بدون شک سرمایه گذاری در پرتغال روشی مناسب برای مهاجرت به این کشور زیبا و دریافت تابعیت پرتغال می باشد. برای مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری روش های متنوعی وجود دارد. با توجه به رشد آمار مهاجرت به کشورهای اروپایی در طی سال های اخیر، هر یک از کشورهای اروپایی برنامه های مهاجرتی مختلفی را ارائه می نمایند.

پرتغال به عنوان یکی از زیباترین کشورهای اروپا محسوب می شود و در عین حال نسبت به برخی از کشورهای اروپایی از اقتصاد ضعیف تری برخوردار است. از این رو این کشور برای جذب سرمایه گذاران خارجی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی روش های مهاجرتی متنوعی را از طریق سرمایه گذاری ارائه می نماید. در ادامه این مطلب با انواع روش ها و شرایط سرمایه گذاری در پرتغال بیشتر آشنا خواهیم شد.

شرایط سرمایه گذاری در پرتغال

Investment conditions in Portugal

همانگونه که ذکر گردید برای سرمایه گذاری در پرتغال روش های مختلفی وجود دارد، در واقع هدف افراد جهت سرمایه گذاری در پرتغال متفاوت است، برخی از افراد جهت کسب سود و برخی دیگر برای دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور اقدام به سرمایه گذاری در پرتغال می نمایند.

به طور کلی سرمایه گذاری در پرتغال با توجه روش مورد نظر افراد هزینه های متفاوتی را در پی خواهد داشت. از سوی دیگر طبق قوانین مهاجرتی کشور پرتغال برای افرادی که از طریق سرمایه گذاری به پرتغال مهاجرت می نمایند در ابتدا یک ویزای ۱ ساله صادر می گردد، سپس در ۲ مرحله این ویزا تمدید می شود که هر مرحله ۲ سال خواهد بود. از این رو دریافت تابعیت و پاسپورت پرتغال برای سرمایه گذاران معمولاً پس از گذشت ۵ سال امکان پذیر خواهد بود.

پرتغال,پرتغال,پرتغال

انواع روش های سرمایه گذاری در پرتغال

به طور کلی در حال حاضر برای دریافت اقامت دائم و تابعیت پرتغال از طریق سرمایه گذاری ۲ روش اصلی وجود دارد که شامل سرمایه گذاری در حوزه املاک (Golden visa) و تمکن مال پرتغال ( D7) می باشد. طبیعتاً شرایط، قوانین و میزان سرمایه مورد نیاز جهت دریافت تابعیت پرتغال از طریق این ۲ روش سرمایه گذاری متفاوت خواهد بود. در این بخش از مطلب شرایط کلی این ۲ روش مهاجرت به پرتغال بیشتر آشنا خواهیم شد.

ویزای طلایی پرتغال (Golden visa)

بدون تردید ویزای طلایی (Golden visa) پرتغال به دلیل مزایای بی شماری که در پی دارد بهترین روش مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری می باشد، تمرکز اصلی ویزای طلایی پرتغال در بخش خرید مسکن است ولی دریافت این ویزای برای سرمایه گذاری در بخش کسب و کار و انتقال سرمایه به پرتغال نیز امکان پذیر خواهد بود.

در حال حاضر ویزای طلایی پرتغال به واسطه سود آوری، امکان دریافت تسهیلات بانکی، عدم محدودیت زمانی برای اقامت در پرتغال و دریافت تابعیت این کشور جذاب از محبوبیت بسیاری بین سرمایه گذاران برخوردار است. به طور کلی دریافت ویزای طلایی پرتغال با شرایط ذیل امکان پذیر خواهد بود.

