افرادی که قصد تحصیل در کالج زبان آلمانی را دارند می توانند بدون داشتن دانش زبان پذیرش خود را اخذ کنند. اما متقاضیان می بایست توجه داشته باشند که برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان بدون داشتن مدرک زبان حداقل سطح B1 با مشکل مواجه خواهند شد.

متقاضیانی که در ایران یا سایر کشورها غیر از آلمان، ۱۲ سال تحصیل خود را به پایان رسانده اند برای ورود به دانشگاه های این کشور در صورت نداشتن دانش زبان ابتدا می بایست دوره کالج را سپری کنند. دوره های آموزشی زبان و کالج های زبان آلمانی دارای تنوع بسیار زیادی است و افرادی که قصد یادگیری زبان آلمانی را دارند، می توانند از دوره های آموزشی که در سطوح مختلف ارائه می شوند، استفاده کنند.

در کالج های زبان آلمانی دوره های زبان در سطوح مبتدی و پیشرفته آموزش داده می شود. برای تحصیل در کالج زبان آلمانی شما نیازمند به گرفتن ویزای تحصیلی هستید. دوره های زبان آلمانی معمولا ۳ الی ۱۲ ماه به طول می انجامد. به طور متوسط ساعات کلاس های دوره های زبان آلمانی ۱۸ساعت در هفته می باشد. ویزای کالج زبان آلمانی برای یک سال قابل تمدید است.

در صورتیکه تمایل به ادامه تحصیلات دانشگاهی خود دقیقا پس از کالج زبان آلمان را داشته باشید باید اینکار را از طریق کشور خود انجام دهید. به این صورت که پذیرش دانشگاه مورد نظر را گرفته و برای ادامه تحصیل اقدام نمایید. گرفتن ویزای تحصیلی از داخل خاک آلمان امکان پذیر نمی باشد. ویزای کالج زبان آلمانی از حدود ۳ماه تا یک سال اعتبار دارد.

کالج زبان آلمانی در آلمان

دانشجویان ایرانی برای شرکت در دوره های زبان آلمانی در زمان تحصیل در آلمان نیاز به اخذ ویزای دوره زبان آلمانی دارند. این ویزا از انواع ویزای تحصیلی محسوب می شود و مختص متقاضیانی است که قصد دارند یک دوره آموزشی فشرده سه ماهه و یا بیشتر را در آلمان سپری کنند.

آموزش زبان آلمانی در سه سطح A ,B, C موجود است که هریک از این سطوح بر دو بخش ۱و۲ تقسیم می شود. تحصیل در سطوح مبتدی  A تا پیشرفته  C  عمدتا به دو تا سه سال آموزش نیاز دارد اما کشور آلمان جهت رفاه حال متقاضیان خارجی این آموزش را به صورت فشرده یکساله برگزار می کند. بر اساس دوره این آموزش، اعتبار ویزای دوره زبان آلمانی نیز حداکثر یک سال در نظر گرفته شده است.

آلمان,آلمان,آلمان

انواع دوره های زبان آلمانی

عمدتا دوره های زبان آلمانی به صورت ترمیک برگزار می شود. دوره های ارائه شده توسط کالج ها در سطوح زیر است.

A1,A2,B1,B2,C1,C2

به طور معمول دانشگاه های آلمان حداقل سطح زبان B1 را از متقاضیان طلب می کنند.

طول دوره

به طور معمول طول دوره آموزش زبان آلمانی ۳ الی ۱۲ ماه به طول می انجامد. قطعا در صورتیکه فرد پیش زمینه ای در رابطه با زبان آلمانی داشته باشد، طول دوره کوتاهتر و نسبتا هزینه پایین تری خواهد داشت.

هزینه

هزینه های کالج زبان در آلمان با توجه به طول دوره، شهر مورد نظر و کالج منتخب متفاوت است و اغلب میانگینی بین ۱۵۰۰ تا ۴۸۰۰ یورو دارد. دانشجویان در آلمان علاوه بر هزینه های تحصیل می بایست هزینه های زندگی خود را نیز در نظر داشته باشند. علاقمندان جهت بررسی هزینه های تحصیل می توانند به مطلبی با عنوان زندگی در آلمان مراجعه نمایند.

