آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

نام شهرهای کانادا

برخی از مهم‌ترین شهرهای کانادا عبارتند از:

 

  • تورنتو: بزرگترین شهر کانادا و مرکز استان انتاریو. تورنتو مرکز مالی و اقتصادی کشور کاناداست.
  • ونکوور: در استان بریتیش کلمبیا واقع شده و بندر مهمی برای تجارت با آسیاست.
  • مونترال: دومین شهر بزرگ کانادا و مرکز استان کبک. مونترال مرکز فرهنگ فرانسوی‌زبان کاناداست.
  • کالگری: مرکز استان آلبرتا و اصلی‌ترین بخش نفت و گاز کشور کاناداست.
  • ادمونتون: مرکز استان آلبرتاست.
  • اتاوا: پایتخت کانادا و محل تمرکز دولت فدرال است.
  • وینیپگ: مرکز و بزرگترین شهر استان مانیتوباست.
  • کوئبک: مرکز استان کبک و مرکز فرهنگ فرانسوی‌زبان کاناداست.
  • هالیفاکس: مرکز استان نوا اسکوشیا و از بندرهای شلوغ کاناداست.

 

پیش شماره کانادا چند است؟

 پیش شماره کشور کانادا برای تماس تلفنی بین‌المللی “+۱” است. به‌عنوان مثال اگر می‌خواهید با شماره تلفن “۴۱۶-۵۳۳-۴۳۲۱” در تورنتو از خارج کشور تماس بگیرید، باید پیش شماره کانادا را به ابتدای آن اضافه کنید که می‌شود: +۱-۴۱۶-۵۳۳-۴۳۲۱

 

کانادا روی نقشه کجاست؟

 کانادا در شمال قاره آمریکای شمالی واقع شده است.

 

این کشور از شمال با اقیانوس منجمد شمالی، از غرب با اقیانوس آرام و از شرق با اقیانوس اطلس محصور شده است. در جنوب نیز با ایالات متحده آمریکا مرز مشترک دارد.

 

کانادا روی نقشه جهان، از شمال به جنوب و از غرب به شرق، کشیده شده و کشور بسیار وسیعی است. مرز غربی آن را اقیانوس آرام و ایالت واشنگتن آمریکا تشکیل می‌دهند. در شرق نیز مرز کانادا با اقیانوس اطلس و ایالات میانی آمریکا مانند مینه‌سوتا محدود می‌شود.

 

کشور کانادا چند ایالت دارد؟

کانادا ۱۰ استان دارد که عبارتند از:

 

  • انتاریو
  • کبک
  • بریتیش کلمبیا
  • آلبرتا
  • ساسکاچوان
  • مانیتوبا
  • نیوفاندلند و لابرادور
  • نوا اسکوشیا
  • نیوبرانزویک
  • جزایر شمال غربی

 

استان‌های کانادا از نظر تقسیمات کشوری معادل ایالت‌ها در ایالات متحده آمریکا هستند، اما اگر برایتان جالب است بدانید که کانادا چند ایالت دارد؟ باید گفت تقسیمات کشوری در کانادا بر مبنای استان است نه ایالت.

بهترین ایالت های کانادا برای تحصیل و اقامت عبارتند از آلبرتا، نیوبرانزویک، بریتیش کلمبیا، انتاریو و مانیتوبا. کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای مهاجرانی بوده است که آرزوی تحصیل در خارج از کشور و یا ایجاد حرفه خود را دارند. بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی QS (2023)، ۸ دانشگاه کانادایی در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. همچنین برای استارتاپ‌ها و کسانی که قصد سرمایه گذاری و پیشرفت شغلی دارند، این کشور بسترهای مناسبی دارد. در این مقاله به بررسی استان‌های کانادا، هزینه‌های زندگی آن‌ها و برخی از دانشگاه‌های ارائه‌شده در هر کدام می‌پردازیم.

آشنایی با ایالت های کانادا

Getting to know the states of Canada

از لحاظ جغرافیایی کانادا به ۵ منطقه اصلی به نام های Atlantic ،Prairies ,North ,Central و West Coast تقسیم گردیده است. این ۵ منطقه ۱۰ ایالت را در دل خود جای داده‌اند. فرهنگ و جمعیت هر یک از مناطق و ایالت های کانادا متفاوت است، این تنوع فرهنگی جذاب در اثر مهاجرت افراد مختلف از سرتاسر جهان به این کشور پهناور به وجود آمده است.

کلیه ایالت های کانادا از اقتصاد قدرتمندی برخوردار می‌باشند، اجرای سیاست‌های مالی مفید و برنامه ریزی دقیق در راستای ایجاد بسترهای مناسب جهت پیشرفت و رونق اقتصادی باعث گردیده جمع درآمد ایالت های کانادا از درآمد دولت فدرال مرکزی این کشور پیشی بگیرید. در واقع به جرات می‌توان گفت کانادا اقتصاد خود را به نوعی به تولید و صنعت ایالت های خود مدیون است.

کانادا,کانادا,کانادا

آلبرتا

تنها در آلبرتا، تقریباً ۱۷۰۰۰ دانشجوی بین المللی وجود دارد. این استان همچنین میزبان برخی از معتبرترین دانشگاه‌های کانادا است. مهندسی نفت و گاز، کشاورزی، جنگلداری، تولید، گردشگری و مالی، فناوری اطلاعات و فناوری ارتباطات تنها تعدادی از مشاغل موجود هستند.

آلبرتا ۱۹۰۰۰ شغل جدید اضافه کرده است که بیش از نیمی از رشد شغلی در کانادا را تشکیل می‌دهد! آلبرتا یکی از سه استان “دشت بزرگ” کانادا است که آن را به یک مقصد ایده‌آل برای پیاده روی و اسکی تبدیل کرده است.

آب و هوای آلبرتا معتدل است، با چهار فصل مجزا که به طور متناوب بین تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد تغییر می‌کند. کلگری و ادمونتون دو شهر بزرگ آلبرتا هستند.

