شرایط کارشناسی در استرالیا

Bachelor’s degree in Australia

دوره کارشناسی در استرالیا به عنوان اولین چرخه آموزشی در سیستم دانشگاهی شناخته می شود. با توجه به سیستم آموزشی مناسب کشور استرالیا، بسیاری از دانشجویان سالانه برای ادامه تحصیل این کشور را به عنوان هدف نهایی خود انتخاب می نمایند. پس از کشورهای آمریکا و انگلستان، دانشجویان تحصیل در دوره کارشناسی در استرالیا را انتخاب می نمایند.

دوره های کارشناسی در استرالیا سه سال به طول می انجامد. دانشجویان با فراهم آوردن مدارک مورد نیاز قادر خواهند بود شانس خود را برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا امتحان نمایند. تحصیلات در کشور استرالیا مستلزم پرداخت هزینه می باشد که در ادامه این مقاله به هزینه های تحصیل و زندگی استرالیا اشاره شده است.

کارشناسی در استرالیا

سیستم آموزشی استرالیا در مقطع کارشناسی بسیار خلاق و بر پایه کارهای گروهی است. این سیستم به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا این دانشجویان با فرهنگ های مختلف آشنا شوند. از دیگر نکات حائز اهمیت در دوره کارشناسی در استرالیا می توان به ارتقا مهارت های عملی دانشجویان در این مقطع اشاره کرد.

شرایط دریافت پذیرش تحصیلی استرالیا

سیستم دریافت پذیرش در هر دانشگاه متفاوت می باشد و دانشجویان دوره کارشناسی در استرالیا می بایست متناسب با دانشگاه مورد نظر، مدارک لازمه را تهیه و تنظیم نمایند. بازه های زمانی ورود به دانشگاه های استرالیا در دو زمان سپتامبر و ژانویه می باشد. از همین رو دانشجویان باید با یک برنامه ریزی دقیق برای اخذ پذیرش اقدام نمایند.

کارشناسی در استرالیا

چک لیست مدارک حائز اهمیت برای اخذ پذیرش تحصیلی دوره کارشناسی در استرالیا به شرح زیر می باشد.

  1. سوابق تحصیلی: این سوابق شامل مدارک سال یازدهم و دوازدهم تحصیلی می شود.
  2. مدرک زبان: با توجه به ارائه دروس به زبان انگلیسی، دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه های استرالیا ملزم به ارائه مدرک زبان می باشند. نمره مورد نیاز برای دوره کارشناسی در استرالیا، نمره ۶ یا در برخی موارد ۶٫۵ آزمون آیلتس می باشد.
  3. مدارک هویتی مانند گذرنامه
  4. توصیه نامه: از محل تحصیل نامه ای دریافت کنید که نشان دهنده صلاحیت شما برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی در استرالیاست.

هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا

کشور استرالیا به عنوان یکی از گران ترین کشورهای دنیا برای تحصیل و زندگی شناخته می شود. از همین رو دانشجویان برای تحصیل دوره کارشناسی در استرالیا می بایست هزینه ای بالغ بر ۴۰ تا ۵۰ هزار دلار در سال را تامین نمایند. هزینه های عنوان شده مجموع هزینه های زندگی و تحصیل در دوره کارشناسی در استرالیا می باشد.

کارشناسی در استرالیا

در ادامه به هزینه های زندگی و تحصیل دوره کارشناسی در استرالیا اشاره می شود.

هزینه های تحصیل در استرالیا

دانشجویان بین المللی برای تحصیل در دوره کارشناسی ملزم به پرداخت هزینه تحصیل بین ۲۰ تا ۴۵ هزار دلار در سال می باشند. نرخ شهریه دانشگاه برای تحصیل در استرالیا به رشته انتخابی و دانشگاه مورد نظر بستگی دارد. دانشگاه فیلیندرز با شهریه سالانه ۱۲ هزار دلار و دانشگاه سیدنی با شهریه سالانه ۵۵ هزار دلار به عنوان ارزان ترین و گران ترین دانشگاه های کشور استرالیا در مقطع کارشناسی شناخته می شوند.

در جدول ذیل هزینه های برخی از دانشگاه های استرالیا در دوره لیسانس آمده است.

