ویزای مولتیپل کانادا یک ویزای ۱۰ ساله توریستی می باشد که اجازه ورود و خروج بدون محدودیت به کانادا را برای افراد متقاضی فراهم می نماید. البته ویزای مالتیپل کانادا به میزان اعتبار پاسپورت افراد متقاضی صادر می گردد. به عنوان مثال پاسپورت اتباع ایرانی ۵ سال اعتبار دارد، از این رو ویزای مولتیپل ۵ ساله به هموطنان عزیز تعلق می گیرد.

کانادا به لطف جاذبه های متعدد گردشگری و مناظر طبیعی فریبنده خود هرساله پذیرای میلیون ها گردشگر می باشد، از سوی دیگر افراد بسیاری به منظور بازدید از افراد خانواده خود یا شرکت در مراسم و همایش های مختلف متقاضی ویزای مالتیپل کانادا هستند، این شرایط باعث گردیده ویزا مولتیپل کانادا به یکی از محبوب ترین و پر تقاضا ترین ویزاهای کانادا تبدیل گردد. در ادامه این مطلب با شرایط و مراحل دریافت ویزای مالتیپل کانادا بیشتر آشنا خواهیم شد.

شرایط ویزای مولتیپل کانادا

Canada Multiple Visa Terms

ویزای مولتیپل کانادا یا همان Visitor Visa زیرگروه ویزای TRV (اقامت موقت کانادا) است. از این رو شما می‌توانید با دریافت این نوع از ویزا در هر بار ورود برای حداکثر ۶ماه در خاک این کشور اقامت داشته و به هر یک از اهداف مجاز نظیر گردشگری، دیدار اقوام و خانواده، شرکت در کنفرانس و همایش علمی و یا حتی دوره آموزشی کوتاه ‌مدت رسیدگی کنید.

به بیانی دیگر شما می‌توانید با در دست داشتن ویزای مولتی کانادا بدون نیاز به دریافت مجوز تحصیل یا همان study permit در دوره‌های آموزشی کوتاه مدت کمتر از ۶ ماه ثبت ‌نام کنید. لازم به ذکر است ویزای مالتیپل کانادا تنها به شما این امکان را می‌دهد تا به صورت محدود و موقت در خاک این کشور اقامت داشته باشید و به هیچ وجه مجاز به استفاده از درخواست حق شهروندی، مدارک دولتی کانادا و یا استفاده از مزایای شهروندی نظیر پوشش رایگان خدمات درمانی کانادا نخواهید بود.

کانادا,کانادا,کانادا

تفاوت ویزای مولتیپل با ویزای توریستی کانادا

اداره مهاجرت کانادا به منظور تسهیل ورود و خروج ۲ طیف عمده از متقاضیان ویزای توریستی این کشور از سال ۲۰۱۵ ویزای مالتیپل کانادا را در دسترس قرار داده است. در واقع ویزای مولتی یا ۵ ساله همان ویزای توریستی کانادا با ویژگی و کارکرد یکسان است.

با این تفاوت که به دارنده ویزای مولتیپل کانادا این امکان را می‌دهد تا زمان اعتبار پاسپورت خود بدون محدودیت و نیاز به تمدید ویزا به کشور کانادا سفر کرده و با هر بار ورود تا ۶ ماه در این کشور اقامت داشته باشد. به طور کلی ویزای توریستی کانادا در ۳ حالت صادر می گردد که به شرح ذیل می باشد.

ویزای سینگل کانادا

این نوع ویزای توریستی کانادا، فقط یک بار فرصت ورود به کشور کانادا را برای فرد متقاضی (در زمان مشخص شده) فراهم می کند، به گونه ای که با تمام شدن مدت اعتبار این ویزا، فرد ملزم به ترک خاک کانادا می باشد، و برای ورود مجدد به کانادا می بایست ویزای توریستی جدید دریافت نماید.

