سوئد از جمله کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد، که به واسطه مواردی نظیر شرایط اقتصادی مناسب، ثبات سیاسی، امکانات اجتماعی ، رفاه ایده ال و امنیت از بالاترین استانداردهای زندگی برخوردار است. از این رو این کشور همواره به عنوان یکی از مقاصد مهاجرتی محبوب و پر طرفدار محسوب می شود. برای مهاجرت به سوئد روش های مختلفی نظیر مهاجرت تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و… وجود دارد. اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج از جمله روش های مهاجرتی کم هزینه به شمار می آید که مزایای فراوانی را در پی خواهد داشت. در ادامه این مطلب با شرایط و قوانین اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج بیشتر آشنا خواهیم شد.

شرایط اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

با توجه به افزایش روزافزون آمار مهاجرت به کشورهای حوزه اسکاندیناوی خصوصاً کشورسوئد، این کشور در راستای کنترل روند مهاجرت قوانین مهاجرتی مشخصی را اعمال نموده است. از این رو برای مهاجرت و اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج متقاضیان می بایست علاوه بر ارائه مدارک مورد نیاز، با ارائه مستندات لازم اثبات نمایند قبل از درخواست ویزای ازدواج با یکدیگر رابطه داشته اند و ازدواج با رضایت قلبی زوجین رخ داده است.

شرایط اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

از سوی دیگر برای اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج فردی که تبعه سوئد می باشد می بایست با ارائه مدارک مالی مربوطه نظیر میزان درآمد ماهیانه و دارایی های شخصی اثبات نماید توانایی پرداخت هزینه های زندگی همسر خود در کشور سوئد را دارد. علاوه بر شرایط ذکر شده از دیگر شروط اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج تداوم زندگی مشترک بین زوجین می باشد.

درواقع با توجه به افزایش آمار مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج های صوری خصوصاً در طی سالهای اخیر، در حال حاضر طبق قوانین مهاجرتی سوئد همسر فردی که تبعه سوئد می باشد، بعد از گذشت ۵ سال از زندگی مشترک خود می تواند اقامت سوئد را دریافت نماید.

قوانین مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج

طبق قوانین مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج افرادی که با یک شهروند یا تبعه سوئدی ازدواج نمایند، می توانند پس از ارائه مدارک مورد نیاز و اثبات تمکن مالی پس از گذشت مدت ۵ سال اقامت دائم سوئد و نهایتاً تابعیت این کشور را دریافت نمایند. لازم به ذکر است در صورتیکه زوجین قبل از ۵ سال از یکدیگر جدا شوند امکان اخذ اقامت دائم وجود نخواهد داشت.

قوانین سوئد جهت اخذ اقامت از طریق ازدواج

بر اساس قوانین کشور سوئد شرایط سنی ازدواج در سوئد بالای ۱۸ سال می باشد، افرادی که به واسطه اخذ ویزای تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری مجوز اقامت بلند مدت سوئد را دارند، در صورتی که قصد ازدواج با یک شهروند یا تبعه سوئدی را داشته باشند می توانند امور مربوط به اخذ اقامت از طریق ازدواج را در داخل خاک این کشور پیگیری نمایند. ولی افرادی که دارای ویزای توریستی و مجوز اقامت کمتر از ۳ ماه در سوئد هستند برای درخواست ویزای ازدواج می بایست در کشور مبدا اقدامات لازم را انجام دهند.

هم چنین در این زمینه اگر تمایل به کسب اطلاعات دقیق تر در مورد قوانین اقامتی کشور سوئد دارید می توانید به مقاله ای با عنوان اقامت سوئد درهمین وب سایت که توسط نویسندگان موسسه آریاناپارس به رشته ی تحریر درامده است مراجعه نمایید.

مراحل اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

جهت اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج مراحل مشخصی وجود دارد، متقاضیان اخذ اقامت سوئد در مرحله اول ملزم به جمع آوری مدارک لازم و دریافت وقت سفارت می باشند، پس از جمع آوری مدارک مورد نیاز متقاضیان اخذ ویزای ازدواج سوئد می بایست در زمان تعین شده از سوی سفارت برای انجام مصاحبه و ارائه مدارک مورد نظر به صورت حضوری به سفارت مراجعه نمایند.

لازم به ذکر است اثبات رابطه قبل از درخواست ویزای ازدواج سوئد و تمکن مالی مناسب جهت پرداخت هزینه های زندگی در سوئد از مواردی محسوب می شوند که اهمیت بسیار بالایی خواهند داشت. در مرحله آخر پس از انجام مصاحبه و انجام پروسه بررسی مدارک توسط سفارت سوئد، در صورتیکه مدارک افراد متقاضی مورد تایید آفیسر پرونده قرار گیرد، امکان اخذ ویزای ازدواج وجود خواهد داشت.

سوئد,سوئد,سوئد

مدارک لازم جهت اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

بدون شک برای دریافت هر نوع ویزایی افراد متقاضی ملزم به ارائه مدارک مربوطه و طی نمودن پروسه اجرایی جهت اخذ ویزای مورد نظر خواهند بود، اخذ ویزای ازدواج و اقامت سوئد نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. با توجه به افزایش روند مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج قوانین مربوط به صدور ویزای ازدواج و اخذ اقامت سوئد از این طریق با حساسیت و سختگیری بیشتری اعمال می گردد، از این رو ارائه مدارک مورد نیاز بدون هیچگونه کمبود و نقصی الزامی می باشد.

