آیا با مفهوم پذیرش ارشد مجدد یا دکتری آشنایی دارید و می دانید که با اخذ این مدرک می توانید از چه شرایط ویژه ی کاری و تحصیلی و یا اقامتی در خارج از کشور بهره مند شوید؟

متقاضیانی که در اصل دارای مدرک ارشد و یا دکتری هستند و همزمان قصد مهاجرت کردن دارند می توانند به صورت تحصیلی مهاجرت کنند و پس مهاجرت کردن شروع به تحصیل در دوره ارشد و یا دکتری در حوزه ی دیگری شوند.

افراد می توانند از طریق اخذ کردن ارشد مجدد یا دکتری دانش خود را به روز کنند و از این طریق ترفیع حقوق و یا رتبه شغلی بگیرند و علاوه بر آن از این طریق می توانند برای مهاجرت به کشورهای خارجی از طریق ادامه تحصیل نیز درخواست بدهند.

مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری مجدد به متقاضیان این امکان را می دهد که با تحصیل کردن در یک رشته جدید به دانش خود بیفزایند و به دنبال علایق خود مانند ترفیع دانش و موقعیت شغلی و همچنین مهاجرت به کشورهای خارجی و… بروند و در اصل می توان گفت که این روش یک راهکار فوق العاده برای مهاجرت کردن می باشد.

معمولا مدت زمان اخذ کردن مدرک کارشناسی ارشد مجدد در خارج از کشور حدود دو سال می باشد و گرفتن مدرک دکتری مجدد نیازمند چهار سال تحصیل می باشد و افراد می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی مدرک تحصیلی مجدد بگیرند و از این طریق برای اخذ ویزا و اقامت و… نیز اقدام کنند.

برای تحصیل مجدد در خارج از کشور و انتخاب مقطع ارشد و یا دکتری باید به اهداف خودتان توجه کنید و با توجه به اهداف مدنظر بهتر است که رشته و مقطع تحصیلی را انتخاب نمایید و برای مشخص شدن هدفتان بهتر است که ابتدا در این زمینه به خوبی تحقیق کنید و اطلاعاتی را کسب نمایید.

اپلای برای ارشد مجدد یا دکتری

اپلای برای ارشد مجدد و یا دکتری نیازمند شرایط خاصی می باشد و در این بخش از مطلب به بررسی شرایط خاص اپلای کردن برای مدرک دکتری و ارشد خواهیم پرداخت.

  1.  داوطلبانی که قصد اقدام برای پذیرش ارشد مجدد یا دکتری دارند ابتدا باید مدرک اولین ارشد خود را داشته باشند زیرافقط در این صورت می توانند برای گرفتن ارشد مجدد اقدام نمایند.
  2. افرادی که قصد اخذ پذیرش ارشد مجدد یا دکتری دارند ابتدا باید بدانند که برای تحصیل مجدد بایدیک رشته جدید را انتخاب کنند و مجاز به تحصیل در حوزه تحصیلی قبلی خود نیستند.
  3. در پایان تحصیل و گرفتن ارشد مجدد یا دکتری افراد نمی توانند پایان نامه ای را که برای مدرک قبلی خودشان ارائه داده اند به صورت مجدد ارائه دهند و حتما بایدیک پایان نامه جدید بنویسند.
  4. برای اخذ کردن ارشد و یا دکتری مجدد امکان معادل سازی دروس وجود ندارد و دانشویان باید دوباره دروس تکراری عمومی را در رشته جدید خود پاس کنند.
  5. برای ثبت نام و اخذ کردن ارشد یا دکتری مجدد حتما لازم است که مدرک معتبر زبان مانند آیلتس و یا تافل با نمرات بالا داشته باشید تا راحتتر در دانشگاه های خارج از کشور پذیرش شوید.بهتر است که بدانید اپلای مجدد برای ارشد ساده تر از دکتری می باشد زیرا مقطع دکترا نیازمند داشتن رزومه بسیار قوی و تمکن مالی بالا و معدل بالا می باشد بنابراین اگر قصد دارید که سریع و بدون دردسر و در مدت زمان کوتاهی برای تحصیل مجدد اپلای کنید بهتر است که مقطع ارشد را انتخاب کنید.

تفاوت های ارشد مجدد با دکتری

بسیاری از دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را اخذ می نمایند و به دنبال ادامه تحصیل هستند به دنبال تفاوت های ارشد مجدد با دکتری می باشند و تمایل دارند که در این زمینه اطلاعاتی را کسب کنند و در این بخش از مطلب ما به بررسی تفاوت های این دو مقطع تحصیلی خواهیم پرداخت.

به طور کلی تحصیل کردن در مقطه ارشد مجدد ساده تر می باشد زیرا نیازمند مدت زمان کوتاهتری است و مدت زمان آن بین ۱ الی ۳ سال می باشد و در طول تحصیل بورسیه های مختلفی به دانشجویان تعلق می گیرد و هزینه های این دوره تحصیلی نیز کمتر از دوره دکتری هستند و دروس این مقطع نیز ساده تر می باشند و علاوه بر آن رقابت میان دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد مجدد کمتر از دکتری می باشد.

