شرایط اقامت مالتا

در این مقاله قصد داریم در رابطه با اقامت مالتا صحبت کنیم. کشور مالتا جزیره بسیار کوچک در جنوب کشور ایتالیاست که از لحاظ آب و هوایی دارای شرایط مدیترانه ای می باشد. کشور مالتا که در تاریخ خود تحت استعمار کشورهای مختلف اروپایی قرار داشت بالاخره استقلال خود را در سال ۱۹۷۴ از انگلستان بدست آورد. زبان رایج کشور مالتا انگلیسی می باشد ولی زبان رسمی آن مالت می باشد.

اقامت مالتا

کشور مالتا دارای جمعیت بسیار کم و حدود ۵۰۰ هزار نفر است که در کشوری به وسعت ۳۱۶ کیلومتر مربع زندگی می کنند. پول رایج آن یورو می باشد و عضو اتحادیه اروپا و شنگن نیز می باشد.

شرایط زندگی در مالتا چگونه است؟

پایتخت این کشور شهر والتا می باشد که بزرگترین جزیره ی این مجمع الجزایر می باشد. خاک جزایر مالتا خیلی حاصلخیز نیست و در آن گیاه کم می روید ولی برخی از دره های آن حاصلخیز است. ماهیگیری، توریسم و کشاورزی از حرفه های اصلی در این کشور می باشد. این کشور در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی شناخته شده است.

چه روش هایی برای اقامت در کشور مالتا وجود دارد؟

اقامت در این کشور به دو صورت موقت و دائم می باشد. با داشتن اقامت مالتا می توانید به راحتی به کشورهای عضو شنگن سفر کنید. در پاراگراف های بعدی در رابطه با روش های اقامت مالتا به صورت دائم و موقت توضیح خواهیم داد.

تحصیل در مالتا

یکی از روش های اقامت موقت این کشور تحصیل در مالتا می باشد. تحصیل در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی می باشد. دانشگاه های مالتا با انگلستان در ارنباط می باشند و کالج زبان در کشور مالتا نیز نقطه ی آغاز مناسبی برای ورود به اتحادیه اروپا و ادامه ی تحصیل می باشد.

اقامت مالتا

افراد می توانند پس از ورود به کالج های این کشور و رساندن سطح زبان انگلیسی خود به نمره ی مورد نظر برای ورود به دانشگاه های این کشور نیز اقدام کنند و یا کشورهای اروپایی و آمریکایی دیگر را برای مقاصد مهاجرتی بعدی خود در نظر بگیرند، پس مهاجرت تحصیلی را می توان یکی از بهترین گزینه ها برای دریافت اقامت دانست.

اقامت مالتا از طریق کار

مهاجرت به مالتا از طریق کار احتیاج به داشتن کارفرمایی دارد که به شما پیشنهاد شغلی داده باشد. در این صورت می توانید وارد مالتا شوید و پس از چند سال کار کردن در این کشور درخواست اقامت دائم خود را به دولت بدهید.

اقامت مالتا

پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرما به یک خارجی کار راحتی نیست و کارفرما باید ثابت کند که در مالتا و در اتحادیه اروپا نیروی مناسب برای موقعیت شغلی مورد نیازش وجود ندارد و باید یک نیروی کار خارجی را استخدام کند.

سرمایه گذاری در مالتا

سرمایه گذاری در کشور مالتا منجر به اخذ اقامت موقت در این کشور می گردد. شما برای سرمایه گذاری در مالتا باید مبلغ ۲۵۰ هزار یورو را در دستکاه های مالی این کشور به مدت ۵ سال سرمایه گذاری کنید. پس از ۵ سال مبلغ مذکور به شما مسترد می گردد. همچنین می توانید مبلغ ۱۰۰ هزار یورو را بصورت بلاعوض سرمایه گذاری کنید.

خرید ملک در مالتا

اقامت مالتا از طریق خرید ملک نیز امکانپذیر است. افرادی که مبادرت به خرید ملک در مالتا می کنند باید به مدت ۵ سال در این کشور زندگی کنند. این افراد می توانند ملکی را به ارزش حداقل ۳۵۰ هزار یورو خریداری کنند و به مدت ۵ سال مالکیت آن را به عهده بگیرند. این افراد می توانند ملک خود را اجاره نیز بدهند.

