روش های متفاوتی برای اخذ اقامت در کشورهای اروپایی همچون ویزای تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری وجود دارد. در حال حاضر اقامت اروپا از طریق خرید ملک به طور فزاینده ای در میان مردم رواج پیدا کرده است. افراد از این طریق بدون نیاز به پیچیدگی های خاصی می توانند اقامت اروپا را دریافت نمایند.

در چه کشورهایی از طریق خرید ملک می توان اقامت گرفت؟ بهترین کشور اروپایی برای خرید ملک کجاست؟ آیا ایرانیان از طریق خرید ملک می توانند اقامت اروپا را دریافت نمایند؟ میزان سرمایه مورد نیاز برای این روش مهاجرتی چقدر می باشد؟ با مطالعه این مقاله می توانید پاسخ صحیحی به سوالات مطرح شده، دهید. با ما همراه تا انتهای این مقاله همراه باشید.

شرایط اقامت اروپا از طریق خرید ملک

Terms of residence in Europe through the purchase of property

یکی از روش های اقامت اروپا از طریق خرید ملک می باشد. از همین رو افراد با پرداخت هزینه قادر خواهند بود تا اقامت کشور مورد نظر را دریافت نمایند. در روش خرید ملک، اجازه همراهی همسر و فرزندان میسر می باشد. در برخی از کشورها قوانین سن برای فرزندان ۱۸ سال و در برخی دیگر تا ۲۵ سال است.

بسیاری از کشورهای اروپایی برای بهبود شرایط اقتصادی و یا جذب مهاجر و سرمایه گذار این امکان را برای افراد در نظر گرفته اند تا با خرید ملک اقامت کشور مورد نظر را دریافت نمایند. این تصمیم برای رفع بحران های اقتصادی اروپا طراحی شده است.

به صورت معمول با خرید ملک در اروپا یک اقامت یک ساله برای افراد صادر می گردد و پس از ۵ سال به اقامت دائم منجر می شود. این نکته بدین معناست که برای این روش باید بازه زمانی عنوان شده را در نظر بگیرید. این بازه زمانی در کشوری مثل بلغارستان کمتر است.

در صورت خرید ملک، امکان کار و یا تحصیل برای افراد مهیا می شود. متقاضیان این روش می توانند در صورت تمایل در یکی از مراکز علمی کشور مورد نظر برای ارتقای سطح علمی خود اقدام نمایند. برای ایجاد منبع درآمدی اجازه کار و یا سرمایه گذاری برای این افراد در نظر گرفته شده است.

اقامت اروپا از طریق خرید ملک

مراحل قانونی خرید ملک در اروپا

مراحل قانونی خرید ملک در اروپا متناسب با کشور انتخابی متفاوت می باشد. برای اقامت اروپا از طریق خرید ملک هر کشور قوانین به خصوصی را دارد.

مراحل خرید ملک در اروپا

  1. انتخاب کشور
  2. انتخاب ملک مورد نظر
  3. امضای پیش پرداخت
  4. افتتاح حساب بانکی در کشور انتخابی
  5. مذاکره برای شرایط پرداخت
  6. پرداخت نهایی مبلغ ملک
  7. ثبت در املاک و تغییر مالکیت
  8. پرداخت مالیات و هزینه های اجرایی

بهترین و ارزان ترین کشورهای اروپای برای خرید ملک

مهمترین سؤالی که باید از خود بپرسید این است که هدف شما از خرید ملک در اروپا دقیقا چیست؟ آیا شما فقط به دنبال یک خانه برای تعطیلات هستید یا می خواهید در این کشورها زندگی کنید؟ آیا با خرید ملک قصد سرمایه گذاری و سودآوری را دارید یا می خواهید خانه دوم داشته باشید؟ و در نهایت، آیا هدف شما از خرید خانه مسکونی یا مکانی مناسب برای تجارت است؟ همه این عوامل برای انتخاب کشور برتر حائز اهمیت می باشد.

