اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری دارای زیرشاخه های متنوعی است، در واقع برای سرمایه گذاری در آلمان روش های مختلفی وجود دارد. هر یک از روش های سرمایه گذاری در آلمان شرایط و قوانین خاص خود را به همراه خواهد داشت، همچنین مزایای سرمایه گذارای در آلمان بسته به روش مورد نظر متفاوت می باشد. 

آلمان به عنوان اقتصاد اول اروپا و صنعتی ترین کشور قاره سبز همواره به عنوان مقصد اصلی مهاجرین در اروپا محسوب می شود. آلمان علاوه بر اقتصاد قدرتمند از بالاترین استانداردهای زندگی و بهترین امکانات رفاهی و اجتماعی برخوردار است، از این رو هیچگونه جای تعجبی ندارد که مهاجرت به آلمان در بین کلیه کشورهای اروپایی دارای بیشترین تعداد از سرتاسر جهان است. در ادامه این مطلب با شرایط و قوانین انواع روش های اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری بیشتر آشنا خواهیم شد.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط عمومی دریافت اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

General conditions for obtaining German residency through investment

برای اخذ اقامت موقت یا دائم آلمان روش های مختلفی وجود دارد، در این بین با توجه به شرایط اقتصادی ایده ال آلمان و سیاست های دولت این کشور در راستای حمایت از سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی و اقتصادی، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان به یکی از روش های مهاجرتی محبوب تبدیل گردیده است.

سرمایه گذاری در آلمان را می توان به ۲ دسته تقسیم نمود، دسته اول سرمایه گذاری که صرفاً به منظور سودآوری صورت می گیرد، و دسته دوم سرمایه گذاری که علاوه بر سود آوری امکان اخذ اقامت دائم و تابعیت آلمان را نیز برای فرد متقاضی فراهم می نماید. اغلب متقاضیان سرمایه گذاری در آلمان تمایل فراونی به اخذ اقامت دائم این کشور دارند، از این رو این افراد در دسته دوم قرار می گیرند.

به طور کلی شرایط، قوانین و مدارک مورد نیاز برای اقدام از طریق هر یک از روش های سرمایه گذاری در آلمان متفاوت است، ولی تامین سرمایه مورد نیاز جهت پرداخت هزینه های جاری و بیان هدف فرد متقاضی جهت سرمایه گذاری در آلمان از مدارک الزامی و عمومی سرمایه گذاری در آلمان خواهد بود. به طور کلی روش های رایج برای سرمایه گذاری در آلمان به شرح ذیل می باشد.

روش سرمایه گذاریامکان اخذ اقامت دائم  
ثبت شرکت بله
خرید ملک خیر
کارآفرینی بله
خرید سهام بورس خیر

اقتصاد آلمان

آلمان به عنوان دومین صادرت کننده جهان، اقتصاد برتر اروپا و یکی از ۵ کشور برتر جهان در زمینه تولید و صنعت محسوب می شود. پس از جنگ جهانی دوم آلمان در شرایط اقتصادی بسیار نا به سامانی به سر می برد، خسارات ناشی از جنگ علاوه بر توفق صادرات ۲۰ درصد از زیرساخت های اساسی کشور را نابود کرد. ولی آلمان با تقویت بخش تولید و صادرات، ارتقای دانش نیروی کار و اجرای سیاست های مالی دقیق توانست اقتصاد جنگ زده خود را به یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان امروز تبدیل نماید.

حتی بحران اقتصادی اروپا در سال ۲۰۰۸ که گریبان کشورهای اروپایی بسیاری را گرفت بر اقتصاد قدرتمند آلمان تاثیر چندانی نداشت. ولی در پی شیوع ویروس کرونا اقتصاد این کشور در ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته ۲٫۲ درصد محدودتر شد. با این وجود همچنان اقتصاد آلمان با ارائه بالاترین شاخص ها در زمینه تولید ناخالص داخلی و صادرات به عنوان قدرت اول اقتصادی اروپا به شمار می آید.

