چگونه می توان برای تحصیل در استرالیا اقدام کرد؟ مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کشور استرالیا شامل چه مواردی می شود؟ بازه های زمانی برای اقدام و جواب دهی سفارت استرالیا چه مقدار می باشد؟ این سوالاتی است که بسیاری از علاقه مندان برای دریافت ویزای تحصیلی به دنبال پاسخ آن می باشند.

کشور استرالیا با توجه به ارائه خدمات ایده آل به دانشجویان بین الملل، کشوری مناسب برای ادامه تحصیل قلمداد می شود. از همین رو سالانه تعداد زیادی از دانشجویان، استرالیا را به عنوان مقصدی ایده آل برای اخذ ویزای تحصیلی انتخاب می نمایند. با مطالعه این مقاله به یک فرد متخصص برای اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا تبدیل می شوید.

شرایط ویزای تحصیلی استرالیا

Australian Study Visa Requirements

در حال حاضر یکی از بهترین روش های مهاجرت به استرالیا و استفاده از امکانات فوق العاده این کشور اخذ ویزای تحصیلی استرالیا می باشد. استرالیا از جمله پیشرفته ترین کشورهای جهان به شمار می آید، از لحاظ کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی استرالیا همواره بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد. کشور استرالیا به واسطه سیستم آموزشی مدرن، دانشگاه های معتبر و امکانات آموزشی فوق العاده ای که در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد، به مقصد نهایی دانشجویان بسیاری از سرتاسر جهان تبدیل گشته است.

استرالیا از بالاترین استانداردهای بین المللی در تمامی زمینه ها برخوردار است. از لحاظ قدرت خرید و میزان درآمد فردی استرالیا جزو۵ کشور اول جهان می باشد. با توجه به این شرایط روند مهاجرت به استرالیا طی سال های اخیر به شدت افزایش یافته است.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

مدارک لازم برای ویزای تحصیلی استرالیا

متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی استرالیا بسته به مقطع و رشته تحصیلی خود ملزم به ارائه مدارک مختلفی می باشند، ولی به طور کلی ارائه مدارکی از قبیل اخذ پذیرش معتبر از دانشگاه های استرالیا به همراه اسناد مربوط به تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا الزامی می باشد.

توجه داشته باشید کلیه مدارک در زمان ارائه به سفارت استرالیا می بایست به زبان انگلیسی ترجمه گردد و مورد تایید وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه قرار گیرد.

مدارک مورد نیاز

  • اصل و کپی مدارک شناسایی (شناسنامه، کارت ملی)
  • پاسپورت با اعتبار کافی
  • نامه تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • عکس رنگی با زمینه سفید
  • نامه پذیرش معتبر از دانشگاه های استرالیا
  • مدرک زبان مورد نیاز
  • انگیزه نامه
  • c.v یا رزومه

استرالیا کشوری انگلیسی زبان است و این یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در استرالیا به شمار می آید. در واقع دانشجویان بین المللی در کشورهای اروپایی برای برقراری ارتباط با افراد جامعه و به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب به تسلط بر زبان آن کشور نیاز خواهند داشت، در صورتی که برای انجام این امور در استرالیا تنها تسلط به زبان انگلیسی کفایت می کند.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

نحوه اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا

کشور استرالیا مجموعاً دارای ۴۳ دانشگاه است که ۴۰ دانشگاه عمومی و ۳ دانشگاه این کشور خصوصی می باشند. طبق رتبه بندی QS در مجموع ۸ دانشگاه برتر استرالیا جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان و مابقی بین ۴۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

همچنین دانشجویان دانشگاه های استرالیا موفق به کسب بیش از ۱۵ جایزه جهانی نوبل گردیده اند. در حال حاضر استرالیا با توجه به امکانات آموزشی و رفاهی فوق العاده از لحاظ جذب دانشجویان بین المللی بین ۱۰ کشور برتر جهان قرار دارد. از این رو در ادامه نحوه اخذ ویزای تحصیلی استرالیا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

نامه پذیرش از دانشگاه های استرالیا

قدم نخست جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا دریافت نامه پذیرش معتبر از دانشگاه های این کشور می باشد. متقاضیان تحصیل در استرالیا با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود برای دریافت پذیرش از دانشگاه های استرالیا مراحل مختلفی را پیش رو خواهند داشت، به طور مثال دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های پزشکی را دارند ملزم به گذراندن دوره های پیش نیاز می باشند.

باید خاطر نشان کنیم که برای درخواست آنلاین و واجد شرایط بودن برای دریافت این نوع از ویزای استرالیا، شما می بایست در دوره تحصیلی تمام وقت در یکی از موسسات آموزشی معتبر استرالیایی (CRICOS) پذیرش گرفته و ثبت‌نام کنید و در عین حال از پوشش بیمه سلامت معتبر (Overseas Student Health Cover (OSHC برای مدت زمان تحصیل و اقامت خود در استرالیا برخوردار باشید.

به طور کلی مراحلی که برای دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های استرالیا می بایست طی گردد، شامل تکمیل فرم پذیرش دانشگاه، ترجمه و تایید آخرین مدرک تحصیلی، واریز وجه به حساب دانشگاه به عنوان پیش پرداخت و ارائه مدرک زبان مورد نیاز می باشد.