نام دانشگاه رشته تحصیلی متوسط شهریه
University of New South Wales رشته های مدیریت ۳۹٫۶۰۰ دلار
University of Sydney رشته های مهندسی ۴۲۰۰۰ دلار
Australian National University رشته های هنر ۳۶٫۷۲۰ دلار
University of New England رشته های مدیریت ۱۹٫۹۲۰ دلار
University of Canberra رشته های مهندسی ۲۱٫۶۲۰ دلار
Charles Sturt University رشته های هنر ۱۸٫۴۰۰ دلار

هزینه های زندگی در استرالیا

متوسط هزینه های زندگی در استرالیا برای دانشجویان در حال تحصیل بین ۱۲۰۰ تا ۲۲۰۰ دلار در ماه در نظر گرفته شده است. هزینه عنوان شده شامل اجاره مسکن، خوراک، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه های جاری در طول یک ماه می باشد. شهر سیدنی به عنوان گران ترین شهر استرالیا شناخته می شود که حداقل هزینه زندگی در این شهر به ازای هر ماه ۱۹۰۰ دلار تخمین زده می شود.

کارشناسی در استرالیا

بیشترین هزینه زندگی را اجاره مسکن به خود اختصاص داده است. جدول زیر هزینه های انواع مسکن در استرالیا را اشاره می کند.

عنوان هزینه
Homestay 500 تا ۱۲۰۰ دلار
Student halls of residence 450 تا ۱۰۰۰ دلار
Rent an apartment 750 تا ۱۵۰۰ دلار
Share a rented apartment/house 380 تا ۸۵۰ دلار

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی استرالیا

بورس های عمومی کشور استرالیا مختص به دانشجویان کارشناسی ارشد می باشد. بیشتر بورسیه های تحصیلی در دوره کارشناسی استرالیا به طور مستقیم از جانب دانشگاه ارائه می شوند. دانشجویان بین المللی برای تحصیل در استرالیا می بایست در ابتدا دانشگاه مورد نظر را انتخاب نمایند و با مراجعه به صفحه رسمی دانشگاه از بورس های احتمالی آگاه شوند.

کارشناسی در استرالیا

بورس های تحصیلی برای دانشجویان دوره های کارشناسی که در سال ۲۰۲۰ اقدام به پذیرش تحصیلی کرده اند، می باشد. برای دریافت بورسیه نیازی به درخواست جداگانه نمی باشد و بورسیه متناسب با شرایط دانشجویان به آنها اعطا می شود. در این بخش به معرفی برخی از بورسیه های تحصیلی در مقطع کارشناسی استرالیا که در سال ۲۰۲۰ ارائه می گردد، می پردازیم.

  1. بورس تحصیلی در دانشگاه آدلاید: بین ۲۵ تا ۵۰ درصد به دانشجویان نمونه
  2. بورسیه بین المللی سال اول دانشگاه کانتربری: بورسیه تحصیلی برای سال اول تحصیل به دانشجویان ممتاز
  3. بورسیه بین المللی Deakin: این بورسیه می تواند بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد شهریه دانشگاه باشد. تنها شرط بورسیه کسب حداقل نمرات بالای ۸۵ درصد است.
  4. بورسیه تحصیلی کارشناسی استرالیا در دانشگاه فلیندرز: این بورسیه در رشته های مهندسی، روانشناسی، علوم پایه و حقوق به دانشجویان تعلق می گیرد.
  5. بورسیه دانشگاه جیمز کوک: این بورسیه برای دوره های لیسانس پزشکی، لیسانس جراحی و لیسانس پرستاری در استرالیا است. در این بورسیه تا ۲۵ درصد بورسیه شهریه به صورت سالیانه به دانشجویان تعلق می گیرد.
  6. بورسیه دانشگاه موناش: بورسیه های تحصیلی بین ۵ تا ۸ هزار دلار به دانشجویان رشته های هنر، طراحی، معماری، مدیریت، حقوق و کامپیوتر به دانشجویان دوره کارشناسی استرالیا تعلق می گیرد.

دانشگاه های استرالیا

استرالیا با ۴۳ دانشگاه شناخته شده در سطح جهانی، به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا در زمینه تحصیلی شناخته می شود. دانشگاه های استرالیا طیف وسیعی از رشته های تحصیلی را در دوره کارشناسی پوشش می دهند و دانشجویان بین المللی قادر خواهند با توجه به رشته تحصیلی مورد نظر در این کشور به تحصیل بپردازند. موسسه (TEQSA) به منظور کنترل کننده سطح کیفی دانشگاه های استرالیا در این کشور مشغول به فعالیت است.

کارشناسی در استرالیا

بیشتر دانشگاه های استرالیا در ایالت های نیو ساوت ولز، کوئیزلند و ویکتوریا واقع شده اند. ایالت های تاسمانی و قلمرو شمالی با وجود فقط یک دانشگاه کم ترین میزان دانشجویان را در خود جای داده است. در ادامه مقاله به بهترین دانشگاه های استرالیا از لحاظ رتبه های جهانی، هزینه های بسیار پایین، مورد تائید وزارت علوم و وزارت بهداشت اشاره شده است.