آلمان,آلمان,آلمان

روش های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان

مسلماً روش های اخذ اقامت آلمان بسته به نوع سرمایه گذاری افراد متفاوت خواهد بود. معمولاً در کلیه روش های سرمایه گذاری در آلمان در ابتدا مجوز اقامت موقت برای افراد صادر می گردد. از سوی دیگر همانگونه که پیش تر ذکر گردید برخی از روش های سرمایه گذاری در آلمان نظیر خرید ملک صرفاً به منظور سودآوری صورت می پذیرد و امکان اخذ اقامت دائم آلمان از این روش ها وجود ندارد. به طور کلی آسان ترین و کم هزینه ترین روش های سرمایه گذاری در آلمان برای اخذ اقامت این کشور به شرح ذیل می باشد.

کم هزینه ترین روش سرمایه گذاری در آلمان

ثبت شرکت در آلمان کم هزینه ترین روش سرمایه گذاری در این کشور می باشد که از مزایای فراوانی برخوردار است. درواقع ثبت شرکت در آلمان علاوه بر امکان تجارت آزاد و بدون محدودیت در سطح بین المللی امکان اخذ اقامت دائم آلمان را نیز برای افراد متقاضی فراهم می نماید.

در حال حاضر حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در آلمان ۲۵ هزار یورو و ثبت شرکت با مسئولیت نامحدود ۵۰ هزار یورو خواهد بود. متقاضیان ثبت شرکت در آلمان پس از تایید مدارک ارائه شده یک ویزای ۳ ماهه دریافت خواهند کرد، سپس ویزای مذکور به مدت ۱ سال تمدید می گردد.

در صورتیکه فعالیت های شرکت مورد نظر مثبت باشد و شرکت بدهی مالیاتی به دولت آلمان نداشته باشد، پس از گذشت ۵ سال فرد متقاضی می تواند اقامت دائم آلمان را دریافت نماید. مدارک اصلی مورد نیاز برای ثبت شرکت در آلمان به شرح ذیل می باشد.

• مدرک تحصیلی
• رزومه شغلی
• تمکن مالی
• بیزینس پلان (طرح توجیه اقتصادی)
• گواهی عدم سو پیشینه
• مدرک زبان آلمانی
• سن بالای ۱۸ سال

آسان ترین روش مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری

از آنجا که سرمایه گذاری در آلمان به واسطه خرید ملک نیازی به ارائه مدارک مختلفی نظیر مدرک تحصیلی، زبان، بیزینس پلان، شرایط سنی و… ندارد به عنوان یکی از راحت ترین روش های سرمایه گذاری در آلمان محسوب می شود.

البته برای خرید ملک در آلمان طبق تغیراتی که در قوانین مهاجرتی این کشور به وجود آمده است، افراد متقاضی حداقل به ۲۵۰ هزار یورو سرمایه اولیه نیاز خواهند داشت.

آلمان,آلمان,آلمان

سرمایه گذاری در آلمان از طریق خود حمایتی

سرمایه گذاری در آلمان از طریق خود حمایتی یا تمکن مالی همان ‌طور که از اسم آن مشخص است اجازه اقامت بدون اجازه کار می‌باشد که افراد با سرمایه و دارایی ‎های خود ثابت می ‌نمایند که از شرایط مالی و درآمد ایده آلی برخوردار هستند و می‌توانند تمام هزینه‌ های زندگی خود را در کشور مربوطه پوشش دهند و نیازی به کار در کشور آلمان ندارند.

مشابه این نوع اقامت در اتریش، اسپانیا، پرتغال و یونان نیز وجود دارد، اما درواقع اقامت آلمان از طریق تمکن مالی امکان ‌پذیر نمی ‌باشد یعنی در کشور آلمان روشی به نام تمکن مالی یا خود حمایتی علی الظاهر وجود ندارد و اقامت از طریق تمکن مالی در اروپا بیشتر برای کشورهای اسپانیا، پرتغال و اتریش اجرا می شود، از آنجائی که اکثر قوانین آلمان و اتریش شبیه به یکدیگر هست این تفکر برای افراد به وجود آمده است که آلمان هم دارای چنین روشی برای مهاجرت و اخذ اقامت است که درواقع با توجه به سختگیری فراوانی که در این زمینه وجود دارد می توان گفت که این ‌چنین نیست.

مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت آلمان از طریق خود حمایتی

افرادی که در داخل کشور دارای توانایی مالی خوبی بوده و خواهان مهاجرت از طریق اخذ اقامت تمکن مالی در آلمان هستند، می‌توانند با تهیه منابع و مدارک موردنیاز که در ادامه آورده می‌شود، برای این کار اقدام نمایند.

  1. داشتن سود سپرده بانکی
  2. داشتن سهام شرکت ‌ها، کارخانه‌ ها، مؤسسات و…
  3. اجاره مستغلات بر اساس سند ملکی و اجاره ‌نامه رسمی
  4. حداقل ۲۵ هزار یورو سپرده بانکی
  5. سند شش‌دانگ املاک

داشتن مدارک و اسناد فوق برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی به‌ تنهایی کفایت نمی‌کند. در کنار این موارد داشتن درآمد مستمر و ماهیانه که حداقل مقدار آن بسته به تعداد افراد خانواده فرد متقاضی متفاوت است، الزامی می‌باشد.

آلمان,آلمان,آلمان

سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید ملک

بسیاری از کشورهای جهان برای خرید ملک از سوی شهروندان خارجی، محدودیت هایی را ایجاد کرده اند اما برای خرید ملک در کشور آلمان برای اتباع خارجی، هیچگونه محدودیتی وجود ندارد. اگر شخصی در آلمان اقامت نداشته باشد نیز می تواند در کشور آلمان ملک بخرد. این کشور از جمله کشورهای اروپایی است که شرایط مساعدی برای خرید ملک فراهم آورده است.

خرید ملک در کشور آلمان بسیار مقرون به صرفه بوده و از هزینه مناسبی برخودار می باشد، لازم به ذکر است سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک بستگی به شهر مورد نظر در آلمان و موقعیت ملک دارد، مثلا در شهرهایی نظیر برلین، هامبورگ، مونیخ و… قیمت ملک معمولا ۵۰% بالاتر از مناطق دیگر است. نکته حائز اهمیت این است که متقاضیان با خرید ملک در این کشور نمی توانند اقامت دائم آلمان را دریافت نمایند.

خرید ملک در آلمان نوعی سرمایه گذاری کم ریسک و قابل اطمینان است، طبق قوانین آلمان متقاضیان خرید ملک در این کشور می توانند تا سقف ۶۰ درصد از مبلغ مورد نیاز برای خرید ملک را از بانک های آلمانی تسهیلات دریافت نمایند. در واقع اغلب بانک های آلمان وام مسکنی به نام هایپوتک را ارائه می نمایند که شرایط بازپرداخت آن ۲۵ ساله و ۳۰ ساله خواهد بود.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در آلمان

بدون شک یکی از مزایای قابل توجه خرید ملک در آلمان عدم نیاز به ارائه مدارکی نظیر مدرک تحصیلی، مدرک زبان، محدودیت سنی و… است. در واقع برای خرید ملک در آلمان سرمایه مورد نیاز و مدارک هویتی فرد کفایت می کند، البته جهت معامله ملک مورد نظر در آلمان اخذ استعلامات لازم در ارتباط با تشخیص اصالت ملک و عدم بدهی مالیات الزامی خواهد بود.