ویزای مالتیپل کانادا

همانگونه که ذکر گردید ویزای مولتیپل یا ویزای مولتی کانادا از جمله ویزای های توریستی ۵ ساله می باشد که ضمن فراهم کردن اقامت موقت برای فرد، پس از پایان مدت زمان اعتبار پاسپورت، اعتبار خود را از دست می دهد.

این ویزا با داشتن شرایطی چون فراهم کردن اقامت در کانادا به مدت ۶ ماه پس از هر بار ورود، تمدید ویزا به مدت ۶ ماه در صورت داشتن شرایط قانع کننده، داشتن اعتبار تا پایان اعتبار پاسپورت و نامحدود بودن دفعات ورود به کانادا به یکی از پرطرفدارترین ویزاهای توریستی کانادا تبدیل شده است. البته باید توجه کنید که داشتن دعوتنامه رسمی از کشور کانادا، یکی از مدارک لازم جهت دریافت ویزای مولتی کانادا می باشد.

سوپر ویزای کانادا

سوپر ویزای کانادا یا همان ویزای والدین نوع دیگری از انواع ویزاهای توریستی کانادا می باشد، که مناسب پدر بزرگ، مادر بزرگ و یا پدر و مادر فردی است که ضمن برخورداری از اقامت دائم کانادا، سنی بالای ۱۸ سال دارد. البته دریافت این نوع ویزا نیز مستلزم ارائه دعوتنامه ای معتبر از کشور کانادا (از سوی فرزند و یا نوه) می باشد.

کانادا,کانادا,کانادا

مدارک لازم برای ویزای مولتیپل کانادا

به طور کلی برای در هر نوع ویزایی ارائه مدارک مربوطه الزامی خواهد بود، ویزای مالتیپل کانادا نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. ویزای مولتیپل کانادا از جمله ویزاهای توریستی کانادا به شمار می آید، از این رو جهت دریافت ویزای مالتیپل کانادا می بایست مدارک و ادله ای به سفارت ارائه گردد، که آفیسر پرونده را قانع نماید فرد متقاضی پس از اقامت کوتاه مدت در کانادا قصد بازگشت به کشور مبدا را دارد. به طور کلی لیست مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا مولتیپل کانادا به شرح ذیل می باشد.

لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای مالتیپل کانادا

  • یک قطعه عکس بیومتریک ۵/۳ در ۵/۴ رنگی جدید با زمینه سفید به همراه فایل عکس
  • اصل گذرنامه فعلی و اصل کلیه گذرنامه های قبلی (اسکن تمامی ویزاهای دریافتی طی ۱۰سال گذشته) در صورت وجود
  • ترجمه شناسنامه
  • ترجمه سند ازدواج
  • ترجمه اسناد ملکی همچون خانه، مغازه و زمین
  • گواهی تمکن مالی ترجمه شده از بانک به همراه پرینت گردش حساب ۴ ماه گذشته به همراه مهر بانک به نام متقاضی ( حداقل ۱۰۰میلیون)
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار برای متقاضی به همراه ترجمه روزنامه رسمی شرکت و یا پروانه کسب
  • ترجمه گواهی اشتغال به کار همسر
  • ترجمه بیمه متقاضی و همسر در صورت وجود
  • دعوت نامه رسمی و معتبر در صورت وجود
  • تکمیل فرم درخواست ویزا application form
  • تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی Family information
  • رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • ترجمه نامه رسمی مرخصی در صورت اشتغال
  • فیش حقوقی

شرایط دریافت ویزای مولتیپل کانادا

اولین قدم برای دریافت ویزای مالتیپل کانادا تکمیل نموده فرم های ویزا می باشد، سپس افراد متقاضی ملزم به تهیه مدارک مورد نیاز و پرداخت هزینه انگشت نگاری و صدور ویزا به سفارت کانادا خواهند بود. لازم به ذکر است چنانچه به صورت خانوادگی می‌خواهید برای سفر و بازدید از کانادا اقدام کنید، باید فرم درخواست را به صورت مجزا تکمیل کنید.

