چگونه یک شهروند یک کشور دیگر می تواند تابعیت یونان را دریافت کند؟ گذرنامه یونانی دسترسی رایگان به ۱۷۴ کشور در سراسر جهان را باز می کند. صاحب آن فرصت زندگی، کار، سفر، تحصیل، خرید ملک و تجارت در هر کشوری از اتحادیه اروپا را بدون هیچ گونه محدودیتی به دست می آورد.

شرایط گرفتن اقامت در یونان

تابعیت  و اخذ اقامت یونان را می توان از طریق تولد به دست آورد. به عنوان مثال اگر یکی از والدین کودک تبعه یونان باشد، یا اگر کودک در یونان از والدین خارجی که حداقل پنج سال در یونان زندگی کرده و وارد مدرسه یونانی شده اند، متولد شود. کودکی که شش کلاس در مدرسه یونانی گذرانده است. یا در یونان فارغ التحصیل شده است. از همین فرصت برخوردار است. خارجیانی که ریشه یونانی دارند می توانند برای گذرنامه یونانی اقدام کنند.

چگونه شهروند یک کشور دیگر می تواند اقامت در یونان را دریافت کند؟

یونان برنامه خاصی برای صدور گذرنامه برای سرمایه گذاری ندارد. به عنوان مثال در مالت یا قبرس هر شهروند خارجی این شانس را دارد که از طریق تابعیت، یعنی بر اساس درخواست که می تواند از طریق مهاجرت استارتاپی یا غیره باشد. تابعیت یونان را دریافت کند. چنین متقاضی باید:

  • بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • نداشتن سابقه کیفری.
  • در گذشته از یونان اخراج نشوند.
  • اقامت قانونی یونان حداقل هفت سال و در برخی موارد مدت زمان به سه سال کاهش می یابد.

یکی از اصلی ترین شرایط برای کسانی که می خواهند پاسپورت یونانی بگیرند اقامت قانونی به مدت هفت سال در یونان است. برای این کار باید مجوز اقامت را داشته باشید. یکی از ساده ترین راه های بدست آوردن آن شرکت در برنامه ویزای طلایی یونان است.

اقامت در یونان

مزایای ویزای طلایی در یونان

مدت اعتبار این اجازه اقامت پنج سال است. پس از آن می توان وضعیت را تمدید کرد یا اسناد اقامت دائم را اعمال کرد. در عین حال اگر برای درخواست اقامت دائم نیازی به دانستن زبان یونانی ندارید، پس برای اخذ گذرنامه باید دانش خود را نشان دهید.

بر خلاف سایر انواع مجوزهای تابعیت یونان، هیچگونه اقامت برای دارندگان ویزای طلایی در یونان وجود ندارد. حداقل و حداکثر شرایط تعیین نشده است. علاوه بر این با داشتن املاک در یونان حتی نمی توانید در آنجا زندگی کنید. ویزای طلایی در یونان در کوتاه ترین زمان ممکن صادر می شود. بررسی برنامه ها بیش از یک ماه طول نمی کشد.

علاوه بر متقاضی اصلی همسر و فرزندان خردسال او زیر ۲۱ سال می توانند بدون پرداخت هزینه اضافی برای اجازه اقامت اقدام کنند. گنجاندن سایر اقوام در برنامه به عنوان مثال والدین صاحب ملک یا همسر وی، آستانه ورود به برنامه را افزایش نمی دهد. مبلغ ۲۵۰،۰۰۰ یورو برای همه کافی خواهد بود.

با داشتن مجوز اقامت یونان می توانید آزادانه در سراسر اروپا زندگی و نقل مکان کنید. و برای دریافت ویزای تسهیل شده به سایر کشورها و همچنین دریافت خدمات پزشکی و آموزش اروپایی اقدام کنید.

یونان یکی از ارزان ترین کشورها در اروپا با سطح بالای زندگی و میزان جرم و جنایت پایین است. برنامه صدور مجوز یونان برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات یکی از راحت ترین و ارزان ترین در اتحادیه اروپا است. سایر شرکت کنندگان در بازار یا آستانه مالی بالاتری برای ورود تعیین می کنند و یا شرایط کمتری را وضع می کنند. به عنوان مثال یک طرح مشابه لتونی نیاز به یارانه به دولت ۵ درصد از قیمت خرید املاک دارد.

اسناد و هزینه ها برای اقامت در یونان

کسانی که قصد مهاجرت سرمایه گذاری، استارتاپی، تحصیلی و …. به یونان دارند، باید اسناد و مدارک هایی را ارائه دهند. اسناد برای درخواست شهروندی و اقامت در یونان شامل موارد زیر است:

  • اعلام تمایل به اخذ تابعیت یونان.
  • درخواست پذیرش شهروندی.
  • کپی مجوز اقامت در یونان برای شهروندان اتحادیه اروپا – گواهی ثبت نام یا اقامت دائم صادر شده توسط اداره مهاجرت یونان.
  • کپی گذرنامه.
  • گواهی تولد در صورتی که متقاضی در یونان متولد نشده باشد – محضری و با آپوستیل به یونانی ترجمه شده باشد.
  • اظهارنامه مالیاتی در چند سال گذشته.
  • شماره بیمه نامه.
  • اسناد دیگری که ارتباط متقاضی را با یونان و شهروندان یونانی تأیید می کند.

مدارک جمع آوری شده باید به اداره وضعیت مدنی اداره غیر متمرکز در محل یونان ارائه شود. پردازش برنامه می تواند از یک تا چهار سال به طول انجامد.

هنگام درخواست ویزای شهروندی در یونان باید ۷۰۰ یورو هزینه پرداخت کنید. در صورت نیاز به ارسال مجدد مدارک مبلغ به ۲۰۰ یورو کاهش می یابد.

با خرید یک یا چند ملک به ارزش ۲۵۰،۰۰۰ یورو یا بیشتر می توانید اجازه اقامت در یونان را دریافت کنید.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اقامت در یونان اقامت در یونان اقامت در یونان اقامت در یونان اقامت در یونان

شبکه های اجتماعی

arrow up