کشور سوئیس همواره یکی از ثروتمند ترین کشورهای جهان به شمار می رود و هر ساله دانشجویان بی شماری از سراسر جهان جهت تحصیلات عالی و زندگی در شرایط بهتر با کیفیت و استانداردهای بالا به این کشور وارد می‌شوند. این افراد می‌توانند از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس فرصت‌های کاری مناسبی را برای خود رقم بزنند و هم چنین قادر می باشند پس از اتمام دوره تحصیلی خود اقامت سوئیس را دریافت کنند. یکی از مزیت‌های عالی کشور سوئیس جمعیت مهربان، اقتصاد عالی و فضای بین‌المللی امنی است که این کشور در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

دانشگاه های کشور سوئیس جزء برترین دانشگاه های دنیا در سال ۲۰۱۸ شناخته شده اند و همچنین این کشور دارای معتبرترین تحصیلات دانشگاهی در اروپا است. بر اساس رتبه بندی جهانی کیو اس در سال ۲۰۱۸ ، ٩ دانشگاه کشور سوئیس بین ۵۵٠ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. وجود دانشگاه های برتر و بین المللی و همچنین ارائه انواع دوره های دانشگاهی به زبانهای انگلیسی، آلمانی و فرانسوی باعث گردیده هر ساله افراد بیشماری از سراسر جهان به این کشور مهاجرت تحصیلی نمایند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس

Undergraduate study conditions in Switzerland

تحصیل در مقطع کارشناسی یکی از دوره های معتبر تحصیلی در نظام آموزش عالی این کشور به شمار می‌رود. طول این دوره تحصیلی عمدتاً بین ۳ الی ۴ سال به طول می‌انجامد. تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئیس به سه زبان انگلیسی فرانسه و آلمانی برای دانشجویان امکان پذیر می باشد. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس به زبان آلمانی را دارند باید مدرک زبان آلمانی B1 و یا B2 دریافت نمایند و همچنین افرادی که متقاضی ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاههای سوئد می باشد باید مدرک زبان آیلتس ۶ را به این دانشگاه‌ها ارائه دهند.

سوئیس,سوئیس,سوئیس

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس دارای حق کار و قانونی میباشد این افراد می‌توانند به مدت ۱۰ ساعت در هفته در کار پاره وقت مشغول به فعالیت گردند که بابت آن حقوق معادل ۱۲۰ تا ۱۵۰ فرانک دریافت می نمایند.

مدارک و مراحل لازم برای پذیرش کارشناسی در سوئیس

متقاضیان تحصیل کارشناسی می بایست جهت ثبت نام و اخذ پذیرش از دانشگاه‌های این کشور مستقیماً با خود دانشگاه مکاتبه نمایند. در این کشور روش درخواست متمرکزی جهت ثبت نام در دانشگاه ها وجود ندارد و به طور معمول این کار به صورت آنلاین و از طریق وب سایت خود دانشگاه صورت می پذیرد.

دانشجویان در ابتدا می بایست شرایط و مدارک لازم مربوط به آن دانشگاه را مطالعه نمایند و مدرک زبان خود را بر اساس زبان ارائه شده دانشگاه تکمیل نمایند چرا که سوئیس کشوری سه زبانه می‌باشد و تحصیل در این کشور به سه زبان امکان پذیر است مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی سوئیس به شرح ذیل می باشد

  • فرم درخواست تکمیل و امضا شده
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی از مدرک دیپلم به همراه ریز نمرات مربوطه
  • کپی کلیه مدارک هویتی و شناسایی
  • توصیه نامه
  • مدرک زبان اگر به زبان انگلیسی باشد آیلتس ۶ و اگر به زبان آلمانی و فرانسوی باشد
  • مدرک به وان یا به ۲
  • رسید فیش پرداختی هزینه ثبت نام دانشگاه
  • انگیزه نامه

همچنین دانشجویان برای ثبت نام در دانشگاه های سوئیس برای مقطع کارشناسی می بایست مراحل زیر را طی نمایند

  • برنامه آنلاین و از طریق وب سایت دانشگاه کامل نمایند
  • هزینه درخواست را پرداخت کنند
  • قبل از انقضای مهلت تمام اسناد لازم را آپلود و به دانشگاه ارسال نمایند

شرایط سنی تحصیل کارشناسی در سوئیس

افرادی که می خواهند در مقطع کارشناسی به ادامه تحصیل در سوئیس بپردازند این را باید بدانند که بیشتر از سه الی چهار سال نباید از پایان سال تحصیلی آنها گذشته باشد زیرا دانشگاه های سوئیس بر روی گپ تحصیلی و سن افراد جهت پذیرش بسیار حساس می باشد.

سوئیس,سوئیس,سوئیس

از این رو دانشجویان با افزایش از شانس کمتری برای دریافت پذیرش تحصیلی برخوردار می گردند جهت تحصیل در مقطع کارشناسی سوئیس شرایط سنی که باید داشته باشند حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۲۴ سال می باشد.

هزینه تحصیل کارشناسی در سوئیس

دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی به کشور سوئیس وارد می شوند نیازی به پرداخت شهریه دانشگاه نمی باشند این در صورتی است که دانشجویان بین المللی جهت ادامه تحصیل در این کشور باید شهریه سالانه دانشگاه را پرداخت نمایند. دانشگاه های کشور سوئیس در مقطع کارشناسی با توجه به نوع دانشگاه اینکه دولتی و یا خصوصی باشد، ایالت و شهر مورد نظر می تواند متغیر باشد. به صورت میانگین هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئیس معادل ۱۶۰۰ الی ۳۹۰۰ فرانک تعیین شده است.

