افتتاح حساب بانکی در یونان چگونه است؟ در کشور یونان چیزهای زیادی برای بدست آوردن و ارائه به عنوان یک خارجی وجود دارد. فرهنگ، آب و هوا، آشپزی، آثار هنری و معماری درجه یک هستند. جای تعجب نیست که چرا هزاران گردشگر به این کشور سفر می کنند. برای مدت طولانی تری ساکن می شوند و درخواست شهروندی و اقامت در یونان می کنند. اگر قصد مهاجرت سرمایه گذاری، جابجایی یا سفر به این بخش از اروپا را دارید یا قصد راه اندازی یک تجارت در این کشور را دارید  باید یک اقدام به افتتاح حساب بانکی در یونان نمایید.

اگر قصد دارید برای کوتاه مدت یا بلند مدت به عنوان مهاجرت کاری به یونان نقل مکان کنید. به نمایه بانک محلی نیاز دارید. باز کردن نمایه پس انداز یونان در روزهای گذشته بسیار سخت بود. و برخی از روش ها به دلیل سطح بحران مالی که کشور تجربه می کرد. تحت کنترل بالایی قرار داشت. باز کردن حساب های بانکی و حتی دریافت اعتبار برای مهاجران بسیار دشوار بود.

امروزه تغییرات مثبت زیادی در سیستم ایجاد شده است. به علاوه خبر خوب این است که این محدودیت ها توسط دولت برداشته شده است. از آنجا که اقتصاد در حال بازگشت است نیازی به یک روند طولانی وجود ندارد. و این امر باعث می شود که مهاجران و افراد غیر مقیم بتوانند حساب بانکی یونانی را باز کرده و حتی کارت های اعتباری دریافت کنند.

افتتاح حساب بانکی در یونان توسط افراد غیر مقیم یونان

شما به عنوان افراد غیر مقیم یونانی مجاز به افتتاح حساب بانکی در یونان هستید. هیچ محدودیت قانونی وجود ندارد. که دسترسی افراد غیر مقیم را به موسسات مالی محدود کند. اگرچه بانک تصمیم می گیرد که کدام نوع نمایه مانند حساب های جاری، ارزهای خارجی و خارجی برای شما در دسترس باشد.

با این حال ، شما باید دارای یک شماره مالیاتی محلی باشید که AFM نامیده می شود.

هنگامی که آماده افتتاح حساب هستید ، باید Arithmo Forologiko Mitro خود را با خود حمل کنید. شما می توانید AFM خود را از هر اداره مالیاتی در یونان دریافت کنید. حتی می توانید قبل از ورود به یونان با استفاده از شعبه خارج از کشور هر بانک یونانی یا از طریق بانک خارجی فعال در یونان، حساب باز کنید. باید قبل از فعال شدن حساب شما  امضای شما باید تصویب شود.

سیستم بانکی یونان

سیستم بانکی یونان مانند گذشته نیست. در سال های اخیر به دلیل رکود شدید، سیاست های ضعیف و رکود اقتصادی ضربه های زیادی وارد شده است. بیش از دوازده بانک بین المللی به دلیل این شکست ها کشور را ترک کرده اند. و بسیاری از بانک های کوچکتر یا تعطیل شده یا با بانک های بزرگ ادغام شده اند. بزرگترین بانک های یونان عبارتند از بانک پیرائوس، یوروبانک، بانک ملی یونان و آلفا بانک. همچنین برخی از بانک های بین المللی هنوز در یونان فعالیت می کنند مانند HSBC و Citibank . بسیاری از خارجیان و گردشگران مقیم یونان حداقل دو حساب دارند که شامل موارد زیر می باشد.

افتتاح حساب خارجی در یونان برای معاملات بین المللی خود.

افتتاح حساب محلی در یونان با مشخصات یونانی برای مشاغل روزانه در طول اقامت خود.

افتتاح حساب بانکی در یونان

 

الزامات برای افراد غیر مقیم

قبل از افتتاح حساب بانکی در یونان، شما باید بیش از ۱۸ سال سن داشته باشید.  همچنین باید مدارک هویت خود را ارائه دهید. به عنوان مثال باید گذرنامه، آدرس محلی خود، اسناد مسافرتی، گواهی ها و صورت حساب بانکی از بانک های محل سکونت خود که هویت شما را تأیید می کند. ارائه دهید.

اسناد مورد نیاز شما

هنگامی که AFM خود را دریافت کردید برای فعال کردن حساب خود باید با سایر اسناد پشتیبانی همراه باشید. برای افتتاح حساب بانکی در یونان باید مدارک زیر را همراه داشته باشید:

  • کپی شناسنامه.
  • قبوض آب و برق اخیر.
  • اثبات شغل.
  • Arithmo Forologika Mitro.
  • آخرین اظهارنامه مالیاتی یا P60 یا P45.
  • شماره NI  اگر در اظهارنامه مالیاتی نمایش داده شود.
  • اثبات آدرس.
  • صورت حساب بانک.
  • قبض تلفن همراه، تلفن ثابت اخیر.
  • عکس گذرنامه.
  • گواهی ازدواج.

کلیه اسناد ذکر شده در بالا باید توسط کنسولگری یونان در کشور محل اقامت شما تأیید شود. اگر هر یک از اسناد شما به زبان انگلیسی نوشته شده باشد ممکن است بانک از ترجمه رسمی به زبان یونانی صرف نظر کند. اما اگر اسناد به زبان دیگری نوشته یا تایپ شده باشند باید همه یا برخی از آنها را برای بخش حقوقی بانک ترجمه کنید تا به راحتی آنها را بررسی کند.

نحوه افتتاح حساب بانکی در یونان

برای مهاجرت سرمایه گذاری به یونان، پس از انتخاب بانک مورد نظر خود، باید نوع حساب را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. پس انداز، سرمایه گذاری دانش آموزان، سپرده های زمانی وجود دارد.  وقتی این کار را انجام دهید، کار آسان تر می شود.  حتی می توانید اکثر مراحل را به صورت آنلاین به راحتی در خانه خود انجام دهید.

پس از پر کردن فرم به صورت آنلاین یا در بانک برای افتتاح حساب بانکی در یونان، به هر یک از شعب بانک مراجعه کنید تا نمونه امضای خود را ثبت کرده و بیومتریک خود را بارگذاری کنید. مانند بانک های سراسر جهان، بانک های یونانی در بحث امنیت یک گام به جلو بر می دارند. شما همیشه قبل از انجام هرگونه تراکنش در حساب خود پیامک یا OTP دریافت خواهید کرد.

اکثر بانک های یونانی یک کارت خودپرداز برای برداشت نقدی حساب های جاری و پس انداز و دفترچه چک به شما ارائه می دهند. هر دو کارت بدهی و چک در خارج از یونان معتبر است و می تواند برای خرید استفاده شود. بانک های یونانی به افراد غیر مقیم وام نمی دهند.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یونان یونان یونان یونان یونان

شبکه های اجتماعی

arrow up