کارشناسی ارشد در سوئیس به شما این فرصت را می دهد تا در یکی از قطب‌های آموزش عالی و پژوهش فرهنگی جهان به تحصیل بپردازید. همچنین دانشجویان با دسترسی به منابع و تخصص، پس از اتمام تحصیلات خود شانس بالایی برای پیدا کردن کار دارند. سوئیس به طور مداوم به عنوان یکی از ده مکان برتر برای زندگی و کار در جهان شناخته می شود. این کشور با داشتن اقتصادی پایدار و میزان جرم و جنایت کم، با داشتن ۲۲٪ از جمعیت مهاجران از سراسر جهان، به سرعت به یک مقصد مطلوب تبدیل شده است.

برای انتخاب کشور سوئیس برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید به سوالات به خصوصی پاسخ داده شود. برترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل کارشناسی ارشد کدام اند؟ با چه مدرک زبانی برای تحصیل در سوئیس می توان اقدام کرد؟ با تحصیل در دانشگاه های سوئیس چه فرصت هایی در اختیار دانشجویان بین‌المللی قرار می گیرد؟ آیا می توان بعد از تحصیلات اقامت کشور سوئیس را دریافت نمود؟

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

Conditions for studying for a master’s degree in Switzerland

دوره کارشناسی ارشد در سوئیس به صورت معمول بین یک سال و نیم تا دو سال به طول می‌انجامد. دانشجویان در این بازه زمانی باید به میزان ۹۰ تا ۱۲۰ واحد آموزشی را طی نمایند تا موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد از این کشور شوند. سال های تحصیلی در سوئیس از ماه سپتامبر تا جون به طول می‌انجامد که به صورت معمول این سال تحصیلی به دو ترم تحصیلی تقسیم می‌شود: ترم اول از سپتامبر تا دسامبر و ترم دوم از فوریه تا جون ادامه دارد.

در حال حاضر در حدود ۵۳ هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های سوئیس مشغول تحصیل در دوره کارشناسی ارشد می باشند. بیشتر زمان دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس به کسب دانش پیشرفته در زمینه تخصصی رشته صرف می شود. همچنین بیشتر مدارک کارشناسی ارشد با پایان نامه کاملا مستقل و به صورت کتبی به پایان می رسد. از همین رو دانشجویان در اتمام دوره تحصیل خود ملزم به ارائه پایان نامه در سطح جهانی و بین المللی می باشند تا موفق به دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود از برترین دانشگاه های سوئیس شوند.

دوره های کارشناسی ارشد در سوئیس به زبان‌های مختلف از جمله زبان آلمانی، فرانسوی و انگلیسی و حتی ایتالیایی ارائه می‌شود. دانشجویان با توجه به انتخاب دانشگاه مورد نظر در رشته تحصیلی با ارائه مدرک دال بر تسلط زبان در هر کدام از این زبان های عنوان شده قادر خواهند بود تا شانس خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور امتحان نمایند.

برترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل کارشناسی ارشد

برترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل کارشناسی ارشد

در حال حاضر در حدود ۴۱ دانشگاه در کشور سوییس حضور دارند که دانشجویان می توانند برای دوره های کارشناسی ارشد در این کشور اقدام نمایند. به صورت کلی سه دسته اصلی موسسات آموزش عالی در سوئیس وجود دارد که دانشجویان با توجه به علاقمندی خود می توانند برای هریک از آنها اقدام نمایند.

  • دانشگاه های تحقیقاتی: دانشگاه های تحقیقاتی سوئیس برنامه های کارشناسی ارشد را در زمینه های مختلف ارائه می دهند. بیشتر آنها فعالیت های تحقیقاتی مداوم را در کنار تدریس خود انجام می دهند و علاوه بر دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد، برنامه های دکترا را نیز ارائه می دهند.
  • دانشگاه های علمی کاربردی: دانشگاه های هایی که بیشتر گرایش به آموزش یک حرفه را دارند.
  • دانشگاه های آموزش معلم

سوئیس علی رغم اینکه کشوری کوچک در مرکز اروپا واقع شده است، فرصت های بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی دارد.  با داشتن ۱۱ دانشگاه موجود در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان (همه در ۶۰۰ دانشگاه برتر)، فرصتی ایده آل برای دانشجویان بین المللی می باشد. شما می توانید در این زمینه برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله ی دانشگاه های سوئیس که در همین سایت توسط نویسندگان ما به رشته ی تحریر درامده است مراجعه نمایید. در جدول زیر به برترین دانشگاه های کشور سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد اشاره شده است.