اقامت اروپا از طریق خرید ملک

اسپانیا

کشور اسپانیا یکی از کشورهای برتر اروپایی می باشد که افراد در صورت خرید ملک می توانند روند اخذ اقامت را طی نمایند. تا سال ۲۰۱۱ افراد در صورت خرید ملک قادر بودند بدون هیچ محدودیتی اقامت این کشور را دریافت نمایند. از این سال به بعد شرایط دستخوش تغییر شده است.

در حال حاضر اقامت اروپا از طریق خرید ملک برای افراد متقاضی در کشور اسپانیا امکان پذیر نمی باشد. افراد می بایست از روش تمکن مالی اسپانیا برای اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. در این روش با ارائه سوابق مالی می توان به این مهم دست پیدا کرد.

پرتغال

با سرمایه گذاری ۳۵۰ هزار یورو در ملک قدیمی تر از ۳۰ سال یا ۵۰۰ هزار یورو در یک ملک جدید، واجد شرایط اقامت می شوید. در صورت خرید در مناطق کم جمعیت، این مقادیر تا ۲۰٪ کاهش می یابد. شرط حضور برای دریافت اقامت پرتغال وجود ندارد.

  • سرمایه لازم برای خرید ملک: ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار یورو
  • عدم حضور فیزیکی در کشور پرتغال
  • امکان سفر در محدوده شینگن
اقامت اروپا از طریق خرید ملک

بلغارستان

کشور بلغارستان به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی برای خرید ملک به شمار می رود. افراد با حداقل هزینه ممکن می توانند به این مهم دست یابند. به صورت میانگین هزینه های خرید ملک در این کشور به ازای هر متر بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو می باشد. افراد در صورت خرید ملک با مبلغی بالغ بر ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار یورو موفق به دریافت اقامت دائم این کشور می شوند.

  • سرمایه لازم برای خرید ملک: ۱۵۰ هزار یورو
  • عدم نیاز به حضور فیزیکی دائم
  • نزدیکی به ایران
  • امکان ایجاد سرمایه گذاری با مبالغ معقول

قبرس

اقامت اروپا از طریق خرید ملک در کشور قبرس با ۳۰۰ هزار یورو امکان پذیر می باشد. برای واجد شرایط شدن در برنامه طلایی کشور قبرس این میزان هزینه مورد نیاز می باشد. شرط حضور برای اخذ اقامت در این کشور اجباری نمی باشد و افراد فقط باید سالی یکبار وارد این کشور شوند. از برترین مزایای خرید ملک در قبرس می توان اجازه همراهی همسر و فرزندان زیر ۲۵ سال اشاره کرد.

  • سرمایه لازم برای خرید ملک: ۳۰۰ هزار یورو
  • امکان دریافت اقامت برای پدر و مادر
  • بازه های اجرایی سریع
اقامت اروپا از طریق خرید ملک

لتونی

از سال ۲۰۱۰ میلادی، افراد با خرید ملک در لتونی می توانند برای اقامت دائم اقدام نمایند. لتونی در ابتدای این طرح به عنوان بهترین کشور اروپایی برای خرید ملک شناخته می شد. کشور لتونی عضو پیمان شینگن می باشد و افراد در صورت خرید ملک می توانند مجوز ورود و زندگی در سایر کشورهای این حوزه را داشته باشند.

میزان سرمایه مورد نیاز برای اقامت اروپا از طریق خرید ملک در لتونی معادل ۲۵۰ هزار یورو می باشد. افراد در صورت خرید و پس از ۵ سال قادر خواهند بود برای اقامت دائم اقدام نمایند. همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال حق همراهی فرد را از ابتدای کار برای این روش دارند.

  • سرمایه گداری در خرید ملک: ۲۵۰ هزار یورو
  • اقامت پس از ۵ سال
  • اقامت خانوادگی
  • مسافرت آسان به محدوده شینگن

یونان

برنامه ویزای طلایی کشور یونان از سال ۲۰۱۳ آغاز شده است. افراد قادر خواهند بود با پرداخت ۲۵۰ هزار یورو بابت خرید ملک برای اقامت یونان اقدام نمایند. از ویژگی های مثبت این برنامه می توان به امکان همراهی فرزندان تا ۲۱ سال اشاره کرد.