بهترین دانشگاه های استرالیا

استرالیا,استرالیا,استرالیا

با توجه به رتبه بندی سایت QS که شاخص هایی نظیر سطح علمی اساتید، امکانات رفاهی و نحوه ارائه دروس مورد ارزیابی قرار می گیرد، هفت دانشگاه استرالیا در میان برترین دانشگاه های دنیا واقع شده اند. شرایط اخذ پذیرش از این دانشگاه ها برای دوره کارشناسی در استرالیا بسیار دشوار می باشد و دانشجویان ممتاز در صورت ارائه مدارک مورد نیاز و سوابق تحصیلی ایده آل قادر خواهند بود شانس خود را برای تحصیل در این دانشگاه ها امتحان نمایند.

نام دانشگاه رتبه جهانی
The Australian National University 29
The University of Melbourne 38
The University of Sydney 42
The University of New South Wales 43
The University of Queensland 47
Monash University 58
The University of Western Australia 86

ارزان ترین دانشگاه های استرالیا

استرالیا,استرالیا,استرالیا

یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار برای انتخاب دانشگاه در دوره های کارشناسی در استرالیا، مبحث هزینه های تحصیل می باشد. معرفی ارزان ترین دانشگاه های کشور استرالیا در مقطع کارشناسی کمک شایانی به آن دسته از دانشجویان می کند.

نام دانشگاه شهریه سالانه
University of Divinity 12.500
University of Divinity 14.688
Southern Cross University 18.500
University of Sunshine Coast 19.000
Monash University 19.000
Charles Darwin University 19.500

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران

در حال حاضر ۳۹ دانشگاه در کشور استرالیا، مورد تایید وزارت علوم می باشد. از همین رو دانشجویان دوره کارشناسی در استرالیا با تحصیل در این دانشگاه های مورد تائید قادر خواهند بود پس از اتمام تحصیل برای کار و یا تحصیل در کشور ایران اقدام نمایند. در این بخش به معرفی ۱۰ تا از دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم ایران می پردازیم.

لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم

  1. Australian National University
  2. James Cook University
  3. Macquarie University
  4. Monash University
  5. The University of Melbourne
  6. The University of New South Wales
  7. The University of Queensland
  8. The University of Sydney
  9. The University of Western Australia
  10. University of Adelaide

دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت ایران

یکی از مزایای تحصیل در کشور استرالیا، تعداد بالای دانشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت می باشد. دانشجویان علاقه مند به کارشناسی در استرالیا در رشته هایی همچون پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و دیگر رشته های پیراپزشکی می توانند برای دوره کارشناسی در استرالیا بدون محدودیت به تحصیل بپردازند.

لیست دانشگاه های وزارت بهداشت

  1. Australian National university
  2. Central Queensland University
  3. Charles Darwin University
  4. Curtin University
  5. Edith Cowan University
  6. Flinders University
  7. James Cook University
  8. Macquarie University
  9. Monash University
  10. Queensland University of Technology

پروسه دریافت ویزای تحصیلی استرالیا در سال ۲۰۲۰

دانشجویان بین المللی برای تحصیل کارشناسی در استرالیا ملزم به دریافت ویزای تحصیلی استرالیا می باشند. دانشجویان در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا، روند دریافت ویزای تحصیلی را شروع می نمایند.

استرالیا,استرالیا,استرالیا

ساب کلاس ۵۰۰ برای دانشجویان بین المللی طراحی شده است که به دنبال تحصیل در استرالیا می باشند. دانشجویان باید چهار شرط اساسی که شامل نامه پذیرش، حساب بانکی، معاینات پزشکی و GTE را برآورده کنند. کلیه متقاضیان ویزای دانشجویی باید نشان دهند که به طور موقت در استرالیا حضور خواهند داشت.

وب سایت وزارت خارجه کشور استرالیا چک لیستی را برای اعطای ویزای تحصیلی استرالیا خود منتشر کرده است. دانشجویان برای تحصیل کارشناسی در استرالیا می بایست طبق این چک لیست مدارک را به سفارت ارائه دهند.

  1. تکمیل فرم A157
  2. هزینه سفارت ۶۲۰ دلار
  3. حساب بانکی و تمکن
  4. گواهی پزشک
  5. نامه عدم سوءپیشینه و سوابق کیفری
  6. مدارک هویتی
  7. عکس

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up