زندگی در ژاپن نیاز به ویزا دارد. در صورت اقامت طولانی مدت، ویزای بلند مدت مناسب ترین فعالیت برای فعالیت های مورد نظر شما در ژاپن است. با این حال، انواع ویزا در ژاپن وجود دارد. در این مقاله، حدود ۲۷ نوع ویزای ژاپن با مجموعه ای از الزامات و فعالیت های مجاز با ماهیت متفاوت در مورد مراحل اخذ ویزای قانونی ارائه شده است.

تعیین انواع ویزا در ژاپن

اگر می خواهید بدانید که برای مهاجرت سرمایه گذاری یا هر نوع مهاجرت دیگری، چه نوع ویزایی را باید انتخاب کنید. ابتدا باید یک نوع از انواع ویزا در ژاپن را تعیین کنید. که به او اجازه می دهد آنچه را که می خواهد در ژاپن دنبال کند، انجام دهد تا شرایط ویزای خاصی را برآورده کند.

چند گروه اصلی ویزا در ژاپن

چند گروه اصلی ویزا در ژاپن وجود دارد: ویزای کار، ویزای غیر کاری و ویزای مربوط به خانواده. اولین مورد برای بدست آوردن شغل اعطا می شود. مورد دوم برای کسانی است که کار نمی کنند. ویزای خانوادگی، علاوه بر این، با توجه به وضعیت خانوادگی اعطا می شود.

یک نفر می تواند همزمان فقط ۱ نوع ویزا دریافت کند. با این حال، اگر فرد نیاز به دریافت بیش از ۱ نوع ویزا، به عنوان مثال، ویزا برای گرفتن ویزای کار و همسر داشته باشد، باید از بین انواع ویزا در ژاپن نوع ویزا را انتخاب کند.

ویزای کار

ویزای کار نیاز به سطح بالایی از مهارت های حرفه ای دارد. به همین دلیل برای افراد خارجی امکان کار تحت ویزای کار وجود ندارد. این امر صادق است مگر اینکه یک خارجی دارای ویزا با توجه به وضعیت خانوادگی خود باشد، مانند اقامت طولانی مدت، یا به عنوان مثال، یک دانش آموز یا کارآموز. با این حال، برخی از مشاغل فاقد ویزای کاری مانند ماساژورها، پیشخدمت ها، آرایشگاه ها، کارگران ساختمانی، کارمندان فروش و دیگران هستند.

آن دسته از متخصصانی که ویزای کار دارند عبارتند از: مهندسین، متخصصان علوم انسانی (اقتصادی، حقوقی و غیره)، کارکنان خدمات بین المللی تجارت، روابط عمومی، منابع انسانی و غیره . سایر ویزاهای کاری عبارتند از: انتقال دهندگان درون شرکتی، کارگران ماهر و مدیران مشاغل. دیپلمات ها، مقامات، اساتید، مربیان، هنرمندان، روزنامه نگاران، حسابداران، پزشکان، محققان و سرگرمی ها نیز ویزای خود را دارند.

ویزای غیر کاری

نوع دیگر از انواع ویزا در ژاپن، ویزای غیرکاری است. که افراد خارجی که قصد مهاجرت سرمایه گذاری یا…. به ژاپن دارند می توانند اقدام به اخذ آن نمایند. افراد غیر شاغل دانشجو، کارآموز، کارآموزی فنی، فعالیت های وابسته، فرهنگی و ویزای موقت بازدیدکنندگان و همچنین ویزای فعالیت های تعیین شده تلقی می شوند. اغلب، این روادیدها مشروط به الزامات تعیین شده با در نظر گرفتن تأثیر بر صنایع و جامعه در کشور است.

انواع ویزا در ژاپن

ویزای مربوط به خانواده

برخی از انواع دیگر ویزا در ژاپن عبارتند از: ویزای همسر، ویزای اقامت طولانی مدت، ویزای اقامت دائم، ویزای همسر یا فرزندان اقامت دائم. این موارد به افرادی اعطا می شود که دارای شرایط خاصی از نظر طول و مدت زمان گذراندن در کشور و همچنین درآمد و ظرفیت پرداخت مالیات آنها هستند.

ویزا برای اقامت طولانی مدت

ساکنان طولانی مدت فرزندان اتباع ژاپنی و همچنین پناهندگان، افرادی که از فرزندان خود با ملیت ژاپنی مراقبت می کنند، اتباع ژاپنی مطلقه و دیگران در نظر گرفته می شوند. این ویزا برای مدت زمانی بیش از ۹۰ روز صادر می شود.

ویزای کوتاه مدت

اگر کسی برای مدت کوتاهی به ژاپن می آید، در حالی که در فعالیت های پولی شرکت نمی کند، می تواند برای ویزای موقت بازدید کننده یا ویزای توریستی درخواست دهد. این کار را می توان مستقیما در سفارت ژاپن و همچنین کنسولگری مجاور انجام داد. ویزای کوتاه مدت معمولا از یک دوره ۹۰ روزه تجاوز نمی کند.

ویزای توریستی

هر گردشگری که مایل به سفر به این کشور است، باید ویزای توریستی دریافت کند. با این حال، برخی از کشورها مانند برخی از کشورهای اروپایی، ایالات متحده، آرژانتین، استرالیا نیازی به دریافت ویزای توریستی ندارند، زیرا آنها در حال حاضر برای اهداف گردشگری کشورهای بدون معافیت ویزا محسوب می شوند. مدت اقامت در این مورد ۹۰ روز است. هنگام ورود به کشور تنها گذرنامه لازم است. لازم نیست شخص رویه دیگری را طی کند.

چنین ویزایی برای بازدید از اقوام، دوستان، گشت و گذار، شرکت در کنفرانس ها در نظر گرفته شده است. ویزای دوبار ورود برای ۲ سفر کوتاه نیز در دسترس است (دوره ۶ ماهه). با این حال، مسافران مجاز به انجام کارهای پولی هنگام اقامت در کشور نیستند.

انواع دیگر ویزای ژاپن

برخی از انواع دیگر ویزا ژاپنی عبارتند از: کسب و کار ویزای موقت (۹۰ روز) در مدت شش ماه برای اهداف کسب و کار شامل کنفرانس ها، جلسات، امضای قرارداد، و مطالعات بازار می باشد.

انواع جدید ویزای ژاپن

ویزا برای فعالیت های مشخص مانند گشت و گذار، تفریح ​، تعطیلات کاری، کارآموزی های پولی، EPA و سایر موارد نیز وجود دارد. همچنین برخی از انواع ویزای نسبتا جدید شامل ویزای راه اندازی، ویزای دیپلماتیک، ویزای رسمی است.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انواع ویزا در ژاپن انواع ویزا در ژاپن انواع ویزا در ژاپن انواع ویزا در ژاپن انواع ویزا در ژاپن

شبکه های اجتماعی

arrow up