ردیف نام دانشگاه رتبه در سایت QS برترین رشته
۱ ETH Zurich – Swiss Federal Institute of Technology ۶ زمین و علوم دریا
۲ EPFL ۱۴ علوم مواد
۳ University of Zurich ۶۹ فیزیولوژی
۴ University of Geneva ۱۰۶ تاریخ باستان
۵ University of Bern ۱۱۴ دندانپزشکی
۶ University of Basel ۱۴۹ آناتومی و فیزیولوژی
۷ University of Lausanne ۱۶۹ الهیات
۸ USI – Università della Svizzera italiana ۲۷۳ علوم کامپیوتر

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس

به صورت کلی دولت سوئیس متعهد به آموزش عالی و قابل دسترس برای همه دانشجویان است. از همین رو شرایطی را فراهم کرده است که دانشجویان آن با کمترین میزان هزینه در این کشور به تحصیل بپردازند. به صورت کلی شهریه برنامه کارشناسی ارشد در سوئیس بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشد.

دانشجویان فقط با پرداخت سالانه بین ۹۳۰ تا ۳۷۲۰ یورو قادر خواهند بود در برترین دانشگاه‌های این کشور به تحصیل بپردازند. لازم به ذکر است که میزان هزینه‌های دقیق هر برنامه تحصیلی در کشور سوئیس متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاه انتخابی متفاوت است. در جدول زیر به برخی از هزینه های تحصیل در دانشگاه های سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد اشاره شده است. هم چنین در این سایت مقاله ای دیگر با نام تحصیل در سوئیس قرارداده شده است که به شما کمک می کند اطلاعات تکمیلی تری در این زمینه کسب کنید.

ردیف نوع دوره میزان شهریه(سالانه)
۱ دوره های مهندسی ۱٫۱۵۰ تا ۱٫۷۰۰ یورو
۲ دوره های مدیریت ۲ تا ۸ هزار یورو
۳ دوره های پزشکی ۷ تا ۴۳ هزار یورو
۴ دوره های مرتبط با رشته حقوق ۱٫۲۰۰ تا ۱٫۶۰۰ یورو

چگونگی دریافت بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد در سوئیس

فرصت های زیادی را دانشگاه های سوئیس در اختیار دانشجویان بین المللی قرار داده است تا در صورت احراز شرایط مورد نیاز برای تعدیل هزینه های تحصیل و زندگی اقدام نمایند. بورسیه تحصیلی سوئیس بدین صورت می باشد که دانشجویان به هنگام اقدام برای پذیرش، درخواست بورسیه را ارائه می دهند و دانشگاه های این کشور متناسب با مدارک تحصیلی، امکان این کار را مورد بررسی قرار می دهند.

دانشجویان بین المللی با توجه به قوانین کشور سوئیس از امکان کار در حین تحصیل برخوردار می باشند. میزان کار دانشجویان دوره کارشناسی ارشد در سوئیس به مدت ۲۰ ساعت در هفته تعیین گشته است. در ادامه به معرفی برخی از بورسیه های تحصیلی کارشناسی ارشد در سوئیس اشاره شده است.

سوئیس,سوئیس,سوئیس

بورسیه تحصیلی عالی سوئیس برای دانشجویان خارجی 

بورسیه تحصیلی عالی سوئیس همکاری بین المللی و تحقیقاتی بین سوئیس و ۱۸۰ کشور دیگر را گسترش می دهد. این بورس تحصیلی را می توان محققان تحصیلات تکمیلی که قصد ادامه تحصیل در سوئیس را دارند، یا دانشجویانی که دارای مدرک لیسانس هستند برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس درخواست نمایند.