اقامت مالتا

در سال ۱۹۸۸ طرح اقامت دائم از طرف دولت مالتا مطرح شد که افراد بواسطه ی آن می توانستند اقامت کشوری را با مالیات کم دریافت کنند. طرح اقامت دائم می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای افراد بازنشسته می باشد. کسانی که اقامت دائم این کشور را دارند باید سالانه عددی معادل ۴۱۹۲ یورو را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کنند.

ازدواج

افراد از طریق ازدواج با شخصی که اقامت دائم مالتا را دارد می توانند اقامت دائم این کشور را بدست آورند. اگر شخصی بخواهد اقامت دائم مالتا را اخذ نماید باید ۵ سال با همسرش در این کشور زندگی کرده باشد. زندگی به مدت ۳ سال منجر به اقامت دائم نمی شود.

اقامت مالتا

اگر همسر مالتی قبل از ۵ سال فوت شود همسرش می تواند اقامت مالتا را تا پایان عمر خود داشته باشد. حداقل سن ازدواج برای یک فرد در مالتا ۱۶ سال می باشد. زمانی که عروس و داماد هر دو ۱۶ ساله باشند باید رضایت پدر و مادر را نیز به همراه داشته باشند.

تولد فرزند در مالتا

تا جولای سال ۲۰۰۱ کسانی که در خاک مالتا متولد می شدند می توانستند تابعیت این کشور را بدست آورند. از آگوست سال ۲۰۰۱ کسانی که در مالتا متولد می شدند تابعیت این کشور را بدست نمی آوردند مگر اینکه از پدر و مادری مالتی متولد شده باشند.

مالتا,مالتا,مالتا

افرادی که در خارج از خاک مالتا از مادری مالتی متولد شده باشند می توانند تابعیت این کشور را بدست آورند. اشخاصی که خارج از مالتا و از تبعه ی مالتی متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک خود تابعیت این کشور را بدست آورند. مدارکی که برای این منظور لازم است را در زیر ذکر می کنیم.

  • شناسنامه متقاضی
  • مدارک تولد فرد و گواهی ازدواج اجداد و والدین

کسانی که تابعیت این کشور را دارند باید پس از تولد فرزندشان آن را در مالتا به ثبت برسانند. فرزندان می توانند اقامت مالتا را پس از تولد به اینصورت بدست آورند.

پناهندگی در مالتا

مالتا نیز یکی از کشورهای اروپایی است که ممکن است سالانه تعداد زیادی پناهجو به منظور بهبود شرایط معیشتی خود وارد این کشور شود. پناهندگی راهی پر خطر است و طیف گسترده ای از پناهندگان با قوانین حقوقی پناهندگی در کشورهای دیگر آشنایی ندارند.

در سال ۲۰۱۶ ایتالیا با ۸۵ هزار پناهنده در رده ی دوم درخواست پناهندگی در اروپا قرار داشت. افراد پس از ورود به مالتا به عنوان پناهنده در مرحله اول باید درخواست پناهندگی خود را به مسوولین بدهند تا در این مورد تصمیم گرفته شود. این درخواست زمانی اعتبار دارد که بیش از ۶۰ روز از آن نگذشته باشد.

اقامت مالتا

اینکه شما از طریق چه نوع ویزایی وارد خاک کشور مالتا شده باشید و درخواست پناهندگی بدهید و یا اینکه از طریق دعوت نامه ای از یکی از اقوام خود از مالتا وارد اتحادیه شوید ولی به عنوان مثال در آلمان درخواست پناهندگی دهید، هر کدام شرایط جداگانه ای برای اقامت شما دارد.

پس از موافقت با کیس پناهندگی شما در مالتا و چند سال زندگی در این کشور می توانید درخواست اقامت دائم و پاسپورتشان را به دولت بدهند و شهروند مالتی شوند.

اقامت مالتا چه مزایا و معایبی دارد؟

از مزایای اقامت مالتا سفر به اروپا بدون محدودیت می باشد چرا که مالتا هم عضو شنگن و هم اتحادیه اروپا است. شما با اقامت مالتا می توانید حساب بانکی شخصی خود را باز کنید و برای اقامت در این کشور اجباری به خرید ملک ندارید.

