شرایط ویزای توریستی انگلستان

انگلستان کشوری کهن، دارای تاریخچه و فرهنگ غنی و جاذبه های متعدد گردشگری از قبیل بناهای تاریخی و مکان های تفریحی است. از این رو افراد بسیاری خواهان نحوه اخذ ویزای توریستی انگلستان برای سفر به این کشور هستند. انگلستان شمال قاره اروپا و در قسمت جنوبی بریتانیا قرار دارد.

شهر لندن مرکز انگلستان و همچنین پایتخت پادشاهی بریتانیای کبیر نیز به شمار می آید. بواسطه اخذ ویزای توریستی انگلستان شما می توانید به راحتی به کشورهای ولز، اسکاتلند و ایرلند جنوبی سفر کنید. این ویزا بصورت سینگل (Singel) و مولتی پل (multipel) صادر می گردد. مدت زمان اعتبار  ویزای توریستی انگلستان بنا به درخواست و شرایط شما متغیر است. لازم به ذکر است به واسطه اخذ ویزای توریستی انگلستان اجازه کار یا تحصیل در انگلستان را نخواهید داشت.

انواع ویزای توریستی انگلستان از لحاظ مدت و هزینه ویزا:

  • ویزای ۶ ماهه توریستی انگلستان-چند بار ورود- هزینه ویزا ۸۵ پوند
  • ویزای ۱ ساله توریستی انگلستان-چند بار ورود- هزینه ویزا ۳۲۴ پوند
  • ویزای ۲ ساله توریستی انگلستان-چند بار ورود- هزینه ویزا ۳۲۴ پوند
  • ویزای ۵ ساله توریستی انگلستان-چند بار ورود- هزینه ویزا ۵۸۸ پوند
  • ویزای ۱۰ ساله توریستی انگلستان-چند بار ورود- هزینه ویزا ۷۳۷ پوند

انگلستان,انگلستان,انگلستان

انواع ویزای توریستی انگلستان

انگلستان کشوری بسیار پیشرفته و مدرن در زمینه های پزشکی، آموزشی و ورزشی است. این کشور دارای جاذبه های متعدد گردشگری مانند، مناظر طبیعی، موزه ها و باغ های باشکوه می باشد. بواسطه این ویژگی ها افراد بسیاری با اهداف مختلف برای دریافت ویزا و سفر به انگلستان اقدام می نمایند. این نوع ویزا را می توان به ۵ دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از:

  • گردشگری
  • دیدار از اقوام و خانواده
  • شرکت در سمینار و همایش
  • تجاری
  • درمانی

با توجه به ویژگی های منحصر بفرد انگلستان از قبیل سیستم آموزشی و درمانی پیشرفته، امکانات رفاهی و شرایط مناسب جهت کسب و کار افراد بسیاری به منظور ارزیابی شرایط خود قبل از مهاجرت به انگلستان بعنوان گردشگر وارد خاک این کشور می شوند.

گردشگری

کشور انگلستان از مجموع بیش از ۱۰۰ جزیره کوچک و بزرگ تشکیل شده است. این کشور دارای آب و هوایی معتدل و جاذبه های گردشگری متعدد می باشد. که می توان به برج ساعت لندن (big ben) اشاره کرد، این بنای تاریخی در سال ۱۸۵۶ بنا گردیده و به عنوان بزرگترین برج ساعت در جهان بشمار می آید.

کاخ باکینگهام که در حال حاضر محل استقرار ملکه انگلستان است و مکان های تفریحی و دیدنی متعدد دیگر که موجب شده سالانه گردشگران بسیاری در سرتاسر جهان برای اخذ ویزای توریستی انگلستان اقدام نمایند.

دیدار از اقوام و خانواده

در صورتی که شما قصد بازدید از افراد خانواده یا اقوام خود که در انگلستان زندگی می کنند و مقیم این کشور هستند را دارید، می توانید با دریافت دعوتنامه از این افراد مراحل اولیه برای اخذ ویزا و سفر به این کشور را فراهم نمایید.

  • از نکاتی که برای دریافت دعوتنامه باید به آن توجه داشت پر نمودن فرم دعوتنامه از سوی فرد دعوت کننده است.

شرکت در سمینار و همایش

شهر لندن پایتخت کشور انگلستان از ایام گذشته تا کنون کانون برگزاری سمینارها و همایش های گوناگون علمی، تجاری و تفریحی بوده که همواره افراد بسیاری برای شرکت در اینگونه مراسم و ارتقاء سطح علمی و شغلی خود خواهان شرکت در این مراسم هستند.

از این رو برای شرکت در این مراسم با دریافت دعوتنامه از سازمان برگزار کننده همایش یا سمینار مورد نظر می توانید با تهیه دیگر مدارک مورد نیاز شانس خود را برای دریافت این نوع ویزای کشور انگلستان افزایش دهید.