هزینه های خرید ملک در آلمان

در زمان خرید ملک در آلمان باید کلیه هزینه های اجرایی باید پرداخت گردد، پرداخت هزینه های جانبی معمولا بر عهده فروشنده یا نماینده ملک می باشد ولی در برخی از موارد این موضوع می تواند توافقی باشد. تمامی هزینه خرید ملک تقریبا ۱۰% از قیمت خرید می ­باشد که عبارتند از:

  • مالیات بر انتقال اموال (grunderwerbssteue) از ۵% الی ۶٫۵%
  • هزینه اسناد رسمی ۱٫۲% الی ۱٫۵%
  • هزینه ثبت نام ۸% الی ۱٫۲%
  • هزینه ­های نمایندگی از ۵% الی ۳%، به علاوه مالیات بر ارزش افزوده که ۱۹% می ­باشد

توجه داشته باشید هزینه ­ها اغلب توسط دولت­ های منطقه­ ای مشخص می­ گردد. قراردادها در کشور آلمان و در دفتر اسناد رسمی امضا می­ گردند. قبل از امضا به دقت قراردادها را مطالعه فرمایید و حتی از مترجم استفاده نمایید. متقاضیان حق استفاده از مترجم را خواهند داشت و در بعضی مناطق حتی دفتر اسناد دو زبانه نیز وجود دارد.

مراحل خرید ملک در آلمان

مرحله اول جمع آوری اطلاعات کامل در ارتباط با شرایط خرید و فروش ملک در آلمان است. محل ملک، قیمت بازار، امکانات و موارد مشابه باید به دقت بررسی شود. در مرحله دوم باید از یک شخص آگاه و ماهر به این کار برای مشورت و کسب تجربه استفاده نمایید. در مرحله سوم باید از یک نماینده قانونی (وکیل) استفاده نمایید. متقاضیان برای خرید ملک در کشور آلمان برای مصون بودن از کلاه برداری باید یک وکیل استخدام نمایند. این وکیل باید به صورت کاملا رسمی تخصص کافی در موارد حقوقی خرید ملک را داشته باشد.

مرحله بعدی ترجمه مدارک مهم است، در پروژه خرید ملک باید اسناد و مدارک به زبان آلمانی ترجمه شده باشد. حتی مدارک آلمانی را برای تعهد به اجرای آن و داشتن علم کافی، به زبان خود ترجمه نمایید. مرحله آخر واریز مبلغ ۲۰ درصد از ارزش ملک به حساب فروشنده است، البته خریدار می تواند تا ۴۰ درصد از ارزش ملک را نیز به عنوان پیش پرداخت واریز نماید، ولی از آنجا که در آلمان شما می­ توانید حدود ۶۰% از هزینه خرید مسکن را از طریق تسهیلات بانکی پرداخت نمایید توصیه می گردد برای واریز مبلغ پیش پرداخت تا جای ممکن صرفه جویی نمایید.

آلمان,آلمان,آلمان

سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت

آلمان به عنوان قطب اقتصادی اروپا و صنعتی ترین کشور قاره سبز، مسلماً مقصد اول سرمایه گذاری، ثبت شرکت و انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی در اروپا می باشد. در حال حاضر حدود ۷۴% از شرکت ­های بین المللی، کشور آلمان را برای سرمایه گذاری در اروپا به عنوان انتخاب نخست معرفی کرده ­اند.

بر اساس قوانین کشور آلمان، متقاضی بین المللی با سرمایه گذاری و ثبت شرکت، قادر خواهد بود طبق شرایط اعلام شده اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. مشاوران ما مقاله ای جداگانه در همین زمینه با عنوان ثبت شرکت در آلمان در سایت ما به رشته ی تحریر دراوده اند که برای کسب اطلاعات تکمیلی تر در این زمینه می توانید به آن مراجعه کنید.

آلمان به عنوان یکی از موفق ترین کشورها در منطقه یورو در نظر گرفته می شود و دارای یک اقتصاد پررونق به همراه زیرساخت های جامد و و قوی، نیروی کار ماهر است، آلمان دارای سیستم بانکی بسیار پیشرفته است و با بیش از ۸۰ کشور جهان توافق نامه مالیاتی مضاعف دارد. به طور کلی ثبت شرکت در آلمان با عناوین ذیل از متقاضیان بیشتری برخوردار است.