شرایط لازم جهت دریافت گلدن ویزا
انتقال ۱ میلیون یورو به پرتغال
ایجاد دست‌کم ۱۰ فرصت شغلی در پرتغال
خرید ملک دلخواه به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار یورو در هر یک از شهرهای پرتغال
خرید ملک به ارزش حداقل ۳۵۰ هزار یورو در بافت فرسوده با قدمتی بیش از ۳۰ سال
سرمایه ‌گذاری حداقل ۳۵۰ هزار یورو در بخش تحقیقات علمی
سرمایه ‌گذاری حداقل ۲۵۰ هزار یورو در امور هنری، فرهنگی، و میراث فرهنگی پرتغال
سرمایه ‌گذاری حداقل۵۰۰ هزار یورو در کسب ‌و کارهای کوچک و متوسط در پرتغال

تمکن مالی پرتغال ( ویزای D7)

تمکن مالی پرتغال روش دیگر مهاجرت به این کشور از طریق سرمایه گذاری است. در واقع این ویزا جایگزین بسیار مناسبی برای افرادی است که سرمایه لازم جهت دریافت ویزای طلایی پرتغال را ندارند. تمکن مالی پرتغال از مزایای بی شماری نظیر اقامت کل اعضای خانواده، دسترسی به کلیه خدمات آموزشی و بهداشتی، دسترسی به برنامه معافیت مالیاتی NHR، آزادی مسافرت به کشورهای عضو شنگن و … برخوردار است.

لازم به ذکر است متقاضیان مهاجرت به پرتغال از طریق تمکن مالی پس از گذشت ۵ سال می توانند اقامت دائم این کشور را دریافت نمایند، همچنین پس از گذشت ۱۰ امکان اخذ تابعیت و پاسپورت نیز وجود خواهد داشت. به طور کلی مراحل دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال به شرح ذیل می باشد.

  • افتتاح حساب بانکی و اجاره منزل در پرتغال
  • درخواست ویزا از طریق مراجعه به سفارت پرتغال
  • درخواست برنامه ویزای اقامت در پرتغال

پرتغال,پرتغال,پرتغال

مزایای سرمایه گذاری در پرتغال

پرتغال از جمله زیباترین کشورهای اروپا محسوب می شود که از تاریخچه و فرهنگ بسیار غنی برخوردار است. سواحل پرتغال و اماکن تاریخی حیرت انگیز این کشور سالانه حدود ۱۲ میلیون گردشگر را مجذوب خود می نماید. از سوی دیگر اجرای سیاست های مالی قابل توجه در راستای حمایت از سرمایه گذاران خارجی و ایجاد بسترهای مناسب جهت انجام فعالیت های اقتصادی پرتغال را به مقصد محبوبی برای سرمایه گذاری تبدیل نموده است. به طور کلی مزایای اصلی سرمایه گذاری در پرتغال به شرح ذیل می باشد:

مزایای اصلی سرمایه گذاری در پرتغال

  • امکان دریافت تابعیت و پاسپورت پرتغال
  • قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه جهت خرید ملک
  • هزینه های پایین زندگی
  • سیستم مالیاتی شفاف با نرخ مالیاتی پایین
  • برخورداری از بالاترین استانداردهای زندگی
  • زندگی در کشوری بسیار امن با کمترین نرخ جرم و جنایت
  • درآمد قابل توجه نسبت به هزینه های زندگی
  • جاذبه های گردشگر متعدد، سواحل بی نظیر و مناظر طبیعی خیره کننده

معایب و مشکلات سرمایه گذاری در پرتغال

علی رغم کلیه مزایای سرمایه گذاری در بلغارستان این روش مهاجرتی از معایبی نیز برخوردار است. هرچند مزایای سرمایه گذاری در پرتغال به حدی اغواگر و قابل توجه است که برای افراد بسیاری ارزش رویارویی با چالش های پیش رو را خواهد داشت. یکی از مهم ترین چالش ها برای سرمایه گذاری در پرتغال خصوصاً برای خرید ملک آژانس های املاک غیر مجاز می باشند، که با فریب مهاجران سرمایه افراد را از بین می برند، قطعاً این موضوع برای مهاجرانی که آشنایی کامل با قوانین و شرایط کشور پرتغال ندارند مشکل ساز خواهد شد.