بورس تحصیلی ETH Excellence

بورس تحصیلی دانشگاه ETH که دانشجویان این دانشگاه و سایر دانشگاه ها (ملی و بین المللی) که مایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ETH هستند، پشتیبانی می کند. دانشجویان در زمان اقدام برای اخذ پذیرش، درخواست بورسیه را ارسال می نمایند.

بورس های تحصیلی IMD MBA

بورس های تحصیلی IMD MBA

بورسیه تحصیلی مبتنی بر لیاقت را به دانشجویان از سراسر جهان ارائه می دهند. چهار بورسیه تحصیلی که ۸۰٪ هزینه های تحصیل را پوشش می دهد، در دسترس دانشجویان کارشناسی ارشد در سوئیس است. این بورسیه کارشناسی ارشد در سوئیس مختص به دانشجویان علاقه مند به رشته MBA می باشد.

سایر بورسیه های معمول

  • کمک هزینه کارشناسی ارشد دانشگاه لوزان برای دانشجویان خارجی: دانشگاه لوزان برای دانشجویان بین المللی که علاقه مند به ادامه تحصیل در این دانشگاه می باشند، کمک هزینه تحصیلی را در نظر گرفته است.
  • بورس های تحصیلی EPFL Excellence: تعدادی بورس تحصیلی منتخب را برای دانشجویان با سابقه علمی معتبر و مایل به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در EPFL ارائه می دهند.
  • بورس تحصیلی موسسه تحصیلات تکمیلی ژنو: بیش از ۲ میلیون فرانک برای حمایت از دانشجویان با نیاز مالی با ارائه کمک مالی جزئی یا کامل برای تکمیل تحصیلات تکمیلی خود در سوئیس فراهم می کند. 
  • بورس تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه ژنو: بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه ژنو، توسط دانشکده علوم در دانشگاه ژنو به دانشجویان با انگیزه بسیار بالا که مایل به ادامه تحصیل در سطح کارشناسی ارشد در هر یک از برنامه های این دانشکده هستند، تعلق می گیرد. 

ویزا جهت تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس

به صورت میانگین بازه های زمانی اقدام برای ویزای تحصیلی سوئیس بین ۴۵ تا ۶۰ روز به طول می انجامد. از همین رو دانشجویان متناسب با زمان ورود به دانشگاه باید برای روند درخواست ویزای تحصیلی سوئیس اقدام نمایند. همراهی مدارک زیر برای روز مراجعه به سفارت الزامی می باشد.

  • نامه پذیرش: دانشجویان در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس می توانند برای ویزا جهت تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس اقدام نمایند.
  • تمکن و گردش مالی: دانشجویان برای تحصیل در سوئیس می بایست نامه تمکن مالی را به سفارت ارائه دهند. میزان بودجه مورد نیاز برای تحصیل دوره کارشناسی ارشد در سوئیس معادل هزینه های یک سال زندگی و تحصیل در این کشور می باشد.
  • بیمه سلامت: سوئیس دارای یک سیستم بیمه درمانی اجباری است که دسترسی به انواع خدمات با کیفیت پزشکی و درمان پزشکی مناسب را برای همه افراد ساکن سوئیس تضمین می کند. هر فردی که بیش از سه ماه در سوئیس زندگی می کند، از جمله دانشجویان بین المللی باید دارای پوشش اولیه بیمه درمانی باشند.
  • سایر مدارک: پاسپورت، عکس و مدارک هویتی
سوئیس,سوئیس,سوئیس

مزایای دوره کارشناسی ارشد در سوئیس

با داشتن چندین دانشگاه دارای رتبه برتر، سیستم آموزش عالی سوئیس به دانشجویان این فرصت را می دهد تا تحصیلات و مشاغل آینده خود را بهتر ادامه دهند! همچنین، سوئیس به عنوان یک مروج مشارکت جهانی، یک گزینه ایده آل برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در خارج از کشور است. آیا می خواهید بدانید که چه چیزی سوئیس را به یکی از بهترین مکانها برای تحصیل در خارج از کشور تبدیل می کند؟ با ما همراه باشید.