  1. شرکت های با مسئولیت محدود آلمان (GmbH)
  2. شرکت های با مسئولیت محدود در مقیاس پایین تر برای کارآفرینان نوپا (GmbH کوچک)
  3. شرکت های سهامی عام و خاص (AG)
  4. شرکت نسبی یا تضامنی (KGaA)

سرمایه گذاری در آلمان از طریق ثبت شرکت مزایای بی شماری نظیر مالکیت ۱۰۰% سهام شرکت، بهره مندی از فرصت­های شغلی فراوان، شرکت در مناقصات بین المللی، تجارت با تمام جهان بدون محدودیت، افتتاح حساب بانکی در سایر کشورها بدون پرداخت مالیات، دریافت اقامت دائم برای فرد متقاضی و خانواده وی، به دست آوردن اعتبار شغلی برای تجارت با سایر کشورها و دریافت وام ­های تجاری با کمترین کارمزد را در پی خواهد داشت.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در آلمان

متقاضیان ثبت شرکت در آلمان بسته به نوع شرکتی که قصد دارند تاسیس کنند، ملزم به ارائه مدارک مختلفی خواهند بود. به عنوان مثال برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود (GmbH) در آلمان تنها ۱ نفر باید به عنوان مدیر عامل معرفی گردد، در صورتیکه برای شرکت های دیگر می توان چند نفر را به عنوان مسئول ومدیر شرکت معرفی نمود. به طور کلی مدارک اصلی برای ثبت شرکت در آلمان به شرح ذیل می باشد.

لیست مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در آلمان

  • اساسنامه شرکت
  • تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی
  • رزومه شغلی مرتبط با فعالیت شرکت
  • اجاره محل فعالیت شرکت
  • نامگذاری شرکت
  • آشنایی با زبان آلمانی (بسته به نوع شرکت)
  • ارائه اطلاعات کامل کلیه سهامداران
  • شرح وظایف سهامداران
  • بیزینس پلان
  • تعین مقدار سهام هریک از سهامداران
  • گواهی عدم سو پیشینه

هزینه های ثبت شرکت در آلمان

هزینه های ثبت شرکت در آلمان بسته به نوع شرکت مورد نظر متفاوت خواهد بود، در واقع تعداد کارمندان شرکت مورد نظر، میزان سرمایه شرکت و نوع فعالیت شرکت تعین کننده میزان هزینه های اجرایی برای اخذ مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه خواهد بود. اما معمولاً هزینه های اجرایی ثبت شرکت در آلمان بین ۲۵۰۰ الی ۳۵۰۰ یورو خواهد بود.

نحوه اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

طبق قوانین مهاجرتی کشور آلمان ثبت شرکت در کشور آلمان به تنهایی سبب اخذ اقامت نمی‌گردد. برای اخذ اقامت در آغاز باید طرح توجیهی اقتصادی (Business plan) به اداره بازرگانی آلمان ارائه گردد که برنامه کاری ۳ سال آینده شرکت را تفسیر کرده و دلایل فرد متقاضی را برای ورود به کشور آلمان تشریح کرده باشد که در صورت تأیید این طرح و ارائه مدارک معتبر به وسیله شخص متقاضی، اخذ مجوز اقامت کشور آلمان امکان‌ پذیر خواهد بود.

دولت آلمان به علت دارا بودن اقتصادی با قدرت بالا در اروپا و نیز شرایط دشوار اقامتی نسبت به کشورهای اتحادیه اروپا، پس از تجزیه و تحلیل و تأیید درخواست شخص متقاضی مطابق قانونهای این کشور، در آغاز اقامت موقت می‌دهد که این اقامت در صورت اجرای موفق فعالیت اقتصادی شرح داده شده درB.P و صلاحیت داشتن متقاضی به اقامت دائم مبدل می‌گردد. لازم به ذکر است برای اخذ اقامت دائم آلمان گردش مالی شرکت موردنظر در طی ۳ سال می بایست حداقل ۲۵۰ هزار یورو باشد.

