شرایط اخذ ویزای توریستی اسپانیا

Spanish tourist visa

اسپانیا در جنوب غربی قاره اروپا واقع گردیده. این کشور با مساحتی بالغ بر ۵۰۵ هزار کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۴۷ میلیون نفر چهارمین کشور بزرگ اروپا به شمار می آید. اسپانیا جزو پیمان شینگن، اتحادیه اروپا و ناتو می باشد، از این رو با اخذ ویزای توریستی اسپانیا می توانید از تمامی کشورهای عضو شینگن به راحتی بازدید نمایید.

توجه داشته باشید ویزای توریستی اسپانیا برای افرادی که قصد گردشگری و اقامت کوتاه مدت در این کشور را دارند صادر می گردد. به واسطه اخذ این نوع ویزا اجازه کار یا تحصیل در اسپانیا را نخواهید داشت.

انواع ویزای توریستی اسپانیا

برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا روش های گوناگونی وجود دارد. با توجه به هدف شما از سفر به این کشور ملزم به ارائه مدارک مختلفی هستید، این نوع ویزا بسته به درخواست شما اجازه اقامت از ۲ هفته تا ۳ ماه را برای شما فراهم می سازد.

انواع ویزای توریستی اسپانیا عبارتند از:

  • گردشگری
  • تجاری
  • درمانی
  • بازدید از افراد خانواده
  • شرکت در همایش یا سمینار

گردشگری

با سفر به اسپانیا و بازدید از جاذبه های متعدد گردشگری در این کشور به تاریخچه غنی و جنجالی این کشور پی خواهید برد. هر زمان از سال که به اسپانیا سفر کنید جشن ها و فستیوال های گوناگونی اجرا می گردد، از این رو جو شادی و هیجان بین مردم به طور محسوسی احساس می شود. از دیگر جاذبه های مورد توجه برای گردشگران سواحل زیبا و حیرت انگیز مالاگا و جزایر قناری می باشد که از جمله زیباترین سواحل جهان به شمار می آیند و به بهشت موج سواران شهرت دارند.

گذشته از این ویژگی ها بدون شک یکی از مهم ترین و مورد توجه ترین جاذبه ای گردشگری اسپانیا که به فرهنگ و نماد این کشور نیز تبدیل گردیده برگزاری مراسم گاو بازی و فستیوال های گوناگون در همین زمینه است. تمام این جاذبه ها باعث گردیده سالیانه بیش از ۵۰ میلیون گردشگر با اخذ ویزای توریستی اسپانیا اقدام به سفر به این کشور نمایند.

تجاری

از اواخر سال ۲۰۰۷ سایه سنگین رکود و بحران اقتصادی در قاره اروپا حکم فرما شد و باعث رشد منفی اقتصادی در اکثر کشورهای قاره سبز گردید. در سال ۲۰۱۲ با اوج گیری بحران مالی اسپانیا با کمک ۱۰۰ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به منظور ساماندهی وضعیت اقتصادی این کشور و با ایجاد اصلاحات بانکی توانست به آرامی روند رو به رشد خود را شروع کند. در حال حاضر بسترهای مناسبی جهت انجام فعالیت های اقتصادی در این کشور وجود دارد، از این رو سالانه افراد بسیاری برای ارزیابی شرایط جهت راه اندازی کسب و کار در اسپانیا و به دست آوردن موقعیت های شغلی مناسب جهت دریافت ویزای توریستی اسپانیا و سفر به این کشور اقدام می نمایند.

درمانی

اسپانیا از لحاظ ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی در بین ۱۰ کشور برتر اروپا قرار دارد. این کشور در درمان امراضی نظیر سرطان معده، سرطان پوست، بینایی و … بسیاری موفق و پیشرو می باشد. از این رو سالانه بیماران بسیاری برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا به منظور انجام مراحل درمانی خود با ارائه مدارک پزشکی و تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های درمانی اقدام می نمایند.

بازدید از افراد خانواده

در صورتی که افراد خانواده شما مقیم کشور اسپانیا هستند و شما قصد بازدید از این عزیزان را دارید می توانید با دریافت دعوتنامه از افراد خانواده و تهیه دیگر مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی اسپانیا و سفر به این کشور اقدام نمایید.

شرکت در همایش یا سمینار

اسپانیا کشوری توسعه یافته و پیشرفته در اکثر زمینه ها و صنایع می باشد. از این رو هرساله همایش های بسیاری نظیر پزشکی، مهندسی، صنایع ساختمانی و … با رویکرد ارتقاء سطح علمی و تخصصی افراد در این کشور برگزار می گردد. برای شرکت در اینگونه سمینارها با دریافت دعوتنامه از سازمان یا ارگان برگزار کننده می توانید جهت اخذ ویزای توریستی اسپانیا و سفر به این کشور اقدام نمایید.

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

مراحل اخذ ویزای توریستی اسپانیا

برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا در ابتدا موظف به دریافت و تکمیل فرم تقاضای ویزا و پرداخت هزینه مربوطه می باشید. پس از دریافت وقت سفارت با توجه به نوع ویزای درخواستی از سوی شما ملزم به تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت در زمان مشخص شده می باشید. لازم به ذکر است که زمان تعیین شده از سوی سفارت (وقت سفارت) به هیچ عنوان قابل تغییر نیست.