هزینه های پایین تحصیل

برخلاف باور غلطی که در میان دانشجویان شکل گرفته است، تحصیلات در کشور سوئیس با هزینه های بسیار پایین همراه است. دانشجویان بین المللی فقط در صورت پرداخت سالانه بین ۲ تا ۵ هزار یورو قادر خواهند بود در برترین دانشگاه های سوئیس به تحصیل بپردازد. لازم به ذکر است که بیشترین میزان هزینه های موجود در کشور سوئیس را هزینه های زندگی در بر می گیرد.

حق همراه

یکی از مهم ترین مزایای تحصیل کارشناسی ارشد در سوئیس را می توان به حق همراه برای دانشجویان متاهل عنوان کرد. دانشجویان متاهل در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئیس می توانند همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را در این کشور به همراه داشته باشد. همسر در صورت اخذ تایید از شهرداری منطقه سکونت می‌تواند به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شود که این امر باعث تامین هزینه های جاری زندگی در سوئیس می شود. فرزندان در صورت انتخاب دوره های تحصیلی به زبان های آلمانی و فرانسوی می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای در مدارس این کشور به تحصیل بپردازند.

تحصیل در برترین دانشگاه های دنیا

همانطور که در قسمت قبلی این مقاله اشاره شده بود دانشگاه های سوئیس در رتبه بندی های جهانی جایگاه مناسبی را دارد. دانشگاه های سوئیس با ارائه یک فضای نوآورانه برای دانشجویان و محققان برای ابراز استقلال خود در حالی که یک آموزش با کیفیت و با ذهنیت جهانی دارند ، بر کیفیت تأکید می کنند. از همین رو دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد در سوئیس با تحصیل در دانشگاه های این کشور از فرصت های بیشماری برای پیدا کردن کار و اخذ بورسیه تحصیلی در مقاطع بالاتر برخوردار می باشند. همچنین مدرک تحصیلی کشور سوئیس مورد تایید تمامی کشورهای دنیا می باشد.

یک شبکه جهانی

طبق مطالعه در سوئیس، تقریباً ۲۵٪ از جمعیت دانشجویی در سوئیس را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. این یک خبر عالی برای دانشجویی است که به تازگی وارد سوئیس شده است، زیرا ملاقات با سایر دانشجویان بین المللی سریعترین راه برای دوستی و رشد شبکه اجتماعی و حرفه ای شما خواهد بود. همچنین این روش ایده آل برای باز کردن ذهن به آداب و رسوم جدید و حتی یادگیری یک زبان جدید است.

نتیجه گیری

با توجه به شرایط ایده آل زندگی و سطح کیفیت بالای آن به همراه هزینه های بسیار منطقی و معقول تحصیل در سوئیس، دانشجویان زیادی سالانه برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در سوئیس اقدام می نمایند. از دیگر علل انتخاب این دوره، تحصیل به زبان انگلیسی می باشد. از همین رو دانشجویان با ارائه مدرکی دال بر تسلط زبان انگلیسی آیلتس و یا تافل قادر خواهند بود در دانشگاه های این کشور به ادامه تحصیل بپردازند.

دوره کارشناسی ارشد در سوئیس راهی مطمئن برای پیدا کردن کار و بهر مندی از فرصت های بیشمار کاری در این کشور و کشورهای اروپایی می باشد. زیرا دانشجویان در نظام آموزشی پویا و قدرتمند، موفق به دریافت مدرک تحصیلی می شوند. از همین رو شانس افراد برای پیدا کردن کار افزایش می یابد و طبق قوانین و با توجه به فرصت ۶ ماهه ای که در اختیارشان قرار دارد، موفق به دریافت ویزای کاری شوند.

آیا کارشناسی ارشد در کشور سوئیس برای شما جذاب نیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را از طریق دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید تا راه گشای سایر دانشجویانی قصد ادامه تحصیل در این کشور رادارند، باشد. همچنین برای بررسی شرایط اقدام و میزان شانس قبولی خود می توانید با مشاورین موسسه آریاناپارس در ارتباط باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کارشناسی ارشد در سوئیس کارشناسی ارشد در سوئیس کارشناسی ارشد در سوئیس کارشناسی ارشد در سوئیس کارشناسی ارشد در سوئیس

    شبکه های اجتماعی

    arrow up