هزینه زندگی در ایالت آلبرتا

قطعاً یکی از مزایای اصلی زندگی در کانادا و ایالت آلبرتا هزینه‌های بسیار مناسب می‌باشد، در واقع افراد می‌توانند با کمترین هزینه بهترین کیفیت زندگی در آلبرتا را تجربه کنند. هزینه های اجاره یا خرید ملک، خورد و خوراک ، رفت و آمد و… در آلبرتا نسبت به اغلب ایالت های کانادا به صرفه‌تر است. به طور کلی میانگین هزینه های زندگی در ایالت آلبرتا برای یک نفر به صورت ماهیانه به شرح ذیل می‌باشد.

عنوان هزینه میانگین هزینه
اجاره بهای مسکن ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار
خورد و خوراک ۲۵۰ الی ۴۰۰ دلار
رفت و آمد ۸۰ الی ۱۵۰ دلار
هزینه های جانبی ۲۵۰ الی ۴۵۰ دلار

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در آلبرتا با رتبه دانشگاه جهانی QS 2023

  •  دانشگاه آلبرتا
  •  دانشگاه کلگری شماره ۲۴۲

نیوبرانزویک

نیوبرانزویک، در ساحل شرقی کانادا، استانی باشکوه و قابل توجه اروپایی­‌ها است. این استان دو زبانه است و چندین مؤسسه آموزشی قابل توجه را در خود جای داده است. دانشگاه‌های نیوبرانزویک آموزش در سطح جهانی ارائه می‌دهند و دانشجویانی که برای تحصیل به اینجا می‌آیند، مکان‌های پردیس زیبا، کلاس‌های درس مجهز و اعضای آموزشی خوب را در اختیار خواهند داشت.

دانشجویان بین المللی که در نیوبرانزویک زندگی، تحصیل و کار می‌کنند، این فرصت را دارند که علایق خود را کشف کنند، پتانسیل خود را توسعه دهند و برجسته شوند.

هزینه های زندگی در نیوبرانزویک:

شرح

هزینه/ماه (به دلار آمریکا)

محل اقامت

۳۵۰-۹۰۰

غذا

۱۲۲

تن پوش

۱۰۰

حمل و نقل

۸۰

خدمات رفاهی

۳۰۰

متفرقه

۱۵۰

 

دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در نیوبرانزویک با رتبه دانشگاه جهانی QS 2023

  •       دانشگاه راتگرز 

کانادا,کانادا,کانادا

بریتیش کلمبیا

بسیاری از دانشگاه‌های درجه یک مبتنی بر تحقیقات در بریتیش کلمبیا برای دانشجویان خارج از کشور که به دنبال تحصیل در کانادا هستند ایده‌آل است. این استان بزرگ آب و هوای بسیار متفاوتی در نقاط مختلف دارد.

دانشگاه‌های بریتیش کلمبیا دارای یک سیستم آموزشی کاملاً یکپارچه هستند و نمونه‌ای جهانی از آموزش مترقی و انعطاف‌پذیر هستند.

علاوه بر این، زمانی که تحصیلات خود را به پایان رساندید، این استان فرصت‌های شغلی و مهاجرتی متنوعی را ارائه می‌دهد. بریتیش کلمبیا با شهرهای بزرگ، جنگل‌های بارانی زیبا، آبراه‌های ساحلی و کوه‌های عظیم، یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین استان‌های کانادا است. زندگی و تحصیل در بریتیش کلمبیا تجربه‌ای آرامش بخش و لذت بخش است.

هزینه زندگی در بریتیش کلمبیا:

شرح

هزینه/ماه (به دلار آمریکا)

محل اقامت

۳۵۰-۹۰۰

غذا

۱۲۲

تن پوش

۱۰۰

حمل و نقل

۸۰

خدمات رفاهی

۳۰۰

متفرقه

۱۵۰

 

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در بریتیش کلمبیا با رتبه دانشگاه جهانی QS 2023

  •       دانشگاه بریتیش کلمبیا شماره ۴۷
  •       دانشگاه سیمون فریزر #=۳۲۸

آشنایی با شهر ونکوور کانادا

ونکوور یکی از مشهورترین و مهم ترین شهرها برای مهاجرت به کانادا می‌باشد که در منطقه لوئر مین لند در ایالت بریتیش کلمبیا واقع گردیده است. این کلان شهر پر زرق و برق از آب و هوای بسیار معتدل و مطبوعی برخوردار است، در بین کلیه مناطق کانادا ونکوور از بالاترین تنوع نژادی، فرهنگی و زبانی برخوردار است.

ونکوور از لحاظ کیفیت زندگی و زیر ساخت‌های شهری همواره در بین ۵ شهر برتر جهان قرار دارد، مجله اکونومیست برای پنجمین سال متوالی ونکوور را به عنوان بهترین شهر جهان از لحاظ کیفیت زندگی و سکونت انتخاب نموده است. ونکوور به لطف مناظر طبیعی اغواگر، کوه‌ها و سواحل خیره کننده از جمله زیباترین شهرهای جهان محسوب می‌شود، پوشش جنگلی و منابع طبیعی متعدد، جنگلداری را به صنعت اول ونکوور تبدیل نموده است.

هزینه های زندگی در ونکوور

قطعاً برای آن دسته از افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا و اخذ ویزای کاری و در مجموع زندگی در ونکوور را دارند، جمع آوری اطلاعات کامل در مورد هزینه های زندگی که شامل اجاره بهای مسکن، خورد و خوراک، رفت وآمد و… می‌شود امری ضروری خواهد بود. به طور کلی کانادا از جمله گران‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌آید، خصوصاً زندگی در شهرهای ونکوور و تورنتو نسبت به اغلب ایالت‌ها و شهرهای دیگر کانادا هزینه‌های بیشتری را در پی خواهد داشت.

از سوی دیگر تعداد نفرات خانواده و سبک زندگی افراد تاثیر بسزایی در میزان هزینه های زندگی در ونکوور دارد، بخش اعظمی از هزینه های زندگی در ونکوور مربوط به اجاره بهای مسکن می‌باشد، هزینه اجاره بهای مسکن بسته به موقعیت مکانی ملک بسیار متفاوت است، به عنوان مثال اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر بسیار گران تر از حومه شهر می‌باشد. به طور کلی میانگین هزینه های اصلی زندگی برای یک نفر در ونکوور به صورت ماهیانه به شرح ذیل می‌باشد.