با توجه به عدم فعالیت سفارت کانادا در ایران، متقاضیان ایرانی می بایست برای انجام مصاحبه و انگشت نگاری و نهایتاً دریافت ویزای مولتی کانادا به کنسولگری این کشور در هر یک از کشورهای همسایه نظیر ترکیه، امارات و ارمنستان مراجعه نمایند.

متداول‌ترین روش درخواست و دریافت ویزای کانادا از طریق وب سایت سفارت و به صورت آنلاین است، بر همین اساس متقاضی می‌تواند به وب سایت رسمی کانادا و یا وی اف اس گلوبال مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند.

به طور کلی پروسه ثبت نام آنلاین ویزای مولتی کانادا به شرح زیر است:

  1. ایجاد حساب کاربری
  2. تکمیل فرم درخواست ویزا
  3. آپلود مدارک ویزا
  4. پرداخت آنلاین هزینه‌های ویزا و انگشت ‌نگاری
  5. تائید درخواست و دریافت شماره پیگیری Tracking No
  6. دریافت نامه وقت انگشت نگاری ( با اعتبار حداکثر۳۰ روزه از زمان صدور)
  7. حضور در کنسولگری کانادا برای مصاحبه و انگشت نگاری
  8. ارائه مدارک ویزا برای بررسی و ارزیابی نهایی
  9. مراجعه مجدد به سفارت برای دریافت پاسپورت و جواب ویزا

لازم به ذکر است چنانچه تمایل داشته باشید می‌توانید به صورت حضوری و به اصطلاح On paper برای درخواست ویزای مولتی کانادا اقدام نمایید، از این رو می‌توانید بدون نیاز به تعیین وقت سفارت به یکی از دفاتر VAC در کشورهای همسایه مراجعه کرده و به صورت حضوری مراحل ارائه مدارک ترجمه ‌شده، فرم درخواست و پرداخت هزینه‌های ویزا و انگشت ‌نگاری و مصاحبه را به انجام برسانید.

کانادا,کانادا,کانادا

هزینه ویزای مولتیپل کانادا

طبق قوانین جدید مهاجرت به کانادا در حال حاضر برای اغلب افراد متقاضی دریافت ویزای توریستی کانادا ویزای مولتیپل صادر می گردد و تنها در موارد خاص و به ندرت ویزای سینگل یا ۲ بار ورود صادر می شود.

در صورتی که افراد به طور شخصی برای دریافت ویزای مالتیپل کانادا اقدام نمایند، هزینه درخواست ویزا ۱۰۰ دلار کانادا و هزینه انگشت ‌نگاری ۸۵ دلار است. یعنی به طور کلی هر متقاضی ملزم به پرداخت ۱۸۵ دلار کانادا به صورت آنلاین و از طریق کردیت کارت معتبر بین‌المللی به سفارت این کشور خواهد بود.

از طرفی با توجه به این موضوع که عموم متقاضیان ایرانی دسترسی به حساب حقیقی و معتبر ویزا کارت و مستر کارت نداشته و به جزئیات پروسه درخواست ویزای مالتیپل کانادا از قبیل (پرکردن صحیح و کامل فرم درخواست، ترجمه رسمی مدارک، آماده ‌سازی و آپلود اینترنتی مدارک، واریز هزینه‌های ویزا و انگشت‌نگاری و دریافت وقت سفارت) اشراف کامل ندارند، توصیه می‌شود به جهت اجتناب از اتلاف وقت و کم کردن احتمال ریجکتی ویزا از سوی سفارت، پروسه کامل وقت سفارت، ویزای کانادا و پیکاپ ویزا را به کارشناسان مجرب بسپارند.

شرایط تمدید ویزای مولتیپل کانادا

پاسپورت متقاضیان تمدید ویزای مالتیپل کانادا حتماً می بایست حداقل دارای ۷ ماه اعتبار باشد . افرادی که در خاک کانادا حضور دارند می توانند با ارائه دلایل قانع کننده تا سقف ۲ مرتبه ویزای خود را تمدید نمایند. در هر مرحله ۶ ماه ویزای توریستی کانادا تمدید می شود، که جمعاً افراد می توانند ۱۲ ماه ویزای مالتیپل کانادا را در خاک این کشور تمدید نمایند.