افراد در صورت خرید ملک در یونان می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند. در برنامه ویزای طلایی یونان نیازی به حضور فیزیکی افراد در این کشور نمی باشد و افراد فقط برای اخذ تابعیت در این کشور حضور خواهند داشت. بازه های زمانی اخذ تابعیت به صورت میانگین ۷ سال به طول می انجامد.

  • سرمایه لازم برای خرید ملک: ۲۵۰ هزار یورو
  • بدون نیاز به حضور فیزیکی
  • اقامت به همراه خانواده
  • سفر آسان در منطقه شینگن
اقامت اروپا از طریق خرید ملک

هزینه های خرید ملک در اروپا

به طور کلی، هزینه های مربوط به خرید ملک بسته به قیمت معامله متفاوت خواهد بود. هزینه های خرید ملک شامل حق وکالت، هزینه اسناد رسمی، مالیات بر ملک، مالیات بر ارزش افزوده و مالیات های سالانه می باشد. آنها معمولاً بین ۱۰ تا ۱۳ درصد قیمت خرید را تشکیل می دهند و به شرح زیر است:

موارد هزینه توضیحات
حق وکالت ۱ درصد ارزش ملک خدمات وکلا شامل ساعات مشخص کار، جلسات، تهیه اسناد و بررسی قراردادهای خرید ملک می شود.
هزینه اسناد رسمی ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو هزینه دولتی برای خرید ملک در اروپا می باشد.
مالیات انتقال ۸ یا ۱۰ درصد این فقط برای خرید ملک دست دوم (فروش مجدد) اعمال می شود و پس از امضای قرارداد عمومی پرداخت می شود.
تمبر ۱٫۵ تا ۲ درصد این مالیات برای خرید خانه های جدید می باشد.
مالیات بر ارزش افزوده ۱۰ درصد قیمت ملک خرید مسکن جدید منوط به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است.

مالیات های سالانه

در صورت خرید ملک در یک کشور اروپایی، موظف به پرداخت مالیات های سالیانه می باشید. در صورت خرید ملک در یک کشور، هر سال مسئولیت پرداخت برخی از مالیات ها را خواهید داشت.

  • مالیات بر درآمد غیر مقیم (برای خواص اجاره ای و یا استفاده شخصی)
  • مالیات بر درآمد شخصی اگر شما ساکن هستند
  • مالیات بر ثروت (اگر دارایی های فرد بیش از ۷۰۰٫۰۰۰ €)

مزایا خرید ملک در اروپا

اقامت از طریق خرید ملک در اروپا برای آن دسته از افراد مفید می باشد که قصد اخذ اقامت در کم ترین زمان ممکن را دارند. افراد در صورت خرید ملک قادر خواهند بود همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود را به همراه داشته باشند. از دیگر مزایای خرید ملک در اروپا می توان به اخذ اقامت، استفاده از شبکه های جهانی و سرمایه گذاری بلند مدت اشاره کرد. در ادامه این ویژگی ها به صورت مختصر مورد بررسی قرار گرفته می شوند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

اخذ اقامت

یکی از برترین مزایای خرید ملک در اروپا، اخذ اقامت از این روش می باشد. بسیاری از افراد برای اخذ اقامت تصمیم بر خرید ملک می کنند. این روش به عنوان یکی از ساده ترین روش های اخذ اقامت تلقی می شود. بسیاری از کشورهای اروپایی این امکان رو برای مهاجران فراهم می کنند.

استفاده از شبکه جهانی

در صورت خرید ملک در کشورهای اروپایی اجازه زندگی و کار در دیگر کشورهای اروپایی فراهم می شود. از همین افراد با خرید ملک در یک کشور محدوده شینگن می توانند به سایر کشورهای اروپایی سفر کنند و در صورت تمایل سرمایه گذاری جدیدی را در کشور مورد نظر شروع نمایند.