عنوان هزینه میانگین هزینه ماهیانه
اجاره بهای مسکن ۱۸۰۰ دلار
خورد و خوراک ۴۰۰ دلار
رفت و آمد ۱۵۰ دلار
هزینه های جانبی ۶۰۰ دلار

مزایا و معایب زندگی در ونکوور برای مهاجرین

مسلماً زندگی در هر کشور و شهری مزایا و معایب مختص به خود را در پی خواهد داشت، ولی در ارتباط با زندگی در ونکوور به جرات می‌توان گفت مزایای زندگی در این شهر به مراتب بیشتر از معایب آن خواهد بود. از این رو برای زندگی در ونکوور و استفاده از مزایای بی‌شمار آن قطعاً ارزش رویارویی با اندک چالش‌های موجود را خواهد داشت.

مزایای زندگی در ونکوور

همانگونه که پیش‌تر در این مطلب ذکر گردید طبق نظر سنجی‌های انجام شده و اطلاعات منتشر شده از سوی ژورنال‌های مطرح ونکوور از لحاظ کیفیت زندگی، امکانات رفاهی و اجتماعی، جاذبه های گردشگری، و … همواره در بین شهرهای برتر جهان قرار دارد، قطعاً زندگی در یکی از زیباترین شهرهای جهان که از زیرساخت‌های بسیار مدرن برخوردا می‌باشد، برای هر فردی ایده‌ال خواهد بود.

زندگی در ونکوور ترکیبی جذاب از آرامش، مناظر طبیعی حیرت انگیز و بالاترین استانداردهای زندگی را در اختیار افراد قرار می‌دهد، ونکوور از بالاترین نرخ زیست پذیری در کانادا برخوردار است، زندگی در این کلان شهر پر زرق و برق و مدرن باعث گردیده جمعیت ونکوور در طی سال‌های اخیر به شکل فزاینده‌ای افزایش یابد. به طور کلی مزایای اصلی زندگی در ونکوور به شرح ذیل می‌باشد.

  • زندگی در شهری با بالاترین استانداردها و کیفیت زندگی
  • زندگی در یکی از زیباترین شهرهای جهان
  • موقعیت های شغلی فراوان با درآمد بالا
  • جاذبه های گردشگری متعدد
  • امکان تحصیل در معتبرترین دانشگاه های کانادا
  • استفاده از بهترین امکانات رفاهی، اجتماعی و آموزشی
  • سیستم حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته
  • زندگی در جامعه‌ایی با فرهنگ‌ها و ملیت‌های بسیار متنوع
  • آب و هوای بسیار متعادل و مناسب نسبت به سایر مناطق کانادا
  • زندگی در دهمین شهر پاکیزه جهان
  • زیر ساخت‌های شهری مدرن

معایب زندگی در ونکوور

قطعاً زندگی در ونکوور علاوه بر مزایای فراوانی که در پی دارد، چالش‌هایی را نیز به همراه خواهد داشت، شاید به جرات بتوان گفت بزرگ‌ترین چالش زندگی در ونکوور هزینه‌های جاری زندگی شامل اجاره بهای مسکن، خورد و خوراک، رفت و آمد و … خواهد بود.

زندگی در ونکوور به شکل باور نکردنی پر هزینه است، البته راهکارهای فراوانی برای کاهش هزینه های زندگی در این شهر رویایی وجود دارد، ولی به هرحال هزینه های زندگی در ونکوور به مراتب بالاتر از سایر شهرهای کانادا خواهد بود، از سوی دیگر معضل ترافیک در این کلان شهر از جمله موارد دیگری محسوب می‌شود، که در برخی از موارد بسیار آزار دهنده خواهد بود،حجم ترافیک ونکوور در برخی ازساعات روز از حجم ترافیک نیویورک بیشتر است. از این رو اگر محل کار شما با محل زندگی فاصله زیادی داشته باشد باید انتظار ترافیک سنگین ونکوور را داشته باشید. به طور کلی معایب اصلی زندگی در ونکوور به شرح ذیل می‌باشد.

  • هزینه های بسیار بالای زندگی در ونکوور
  • ترافیک سنگین شهری
  • نرخ جرم و جنایت بالاتر ونکوور نسبت به شهرهای کوچک تر کانادا

کانادا,کانادا,کانادا

ایالت مانیتوبا کانادا

مانیتوبا استانی امن با تنوع فرهنگی و زبانی غنی است. مانیتوبا یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین استان‌های کانادا برای زندگی است. این شهر مکانی عالی برای زندگی در سبک زندگی باکلاس با بودجه‌ای کم است. منیتوبا طیف گسترده‌ای از فرصت‌های عالی را برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در کانادا ارائه می‌دهد.

همه دانشگاه‌های منیتوبا به ارائه آموزش با کیفیت بالا و انتخاب رشته‌های تحصیلی متنوع اختصاص دارند. زیبایی‌های طبیعی تنها تعدادی از چیزهای بی‌شماری است که در این استان قابل تحسین است.

هزینه ­های زندگی در ایالت مانیتوبا:

شرح

هزینه/ماه (به دلار آمریکا)

محل اقامت

۱۰۲۷

غذا

۱۵۰۰- ۳۰۰۰

تن پوش

۱۰۰

حمل و نقل

۱۰۰

خدمات رفاهی

۲۰۵

متفرقه

۱۲۰

دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در مانیتوبا با رتبه دانشگاه جهانی QS 2023

  • <دانشگاه مانیتوبا شماره ۶۵۱-۷۰۰

نیوفاندلند و لابرادور

جزایر زیبا و جمعیت کم نیوفاندلند و لابرادور را تشکیل می‌دهند. این استان که تنها حدود ۵۰۰۰۰۰ نفر را در خود جای داده است، کیفیت زندگی ارزان و در عین حال قابل قبولی را فراهم می‌کند.

دانشجویان نیوفاندلند بیشتر به دوره‌های مرتبط با اقتصاد محلی علاقه‌مند هستند، که خبر خوبی برای علاقه‌مندان به مشاغل، مشاغل دریایی یا منابع طبیعی است. دانشگاه‌های نیوفاندلند و لابرادور بیشتر در شهر سنت جان متمرکز شده‌اند. نیوفاندلند و لابرادور هزینه زندگی مقرون به صرفه‌ای دارد که آن را به مکان مقرون به صرفه‌تری برای تحصیل در کانادا تبدیل می‌کند.