سرمایه گذاری در آلمان از طریق کارآفرینی

طبق قوانین کشور آلمان (ماده ۲۱ قانون مهاجرت) در صورتی که شخصی تمایل به راه اندازی کسب و کار و فعالیت اقتصادی در آلمان داشته باشد، می تواند با اثبات سابقه کار مرتبط با فعالیت های شرکت مورد نظر و ارائه طرح توجیهی (بیزینس پلان) مورد تایید دولت آلمان، بدون نیاز به داشتن دانش زبان آلمانی، وارد پروسه اخذ اقامت اروپا از طریق کارآفرینی شود.

یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد این است که در این پروسه فعالیت شرکت و سودآوری آن باید واقعی باشد و شرکت مستلزم پرداخت مالیات طبق قوانین دولت به کشور آلمان می باشد. با دریافت ویزای کارآفرینی کشور آلمان می‌توانید در یکی از بهترین کشورهای جهان زندگی کرده و با بهره‌ مندی از حقوق شهروندی اروپا از تمام حقوق و مزایای مردم این قاره بهره ‌مند شوید. همچنین آزادانه در حوزه شنگن تردد کنید و به بازارهای جهانی دسترسی داشته باشید.

مدارک لازم برای اخذ ویزای کارآفرینی آلمان

مسلماً مهمترین نکته برای اخذ اقامت آلمان به عنوان خویش‌ فرما یا کارآفرین این است که ثابت کنید کسب و کار شما تاثیر مثبتی بر اقتصاد آلمان دارد. یعنی علاقه تجاری یا نیاز منطقه‌ ای برای ایده کسب و کار و منایع مالی معتبر وجود دارد. همچنین لازم است طرح توجیهی و یا بیزنس پلان خود را منطبق بر استانداردهای این کشور آماده کنید. توصیه می‌شود برای تهیه بیزنس پلان حتما از مشاوران تخصصی این حوزه بهره ببرید. برای دریافت اقامت کارآفرینی آلمان و اروپا متقاضی باید مدارک ذیل را به سازمان مربوطه ارائه دهد:

  1. فرم درخواست
  2. طرح توجیه اقتصادی (بیزینس پلان)
  3. چکیده کسب و کار مورد نظر به زبان آلمانی
  4. ایده تامین مالی شرکت با ارائه جزئیات
  5. بیمه خدمات درمانی
  6. رزومه شغلی مرتبط
  7. گواهی عدم سوء پیشینه
  8. پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه

هزینه های اخذ ویزای کارآفرینی آلمان

اساساً روند بررسی مدارک و صدور ویزای کارآفرینی آلمان توسط ۴ سازمان انجام می شود که شامل، اداره امور مهاجران، اداره توسعه کسب کار، اتاق بازرگانی و سفارت آلمان، از این رو هزینه های اصلی اخذ ویزای کارآفرینی آلمان را می توان به مواردی نظیر ترجمه مدارک، بررسی و تایید مدارک، هزینه سفارت و… اختصاص داد. در حال حاضر کلیه هزینه های اجرایی اخذ ویزای کارآفرینی آلمان بین ۲ الی ۳ هزار یورو خواهد بود.

شرایط اخذ اقامت آلمان از طریق کارآفرینی

به طور کلی کارآفرین در آلمان به عنوان نوعی روش سرمایه گذاری محسوب می شود، ولی از آنجا که آلمان شرایط اقتصادی بسیار ایده الی دارد، به ایده های خلاق و کارآفرینی بیشتر از تزریق پول به چرخه صنعتی خود اهمیت می دهد. برای کارآفرینی در آلمان مبلغ مشخصی برای سرمایه گذاری تعین نشده است. ولی پیشنهاد می شود افراد متقاضی برای اخذ ویزای کارآفرینی حداقل ۲۵ هزار یورو سرمایه گذاری نمایند.

