شرایط ویزای ۱۸۶ استرالیا

Australian 186 Visa

ویزای ۱۸۶ استرالیا نوعی ویزای دائم این کشور می باشد که به ویزای اسپانسر شغلی استرالیا نیز شهرت دارد. این ویزا به افرادی تعلق دارد که دارای جاب آفر (پیشنهاد کاری) از سوی کارفرمای استرالیایی باشند، عنوان شغل مورد نظر باید در لیست MLTSSL اعلام شده توسط اداره مهاجرت استرالیا وجود داشته باشد و با تحصیلات فرد متقاضی مرتبط باشد.

امکان اخذ این ویزا از داخل و خارج از کشور استرالیا وجود خواهد داشت، ویزای ۱۸۶ استرالیا معمولاً به ۳ روش ارائه می گردد که به شرح ذیل است:

تغییر اقامت موقت به دائم از طریق ویزای ۱۸۶ استرالیا (TRT)

این روش مختص افرادی است که دارای ویزای ۴۵۷ (اقامت کاری موقت) هستند و در کشور استرالیا ۲ سال سابقه کار دارند. در صورتی که فرد متقاضی بتواند رضایت کامل اسپانسر شغلی (کارفرما) خود را جلب نماید امکان اخذ ویزای ۱۸۶ استرالیا وجود خواهد داشت.

ورود مستقیم از طریق ویزای ۱۸۶ استرالیا (DE)

دریافت اقامت دائم استرالیا از این روش برای افرادی مناسب می باشد که خارج از خاک استرالیا حضور دارند و به واسطه دریافت جاب آفر (پیشنهاد کاری) از کارفرمای استرالیایی می توانند ویزای ۱۸۶ این کشور را دریافت نمایند.

توافق کاری مخصوص کارفرمایان خاص برای ویزای ۱۸۶ استرالیا (LA)

دریافت ویزای ۱۸۶ (اقامت دائم) استرالیا در این روش به افرادی اختصاص دارد که در استرالیا مشغول به کار می باشند و کارفرمای این افراد برای حفظ نیروی کار خود می توانند درخواست اقامت دائم این فرد مورد نظر را به اداره مهاجرت استرالیا ارائه نمایند. لازم به ذکر است کارفرمایانی که شرایط و مجوزهای لازم را اخذ نموده باشند می توانند درخواست اقامت دائم برای نیروی کار خود را ارائه نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای ۱۸۶ استرالیا

ویزای ۱۸۶ استرالیا به ۳ روش ارائه می گردد، برای دریافت ویزای ۱۸۶ استرالیا بسته به روش مورد نظر متقاضیان می بایت مدارک مختلفی ارائه نمایند. مدارک و شرایط کلی افراد متقاضی دریافت ویزای ۱۸۶ به شرح ذیل می باشد:

  • داشتن پیشنهاد کاری (جاب آفر) از سوی کارفرمای استرالیایی
  • ارائه سوابق شغلی و تحصیل مرتبط با شغل مورد نظر
  • سن تا ۴۵ سال
  • مدرک زبان انگلیسی در حد آیلتس ۶
  • ارائه عدم سوءپیشینه
  • تست پزشکی در ارتباط با سلامت جسمی و روانی

مدت زمان صدور ویزای ۱۸۶ استرالیا

مدت زمان مورد نیاز جهت انجام فرایند صدور ویزای ۱۸۶ بسته به روش انتخابی متغیر خواهد بود. جهت بررسی و صدور ویزای ۱۸۶ استرالیا زمان دقیقی اعلام نگردیده است، ولی به طور کلی مدت زمان مورد نیاز برای صدور ویزای ۱۸۶ به شرح ذیل می باشد:

روش مورد نظر مدت زمان تقریبی
تغیر اقامت موقت به اقامت دائم ۷ تا ۹ ماه
ورود مستقیم ۴ تا ۶ ماه
توافق کاری به دلیل تعداد کم متقاضیان زمان معلومی ندارد