تجاری

انگلستان پنجمین اقتصاد دنیا و دومین اقتصاد اتحادیه اروپا است. این کشور با تولید ناخالص ۲٬۵۶۹٬۲۱۸ دلار در سال ۲۰۱۴ دارای بالاترین رشد اقتصادی در این سال بوده است. همچنین انگلستان در گروه هشت اقتصادی سه سال پی در پی سریعترین رشد اقتصادی را به خود اختصاص داده است. شرایط اقتصادی و کسب و کار در این کشور همواره رو به رشد و مناسب می باشد. از همین رو بسیاری از افراد برای بهره مندی از موقعیت های ایده آل شغلی و راه اندازی کسب و کار خود جهت ارزیابی شرایط و قوانین مختلف شغلی در این کشور برای دریافت ویزا و مهاجرت کاری اقدام می نمایند.

درمانی

انگلستان بواسطه وجود دانشگاه های تراز اول در امر پژوهش، تحقیقات و مطالعات پزشکی دارای سیستم درمانی بسیار پیشرفته است. این کشور همواره در سطح جهان جهت ارائه خدمات درمانی در تمامی رشته های پزشکی پیشرو، موفق و مطرح است. از این رو افراد بسیاری برای طی روند مراحل درمان خود این کشور را انتخاب می نمایند، با ارائه مدارک پزشکی و تمکن مالی برای پرداخت هزینه ها می توانید برای اخذ ویزا جهت درمان اقدام فرمایید.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

مراحل اخذ ویزای توریستی انگلستان

برای دریافت ویزای توریستی انگلستان شما موظف به ارائه مدارکی هستید که نشان دهنده قصد شما برای بازگشت به کشور مبدا باشد. در ابتدا با مراجعه به سایت رسمی سفارت انگلستان جهت پر نمودن فرم مورد نظر و پرداخت هزینه ها (داخل ایران ۲۷۰ دلار، خارج از ایران ۲۵۰ دلار) برای دریافت وقت سفارت اقدام می نمایید.

سپس با توجه به نوع ویزای درخواستی جهت تهیه و ترجمه مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت در تاریخ مشخص شده (وقت سفارت) اقدام لازم را انجام می دهید. لازم به ذکر است شما فقط برای ارائه مدارک لازم و بیومتریک (انگشت نگاری) بصورت حضوری به سفارت مراجعه می نمایید، جلسه مصاحبه برگزار نمی گردد.

با وجود اینکه سفارت انگلیس در تهران بازگشایی شده اما خدمات مربوط به ویزا و وقت سفارت از طریق دفتر VFS انجام می شود. در واقع دفتر VFS موجب کاهش شلوغی در سفارت خانه شده و نماینده سفارت می باشد. در دفتر VFS تمامی مراحل انگشت نگاری و چهره نگاری انجام می شود.

آدرس سایت رسمی: سفارت انگلستان

هزینه های ویزای توریستی انگلستان

کشور انگلستان دارای جاذبه های متعددی از قبیل موزه ها، رستوران های لوکس و اماکن تفریحی است. تنها مشکلی که برای سفر به این کشور برای گردشگران وجود دارد هزینه های بسیار بالای اقامت، تفریح و خورد و خوراک می باشد.

اگر قصد سفر به انگلستان را دارید پیش از سفر به این کشور برای هزینه های خود در طول سفر برنامه ریزی کنید.

هزینه سفر هوایی

هزینه خرید تیکت رفت و برگشت به انگلستان ارتباط مستقیم با کلاس پرواز و خدمات ایرلاین ها دارد از این رو افراد می توانند با در نظر گرفتن بودجه خود اقدام به خرید تیکت از ایرلاین مورد نظر نمایند. در حال حاضر ارزان ترین تیکت رفت و برگشت به انگلستان ۵۰۰ پوند و گران ترین تیکت حدود ۱۵۰۰ پوند است.

هزینه اقامت

کشور انگلستان دارای هاستل ها و هتل های بسیار لوکس با امکانات رفاهی گوناگون می باشد. هزینه اقامت در شهرهای مختلف این کشور متغیر است، به عنوان مثال لندن پایتخت انگلستان گران قیمت ترن شهر این کشور و حتی اروپا می باشد. هزینه اقامت در هتل های این کشور بستگی به درجه و خدمات هتل دارد، هزینه اقامت برای یک شب به طور میانگین به شرح ذیل می باشد:

  • هتل های ۳ ستاره از ۹۰ پوند به بالا
  • هتل های ۴ ستاره از ۱۱۵ پوند به بالا
  • هتل های ۵ ستاره از ۱۳۵ پوند به بالا

هزینه وعده غذایی

کشور انگلستان دارای کافه ها و رستوران های بسیار لوکس و گرانقیمتی است که در ارائه غذاهای متنوع و با کیفیت شهرت بسیاری دارند. برای صرف بک وعده غذای با کیفیت و کم هزینه انتخاب رستوران از اهمیت بالایی برخوردار است. هزینه صرف غذا در یک رستوران معمولی بین ۱۴ الی ۶۰ پوند می باشد.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی انگلستان