سرمایه گذاری بلند مدت

افراد پس از اخذ اقامت اروپا از طریق خرید قادر خواهند بود ملک خریداری شده را به فروش برساند. از همین رو هم موفق به دریافت اقامت می شوند و هم سرمایه اولیه به فرد باز می گردد. در طول مدت اخذ اقامت دائم رشد اقتصادی ملک هم شامل این سرمایه گذاری بلند مدت می شود.

معایب خرید ملک در اروپا

علی رغم مزایای عنوان شده برای خرید ملک، این روش با چالش هایی همراه است. اطلاع از مزایای اقامت اروپا از طریق خرید این امکان را برای متقاضیان فراهم می کند تا با دانش کامل، گام در این مسیر بگذارند. در ادامه به سه چالش اصلی خرید ملک اشاره شده است.

سرمایه گذاری بدون بازده

یکی از بزرگترین چالش های خرید ملک در اروپا، سرمایه گذاری بدون بازده می باشد. افراد در صورت خرید ملک امکان درآمد زایی مناسبی از ملک خریداری شده نخواهند داشت. بسیاری از سرمایه گذاران تصمیم بر ایجاد یک کسب و کار می نمایند تا با فعالیت در آن زمینه، درآمد زایی هم داشته باشند. لازم بذکر است که امکان سرمایه گذاری برای صاحبان ملک به صورت مجزا وجود دارد.

پرداخت هزینه های سنگین

اقامت اروپا از طریق خرید ملک با هزینه های هنگفتی همراه است. به صورت میانگین هزینه های خرید ملک در کشورهای اروپایی بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ هزار یورو تخمین زده می شود. این میزان هزینه در مقایسه با ویزای تحصیلی و یا کاری بسیار زیاد می باشد.

بسیاری از افراد تصمیم بر مهاجرت تحصیلی می گیرند تا در مدت تحصیل با شرایط متفاوت سرمایه گذاری در کشور مورد نظر آشنا شوند و بهترین انتخاب ها را داشته باشند. در این صورت انتخاب کشورهای بیشتری را برای این کار خواهند داشت.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

محدودیت انتخاب کشور و انتقال پول

اقامت اروپا از طریق خرید ملک در معدود کشورهایی امکان پذیر می باشد. افراد برای اقدام از این روش می بایست از لیست کشورهای عنوان شده اقدام نمایند. این محدودیت از مهم ترین معایب خرید ملک در اروپا می باشد. از دیگر مزایای این روش انتقال پول به کشور مورد نظر می باشد. افراد در این روش می بایست به حساب یک وکیل مهاجرتی پول ملک مورد نظر را پرداخت نمایند و در صورت اتمام امور به حساب فروشنده منتقل کنند.

نتیجه گیری

با توجه به مطالب عنوان شده، یکی از روش های اخذ اقامت در اروپا، خرید ملک می باشد. افراد قادر خواهند از این طریق بدون ارائه مدارک به خصوصی از جمله تحصیلات و مدرک زبان به این مهم دست پیدا کنند. فلذا این روش را می توان به آن دسته از افراد پیشنهاد کرد که دنبال کسب اقامت بدون هیچ فعالیتی می باشند.

در بین کشورهای ذکر شده، کشور بلغارستان به عنوان بهترین گزینه برای اخذ اقامت اروپا از طریق خرید ملک شناخته می شود. افراد با پرداخت هزینه های معقول می توانند اقامت اروپا را دریافت نمایند. از دیگر مزایای خرید ملک در بلغارستان می توان به نزدیکی به ایران و سرعت بالای انجام کار اشاره کرد.

سوال های متداول شما

میزان سرمایه برای هر کشور متفاوت می باشد ولی به صورت میانگین سرمایه مورد نیاز بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ هزار یورو تخمین زده می شود.
قوانین هر کشور متفاوت می باشد ولی به صورت معمول ویزای یک ساله برای افراد صادر می شود و پس از گذشت ۵ سال به اقامت دائم منجر می شود.
همراه در برنامه های مهاجرتی شامل همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال می شود. در برخی از کشورهای اروپایی به فرزندان زیر ۲۵ سال هم تعلق می گیرد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up