هزینه زندگی در نیوفاندلند و لابرادور:

شرح

هزینه/ماه (به دلار آمریکا)

محل اقامت

 

غذا

۲۰۰-۲۵۰

تن پوش

۱۰۰-۱۲۰

حمل و نقل

۷۰-۱۰۰

خدمات رفاهی

۲۴۵

متفرقه

۱۰۰

 

دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در نیوفاندلند با رتبه دانشگاه جهانی QS 2023

  •       دانشگاه یادبود شماره ۷۵۱-۸۰۰

کانادا,کانادا,کانادا

کبک

از دیگر ایالات کانادا می‌توان به ایالت کبک اشاره کرد که پایتخت آن شهر کبک و بزرگ‌ترین شهر آن مونترال است. زبان اصلی کبک فرانسوی می‌باشد. ۸۵% مردم کبک به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و تنها ۸ درصد آن‌ها انگلیسی زبان هستند.

کبک از لحاظ جمعیت و مساحت در جایگاه دوم در میان سایر ایالت های کانادا قرار دارد. مساحت استان کبک سه برابر کشور فرانسه می‌باشد. ایالت کبک سرشار از منابع طبیعی به همراه جنگل‌های سوزنی برگ و پهن برگ، دریاچه‌های متعدد و رودخانه است که از این رو صنایع کاغذ و چوب جزء مهم‌ترین صنایع این ایالت می‌باشد.

رودخانه سن لوران در این ایالت واقع شده است که یکی از بزرگ‌ترین مجاری کشتیرانی جهان و محور اصلی رودخانه‌ای قاره آمریکای شمالی است. کبک یک ایالت ۴ فصل است به صورتی که دارای بهاری آرام و لطیف، تابستان‌های گرم، پاییز سرد و زمستان‌های سرد و نسبتا طولانی و برفی می‌باشد.

هزینه زندگی در ایالت کبک

یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تاثیرگذار برای انتخاب یک ایالت برای زندگی در کانادا، مبحث هزینه های زندگی در ایالت مورد نظر می‌باشد. متوسط هزینه های زندگی در کبک بین ۱۰۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در ماه تخمین زده می‌شود. این میزان هزینه متناسب با هزینه های زندگی در ایالت های انتاریو و بریتیش کلمبیا به مراتب پایین‌تر می‌باشد. بیشترین میزان هزینه زندگی جاری در کبک را هزینه های خوراک (۵۴ درصد کل هزینه های زندگی) به خود اختصاص داده است. هزینه های اجاره مسکن در جایگاه بعدی قرار دارد. در جدول زیر هزینه زندگی در ایالت کبک آمده است.

موارد میزان هزینه
رستوران یک وعده ۱۷٫۵ دلار کانادا
گوشت یک کیلو ۱۶٫۹۷ دلار کانادا
مرغ یک کیلو ۱۶٫۱۳ دلار کانادا
حمل و نقل عمومی ماهانه ۸۰ تا ۹۰ دلار کانادا
اینترنتی، آب، برق و گاز ماهانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ دلار کانادا
اجاره مسکن ماهانه ۷۰۰ تا ۸۱۰ دلار کانادا
اجاره مسکن در اطراف شهر ماهانه ۵۲۰ تا ۶۴۰ دلار کانادا

 

کانادا,کانادا,کانادا

ایالت ساسکاچوان

ایالت ساسکاچوان در قسمت شمال غربی کانادا واقع شده است که پایتخت آن شهر رجینا می‌باشد. این ایالت دارای تاریخ غنی است. اولین گروه اروپایی در سال ۱۶۰۰ میلادی وارد این ایالت شدند که اکثر این مهاجران کاشف و یا تاجر پوست بودند.

ایالت ساسکاچوان در قسمت سرسبز کانادا و در جوار مانیتوبا از سمت شرق و آلبرتا از سمت غرب می‌باشد. این استان از جمله آفتابی‌ترین ایالت های کانادا می‌باشد. در قدیم به علت خاک حاصلخیز، افراد به این استان جذب می‌شدند ولی امروزه، اقتصاد رو به رشد مدرن این استان عامل جذب مهاجران به ساسکاچوان می‌باشد.

شهر ساسکاتون بزرگ‌ترین شهر این استان است. اقتصاد این شهر از کشاورزی و معدن به سوی فناوری و خدمات مالی تغییر مسیر داده است. ساسکاتون سرآمد بیوتکنولوژی کشاورزی در جهان بوده است و سالانه جذب کننده سرمایه شرکت‌های درجه یک دارویی جهان می‌باشد.

مهاجرت یکی از عوامل مهم در شکل‌گیری فرهنگ و تاریخچه این استان می‌باشد. در ضمن مهاجرت عامل افزایش جمعیت استان در آینده محسوب می‌شود. قیمت خرید مسکن در این ایالت بسیار منطقی و مناسب می‌باشد. ساسکاچوان تولید کننده ۲۸ درصد غلات و بیش از ۵۴ درصد گندم کشور می‌باشد با توجه به همین نکته سالانه ۲ میلیارد دلار از بخش کشاورزی درآمدزایی می‌کند ولی کارهای خدماتی از جمله موسسات مالی، بیمه، بنگاه‌های مسکن سهم بسزایی در اقتصاد این ایالت دارند.

هزینه زندگی در ایالت ساسکاچوان

ایالت ساسکاچوان به عنوان یکی از ایالت های ارزان در کشور کانادا به شمار می‌رود. از همین‌رو متوسط هزینه های زندگی در این ایالت بین ۱۰ تا ۱۲ هزار دلار در نظر گرفته می‌شود. هزینه های مرتبط به سوپر مارکت با ۳۴ درصد بیشترین میزان هزینه های جاری زندگی را تشکیل می‌دهد. پس از آن هزینه های اجاره مسکن بیشترین میزان هزینه های زندگی در ایالت ساسکاچوان را در بر می‌گیرد. در جدول زیر به هزینه های معمول زندگی در این ایالت اشاره شده است.