برای اخذ ویزای توریستی انگلیس با توجه به روابط این کشور با ایران سختگیری های خاصی وجود دارد، از این رو ارائه مدارک کامل و معتبر می تواند شانس شما را برای موفقیت در این امر تا حدی افزایش دهد. مدارک لازم عبارتند از:

  • پاسپورت فعلی دارای حداقل ۶ ماه اعتبار، پاسپورت قبلی برای بررسی سوابق سفر
  • مدارک شناسایی (کارت ملی، شناسنامه، کارت پایان خدمت)
  • ۲ قطعه عکس رنگی، زمینه سفید در ابعاد ۳ .۴
  • گردش حساب بانکی ۶ ماهه
  • سوابق کاری یا تحصیلی
  • سند مالکیت
  • تعداد افراد خانواده (همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال)
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • واچر هتل

انگلستان,انگلستان,انگلستان

بهترین شهر برای ویزای توریستی انگلستان

کشور انگلستان از ۱۹۶ شهر کوچک و بزرگ تشکیل شده است. شهرهای بزرگ این کشور از نظر تاریخ، صنعت، تفریح و ورزش تفاوت های گوناگونی با یکدیگر دارند، همچنین هزینه زندگی و تحصیل در شهرهای بزرگ انگلستان بیشتر از شهرهای کوچک این کشور است.

لندن

لندن پایتخت کشور انگلستان و پادشاهی متحد بریتانیای کبیر است. این شهر از حیث وسعت و جمعیت در رتبه اول بریتانیا قرار دارد، که دارای قدمتی ۲۰۰۰ ساله می باشد. دین اصلی مردم لندن مسیحیت است ولی ادیان دیگری مانند یهود و اسلام نیز در این شهر وجود دارد.

بواسطه وجود بناهای تاریخی و تفریحی متعدد در این شهر مانند کاخ و باغ سلطنتی، برج ساعت، موزه مادام توسو و غیره… سالانه ۱۴ میلیون گردشگر از این شهر بازدید می نمایند، که از این حیث پر بازدید ترین شهر در اروپا محسوب می شود. همچنین با وجود دانشگاه های مطرحی همچون آکسفورد، کمبریج و  دیگر مراکز علمی معتبر در قلب لندن، این شهر مقصد افراد بسیاری که قصد تحصیل در انگلستان را دارند نیز می باشد.

منچستر

شهر منچستر برای علاقه مندان به ورزش فوتبال کاملاً شناخته شده است. این شهر دارای ۲۶ ورزشگاه و ۲ تیم افسانه ای منچستر یونایتد و منچستر سیتی است. که دارای شهرت بسیاری در جهان فوتبال هستند.

جدا از فوتبال مردم این شهر به هنر نیز توجه بسیاری دارند، اگر به هنر خصوصاً رشته نقاشی علاقه مند هستید حتماً سری به گالری لوری (Lowry) بزنید، در این گالری بزرگترین مجموعه آثار ال سی لوری (Lc Lowry) یکی از خلاق ترین هنرمندان قرن بیستم بریتانیا به نمایش گذاشته شده است. منچستر شهری پرانرژی، هنری، ورزشی و تفریحی است. که سالانه افراد بسیاری به منظور گردشگری و بازدید از این شهر برای اخذ ویزای توریستی انگلستان اقدام می نمایند.

ناتینگهام

ناتینگهام در منطقه میدلند شرقی قرار دارد. این شهر خانه اسطوره بزرگ و فراموش نشدنی تاریخ، رابین هود است. ناتینگهام به دلیل وجود کارخانه جات و صنایع گسترده در تولید توتون و تنباکو شهرت بسیاری دارد. این شهر جاذبه های گردشگری متعددی دارد بطوری که سالانه ۱/۵ میلیارد پوند درآمد از صنعت گردشگری نصیب ناتینگهام می شود. از این رو این شهر در رتبه سیزدهم بین شهرهای توریستی در جهان قرار دارد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴۴ پاسخ به “ویزای توریستی انگلستان”

    1. انصاری گفت:

      سلام ما دانشجو هستیم در انگلستان امکان دارد واسه پدر مادر دعوت نامه بفرستیم ؟

      • author4 گفت:

        بله، میتونید برای پدر و مادرتون دعوتنامه بنویسید.این دعوت نامه میتونه شامل دلایل سفرشون ، تاریخ ها و جزئیات مربوط به اقامت و مسافرت باشه. مهمه که اطلاعاتی که توی دعوتنامه می نویسید صادقانه و دقیق باشه تا در فرایند درخواست ویزا مشکلی پیش نیاد. این دعوتنامه میتونی یکی ازمدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا باشه.

    2. مينا گفت:

      سلام
      در صورتی که خانم متقاضی ویزای توریستی انگلیس باشه و همسر قصد سفر نداشته باشن ولی سند ملکی به نام مرد باشد مانعی برای ارائه آن وجود نداره یا اینکه باید لزوماً به نام متقاضی باشه؟

      • آریانا پارس گفت:

        با سلام
        خیر اگر سند به نام همسر شخص باشد نیز مورد قبول است

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up