موارد مورد نیاز برای اخذ ویزای کالج زبان آلمانی شامل:

  • تکمیل دو فرم درخواست ویزای کامل
  • پاسپورت معتبر (با حداقل ۳ماه اعتبار)
  • تاییدیه پذیرش در دوره زبان آلمانی و یا گواهی ثبت نام (حداقل ۱۸ساعت در هفته)
  • تمکن مالی حدود ۸۶۴۰ یورو برای یک سال (مدارک مربوط به گردش حساب در سه ماه گذشته)
  • بیمه کامل برای طول مدت اقامت خود در آلمان
  • دو قطعه عکس ۴*۳
  • ۳عدد فتوکپی صفحات پاسپورت
  • کپی از ویزای شینگن در صورت وجود
  • انگیزه نامه برای شرکت در دوره های زبان
  • رسید اجاره محل سکونت-برای مدت زمان اقامت در آلمان
  • نامه رسمی از کارفرما(در صورت اشتغال به کار)
  • رسید پرداخت هزینه ویزا ۶۰یورو

نکته: از هرکدام از مدارک فوق باید دو کپی را ارائه نمایید.

در اولین اقدام پس از ورود به آلمان شما باید آدرس محل سکونت خود را در burger boro ثبت نمایید. در گام بعدی دارنده ی ویزای کالج زبان آلمانی موظف است حضور ۱۸ ساعت در هفته خود را در کلاس های زبان به اثبات برساند.

علاوه بر این مدارک بیمه و تمکن مالی نیز باید ارائه شود. که البته مشاورین ما در آریاناپارس که تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایران می باشد، در تمامی این مراحل شما را برای انجام دقیق این پروسه راهنمایی و همراهی می کنند.

آلمان,آلمان,آلمان

مدارک مورد نیاز برای در خواست اجازه اقامت

افرادی که دوره زبان آنها بیش از سه ماه به طول می انجامد باید مدارک خود را به آفیسر ارائه دهند و برای مدت طولانی تر اجازه اقامت مجدد بگیرند. اینگونه افراد پس از ۹۰ روز باید مدارک زیر را به اداره اتباع خارجی آلمان ارائه دهند:

  • پاسپورت معتبر با مهر ویزای معتبر
  • عکس پرسنلی که اخیرا گرفته شده باشد.
  • فرم کامل شده اجازه اقامت
  • مدارک لازم دال بر حضور در کلاس های دوره زبان آلمانی
  • مدارک ثبت نام در کلاس های دوره زبان آلمانی که توسط کالج مورد نظر تایید شده باشد.
  • توافقنامه بین فرد شرکت کننده در کلاس های کالج زبان و کالج مورد نظر
  • بیمه بهداشت و درمان برای کل مدت اقامت خود در آلمان

مدارک لازم جهت اثبات محل سکونت که می تواند هریک از موارد ریز باشد:

گواهی آدرس، اجاره نامه، مدارک حساب بانکی بلوکه شده به مبلغ ۸۶۴۰ یورو، تعهدنامه شخصی که در منزل او سکونت دارید و میزبان شما می باشد. اظهارنامه والدین مبنی بر اینکه اقامت بیشتر شما در آلمان را ساپورت مالی می کنند.

پس از گذراندن دوره زبان آلمانی شما باید نمره ی قبولی را در یکی از آزمون های زیر دریافت کنید:

(test of german asa foreign language(test Daf
(goethe institute german language Diploma(GDS
german language Diploma of the standing conference of the ministers of education and cultural affairs level II (DSD)

با توجه به دشواریهای موجود و محدودیت های اخذ ویزای آلمان این دوره های زبان در کشورهای ترکیه و مجارستان نیز برگزار می شود که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. علاقمندان جهت اطلاع از چگونگی اخذ ویزای تحصیلی آلمان می توانند به مطلب تحصیل در آلمان مراجعه کنند.

آلمان,آلمان,آلمان

کالج زبان آلمانی در ترکیه

با توجه به نزدیک بودن کشور ترکیه، سپری کردن دوره های زبان آلمانی هزینه های پایین تری برای شهروندان ایرانی دارد. بعلاوه کالج زبان آلمانی در ترکیه دارای مزایای بسیاری برای متقاضیان ایرانی می باشد. مهمترین نکته این است که اخذ ویزا برای کشور ترکیه بسیار راحت تر است.

متقاضیان حتی قادرند همسر و فرزندان خود را به همراه داشته باشند. گفتنی است طبق قوانین حقوقی بین المللی اگر شخصی ۶  ماه در کشوری اقامت داشته باشد می تواند از طریق سفارت همان کشور برای انجام کارهای مهاجرتی خود بهره ببرد بنابراین متقاضیان می توانند برای رفع مشکلات وقت سفارت از سفارت ترکیه اقدام کنند.