موارد میزان هزینه
رستوران یک وعده غذایی ۱۳ تا ۱۵ دلار
گوشت یک کیلو ۲۰ دلار
مرغ یک کیلو ۱۱ دلار
حمل و نقل عمومی ماهانه ۳۵ تا ۴۰ دلار
اینترنت، آب، برق و گاز ماهانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ دلار
اجاره مسکن ماهانه ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار
اجاره مسکن اطراف شهر ماهانه ۷۰۰ تا ۹۰۰ دلار

کانادا,کانادا,کانادا

نوااسکوشیا

از دیگر ایالات کانادا می‌توان به ایالت نوااسکوشیا اشاره کرد، ایالتی که در ساحل جنوب شرقی کانادا واقع شده است و مرکز و بزرگ‌ترین شهر آن‌ لیفاکس می‌باشد. ایالت نوااسکوشیا یکی از ۴ استانی بود که در ابتدا به کنفدراسیون کانادا پیوستند این استان همچنان یکی از بندرهای دریایی اصلی کانادا و محل دسترسی به اقیانوس اطلس می‌باشد.

جالب است که بدانید قدیمی‌ترین قوم سیاه پوست در کانادا در این استان زندگی می‌کنند. نام این ایالت یک عبارت لاتین است که به معنی اسکاتلند نو می‌باشد و پرچم این استان ترکیبی از پرچم و نشان ملی اسکاتلند است. ایالت نوااسکوشیا یکی از کم جمعیت‌ترین ایالت های کشور کانادا می‌باشد. البته با توجه به کم بودن مساحت، دومین استان از لحاظ تراکم در کشور کانادا نیز محسوب می‌شود.

اقتصاد این ایالت از راه‌های تولید، ماهیگیری و کشاورزی تامین می‌شود ولی در حال حاضر منابع ماهیگیری با خطر مواجه شده و بروی صنعت شیلات تاثیر نامطلوبی گذاشته است. اخیرا با تغییر اقتصاد این استان و با آموزش ماهیگیران بیکار از آن‌ها در کارهای جدید استفاده شده است. این استان دارای سیستم کامل و جامع عالی شامل دانشگاه کالج فنی و برنامه های کارورزی می‌باشد. هزینه تحصیل در کانادا و این دانشگاه‌ها نسبت به اغلب دانشگاه‌های این کشور بیشتر می‌باشد.

هزینه زندگی در ایالت نوااسکوشیا

به صورت کلی مناطق آتلانتیک از جمله ایالت نوااسکوشیا نسبت به سایر مناطق کانادا مانند بریتیش کلمبیا هزینه های کمتری برای زندگی در کانادا به همراه دارد به همین دلیل برای افرادی که قصد زندگی با هزینه های پایین‌تری را دارند می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. برای مثال به صورت میانگین هزینه ماهانه زندگی در ایالت نوااسکوشیا برای خانواده‌ای ۴ نفره حدود۳٫۴۰۰ دلار و هزینه زندگی ماهانه برای فرد مجرد بدون محاسبه اجاره خانه حدود ۹۴۶ دلار کانادا است.

همچنین هزینه ماهانه آب، برق، گرمایش، سرمایش و زباله در این ایالت برای خانه‌ای ۸۵ متری حدود ۱۷۰ دلار کانادا محاسبه می‌گردد. شهریه سالانه مهد کودک حدود ۹۵۰ دلار کانادا و هزینه سالانه تحصیل در مدارس بین المللی کانادا حدود ۱۶٫۵۰۰ دلار است. در ادامه به بررسی برخی دیگر از قیمت ها در ایالت نوااسکوشیا خواهیم پرداخت:

عنوان قیمت
یک قرص نان سفید تازه (۵۰۰ گرم) ۲٫۹۷ دلار کانادا
برنج سفید (۱ کیلوگرم) ۵٫۶۵ دلار کانادا
فیله مرغ (۱ کیلوگرم) ۱۴٫۹۴ دلار کانادا
اجاره ماهانه آپارتمان (۱ اتاق خواب ) در مرکز شهر ۱،۴۰۸ دلار کانادا
اجاره ماهانه آپارتمان (۱ اتاق خواب) خارج از مرکز ۹۹۹٫۳۹ دلار کانادا

کانادا,کانادا,کانادا

ایالت نیوبرانزویک

شهر کوچک آلمانی نشین که بعدها نام خود را به نیوبرانزویک تغییر داد. این ایالت جزو ۴ ایالت ابتدای کانادا بوده است که در تاریخ اول جولای ۱۸۶۷ کنفدراسیون کانادا را تشکیل داده‌اند. این ایالت تنها ایالت کانادا است که قانون اساسی دو زبانه دارد که این زبان‌ها شامل انگلیسی و فرانسوی می‌شود. ۸۵% این ایالت پوشیده از جنگل است و مناطق بکر به وفور در این ایالت دیده می‌شود. ایالت نیوبرانزویک از لحاظ وسعت یازدهمین و از لحاظ جمعیت با جمعیتی بیش از ۷۵۱ هزار نفر هشتمین ایالت کانادا محسوب می‌شود.

شهر فردریکتون مرکز این ایالت می‌باشد ولی بزرگترین شهر ایالت نیوبرانزویک، شهر سنت جان می‌باشد که بالغ بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد. ۳۵ درصد مردم این ایالت به زبان فرانسوی و بقیه افراد به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند ولی لازم به ذکر است که زبان اول آنان فرانسوی است.

آب و هوای ایالت نیوبرانزویک تا حدود زیادی قاره‌ای بوده و تحت تاثیر جریان‌های اقیانوسی قرار نمی‌گیرد. این ایالت دارای منابع سرشار طبیعی بوده که بخش اصلی اقتصاد این ایالت را تشکیل داده است. جریانات رودخانه‌ای بسیاری در این ایالت وجود دارند. به طوری که سبک سکونت و حتی اقتصاد ایالت تا حدود زیادی با رودخانه‌ها وفق یافته‌اند. با توجه به مساحت زیاد جنگل‌ها، محصولات چوبی از صادرات اصلی این ایالت می‌باشد. تولید اصلی ایالت نیوبرانزویک، صنایع غذایی، نوشیدنی، ساخت کاغذ، فنر کاری و تجهیزات حمل و نقل می‌باشد.