متقاضیان اخذ اقامت آلمان از طریق کارآفرینی پس از طی نمودن مراحل اولیه مجوز اقامت ۳ ساله دریافت خواهند کرد، سپس در صورتی که فرد متقاضی پس از ۳ سال بدهی مالیاتی خود را پرداخت نموده باشد و مشکل خاصی وجود نداشته باشد، می تواند برای اخذ اقامت دائم آلمان اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است در برخی از ایالت ها و شهرهای آلمان اخذ اقامت دائم آلمان پس از گذشت ۵ سال امکان پذیر خواهد بود معمولاً اقامت آلمان از طریق کارآفرینی در صورتی به فرد متقاضی اعطا می گردد که شروط ذیل را عملی نموده باشد.

  • حرکت مثبت در جهت تامین منافع اقتصادی و نیازهای بومی
  • اشتغال زایی و ایجاد پیامدهای مثبت اقتصادی
  • تامین مالی هینه های کسب و کار و زندگی

بهترین روش اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری برای ایرانیان

به طور کلی کشور آلمان هیچگونه محدویتی برای سرمایه گذاری اتباع ایرانی در این کشور اعلام نکرده است. شاید در نگاه اول قوانین و شرایط سرمایه گذاری در آلمان نسبت به اغلب کشورهای اروپایی سخت تر باشد، ولی با توجه به شرایط اقتصادی ایده ال این کشور سرمایه گذاری در آلمان می توان بسیار سودآور باشد.

مسلماً بهترین روش سرمایه گذاری در آلمان با توجه به شرایط فردی متقاضیان نظیر وضعیت مالی، مدرک تحصیلی، سطح تحصیلات، شرایط سنی، مدرک زبان و اهداف شخصی متفاوت خواهد بود. از سوی دیگر هدف اصلی اغلب هموطنان عزیز برای سرمایه گذاری در آلمان علاوه بر پیشرفت شغلی و کسب درآمد اخذ اقامت دائم آلمان می باشد.

از این رو برای سرمایه گذاری در آلمان روش هایی نظیر ثبت شرکت در آلمان و کارآفرینی به واسطه هزینه های کمتر و امکان اخذ اقامت دائم آلمان می توانند به عنوان بهترین روش های سرمایه گذاری در آلمان برای ایرانیان محسوب شوند.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در آلمان

همانگونه که ذکر گردید برای سرمایه گذاری در آلمان روش های متنوعی وجود دارد، که هر یک از این روش ها علاوه بر شرایط و قوانین مختص به خود مستلزم تامین سرمایه لازم برای پرداخت هزینه های مربوطه خواهد بود. از این جمع آوری اطلاعات کامل در ارتباط با هزینه های سرمایه گذاری از طریق هر یک از روش های موجود امری ضروری خواهد بود.

در حال حاضر متقاضیان سرمایه گذاری در آلمان می توانند با ۲۵ هزار یورو برای ثبت شرکت در این کشور اقدام نمایند، از این رو ثبت شرکت با مسئولیت محدود به عنوان کم هزینه ترین روش سرمایه گذاری در آلمان محسوب می شود.

دریافت ویزای همراه از طریق روش سرمایه گذاری در آلمان

بدون تردید اخذ ویزای همراه برای برای افراد متاهل که قصد مهاجرت به آلمان را دارند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. طبق قوانین مهاجرتی آلمان امکان اخذ ویزای همراه برای همسر و فرزندان زید ۱۸ سال افرادی که ازطریق انواع روش های مهاجرتی نظیر تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری وارد آلمان شده اند وجود دارد.

البته اخذ ویزای همراه از شروط و قوانین خاص خود برخوردار است. یکی از مهم ترین نکات برای اخذ ویزای همراه ارائه تمکن مالی مناسب و اثبات توانایی مالی فرد متقاضی در راستای پرداخت کلیه هزینه های زندگی افراد خانواده می باشد. از سوی دیگر در برخی از موارد امکان دارد اجازه ورود خانواده فرد متقاضی چند ماه پس از ورود وی به آلمان صادر گردد.