هزینه های کالج زبان آلمانی در ترکیه

میزان هزینه های تحصیل در ترکیه نسبت به سایر کشورهای ذکر شده مقرون به صرفه تر است. البته ناگفته نماند هزینه تحصیل بستگی به کالج محل تحصیل دارد اما به صورت کلی هزینه گذراندن دوره زبان آلمانی در ترکیه حدود ۷۵۰ دلار در نظر گرفته شده است. متقاضیان می بایست توجه کنند که هزینه های زندگی نیز به این مبلغ افزوده می شود.

مزایای تحصیل زبان آلمانی در ترکیه

از مزایای مهم یادگیری زبان آلمانی در ترکیه می توان به دو نکته بارز اشاره کرد:

  • هزینه پایین زندگی
  • عدم محدودیت برای همراهی همسر و فرزندان

آلمان,آلمان,آلمان

کالج زبان آلمانی در مجارستان

مجارستان کشوری است که دارای دانشگاه ها و کالج های معتبر بسیاری است از این رو علاقمندان سالانه مشتاق تحصیل در این کشور هستند. از دوره های بسیار پرکاربد و پر طرفدار این کشور دوره زبان آلمانی است. یکی از مزیت های سپری کردن دوره زبان در مجارستان، فاصله کم این کشور به آلمان است. از طرفی حضور در اتحادیه اروپا و داشتن ویزای شینگن نیز یکی از مزایای گذراندن دوره زبان در این کشور است.

شرایط شرکت در کالج زبان آلمانی در مجارستان

یکی از مهمترین شرایط شرکت در کالج های زبان معتبر این کشور محدودیت سنی است. متقاضیان زیر ۲۶ سال قادرند در این دوره ها شرکت کنند. شروع دوره های زبان اغلب در اکتبر و فوریه می باشد.

هزینه کالج زبان آلمانی در مجارستان

دوره های زبان آلمانی در مجارستان نسبت به کیفیت آموزشی آن، هزینه های مناسبی دارد. هزینه های دوره زبان برای دوره های عادی حدودا ۵۶۰۰ یورو و برای دوره های فشرده حدود ۴۵۰۰ یورو می باشد. البته شایان ذکر است متقاضیان می بایست مبلغی را جهت هزینه زندگی خود در نظر داشته باشند. این هزینه بر اساس سبک زندگی فرد می تواند متغیر باشد.

مزایای یادگیری دوره زبان آلمانی در مجارستان

  • یادگیری زبان در محیط
  • اخذ اقامت دانشجویی بدون ارائه مدرک زبان
  • هزینه پایین
  • اقامت در یک کشور اروپایی و بهره مندی از مزایای آن

آلمان,آلمان,آلمان

مزایا و معایب تحصیل در کالج زبان آلمانی

زبان آلمانی همانطور که امروز می دانیم از گروهی از گویشهای مجزا که در اروپا صحبت می شود، منتقل شده است. این گویش ها در سایر زبانهای مدرن اروپایی مانند دانمارکی و حتی انگلیسی نیز تکامل یافته اند.

یادگیری آلمانی فقط به یادگیری کلمات جدید نیست بلکه کشف تاریخچه زبان با جزئیات و درک چگونگی جمع آوری چندین لهجه برای تولید آلمانی مدرن است. در ادامه قصد  داریم به مزایای یادگیری زبان آلمانی اشاره کنیم:

شغل خود را بین المللی کنید.

تسلط به زبان آلمانی تنها یک سرمایه در کشورهای پیشرفته مثل انگلستان نیست بلکه با یادگیری زبان آلمانی می تونید مهارت خود را در بازارهای بین المللی افزایش دهید. زبان آلمانی به عنوان زبان رسمی و متداول در سراسر جهان به شمار می رود.

یادبگیرید حرفه ای صحبت کنید.

آلمان دومین مقصد صادراتی جهان است. یادگیری زبان آلمانی باعث ایجاد فرصتهای شغلی فراوان در آلمان و سایر کشورهای اروپایی ها خواهد شد. بنابراین یافتن کار و آینده شغلی بهتر با یادگیری زبان آلمانی آسان تر است. بدون دانستن مهارت زبان آلمانی قادر به برقراری ارتباط نیستید از این رو موقعیت اجتماعی و حرفه ای شما به مخاطره خواهد افتاد.

یکی از مهمترین معایب کالج زبان آلمانی مشکلات وقت سفارت و پروسه اخذ ویزاس که بر سر راه متقاضیان قرار دارد. و دومین چالشی که متقاضیان ایرانی با آن مواجهند دشواری یادگیری زبان آلمانی است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up