هزینه زندگی در ایالت نیوبرانزویک

نیوبرانزویک به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین مکان‌های زندگی در کانادا شناخته می‌شود. متوسط هزینه های زندگی در این ایالت بین ۷ تا ۹ هزار دلار در سال در نظر گرفته می‌شود. به طور مثال متوسط ​​قیمت خانه برای کانادا ۴۸۸،۶۰۰ دلار و متوسط ​​قیمت خانه برای نیوبرانزویک ۱۷۵،۹۷۶ دلار است. به طور حتم افراد متاهل هزینه های بیشتری را برای زندگی در نیوبرانزویک پرداخت می‌نمایند. در جدول زیر، متوسط هزینه های زندگی در ایالت نیوبرانزویک آمده است.

موارد میزان هزینه
رستوران یک وعده ۲۰ دلار
مرغ یک کیلو ۱۴ دلار
گوشت یک کیلو ۱۲ دلار
حمل و نقل عمومی ماهانه ۸۰ دلار
اینترنت، برق، گاز و آب ماهانه ۱۲۰ دلار
اجاره مسکن در مرکز شهر ماهانه ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار
اجاره مسکن در حومه شهر ماهانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار

کانادا,کانادا,کانادا

انتاریو

انتاریو با نزدیک به ۳۸ درصد جمعیت کل کشور، پرجمعیت‌ترین استان کانادا است. هزینه زندگی در انتاریو کمی بیشتر از سایر استان‌های کانادا است، اما امنیت، آراستگی و کیفیت زندگی که در آنجا خواهید یافت به سختی در جاهای دیگر به دست می‌آید.

 ۲۲ دانشگاه با بودجه عمومی در انتاریو وجود دارد. شگفتی‌های طبیعی مانند آبشار نیاگارا و همچنین دو شهر شناخته شده کانادا، اتاوا و تورنتو را می‌توان در اینجا یافت.

هزینه های زندگی در ایالت انتاریو:

شرح

هزینه/ماه (به دلار آمریکا)

غذا و اسکان

۲۰۰۰- ۳۰۰۰

حمل و نقل

۷۵.۶۷ – ۱۰۰

خدمات رفاهی

۷۷.۸۸ – ۱۹۲.۴۰

ورزش و اوقات فراغت

۱۲.۲۵- ۳۸.۴۲

دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در انتاریو با رتبه دانشگاه جهانی QS 2023

  •       دانشگاه تورنتو شماره ۳۴
  •       دانشگاه واترلو شماره ۱۵۴
  •       دانشگاه غربی #=۱۷۲
  •       دانشگاه اتاوا #=۲۳۷

تورنتو

شهر تورنتو مرکز استان انتاریو، در ساحل شمال غربی دریاچه انتاریو واقع شده است. تورنتو به ترتیب با استان کبک در شرق و ایالت های نیویورک و میشیگان در جنوب شرقی و جنوب غربی همسایه است. شهر تورنتو با جمعیتی کمتر از ۳ میلیون نفر، بزرگترین شهر کانادا و یکی از بزرگترین شهرهای آمریکای شمالی است.

تورنتو همچنین یکی از چند فرهنگی ترین شهرهای جهان است که زندگی در تورنتو را به یک تجربه چند فرهنگی فوق العاده برای همه تبدیل کرده است. بیش از ۱۴۰ زبان و گویش در این شهر صحبت می شود و تقریبا نیمی از جمعیت تورنتو در خارج از کانادا متولد شده اند.

مزایا و معایب زندگی در تورنتو برای مهاجرین

انتقال به تورنتو ممکن است برای برخی از ما ترسناک به نظر برسد. به هر حال، این بزرگترین شهر کانادا است که شما برای زندگی انتخاب کرده اید. زندگی در هر شهر با مزایا و معایبی همراه است که در خصوص تورنتو هم این امر صدق می کند. آشنایی از آن به مهاجران کمک می کند تا با نگرش کامل انتخاب صحیحی را داشته باشند. در ادامه به مزایا و معایب زندگی در تورنتو برای مهاجرین اشاره می شود.

مزایای زندگی در تورنتو

  • تورنتو چند فرهنگی است: تورنتو یکی از متنوع ترین شهرهای جهان است که بیش از نیمی از ساکنان آن به اقلیت قابل مشاهده تعلق دارند و بیش از ۲۰۰ زبان صحبت می کنند. صرف نظر از اینکه اهل کجا باشید، شخصی از زادگاه شما در تورنتو زندگی می کند.
  • تورنتو ایمن است: در مقایسه با دیگر شهرهای بزرگ آمریکای شمالی، تورنتو بسیار ایمن است.
  • تورنتو سرگرم کننده است: با هجوم بسیاری از مردم از سراسر کانادا و جهان به تورنتو، جوامع مستقر برای هر سرگرمی ممکن وجود دارد.
  • فرصت های شغلی زیادی پیش رو افراد است: یکی از برترین مزایای زندگی در این شهر، وجود فرصت‌های بیشمار کاری برای مهاجران است. این نکته سبب می‌گردد که افراد در بدو ورود و در سریع ترین زمان ممکن وارد بازار کار شوند.

معایب زندگی در تورنتو

  • خرید خانه در تورنتو گران است: هزینه های بالای مسکن حداقل در آینده ای قابل پیش بینی واقعیت زندگی در تورنتو است. متوسط هزینه خرید ملک در تورنتو در حال حاضر در حدود ۱٫۳۵ میلیون دلار تخمین زده می شود.
  • اجاره در تورنتو نیز گران است: متوسط هزینه های اجاره مسکن در تورنتو از متوسط هزینه های مسکن در این کشور به مراتب بالاتر می باشد.
  • در تورنتو همیشه ترافیک است: با توجه به جمعیت زیاد این شهر، حمل و نقل با وسایل شخصی با ترافیک همراه است. این موضوع برای افرادی که در تهران زندگی می کنند بسیار طبیعی است.