لازم به ذکر است برای تمدید ویزای مولتیپل کانادا متقاضیان می بایست علاوه بر ارائه مدارک مورد نیاز هزینه ۱۰۰ دلاری خدمات تمدید ویزای مالتیپل را نیز پرداخت نمایند.

کانادا,کانادا,کانادا

مزایای ویزای پنج ساله کانادا

بدون تردید اخذ ویزای مالتیپل کانادا مزایای بی شماری در پی خواهد داشت، که مهم ترین آنها امکان ورود و خروج به کانادا بدون هیچ محدودیتی و اجازه اقامت ۶ ماهه در هر بار ورود به کانادا می باشد. به طور کلی مزایای اصلی اخذ ویزای مولتیپل کانادا به شرح ذیل می باشد.

  • دفعات متعدد ورود به کانادا بدون محدودیت
  • ایجاد سابقه سفر قوی برای دریافت سایر ویزاهای معتبر نظیر ویزای شنگن
  • امکان شرکت در دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت تا حداکثر۶ماه
  • هزینه کم درخواست ویزا در قیاس با کشوری نظیر آمریکا
  • ورود به کانادا از طریق کلیه مرزها و در زمان های مختلف
  • امکان اقامت ۶ ماهه برای هر بار ورود به خاک کانادا
  • پس از گذشت ۶ ماه اقامت، تنها کافی است فرد یک خروج چند ساعته از خاک کانادا داشته باشد و در بازگشت مجدد به این کشور، اقامت وی به مدت ۶ ماه دیگر بلامانع خواهد بود

با توجه به اعتبار ۵ ساله ویزای مولتیپل کانادا، فرد دارنده این مجوز می‌تواند علاوه بر استفاده از مزایای مذکور به ارزیابی شرایط و موقعیت زندگی، کار و یا تحصیل در این کشور پرداخته و در صورت تمایل پس از اتمام اعتبار ویزا، برای آینده خود برنامه ‌ریزی نموده و جهت دریافت هر یک از انواع دیگر ویزاهای کانادا متناسب با هدف و نیاز خود اقدام نماید.

کانادا,کانادا,کانادا

باورهای غلط در ارتباط با ویزای مولتیپل کانادا

متاسفانه برخی از افراد به اشتباه بر این باور هستند که با دریافت ویزای مالتیپل کانادا امکان کار و تحصیل در کانادا را خواهد داشت، در صورتی که فرد دارنده این نوع ویزا به هیچ عنوان اجازه کار قانونی در کانادا یا تحصیل در دوره های بیش از ۶ ماه را نخواهد داشت.

از سوی دیگر افراد بسیاری فکر می کنند ویزای مولتیپل کانادا قابل تبدیل به ویزای کاری یا تحصیلی است که به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد. در واقع ویزای مالتیپل کانادا تنها از ۲ روش قابل تبدیل به اقامت می باشد، روش اول ازدواج با یک فرد تبعه کانادا و روش دوم اعلام پناهندگی که هر کدام شرایط خاص خود را دارند. به طور کلی برخی از باورهای غلط و نکات مهمی که در رابطه با صدور ویزای مولتیپل کانادا تاثیرگذار می باشند به شرح ذیل است.

باورهای غلط نکات مهم
دعوت نامه دوست یا حتی خواهر و برادر اعتبار ندارد و باید به جای آن دعوت نامه تجاری گرفته شود. ویزای شنگن بدون ورود و خروج در اخذ ویزای مولتی کانادا اثر ندارد.
کسانی که اقامت دائم دارند نمی‌توانند دعوت‌نامه بدهند. ویزاهای تجاری شنگن جز سوابق سفر شما به حساب نمی‌آیند.
اقدام برای اخذ ویزا به صورت خانوادگی بهتر است. ویزاهای آسیا به جز ژاپن و روسیه تاثیری در اخذ ویزای مولتی کانادا ندارند.
سفر انگشت ‌نگاری به اروپا، برای اخذ این ویزا مناسب تر است. صرف داشتن یک یا دو ویزای شنگن، بدون دعوت ‌نامه شانس این ویزا بسیار پایین است.
امکان تبدیل ویزای مالتیپل به ویزای تحصیلی یا کاری وجود دارد. دانشجویان مشغول به تحصیل در کانادا صرفا می‌توانند به پدر و مادر خود دعوت نامه بدهند.