آدرس سفارت اسپانیا در ایران: تهران، دروس، بلوار شهرزاد، خیابان کماسایی، کوچه اول شرقی، پلاک ۱۰

وب سایت رسمی سفارت اسپانیا: https://blsspain-iran.com/persian/index.php

مدارک لازم برای ویزای توریستی اسپانیا

با توجه به نوع ویزای درخواستی و هدف شما از سفر به کشور اسپانیا موظف به ارائه مدارک مختلفی می باشید. برای موفقیت در اخذ ویزای توریستی اسپانیا ارائه مدارکی که اثبات کننده بازگشت شما به کشور مبداء باشد الزامی است.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی اسپانیا عبارتند از:

  • مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه)
  • پاسپورت با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • گردش حساب بانکی و تمکن مالی
  • گواهی شغلی یا تحصیلی
  • سند مالکیت (به نام فرد متقاضی)
  • وضعیت تاهل
  • سوابق سفری
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • مدارک اقامتی (واچر هتل)
  • بیمه مسافرتی به ارزش ۳۰۰۰۰ یورو

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

هزینه ویزای توریستی اسپانیا

یکی از مهم ترین مقوله ها و دغدغه های گردشگران برای مسافرت هزینه های سفر است. بازدید از جاذبه های متعدد و بی نظیر گردشگری در اسپانیا قطعاً ارزش پرداخت هزینه های مربوط به سفر به این کشور را دارد. با انجام برنامه ریزی مالی دقیق و پیش بینی هزینه های احتمالی پیش از سفر می توانید هزینه های سفر خود را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

هزینه سفر هوایی

معمولاً تعیین قیمت تیکت از سوی ایرلاین ها بستگی به عواملی مختلفی نظیر کلاس پرواز، زمان سفر، مقصد و خدمات ارائه شده در طول پرواز از سوی ایرلاین مورد نظر دارد. در حال حاضر قیمت ارزانترین تیکت رفت و برگشت به اسپانیا ۶۵۰ یورو و گرانترین تیکت حدود ۲۶۰۰ یورو می باشد.

هزینه افامت

اسپانیا از لحاظ صنعت گردشگری جزو ۱۰ کشور برتر قاره اروپا می باشد به طوری که ۵ درصد از کل درآمد این کشور را به خود اختصاص داده است. این امر نشان دهنده حجم بالای تردد گردشگران در این کشور می باشد، از این رو کسب و کار هاستل ها و هتل های اسپانیا از رونق خاصی برخوردار است. در حال حاضر هزینه اقامت اسپانیا برای یک شب به طور میانگین به شرح ذیل می باشد:

  • هتل های ۳ ستاره از ۴۰ یورو
  • هتل های ۴ ستاره از ۶۵ یورو
  • هتل های ۵ ستاره از ۹۰ یورو

هزینه وعده غذایی

گذشته از جاذبه های متعدد گردشگری در اسپانیا غذاهای لذیذ این کشور از شهرت فراوانی برخوردار است اگر به صرف غذاهای اسپایسی و تند علاقه دارید اسپانیا مقصد هیجان انگیزی برای شما خواهد بود. توجه داشته باشید هزینه صرف غذا در شهرها، کافه ها و رستوران ها در این کشور بسیار متغیر است. در حال حاضر هزینه صرف یک وعده غذایی در یک رستوران معمولی بین ۷ تا ۷۰ یورو می باشد.

اسپانیا,اسپانیا,اسپانیا

بهترین شهرها برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا

اسپانیا همواره از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان محسوب می شود. مناظر طبیعی و جاذبه های متعدد گردشگری در این کشور باعث گردیده اسپانیا طی سال های پی در پی در بین کشورهای برتر جهان از لحاظ جذب گردشگر قرار گیرد. شهرهای این کشور از لحاظ تاریخی، اقتصادی، فرهنگی و … با یکدیگر تفاوت های بسیاری دارند و هرکدام جاذبه های مختص به خود را دارند.

مادرید

مادرید پایتخت اسپانیا و بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود، همچنین این شهر پس از لندن و برلین سومین کلان شهر بزرگ اتحادیه اروپا به شمار می آید. بدون شک  نام مادرید برای هر شخصی تداعی کننده تیم فوتبال افسانه ای رئال مادرید است، این تیم پرافتخارترین و ثروتمندترین تیم جهان به شمار می آید.

مسئولان سانتیاگو برنابئو ورزشگاه زیبا و فوق مدرن رئال مادرید افتخارات کسب شده توسط این تیم در طی تاریخ باشگاه را به معرض دید عموم درآوردند به طوری که قسمتی از این ورزشگاه به موزه ای لوکس برای علاقه مندان به ورزش فوتبال تبدیل گردیده. گذشته از این وجود موزه ها و گالری های هنری لوکس و حیرت انگیز متعدد در مادرید این شهر را به مقصد بسیار قابل توجهی برای هنر دوستان تبدیل نموده.

بارسلون

بارسلون پایتخت و پرجمعیت ترین شهر بخش خود مختار کاتالونیا و پس از مادرید بزرگترین شهر اسپانیا و مهم ترین بندر این کشور به شمار می آید. بارسلون بزرگترین کلان شهر قاره اروپا در حاشیه دریای مدیترانه است. از این رو این شهر از لحاظ امور مالی، تجاری، سیاسی، فرهنگی و … اهمیت بسیاری دارد. گذشته از این تیم فوتبال رویایی بارسلونا که به تیم ملی کاتالونیا شهرت فراوان دارد از جاذبه های مورد توجه علاقه مندان به ورزش خصوصاً رشته فوتبال می باشد.

والنسیا

والنسیا سومین شهر بزرگ اسپانیا پس از مادرید و بارسلون به شمار می آید. بندر والنسیا از لحاظ نقل و انتقال کانتینرها و حجم معاملات مالی پنجمین بندر مهم اروپا محسوب می شود، از این رو این شهر از اهمیت اقتصادی بالایی برخوردار است. والنسیا با ۱۶۹ هکتار اراضی تاریخی به مرکز فرهنگی و تاریخی اسپانیا تبدیل گردیده و همواره مقصد گردشگرانی بسیاری از سرتاسر جهان می باشد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up