تعیین وقت سفارت

ویزای استرالیا با اهداف گوناگونی صادر می گردد. در حال حاضر اخذ وقت سفارت استرالیا به صورت آنلاین امکان پذیر می باشد. متقاضیان تحصیل در استرالیا با مراجعه به سایت رسمی سفارت این کشور و تکمیل نمودن فرم ویزای تحصیلی به همراه پرداخت هزینه مربوط به سفارت می توانند وقت سفارت استرالیا را دریافت نمایند.

توجه داشته باشید وقت سفارت استرالیا به هیچ عنوان قابل تغیر نخواهد بود، از این رو توصیه می گردد قبل از دریافت وقت سفارت این کشور مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی را تهیه نمایید.

جمع آوری و ارائه مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

متقاضیان اخذ ویزای تحصیلی استرالیا زمان مراجعه به سفارت این کشور ملزم به ارائه مدارک مورد نیاز از قبیل فرم درخواست ویزای تحصیلی، رسید پرداخت هزینه سفارت، نامه پذیرش معتبر از دانشگاه های استرالیا، نامه تمکن مالی، عکس، پاسپورت، مدرک زبان، مدارک تحصیلی ترجمه و تایید شده می باشند.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

هزینه صدور ویزای تحصیلی استرالیا برای فرد متقاضی ۶۲۰ دلار استرالیا، برای همراه بالای ۱۸ سال ۴۳۰ دلار و همراه پایین ۱۸ سال ۱۴۰ دلار می باشد. پرداخت هزینه اخذ ویزای استرالیا به صورت آنلاین انجام می شود. متقاضیان تحصیل در استرالیا در زمان مراجعه حضوری به سفارت می بایست رسید پرداخت هزینه صدور ویزا را همراه خود داشته باشند. توجه داشته باشید هزینه صدور ویزا به هیچ عنوان قابل استرداد نخواهد بود.

مدت زمان بررسی ویزای تحصیلی استرالیا

مدت زمان بررسی درخواست و صدور ویزای تحصیلی بسته به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. در جدول زیر اطلاعات مفیدی در ارتباط با مدت زمان مورد نیاز جهت بررسی ویزای تحصیلی نسبت به مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می گردد.

نوع ویزای تحصیلی استرالیا زمان پردازش ۷۵ درصد درخواست‌ها زمان پردازش ۹۰ درصد درخواست‌ها
Foreign Affairs or Defence Sector 11 روز ۳۰ روز
Postgraduate Research Sector 74 روز ۵ ماه
Non-Award Sector 21 روز ۴۵ روز
Schools Sector 76 روز ۴ ماه
Independent ELICOS Sector 28 روز ۵۶ روز
Vocational Education and Training Sector 76 روز ۴ ماه
Higher Education Sector 31 روز ۵۲ روز

استرالیا,استرالیا,استرالیا

شانس اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چقدر است؟

همانگونه که اشاره گردیدی طی سال های اخیر آمار مهاجرت به استرالیا به شدت افزایش یافته است. این موضوع باعث گردیده دولت استرالیا جهت کنترل روز افزون جمعیت مهاجران در امر صدور ویزا سیاست های سختگیرانه ای اتخاذ نماید.

ویزای تحصیلی استرالیا در کلیه مقاطع تحصیلی صادر می گردد، بدون شک در حال حاضر شانس صدور ویزای تحصیلی استرالیا نسبت به سایر ویزاهای موجود بیشتر است. برای دریافت این نوع ویزا گذشته از مدارک مورد نیاز تمکن مالی افراد جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

نتیجه گیری

کشور استرالیا به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل شناخته می شود. با توجه به موارد عنوان شده امکان دریافت ویزای تحصیلی استرالیا برای دانشجویان ایرانی فراهم می باشد. از همین رو با ارائه مدارک مورد نیاز می توان برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمود.

دانش زبان انگلیسی و سوابق تحصیلی ایده آل زمینه ساز ایجاد یک آینده درخشان در کشور استرالیا می شود. دانشجویان پس از تحصیل در دانشگاه های استرالیا قادر خواهند بود با پیدا کار در این کشور و احراز شرایط مورد نظر، اقامت استرالیا را دریافت نمایند. با توجه به نکات ذکر شده، ویزای تحصیلی به عنوان یکی از برترین روش های ورود به کشور استرالیا می باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    سوال های متداول شما

    بازه های کارشناسی دارای محدودیت سنی می باشد ولی دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا در صورت ارائه سوابق کاری قادر خواهند بود برای ویزای تحصیلی استرالیا اقدام نمایند.
    تمکن مالی برای تحصیل در کشور استرالیا به میزان یک سال هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور می باشد. هزینه دانشگاه بعلاوه ۲۰ هزار دلار را باید به سفارت ارائه دهید.
    در صورت اخذ پذیرش از مراکز آموزشی کشور استرالیا می توان با برای ویزای تحصیلی کشور استرالیا اقدام کرد. لازم بذکر است که شانس افراد در این صورت کاهش می یابد.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up