مالتا کشوری انگلیسی زبان می باشد که خود مزیتی برای مهاجران است. این کشور از کم مالیات ترین کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. اگر کسب و کاری در مالتا داشته باشید نیز احتیاج به پرداخت مالیات های کلان ندارید.

مالتا,مالتا,مالتا

هزینه های پایین زندگی و تحصیل در مالتا به نسبت بسیاری از کشور های دیگر و آب و هوای مدیترانه ای این کشور نیز از جمله مزایای زندگی در مالتا می باشد.

مالتا را تمی توان از لحاظ شرایط اقتصادی و صنعتی با کشوری مثل آلمان مقایسه کرد ولی چالش زباه های اروپایی برای ایرانی ها خود گزینه ای است که باعث می شود کشور های انگلیسی زبان را برای زندگی انتخاب کنند.

اقامت مالتا طی ۳ تا ۵ سال اتفاق می افتد و چنانچه سرپرست خانواده اقامت این کشور را دریافت کند می تواند برای اعضای خانواده خود نیز اقامت بگیرد.

راه های تمدید اقامت در مالتا چیست؟

در هر کدام از روش های توضیح داده شده می توانید اقامت خود را تمدید کنید. چنانچه تحصیلتان در مالتا به پایان رسید ۶ ماه زمان دارید تا به جستجوی کار بپردازید، پس از پیدا کردن کار در این کشور و ۳ سال کار کردن و پرداخت مالیات در این کشور می توانید درخواست اقامت دائم دهید.

اقامت مالتا

چانچه مشغول کار در مالتا باشید می توانید با تمدید قرارداد کاری خود، اقامتتان را نیز تمدید کنید. در روش های سرمایه گذاری و خرید ملک نیز می توانید با نشان دادن سود ده بودن سرمایه گذاریتان اقامتتان را تمدید کنید.

چگونه می توان پاسپورت کشورمالتا را گرفت؟

شما می توانید از طریق تمام روش های ذکر شده در این مقاله به پاسپورت کشور مالتا دست یابید. پاسپورت این کشور از قدرت و اعتبار خوبی برخوردار است و در رده ی پنجم قرار دارد. پاسپورت این کشور با کشورهایی مثل چک و مجارستان هم رده است.

مالتا,مالتا,مالتا

همانطور که می دانید مالتا جزو کشورهای اتحادیه اروپا و شنگن می باشد و شما با داشتن پاسپورت این کشور می توانید به ۱۲۴ کشور بدون نیاز به ویزا سفر کنید. افراد پس از اتمام تحصیل در مالتا و چندین سال اقامت و کار کردن در این کشور می توانند پاسپورت این کشور را اخذ کنند. چنانچه در مالتا مشغول به کار شوید و یا با ویزای کاری وارد این کشور شوید نیز می توانید پس از چند سال پرداخت مالیات به این کشور درخواست پاسپورت دهید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دانشگاه ها و شهرهای مالتا و شرایط کار و زندگی در این کشور به نسبت کشورهای دیگر می توانید با مشاورین مجرب موسسه آریانا پارس تماس حاصل نمایید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲ پاسخ به “اقامت مالتا”

    1. محمد رضا گفت:

      سلام عرض ادب و احترام دارم خدمت شما
      من تو کشور شرکت کامپیوتر دارم در حوزه فن آوری اطلاعات ، تولید نرم افزار های خاص و شبکه
      سن من هم ۳۸سال هست
      من می‌خوام بدانم که میتوانم با ثبت و افتتاح یک شرکت در مالتا در ارتباط با همین حوزه کاری اقامت بگیرم یا نه ضمن اینکه من مجرد هستم و تازه می‌خوام دست بکار ازدواج بشم.

      • author4 گفت:

        بله، شما میتونید با ثبت شرکت در مالتا اقامت در این کشور رو دریافت کنید. برای اقامت کارآفرینی در مالتا ، شما باید مراحل مشخصی رو اجام بدین از جمله ثبت شرکت و تعهد به تامین اشتغال برای مالتایی ها. همچنین ممکنه نیاز به مصاحبه و مراحل دیگه ای داشته باشید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    اقامت مالتا اقامت مالتا اقامت مالتا اقامت مالتا اقامت مالتا

    شبکه های اجتماعی

    arrow up