دانشگاه های دولتی کشور سوئیس به علت بودجه قابل توجهی که از دولت دریافت می‌کنند به همین دلیل هزینه تحصیل در این دانشگاه ها در مقایسه با دانشگاه های خصوصی کمتر می باشد و مقرون به صرفه است. تحصیل در دانشگاههای دولتی سوئیس در مقطع کارشناسی به صورت میانگین بین ۷۰۰ الی ۳۴۰۰ یورو تعیین شده است . این در صورتی است که هزینه های تحصیل در دانشگاههای خصوصی می توانند بین ۴۰۰۰ الی ۲۴۰۰۰ یورو در سال داشته باشد.

بهترین رشته ها برای تحصیل کارشناسی در سوئیس

سیستم اعتباردهی و واحد بندی در دانشگاه‌های کشور سوئیس نیز تحت فرآیند بلونیا می باشد که در اکثر کشورهای اروپایی به اجرا درآمده است و به این منظور دانشجویان مقطع کارشناسی در این کشور می بایست ECTS 180 را کسب کنند و می بایست یه صورت میانگین در هر ترم ECTS 30 را دریافت نمایند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئیس در رشته های مختلف و شاخه های مختلفی برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد از جمله رشته های محبوب و رایج که افراد برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور سوئیس اقدام می نمایند می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مدیریت بین الملل
  • مهندسین
  • زبان و ادبیات آلمان
  • مدیریت اقتصاد
  • زبان و ادبیات فرانسه
  • علوم سیاسی روانشناسی
  • روابط بین الملل
  • بانکداری بین المللی
  • امور مالی و حسابداری
  • ادبیات
  • تاریخ
  • محیط زیست
  • مدیریت بازرگانی
  • گردشگری

امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی

در کشور سوئیس به تعداد محدودی از دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی بورسیه تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند از این جهت اخذ بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی سوئیس بسیار امری دشوار می باشد. علاوه بر این بسیاری از دانش آموزانی که از کشورهای غیر پیشرفته و غیر از اتحادیه اروپا برای ادامه تحصیل به این کشور وارد می گردند، امکان دریافت بورسیه تحصیلی را ندارند.

سوئیس,سوئیس,سوئیس

بدین منظور امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی در سوئیس برای دانشجویان ایرانی تقریبا امری غیرممکن است. به طور کلی امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویانی که دارای یکی از مدارک A LEVELS – دیپلم IB – دیپلم دبیرستان های آمریکا باشند امکان پذیر است. از طرفی چون هزینه های زندگی در کشور سوئیس به نسبت سایر کشورهای اروپایی بالا می باشد افراد می‌توانند مقطع کارشناسی خود را در کشورهایی که هزینه تحصیلشان کمتر می باشد مانند آلمان و اتریش بگذرانند و سپس برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به کشور سوئیس وارد گردد این طریق امکان دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد را افزایش دهند.

برترین دانشگاه های سوئیس در مقطع کارشناسی

کشور سوئیس همواره دانشگاه های متعددی را در خود جای داده است که اکثریت این دانشگاه ها دارای سیستم آموزشی بسیار معتبر در سطح جهان میباشند و از استانداردهای بالای آموزشی برخوردار هستند بسیاری از دانشگاه‌های کشور سوئیس دارای سطح علمی بالایی می باشند و از نظام آموزشی اروپا پیروی مینماید.

سوئیس,سوئیس,سوئیس

دانشگاههای کشور سوئیس به دو دسته دانشگاه و دانشگاه های فنی حرفه ای تقسیم می گردند دانشگاه های فنی حرفه ای از طریق یک دوره کارآموزی در هنرستان ها امکان پذیر میباشد این دانشگاه‌ها از نظام آموزشی کار حین تحصیل و یا حرفه محور پیروی مینماید می بایست تنها یک تا دو روز در هفته در کلاس های دانشگاهی خود شرکت نمایند و دوره های تئوری را بگذرانند در ادامه به معرفی برخی از دانشگاه‌های برتر سوئیس خواهیم پرداخت شما متقاضیان عزیز بتوانید با مراجعه به این دانشگاه‌ها دانشگاه مورد نظر انتخاب نمایید.

  • (Sustainability Management School (SUMAS
  • Swiss School of Higher Education
  • Adolphe Merkle Institute
  • (University of St.Gallen (HSG
  • UBIS – University of Business and International Studies Geneva

نتیجه گیری

کشور سوئیس با توجه به کم بودن میزان جرم و جنایت در آن یکی از امن ترین کشورهای دنیا به شمار می رود و از نظر رفاه اجتماعی در جایگاه دوم قرار دارد همچنین در این کشور دانشگاه های معتبر دنیا قرار گرفته است و از این رو هر ساله دانشجویان بین المللی بیشماری از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی با وارد این کشور می‌شوند دانشجویان می توانند در حین تحصیل در مقطع کارشناسی مشغول به کار گردند و و ۱۰ ساعت در هفته اجازه کار قانونی دارند در صورتی که دانشجویان پس از تحصیل بتوانند کار فول تایم و تمام وقتی را بیابند آدم باشند ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل نموده و پس از آن اقامت این کشور اروپایی و پیشرفته را دریافت نمایند دوره کارشناسی در کشور سوئیس چهار سال به طول می انجامد.

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بین ۷۰۰ الی سه هزار و ۷۰۰ یورو و در دانشگاه‌های خصوصی بین ۴۰۰۰ الی ۲۴ هزار یورو تعیین شده است دانشجویان می‌توانند رشته شهر و دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمایند و از این طریق ویزای تحصیلی سوئیس را دریافت کنند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    کارشناسی در سوئیس کارشناسی در سوئیس کارشناسی در سوئیس کارشناسی در سوئیس کارشناسی در سوئیس

    شبکه های اجتماعی

    arrow up