هزینه های دریافت ویزای ۱۸۶ استرالیا

به طور کلی متقاضیان دریافت هر نوع ویزایی ملزم به پرداخت هزینه های مربوطه می باشند، ویزای ۱۸۶ استرالیا نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

هزینه های دریافت ویزای 186 استرالیا

ویزای ۱۸۶ استرالیا اجازه اقامت به کلیه افراد خانواده فرد متقاضی می دهد، از این رو فرد متقاضی برای دریافت ویزای خود و افراد خانواده می بایست هزینه های مربوطه را پرداخت نماید. هزینه های صدور ویزای ۱۸۶ استرالیا به شرح ذیل می باشد:

  • فرد متقاضی ۴۰۴۵ دلار استرالیا
  • افراد خانواده بالای ۱۸ سال ۱۸۷۵ دلار (به ازای هر نفر)
  • افراد خانواده پایین ۱۸ سال ۹۴۰ دلار (به ازای هر نفر)

لازم به ذکر است هزینه صدور ویزای ۱۸۶ استرالیا در ۲ قسط دریافت می شود، قسط اول زمان ارائه درخواست و شروع فرایند اخذ ویزا خواهد بود و قسط دوم در زمانی که به فرد متقاضی اعلام می شود اخذ خواهد گردید. توجه داشته باشید تا زمانی که قسط دوم پرداخت نشود ویزا صادر نخواهد گردید.

مزایا و معایب ویزای ۱۸۶ استرالیا

ویزای ۱۸۶ استرالیا از مزایای فراوانی برخوردار است، همانگونه که اشاره گردید اخذ این ویزا از داخل و خارج از خاک کشور استرالیا امکان پذیر خواهد بود.

مزایا و معایب

مزایای اصلی ویزای ۱۸۶ استرالیا به شرح ذیل می باشد:

  • دریافت اقامت دائم استرالیا برای فرد متقاضی و خانواده وی
  • اجازه کار و تحصیل در استرالیا
  • استفاده از خدمات درمانی رایگان (medical care)
  • امکان اخذ تابعیت و شهروندی استرالیا
  • امکان اسپانسر شدن برای اقوام واجد شرایط
  • ورود و خروج به استرالیا بدون نیاز به ویزا

با توجه به شرایط ذکر شده ویزای ۱۸۶ استرالیا یک روش مهاجرتی ایده آل برای فرد متقاضی و خانواده وی می باشد، که امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت کشور استرالیا را فراهم می نماید. شاید تنها ایراد اخذ ویزای ۱۸۶ استرالیا را بتوان هزینه های مربوط به انجام فرایند صدور این ویزا نامید و البته متقاضیانی که از خارج از ایران اقدام می نمایند باید پیشنهاد شغلی از کارفرما داشته باشند که برای همه متقاضیان اخذ جاب آفر ممکن نمی باشد.

نحوه تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم استرالیا

تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم استرالیا بسته به روش مورد نظر مراحل مشخصی دارد که توسط فرد متقاضی و کارفرما می بایست طی گردد.

معمولاً افرادی که از طریق ویزای کار موقت به استرالیا مهاجرت می نمایند زیر گروه ویزای ۴۵۷ خواهند بود این امکان برای افراد مذکور وجود دارد که ویزای اقامت موقت را به اقامت دائم تبدیل نمایند و این در صورتی می باشد که این اشخاص حداقل ۲ سال برای کارفرمایی که آنها را اسپانسر کرده و بنا بر نظر اسپانسر و رضایت از عملکرد شخص تمایل دارد که متقاضی را به صورت دائم تحت پوشش خود قرار دهد و همین طور تسلط زبان آنها در حد مورد نیاز باشد (در مواردی نیاز به نمره زبان نمی باشد) نیز صادر می گردد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ویزای 186 استرالیا ویزای 186 استرالیا ویزای 186 استرالیا ویزای 186 استرالیا ویزای 186 استرالیا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up