کانادا,کانادا,کانادا

ایالت نوناووت

ایالت نوناووت شمالی ترین و جدیدترین ایالت های کانادا است که بخش اعظم شمال کانادا و مخصوصا مجمع الجزایر قطب شمالی کانادا را در بر می گیرد. این ایالت پنجمین بخش بزرگ دنیاست. شهر ایکالویت که در جزایر بافین واقع شده است مرکز این ایالت می باشد. با توجه به وسعت بالای این ایالت و کم جمعیت بودن آن، نوناووت به عنوان نامتراکم ترین ایالت کانادا شناخته می شود. ۹۳% ساکنان نوناووت مسیحی هستند، نرخ زاد و ولد نیز در این قلمرو از متوسط کانادا بیشتر است. نزدیک به ۷۰% مردم در این قلمرو به زبان بومی خود صحبت می کنند ولی زبان رسمی این ایالت فرانسوی و انگلیسی می باشد.

معادن طلا، مس، الماس، روی و سایر فلزات در سرتاسر این سرزمین پراکنده اند به طوری که صنعت معدن بزرگ ترین سهم اقتصاد نوناووت را در اختیار دارد. از لحاظ فرهنگی نیز این سرزمین تنوع زیادی دارد و ورزش های زمستانی در آن بسیار رواج دارند. صنعت موسیقی و فیلم نیز در این ایالت گسترده است. استفاده گسترده از سوخت دیزلی به جای سوخت فسیلی و نیز گرمایش زمین، باعث گردیده است که یخ های این قلمرو به سوی ذوب شدن حرکت نمایند و در سال های اخیر روند ذوب شدن سریعتر نیز شده است.

هزینه های زندگی در ایالت نوناووت

به طور میانگین هزینه های زندگی ماهانه برای ۱ نفر در ایالت نوناووت به شرح ذیل می باشد:

اجاره بهای مسکن خورد و خوراک رفت و آمد هزینه های جانبی
۱۵۰۰ الی ۲۵۰۰ دلار ۳۰۰ الی ۵۰۰ دلار ۱۵۰ الی ۳۵۰ دلار ۳۰۰ الی ۵۵۰ دلار

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی

برای مهاجرت به کانادا انتخاب شهری که قرار است در آن زندگی کنید بسیار اهمیت دارد. آب و هوای شهرهای کانادا، جمعیت، تعداد ایرانیان در هر شهر و حتی امکانات آموزشی و بهداشتی شهرها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب مقصد مهاجرت به کانادا داشته باشند.

موسسه‌ی  MoneySense  با مقایسه‌ی ۲۰۹ شهر بزرگ و کوچک کانادا، لیستی از بهترین شهرهای کانادا را بر اساس کیفیت زندگی و شاخص های استاندارد منتشر کرده است و درباره‌ی خصوصیات و برتری‌ این شهرها نسبت به یکدیگر توضیح داده است که به اختصار به توضیح هر یک از این شهرها خواهیم پرداخت.

شهر بوشرویل در استان کبک

این شهر با جمعیت حدود ۴۰ هزار نفری خود توانست در سال گذشته در جایگاه ششم قرار گیرد اما امسال موفق به کسب مقام اول شده است و دلیل آن پایین بودن نرخ بیکاری، درآمد بالا و توانایی خرید خانه در این شهر کوچک تعیین شده است. همچنین علاوه بر شرایط خوب اقتصادی، گروه‌های ورزشی و هنری زیادی در این شهر به فعالیت مشغول می باشند.

اتاوا در استان اونتاریو

شهر بزرگ اتاوا در جایگاه دوم این لیست قرار می‌گیرد. با اینکه بالا بردن استانداردهای یک شهر بزرگ کار سختی است اما اتاوا توانسته با بهبود کیفیت زندگی نسبت به سال گذشته، خود را از رتبه‌ی چهارم به رتبه‌ی دوم لیست برساند و به گزینه‌ی مناسبی برای متقاضیان ویزای کانادا  تبدیل گردد.

 این شهربه دلیل درآمد مناسب، بالا بودن سلامت جسمی و دسترسی راحت به مراکز درمانی، موفق به کسب رتبه‌ی دوم شده است.

  • شهرهای برلینگتن در انتاریو
  • سنت آلبرت در آلبرتا
  • بلینویل در کبک

از شاخصه‌ی مهم این سه شهر که باعث بالا بردن کیفیت زندگی می‌شود می‌توان به پایین بودن میزان جنایت، پایین بودن نرخ بیکاری و دستمزد بالای افراد اشاره کرد که دانستن این موضوع برای دارندگان ویزا کانادا ممکن است دارای اهمیت باشد. در این لیست ونکوور جایگاه ۴۶، تورنتو جایگاه ۳۵ و مونترال جایگاه ۱۶۱ را به خود اختصاص دادند.

مهاجرت استانی به کانادا برای چه افرادی مناسب است؟

افراد واجد شرایط به صورت معمول به واسطه دو دلیل اساسی، مهاجرت استانی به کانادا را انتخاب می نمایند. یکی از مهم ترین دلایل انتخاب برنامه های استانی، شرایط کار در کانادا می باشد. این نکته بدین معناست که به واسطه ارائه لیست مشاغل در هر کدام از ایالت ها شانس افراد برای ورود به بازار کار در سریع ترین زمان ممکن افزایش می یابد. با توجه به مهاجرپذیر بودن کشور کانادا، متخصصان از کشور های مختلف برای ویزای کشور کانادا اقدام می نمایند. از همین رو شانس پیدا کردن کار برای همه یکسان می باشد.

دلیل دوم برای انتخاب برنامه استانی، به حد نصاب نرسیدن امتیازات در اکسپرس اینتری می باشد. با توجه به حداقل امتیازات مورد نیاز برای Express Entry، متقاضیان اقامت در کشور کانادا باید شرایط ایده آلی را دارا باشند. از همین رو متقاضیان قادر خواهند بود تا با فراهم کردن شرایط استان مورد نظر، موفق به اخذ اقامت کانادا شوند. برای اطلاع از شرایط نیروی متخصص فدرال به صفحه اکسپرس اینتری کانادا مراجعه نمایید.