از دیگر مشکلات مهاجرت به پرتغال از طریق سرمایه گذاری یادگیری زبان پرتغالی می باشد، بدون برای انجام فعالیت های اقتصادی در این کشور یادگیری زبان پرتغالی الزامی به نظر می رسد و این موضوع می تواند برای افراد بسیاری به عنوان یک چالش محسوب شود. از سوی دیگر شرایط اقتصادی پرتغال نسبت به بسیاری از کشورهای درجه یک اروپا نظیر آلمان، سوئیس، نروژ، اتریش و … ضعیف تر است و این کشور از نرخ بیکاری نسبتاً بالایی نسبت به کشورهای فوق برخوردار می باشد، از این رو افراد جامعه در پرتغال معمولاً شرایط اقتصادی بسیار ایده الی را ندارند.

پرتغال,پرتغال,پرتغال

پروسه دریافت اقامت دائم پرتغال از طریق سرمایه گذاری

همانگونه که ذکر گردید سرمایه گذاری در پرتغال از جمله روش های ایده ال برای دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور می باشد. شرایط دریافت تابعیت پرتغال از طریق هر یک از روش های سرمایه گذاری در این کشور متفاوت خواهد بود. در واقع تفاوت اصلی دریافت تابعیت پرتغال از طریق سرمایه گذاری علاوه بر مدارک مورد نیاز مدت زمان دست یابی به تابعیت این کشور است.

جهت دریافت اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با دریافت اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری لطفاً مطلب اقامت پرتغال از طریق سرمایه گذاری را مطالعه فرمایید.

پروسه دریافت تابعیت پرتغال از طریق ویزای طلایی (Golden visa)

ویزای طلایی پرتغال پر تقاضا ترین روش مهاجرتی به این کشور جهت سرمایه گذاری است. اغلب افراد برای دریافت ویزای طلایی پرتغال از طریق خرید ملک در پرتغال اقدام می نمایند. برای انجام این امر در ابتدا فرد تقاضی می بایست برای افتتاح حساب در یکی از بانک های پرتغال با حداقل موجودی ۳۰۰۰ یورو اقدام نماید. سپس با دریافت ویزای توریستی به منظور خرید ملک مورد نظر وارد پرتغال می شود.

پس از خریداری ملک مورد نظر به ارزش حداقل ۳۸۰ هزار یورو امکان مجوز اقامت یک ساله برای فرد متقاضی صادر می گردد، این ویزا در ۲ مرحله تمدید می شود و پس از گذشت ۵ سال اقامت دائم و تابعیت کشور پرتغال به وی اهدا می گردد.

پرتغال,پرتغال,پرتغال

پروسه دریافت تابعیت پرتغال از طریق تمکن مالی (ویزای D7)

مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای تمکن مالی برای افرادی نظیر بازنشستگان و یا اشخاصی که از طریق دریافت اجاره بها ملک، سود سپرده بانکی، اوراق بهادار و … درآمد دارند ارائه می گردد. در واقع متقاضیان دریافت ویزای تمکن مالی پرتغال می بایست اثبات نمایند بدون نیاز به کار کردن در این کشور امکان تامین هزینه های زندگی خود در این کشور را دارند.

ویزای تمکن مالی پرتغال بر اساس ماده ۵۸ قانون ۲۳/۲۰۰۷ و ماده ۲۴ قانون ۸۴/۲۰۰۷  کشور پرتغال قانون گذاری شده است، طبق قوانین مهاجرتی پرتغال افرادی که از طریق ویزای تمکن مالی پرتغال به این کشور مهاجرت می نمایند پس از گذشت ۵ سال می توانند اقامت دائم پرتغال را دریافت نمایند، دریافت تابعیت پرتغال نیز پس از گذشت ۱۰ سال امکان پذیر خواهد بود.

نتیجه گیری

بدون شک هر یک از روش های مهاجرتی از مزایا و معایبی برخوردار می باشند. برای انتخاب بهترین روش مهاجرتی در نظر گرفتن تناسب معایب و مزایای روش مورد نظر می تواند ملاک مناسبی برای انتخاب درست باشد. با توجه به موارد ذکر شده در این مطلب و همچنین مزایای بی شمار سرمایه گذاری در پرتغال نسبت به اندک چالش های موجود در این مسیر می توان نتیجه گیری نمود سرمایه گذاری در پرتغال روشی بسیار مناسب و ایده ال برای دریافت اقامت دائم و تابعیت این کشور زیبا می باشد.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up