گرفتن پذیرش دانشگاه های خارج در مقطع تحصیلی ارشد مجدد بسیار بسیار ساده تر دکتری مجدد می باشد و علاوه بر آن پیدا کردن شغل برای افرادی که کارشناسی مجدد خود را به اتمام می رسانند نیز بسیار ساده تر از پیدا کرن شغل برای افرادی است که دکتری مجدد گرفته اند.

در این میان لازم به ذکر است بدانید که گرفتن حقوق در حین تحصیل کردن برای افرادی که دکتری مجدد می گیرند نیز وجود دارد اما شانس گرفتن اقامت دائم در هر دو مقطع تحصیلی یکسان می باشد.

بسیاری از افراد به دنبال آینده تحصیلی هستند و فکر می کنند که مدرک دکتری مجدد آیندهی بهتری نسبت به مدرک ارشد مجدد دارد اما بهتر است که بدانید آینده شغلی و تحصیلی شما به معدل شما در پایان تحصیل بستگی دارد نه به مقطع تحصیلیتان.

مدارک موردنظر برای مدرک ارشد کاملا مشابه مدارک برای مدرک دکتری عستند و تفاوتی در بین این مدارک وجود ندارد اما هزینه هایی که شما باید برای تحصیل در دانشگاه ها پرداخت کنید مقداری متفاوت هستند و هزینه مدرک دکتری بیشتر است زیرا مدت زمان تحصیل در این مقطع و واحدهای درسی مقطع دکتری بیشتر از مقطع ارشد هستند.

شرایط ارشد مجدد یا دکتری

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی برای ارشد مجدد

اگر قصد پذیرش تحصیلی برای ارشد مجدد را دارید در این بخش از مطلب با ما همراه باشید زیرا در این بخش قصد داریم تا مراحل پذیرش این مدرک را در اختیار شما قرار دهیم.

  1. برای پذیرش تحصیلی ارشد مجدد ابتدا کافی است که هدف خودتان را از تحصیل کردن در خارج از کشور مشخص کنید و لازم است که بدانید شما باید برای تحصیل کردن در خارج هدف های ویژه ای داشته باشید تا افسر پرونده شما را بپذیرد.
  1. تا جایی که می توانید زبان انگلیسی خودتان را تقویت کنید زیرا در این صورت احتمال پذیرش شما برای ارشد و یا دکتری مجدد تا حدود زیادیافزایش پیدا می کند.
  1. سعی کنید برای خودتان یک رزومه فوق العاده قوی بسازید زیرا در این صورت در هنگام مصاحبه احتمال پذیرش شما برای تحصیل مجدد تا حدود زیادی افزایش پیدا می کند و لازم است که بدانید این رزومه شامل مواردی مانند مدرک زبان و یا مدرک تحصیلی و تمکن مالی و… می شود.
  1. پس از انجام مراحل گفته شده در بالا تمام مدارک را برای دانشگاه مدنظرتان ارسال کنید و منتظر باشید تا از طریق دانشگاه با شما تماس بگیرند و در صورتی که دانشگاه شرایط شما را بپذیرد و با شما تماس بگیرد شما از این طریق می توانید ویزای تحصیلی بگیرید.

پس از پذیرش تحصیلی و مهاجرت به کشور موردنظر در صورتی که شما واحدهای درسی خود را به سرعت پاس کنید می توانید پس از جذشت دو سال ارشد مجدد را اخذ کنید و پس از آن برای گرفتن اقامت دائم اقدام نمایید.

هزینه ی تحصیل ارشد مجدد در خارج

هزینه تحصیل ارشد مجدد در خارج به موارد متعددی بستگی دارد و یکی از این موارد کشور موردنظر می باشد و علاوه بر آن دانشگاهی که شما قصد تحصیل در آن را دارید نیز در هزینه های تحصیلی تاثیرگذار می باشد اما به طور میانگین می توان گفت که بیشترین هزینه های تحصیل مجدد مربوط دانشگاه های آمریکا و کانادا و همچنین بریتانیا هستند و تحصیل مجدد در دانشگاه های ایتالیا و هلند نیازمند هزینه های کمتری می باشد.

لازم به ذکر است که بدانید هزینه تحصیل ارشد مجدد در خارج به تعداد واحدهای درسی نیز بستگی دارد و هر چه که واحدهای درسی شما بیشتر باشد هزینه تحصیلی شما نیز بیشتر خواهد بود.

اگر پس از اتمام دوره تحصیلی برای گرفتن اقامت دائم اقدام نمایید پس از اخذ کردن اقامت دائم سریعتر می توانید کار پیدا کنید و افرادی که اقامت دائم دارند دارای شرایط کاری و حقوقی بهتری هستند و پس از مشغول شدن به کار در مدت زمان کوتاهی می توانند تمام هزینه خرج شده برای تحصیل مجدد را دوباره بدست آورند.

مزیت های ارشد مجدد

همانطور که می دانید تحصیل کردن همیشه مزایای خاصی را در پی دارد و باعث می شود که شما به درجات شغلی بهتری دسترسی داشته باشید و مهارت های بیشتری را کسب کنید و در این بخش از مطلب به بررسی مزیت های ارشد مجدد خواهیم پرداخت.