مزایای اخذ اقامت دائم آلمان از طریق سرمایه گذاری

قطعاً سرمایه گذاری در آلمان به لطف شرایط اقتصادی عالی و امنیت در سرمایه گذاری از مزایای بی شماری برخوردار خواهد بود. ولی هر یک از روش های سرمایه گذاری در آلمان دارای مزایای متفاوتی است. از ین روافراد می توانند با توجه به هدف خود و ارزیابی دقیق شرایط سرمایه گذاری در آلمان از طریق هر یک از روش های موجود، بهترین روش سرمایه گذاری در آلمان را انتخاب نمایند. به طور کلی مزایای اصلی سرمایه گذاری در آلمان به شرح ذیل می باشد.

  • اقتصاد پایدار و قدرتمند
  • ثبات سیاسی
  • نیروی کار ماهر و آموزش دیده
  • امکان اخذ تسهیلات بانکی
  • تجارت در سطح بین المللی بدون محدودیت
  • امکان افتتاح حساب بانکی در اغلب کشورهای اروپایی
  • امکان تردد بین کلیه کشورهای حوزه شنگن
  • اخذ اقامت دائم آلمان برای کلیه افراد خانواده
  • پیشرفت شغلی و کسب درآمد قابل توجه
  • شرایط اقتصادی برابر

معایب و محدودیت های اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری

بدون شک مهاجرت به هرکشوری و از هر طریقی علاوه بر مزایایی که در پی دارد، با چالش ها و معایبی نیز همراه خواهد بود، سرمایه گذاری در آلمان نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. اساساً برای سرمایه گذاری در آلمان پروسه سخت و طاقت فرسایی را باید طی نمود، از سوی دیگر هزینه های اجرایی مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری نسبت به اغلب کشورهای اروپایی بیشتر خواهد بود. علاوه بر این موارد معایب اصلی سرمایه گذاری در آلمان به شرح ذیل می باشد.

  1. هزینه های اجرایی بالا جهت مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه گذاری
  2. ارائه مدارک تحصیلی و شغلی مرتبط با نوع فعالیت و محدودیت سنی
  3. اخذ مالیات بسیار بالا در آلمان نسبت به اغلب کشورهای اروپایی
  4. سختگیری در صدور مجوز اقامت دئم
  5. تامین سرمایه قابل توجه برای سرمایه گذاری در آلمان
  6. یادگیری زبان آلمانی جهت برقراری ارتباط با افراد جامعه

نتیجه گیری

آلمان مهد مهندسی، تکنولوژی و صنعت در اروپا و حتی جهان می باشد. این کشور نمادی از نظم، پشتکار، اراده و اتحاد ملی است. این عوامل باعث گردیده امروزه آلمان به قطب اول اقتصاد و صنعت در اروپا و پنجمین اقتصاد جهان تبدیل گردد. از این رو هیچگونه جای تعجبی ندارد که بیش از نیمی از ابر شرکت های مشهور جهان در آلمان نمایندگی فعال دارند.

مبنای سیاست های دولت آلمان از دیرباز تا کنون همواره بر پایه حمایت از پیشرفت تکنولوژی، صنعت، تولید، صادرات و بهبود هرچه بیشتر وضعیت اقتصادی بنا گردیده است.

از این رو سرمایه گذاری در این کشور از هر طریقی در صورتی که به صورت اصولی و با برنامه ریزی انجام شود، می تواند علاوه بر کسب بالاترین میزان درآمد در کلی اروپا باعث اخذ اقامت دائم و تابعیت آلمان شود. در واقع اخذ اقامت آلمان از طریق سرمایه گذاری مسیر بسیار ایده الی برای رسیدن به آینده ای درخشان همراه با موفقیتی تضمین شده خواهد بود.

در پایان نیز  متقاضیان می توانند برای بررسی روش های کاری و قوانین حقوقی کار در این کشور به صفحه وب سایت موسسه مهاجرتی آریاناپارس مراجعه و مطالعه بفرمایند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up