت آلمان در ایران

آلمان,آلمان,آلمان

هزینه ها ویزای توریستی آلمان

برای افرادی که قصد سفر دارند موضوع هزینه از اهمیت بالایی برخوردار است. از مهم ترین پیش نیازها برای سفری خاطره انگیز و به صرفه برنامه ریزی مالی و زمانی دقیق پیش از سفر است.

هزینه سفر هوایی

هزینه خرید تیکت ارتباط مستقیم با ایرلاین مورد نظر دارد، افراد می توانند با توجه به ارائه خدمات ایرلاین های مختلف جهت خرید تیکت خود اقدام نمایند. پایین ترین قیمت برای خرید تیکت رفت و برگشت به کشور آلمان حدود ۶ میلیون و بالاترین قیمت حدود ۳۵ میلیون می باشد.

هزینه های اقامت

سالانه افراد بسیاری با اهداف گوناگون به آلمان سفر می کنند. از این رو این کشو دارای هتل های لوکس با امکانات رفاهی منحصر به فرد است. هزینه اقامت در شهرهای مختلف آلمان بسیار متفاوت است، به عنوان مثال هزینه اقامت در هتل های شهر هامبورگ به شرح ذیل می باشد:

  • هزینه اقامت یک شب در هتل ۳ ستاره از ۷۰ یورو به بالا
  • هزینه اقامت یک شب در هتل ۴ ستاره از ۹۵ یورو به بالا
  • هزینه اقامت یک شب در هتل ۵ ستاره از ۱۲۰ یورو به بالا

هزینه وعده غذایی

در کشور آلمان رستوران های متفاوت و لوکسی وجود دارد که از تنوع غذایی بسیاری برخوردارند. حداقل هزینه برای صرف بک وعده غذا در یک رستوران معمولی ۸ یورو و در یک رستوران لوکس حداکثر ۱۵۰ یورو می باشد.

آلمان,آلمان,آلمان

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی آلمان

برای اخذ ویزای توریستی آلمان شما موظف به ارائه اصل و کپی کلیه مدارک مورد نیاز هستید. کپی مدارک نزد سفارت بافی می ماند و اصل مدارک پس از بررسی به شما عودت داده می شود. در صورتی که مدارک ارائه شده از سوی شما نشان دهنده بازگشت به کشور مبدا باشد، شانس خوبی برای اخذ ویزای توریستی آلمان خواهید داشت. مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • شناسنامه ایرانی به همراه کپی از صفحات اول و دوم
  • پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماهه که دارای ۲ برگ سفید یا بدون ویزا می باشد بهمراه کپی از صفحات دارای ویزا
  • ۲ قطعه عکس رنگی با زمینه سفید که در ۳ ماه اخیر گرفته شده باشد و با چهره کنونی فرد همخوانی داشته باشد
    گردش حساب بانکی
  • سند مالکیت
  • سوابق کاری یا تحصیلی
  • وضعیت تاهل ( همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال )
  • بیمه مسافرتی به مبلغ ۳۰۰۰۰ یورو
  • بلیط رفت و برگشت و واچر هتل

آلمان,آلمان,آلمان

بهترین شهرها جهت دریافت ویزای توریستی آلمان

کشور آلمان دارای نظام سیاسی جمهوری فدرال دموکراتیک پارلمانی است. این کشور از ۱۶ ایالت که هر یک بصورت مستقل و خود مختار اداره می شوند تشکیل گردیده که هر یک از این ایالت ها زیر نظر جمهوری فدرال آلمان فعالیت می نمایند. شهرهای مهم آلمان از حیث صنعت، تاریخ و تفریح با یکدیگر متفاوت هستند.

برلین

برلین پایتخت آلمان و بزرگترین شهر این کشور  و همچنین دومین شهر بزرگ در کل قاره اروپا می باشد. این شهر از تاریخچه بسیار غنی برخوردار است، جاذبه های توریستی، تفریحی و تاریخی متعدد برلین مانند دروازه بروندنبورگ با ارتفاع ۲۶ متر که در سال ۱۷۹۱ برای پادشاه فردریک ویلهلم دوم در منطقه پاریسر پلاتس میته بنا گردیده است.

همچنین بنای تاریخی یادبود دیوار برلین و چک پوینت چارلی و صدها مکان تاریخی و تفریحی دیگر باعث شده سالانه افراد زیادی برای اخذ ویزای توریستی آلمان جهت بازدید از این شهر اقدام نمایند.

فرانکفورت

بواسطه وجود بلندترین برج ها در کشور آلمان فرانکفورت به شهر آسمان خراش ها شهرت دارد. این شهر پس از برلین دارای بیشترین موزه ها در کشور آلمان نیز است. موزه تاریخ معاصر، موزه یهود، موزه ارتباطات و موزه های بسیار دیگر است.

همچنین خانه نویسنده و شاعر معروف آلمانی گوته که بازدید از آن برای عموم آزاد است. با توجه به این ویژگی ها فرانکفورت توجه گردشگران بسیاری را به خود معطوف کرده است.

هامبورگ

هامبورگ پس از برلین بزرگترین شهر آلمان و هشتمین شهر بزرگ اروپا است. بندر هامبورگ معروف به دروازه آلمان با مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربع که در قرن نوزدهم بنا گردیده است، از جذاب ترین تفریحاتی که می توانید در این بندر تجربه نمایید قایق سواری است. علاوه بر قایق سواری پیاده رودی در این منطقه نیز طرفداران بسیاری دارد.

همچنین جاذبه های توریستی دیگری مانند، رود آلستر، باغ وجش هامبورگ، کلیسای سنت میشل ، موزه ها و مکانهای تفریحی متعدد مود توجه گردشگران بسیاری در سرتاسر جهان قرار دارد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۳۸ پاسخ به “ویزای توریستی آلمان”

    1. زانیار گفت:

      سلام وقتتون بخیر ببخشید سوالی داشتم ایا بیمه مسافرتی به مبلغ۳۰۰۰۰یورو الزامی یست

    2. کامران مهردوست گفت:

      سلام من یک پسر ۱۲ساله دارم که استعداد خوبی در فوتبال دارد و البته در شهر خودمان در باشگاه فوتبال چندین سال به فعالیت مشغول هست.میخوام دریک باشگاه معتبر در المان از او تست بگیرند و درضمن فقط قصد دارم همراه با خانواده ۲هفته در المان باشم …….ازاقوام دور همسرم در المان زندگی میکنند ( درضمن ما یک خانواده ۴نفره)هستیم .حساب بانکی در حدود ۱۰۰میلیون تومان به همراه چندین سند زمین و خانه دارم …….شاغل هستم ولی همسرم خانه دار هست…..شانس گرفتن ویزای ما چگونه هست به نظر شما از چه زمانی اقدام کنیم ؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام وقتتون بخیر ، متاسفانه در حال حاضر ما برای ویزای توریستی آلمان اقدامی انجام نمیدهیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up