مسلماً ارائه مدارکی که اثبات نماید زوجین قبل از درخواست ویزا و دریافت اقامت سوئد از طریق ازدواج با یکدیگر در ارتباط بوده اند تاثیر بسزایی در تصمیم گیری مقامات مربوطه خواهد داشت. از سوی دیگر ارائه مدارک مالی جهت تامین هزینه های زندگی زوجین نیز از دیگر نکات بسیار مهم به شمار می آید، به طور کلی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا و اقامت سوئد از روش ازدواج به شرح ذیل می باشد.

لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

  • پاسپورت معتبر
  • مدارک شناسایی (شناسنامه متقاضی)
  • سند ازدواج
  • سن بالای ۱۸ سال
  • ارائه مدارک مالی جهت اثبات تمکن مالی (میزان حقوق ماهیانه و منزل مسکونی)
  • عکس ها و فیلم های مراسم عروسی پرینت های تلفن (جهت اثبات ارتباط مستمر با همسر)
  • تکمیل فرم درخواست ویزا، تکمیل Sponsorship Form پرشده و امضاء شده توسط همسر (شخص ساپورت کننده)
  • دو قطعه عکس ۴*۶ پشت سفید
  • تست پزشکی
  • پرداخت هزینه بیمه Health Surcharges

 

هزینه های اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

هزینه های اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

اساساً برای اخذ ویزا، اقامت و مهاجرت به هرکشوری بسته به نوع روش مهاجرتی مورد نظر هزینه های اجرایی وجود خواهد داشت، که افراد متقاضی ملزم به پرداخت این هزینه ها خواهند بود. البته مواردی نظیر نوع روش مهاجرتی مورد نظر، تعداد افراد خانواده و شرایط فردی متقاضیان تاثیر به سزایی در هزینه های اجرایی افراد خواهد داشت.

به طور کلی هزینه های اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج را می توان به ۲ بخش تقسیم نمود هزینه های اخذ ویزای ازدواج و هزینه های اخذ اقامت سوئد از این طریق، لا زم به ذکر است هزینه های جانبی نظیر ترجمه مدارک، وکالت، تیکت و… نیز در لیست هزینه های اجرایی وجود خواهند داشت. از سوی دیگر اگر متقاضیان دارای فرزند باشند هزینه اخذ ویزا برای خانواده فرد بیشتر خواهد شد.

مزایا و معایب اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

قطعاً مهاجرت به هر کشوری و از هر روشی مزایا و معایب خاص خود را در پی خواهد داشت، از این رو کسب اطلاعات کامل در مورد مزایا و معایب مهاجرت می تواند درک درستی از شرایط آینده افراد در کشور مورد نظر را در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار دهد. قطعاً زندگی در سوئد کشوری با بالاترین استانداردهای زندگی، شرایط اقتصادی مناسب، امکانات ایده ال و ثبات سیاسی می تواند مزایایی فراوانی را در پی داشته باشد.

بدون تردید اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج از جمله کم هزینه ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد، از سوی دیگر افرادی که از طریق ازدواج به این کشور مهاجرت می نمایند، از بدو ورود اجازه کار و تحصیل خواهند داشت و از کلیه حقوق شهروندی بهره مند خواهند بود. علاوه بر مزایای ذکر شده متقاضیان مهاجرت به سوئد نیازی به مدارک مختلفی نظیر مدرک تحصیلی، مدرک زبان قابل توجه، شرایط سنی و … نخواهند داشت، از این رو این روش مهاجرتی به عنوان یکی از ساده ترین و راحت ترین روش های مهاجرتی نیز محسوب می شود.

مطمئناً کلیه روش های مهاجرتی علاوه بر مزایایی که در پی دارند با چالش هایی نیز همراه خواهند بود، مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج نیز گذشته از مزایای فراوانی که در پی دارد، چالش هایی نظیر آشنایی با فرهنگی کاملاً متفاوت، یادگیری زبان سوئدی، زندگی در کشوری با قوانین متفاوت با زادگاه فرد و… را به همراه خواهد داشت.

نتیجه گیری

همانگونه که پیش تر ذکر گردید اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج بنا به دلایلی نظیر اجازه کار و تحصیل از بدو ورود به کشور سوئد و بهره مندی از کلیه حقوق شهروندی به عنوان یکی از بهترین روش های مهاجرتی محسوب می شود، علاوه بر این اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج نسبت به سایر روش های مهاجرتی کم هزینه تر خواهد بود.

کشور سوئد به واسطه ثبات اقتصادی و سیاسی و شرایط اقتصادی ایده ال از جمله کشورهایی به شمار می آید که از بالاترین کیفیت زندگی برخوردار است، از این رو هیچ گونه جای تعجبی ندارد که سوئد همواره در بین محبوب ترین مقاصد مهاجرتی اروپا و حتی جهان قرار دارد، با توجه به نکات ذکر گردیده در این مطلب می توان نتیجه گیری نمود مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج از جمله کم هزینه ترین و مناسب ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج اخذ اقامت سوئد از طریق ازدواج

    شبکه های اجتماعی

    arrow up