  1. ارشد مجدد به شما این امکان را می دهد تا دانش بیشتر و تخصصی تری را در زمینه های مختلف کسب نمایید و شما هدفمندتر می کند و از اتلاف وقت شما در زندگی جلوگیری می کند.
  1. شما با تحصیل کردن در رشته های مخلف و اخذ ارشد مجدد می توانید فرصت های شغلی بیشتر و بالاتری را برای خودتان رقم بزنید و از این طریق به حقوق بالاتر و بیشتری نیز دسترسی پیدا کنید.
  1. با اخذ مدرک ارشد مجدد شما می توانید بسیار راحت و به سادگی در مقطع دکترا به تحصیل بپردازید و پس از آن در زمینه های مختلف زندگی شایستگی شغلی و مقامی و… به دست آورید.

برای تحصیل مجدد در مقاطع تحصیلی مختلف در خارج از کشور و داشتن اینده بهتر بهتر است که با وارد شدن به وب سایت دانشگاه ها و مراکز آموزشی خارجی فرم پذیرش تحصیلی مجدد پر کنید و منتظر بمانید تا از طریق این مراکز با شما تماس بگیرند.

جمع بندی اپلای برای ارشد مجدد

افرادی که دارای مدرک تحصیلی ارشد هستند حتی در صورت داشتن معدل معمولی نیز می توانند به راحتی برای اپلای ارشد مجدد اقدام نمایند و هیچ گونه محدودیتی در این مورد نخواهند داشت و پس از آن به راحتی می توانند در خارج از کشور در حوزه مورد علاقه خود کار پیدا کنند و یا این که اقامت دائم در کشور مدنظرشان بگیرند.

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید به شما پیشنهاد می کنیم که برای گرفتن مدرک تحصیلی مجدد مقطع ارشد را انتخاب نمایید زیرا این مقطع شرایط پذیرش بسیار ساده تر و راحت تری نسبت به مقطع دکتری دارد و به دلیل ساده تر بودن دروس این مقطع شما در نهایت می توانید معدل تحصیلی بالایی داشته باشید و در نتیجه سریعتر و بهتر شغل پیدا خواهید کرد و علاوه بر آن بهتر می توانید در خارج ازکشور اقامت دائم بگیرید

پس از انجام مراحل اپلای مجدد بهتر است که منتظر بمانید تا از طریق مراکز آموزشی برای شما ایمیل ارسال شود زیرا در این ایمیل ها مشخص می شود که شما برای تحصیل مجدد در دانشگاه موردنظر پذیرفته شده ایدیا خیر و بهتر است که بدانید مدت زمان برقراری ارتباط از طریق مراکز آموزشی با شما بین دو تا سه ماه می باشد.

نتیجه گیری

برای افرادی که قصد تحصیل مجدد در رشته های مختلف در خارج از کشور را دارند انتخاب کردن مقطع تحصیلی ارشد مجدد یا دکتری کار سخت و دشواری می باشد و به همین دلیل در این بخش از مطلب ما شما را در زمینه پذیرش ارشد مجدد یا دکتری راهنمایی کرده تا راه خودتان را بهتر انتخاب کنید.

قبل از این که در مورد این زمینه تصمیم بگیرید بهتر است که اهداف خودتان را مشخص کنید و پس از آن بر حسب هزینه ای که در اختیار دارید و یا میزان کشش و گیرایی مغزتان در زمینه تحصیل و درس خواندن مقطع موردنظر خودتان را انتخاب کنید.

به طور کلی تحصیل در زمینه ارشد مجدد برای افرادی مناسب است که سطح تحصیلی متوسط و هزینه کمی برای ادامه تحصیل دارند اما تحصیل در زمینه دکتری مجدد مناسب افرادی است که هزینه نسبتا بالایی برای تحصیل دارند و علاوه بر آن از سطح هوش بالایی نیز برخوردار هستند زیرا دروس مربوط به این مقطع تحصیلی تقریبا سنگین می باشند.

قبل از اینکه برای اپلای تحصیل مجدد اقدام کنید ابتدا تحقیق کنید و برای خودتان رزومه سازی نمایید و پس از تکمیل شدن کامل اطلاعات خود بهتر است که به مراکز آموزشی ایمیل بزنید و رزومه تحصیلی خودتان را برای آنها ارسال کنید و در صورتی که رزومه قوی ندارید بهتر است که فعلا درخواست تحصیل مجدد ارسال نکنید زیرا در این صورت احتمال رد شدن درخواست شما بسیار بالا می رود و بهتر است که در این مدت زمان خودتان را صرف قوی کردن رزومه مانند تمکن مالی و مسلط بودن به زبان انگلیسی و… کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پذیرش ارشد مجدد یا دکتری پذیرش ارشد مجدد یا دکتری پذیرش ارشد مجدد یا دکتری پذیرش ارشد مجدد یا دکتری پذیرش ارشد مجدد یا دکتری

شبکه های اجتماعی

arrow up