مزایا و معایب مهاجرت استانی

به صورت معمول هر گونه پروسه مهاجرتی با چالش هایی همراه است، آشنایی از چالش های احتمالی تاثیر بسزایی در تصمیم گیری افراد برای اقدام یک روش مهاجرتی خواهد داشت. از همین رو مزایا و معایب برنامه های مهاجرت استانی به کانادا را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایای مهاجرت استانی

  1. در برنامه های مهاجرت استانی به کانادا به صورت معمول در زمانی قابل اجراست که ایالت مورد نظر، در زمینه اعلام شده، نیازمند نیروی کار باشد. از همین رو فرصت های شغلی بیشتری را برای جویندگان کار می توان متصور شد.
  2. واجدین شرایط متاهل قادر خواهند بود تا همسر و فرزندان زیر ۱۹ سال خود را به همراه داشته باشند.
  3. از برترین مزایای مهاجرت استانی، اخذ اقامت در گام نخست می باشد.

معایب مهاجرت استانی

  1. برنامه های مهاجرت استانی به کانادا معمولا بین ۶ تا ۱۶ ماه به طول می انجامد. این بازه زمانی نسبت به برنامه های اکسپرس اینتری بیشتر است.
  2. استان ها به صورت معمول لیست مشاغل خود را با توجه به نیازهای زمانی تعیین می نمایند. از همین رو امکان تغییر رشته های مورد نظر وجود دارد.
  3. حداقل امتیازات مورد نیاز برای ورود به استان با حداقل امتیاز قبولی پرونده متفاوت می باشد.

 

جمع بندی

از آنجایی که استان‌ها و دانشگاه‌های زیادی در کانادا وجود دارد، مهاجران خارج از کشور ممکن است هنگام تصمیم گیری در مورد بهترین ایالت کانادا برای تحصیل و اقامت دچار سردرگمی شوند. شرایط آب و هوایی، هزینه‌های زندگی، هزینه‌های حمل و نقل و دسترسی به نیازها تنها چند جنبه هستند که هنگام تصمیم گیری باید در نظر گرفته شوند. درنهایت با مقایسه همه جانبه و هدفی که از مهاجرت دارید تصمیم نهایی را بگیرید.

سؤالات متداول

سؤال: به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کانادا، کدام استان برای اخذ اقامت دائم پس از فارغ التحصیلی بهتر است؟

پاسخ: انتاریو، تورنتو فرصت‌های بیشتری نسبت به سایر شهرها ارائه می‌دهد. اینطور نیست که در استان‌های دیگر موفق نشوید. فقط این که تعداد زیادی از شانس‌ها در تورنتو در دسترس هستند، که دستیابی به یک شغل خوب در صنعت مرتبط با شما را ساده‌تر می‌کند، که در نهایت شما را برای اقامت دائم واجد شرایط می‌کند.

سؤال: کدام استان در کانادا برای دانشجویان خارج از کشور ایده آل است که می‌خواهند تحصیل کنند و در عین حال کار پاره وقت نیز داشته باشند؟

پاسخ: هیچ پاسخ قطعی برای این سؤال وجود ندارد. همه چیز بستگی به این دارد که می‌خواهید چه مطالعه‌ای داشته باشید و در حین تحصیل چقدر کار می‌خواهید انجام دهید.

سؤال: من دانشجوی کشور دیگری هستم. در کدام استان کانادا می‌توانم سریع و آسان روابط عمومی بگیرم؟

پاسخ: یک دانشجوی خارجی که به او پیشنهاد روابط عمومی داده می‌شود باید کارفرمای بالقوه‌ای پیدا کند که به مهارت‌ها و دانش دانشجو نیاز دارد و مایل به تضمین اشتغال باشد. یک استان جادویی وجود ندارد که روابط عمومی را توزیع کند.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۰ پاسخ به “ایالت های کانادا”

    1. مهدی گفت:

      قصد داریم برای خانمم ویزای تحصیلی بگیریم و خانوادگی به کانادا مهاجرت کنیم اما ترس از ریجکتی داریم و نمی‌دونیم بعداً میشه اقامت گرفت یا نه؟

      • author4 گفت:

        ابتدا باید ویزای تحصیلی برای خانمتان را دریافت کنید.اگر درخواست تحصیلی و ویزاها به درستی انجام شود و معیارهای مهاجرتی رعایت شود، اقامت در آینده ممکن هست موجب شود. اما ریسک ریجکتی همیشه وجود دارد ولی با دقت در مراحل مهاجرتی و اطلاعات کامل، می تونید این ریسک رو کاهش بدین. پس از ورود به کانادا و انجام مراحل مهاجرت، میتونید به تدریج برای اقامت دائم اقدام کنید.

    2. نفیسه گفت:

      قصد مهاجرت به کانادا دارم تحصیلی یا کاری

      • author4 گفت:

        شما میتونید از طریق شماره های درج شده در سایت با مشاوران ما تماس بگیرید تا پس از بررسی شرایطتون شمارو راهنمایی کنیم

    3. ثمین گفت:

      ما برای گرفتن ویزای کاری به کانادا می‌خوایم اقدام کنیم چقدر طول می‌کشه که بتونیم اقامت دائم بگیریم؟امکانش هست که اقامت دائم بهمون ندن؟

      • author4 گفت:

        اخذ اقامت دائم بعد از سه سال کار در کانادا امکان پذیر هست… فرآیند به دست آوردن اقامت دائم در کانادا از طریق ویزای کاری تا حدی پیچیده و زمان بر است و به عوامل متعددی از جمله تجربه کاری، مهارت ها و دیگر عوامل بستگی دارد…

    4. مجید گفت:

      سلام،،، آیا بدون مدرک زبان میشه به کانادا مهاجرت کرد؟ تمامی مدارکم خوبه ولی اصلا نمیتونم زبان بخونم

      • author4 گفت:

        مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان بسیار دشوار است. بیشتر برنامه های مهاجرتی از متقاضیان خواسته می شود که مدرک زبانی معتبری داشته باشند. بنابراین بهتر است که زبان انگلیسی یا فرانسه را به خوبی یاد بگیرید و مدرک معتبری کسب کنید.

    5. غزل رحیمی گفت:

      سلام
      اگر از طرف یکی از اقوام دعوت نامه داشته باشیم میتونیم برای اقامت در کاندا اقدام کنیم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        دعوت نامه از طرف یکی از خانواده ها فقط برای ویزای توریستی کار ساز است و برای اقامت راهکارهای دیگری باید اقدام نمود

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up