برای اطلاع از روش های مهاجرتی به کانادا این مقاله را مطالعه نمایید: مهاجرت به کانادا

نتیجه گیری

ویزای مولتیپل کانادا به واسطه امکان ورود و خروج به خاک کانادا بدون محدودیت، مدت اعتبار ۱۰ ساله و همچنین اجازه اقامت ۶ ماهه افراد متقاضی پس از هر با ورود به این کشور به عنوان یکی از محبوب ترین ویزاهای کانادا محسوب می شود. ویزای مالتیپل کانادا مناسب افرادی است که همواره قصد سفر به کانادا را دارند، این ویزا تا پایان اعتبار پاسپورت افراد متقاضی اعتبار دارد و نیازی به تمدید نخواهد داشت.

با توجه به موارد ذکر گردیده در این مطلب می توان نتیجه گیری نمود که ویزای مولتیپل کانادا از مزایای بی شماری برخوردار است و اخذ این ویزا می تواند شروع خوبی برای ارزیابی شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سایر روش های مهاجرتی موجود باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۰ پاسخ به “ویزا مولتیپل کانادا”

    1. mahtab گفت:

      سلام
      برای گرفتن ویزای مولتیپل چه مدارکی لازمه؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        ویزای مولتی از نوع ویزاهای توریستی است و در حقیقت یک ویزای توریستی بلند مدت می باشد و مدارکی که برای آن لازم است شامل: اصل پاسپورت، یک قطعه عکس ، ترجمه شناسنامه، ترجمه سند ازدواج، ترجمه اسناد ملکی، مدارک شغلی، دعوت نامه است. البته نامه تمکن مالی نیز یکی دیگر از مدارکی است که برای ویزای توریستی به آن نیاز دارید.

    2. اشکان گفت:

      سلام
      امکان اقامت با ویزای مولتی ۵ سال کانادا هست و میشه تو کانادا با این نوع ویزا کار کرد؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        ویزای مولتیپل از جنس ویزا های توریستی هست و ویزاهای توریستی فابل تبدیل به ویزاهای دیگر نیستند. شما با ویزای مولتی میتونید به دنبال جاب آفر بگردید ولی ویزای شما تبدیل به ویزای کار نمیشه و اصولا قابل تبدیل نیست. بعد از گرفتن جاب آفر باید به ایران برگردید و مجددا برای ویزا اقدام کنید و با ویزای کاری به کانادا بروید.

    3. امیرعلی گفت:

      سلام
      امیرعلی ۲۹ ساله هستم می خواستم بدونم امکان ادامه تحصیل در کانادا با ویزای مولتی ۵ ساله هست؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        اصولا ویزا های توریستی قابل تبدیل به ویزاهای دیگر نیستند. با ویزای مولتیپل شما می توانید در دوره های کمتر از ۶ ماه تحصیل کنید. اگر هدف شما تحصیل در کانادا می یاشد بهتر است، اقدام به دریافت ویزای دانشجویی کانادا نموده تا بتوانید از دیگر مزایای تحصیل در کانادا مطلع شوید. زیرا مهاجرت تحصیلی همواره یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی می باشد که قصد مهاجرت به کشور های اروپایی و کانادا را دارند

    4. ریحانه گفت:

      سلام می خواستم بدونم از طریق همسرم که ویزای مولتی داره من و پسرم میتونیم اقدام کنیم؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما و پسرتان می توانید جداگانه برای ویزای مولتی کانادا اقدام نمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up