آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در اوکراین

اوکراین کشوری است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی و روسی را برای متقاضیان این کشور فراهم می نماید و افراد متقاضی با مدرکی دال بر تسلط بر این دو زبان می توانند برای مهاجرت تحصیلی به اوکراین اقدام نمایند. با توجه به این نکته که این کشور عضو اتحادیه اروپا نمی باشد و از قوانین مهاجرتی کاملا مستقلی برخوردار است لذا، تحصیل در اوکراین مناسب افرادی می باشد که قصد عزیمت به مقصد دیگری را پس از اتمام دوره تحصیل در این کشور دارند.

این نکته حائز اهمیت است که گرفتن ویزای تحصیلی اوکراین از شانس بالایی برخوردار می باشد چرا که تعداد انگشت شماری از دانشجویان، این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. در حال حاضر در حدود ۷۶ هزار دانشجوی بین المللی در دانشگاه های اوکراین مشغول به تحصیل می باشند. بیشترین میزان دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اوکراین از کشور هندوستان می باشند.

مقاطع تحصیلی در اوکراین

دوره های قبل دانشگاهی در کشور اوکراین به سه دسته تقسیم می شود. دانش آموزان پس از اتمام ۱۲ سال تحصیل در اوکراین می توانند برای دانشگاه های این کشور اقدام نمایند.

دوره طول دوره
ابتدایی ۴ سال
راهنمایی ۵ سال
متوسطه ۲ سال

به صورت معمول تحصیلات در اوکراین، قبل از دانشگاه به زبان روسی و اوکراینی ارائه می شود. دانش آموزان بین المللی فقط برای دوره های پزشکی سال آخر یا کالج را در این کشور سپری می کنند. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل به زبان اوکراینی را دارند، با توجه به تعداد زیاد پرونده های ارسالی به سفارت اوکراین و سابقه بسیار طولانی وکلای موسسه آریاناپارس در امر پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی اوکراین، طول دوره یادگیری زبان اوکراینی را برای افراد مبتدی حدودا ۶ تا ۱۰ ماه تخمین میزنند.

اوکراین,اوکراین,اوکراین

تحصیل کارشناسی در اوکراین

مقطع لیسانس در کشور اوکراین ۴ سال می باشد و افرادی که متقاضی ورود به این مقطع هستند می بایستی مدرک دیپلم خود را به همراه داشته باشند تا بتوانند در این دوره شرکت نمایند. هم چنین این نکته حائز اهمیت است که دوره ۴ ساله لیسانس به زبان اوکراینی و روسی تدریس می شود و فرد متقاضی می بایستی مدرک زبان پادفک را داشته باشد(در کشور اوکراین فرصتی به دانشجویان اعطا می شود تا دوره های زبان پادفک را سپری کنند).

اوکراین با استفاده از اعتبارات (اعتبارات آموزش عالی)، که با سیستم اعتبار انتقال و انباشت اروپا (ECTS) سازگار است. تحت سیستم اوکراین، یک سال تحصیلی تمام وقت تحصیلات برابر با ۶۰ اعتبار عالی (۶۰ ECTS) است. دانشجویان برای اخذ مدرک کارشناسی باید ۱۸۰ اعتبار را پشت سر بگذارند.

تحصیل کارشناسی ارشد در اوکراین

اوکراین از جمله کشورهایی است که هزینه تحصیل در آن بسیار پایین می باشد، ولی دانشگاه های کشور اوکراین جزء دانشگاه های برتر دنیا محسوب نمی شوند. بسیاری از علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نظیر دکترا، کشور اوکراین را برای اتمام دوره فوق لیسانس خود انتخاب می کنند، چرا که می توانند شانس خود را جهت اخذ بورسیه های تحصیلی در مقطع دکترا افزایش دهند. دوره تحصیلات کارشناسی ارشد در کشور اوکراین دو ساله می باشد.

دروس دانشگاهی در کشور اوکراین به سه صورت اوکراینی، روسی و انگلیسی تدریس می شوند. متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی به زبان اوکراینی و روسی، می بایست مدارکی دال بر تسلط به این دو زبان را به دانشگاه ارائه نمایند. در کشور اوکراین کلاس های زبان پادفک به مدت ۹ ماه برگزار می شود که به عنوان دوره پیش دانشگاهی محسوب می شود.

ذکر این نکته لازم است که ابتدا درباره زبان تدریس رشته مورد نظر خود اطلاعات کسب کرده، سپس در دوره های زبان ثبت نام نمایند. دوره پادفک به زبان اوکراینی و زبان روسی می باشد که افراد در ابتدا باید یکی از زبان ها را انتخاب نمایند. همان طور که در مطالب قبلی ذکر کردیم متقاضیان می توانند در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنند. افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند می بایستی مدرک آیلتس ۶ یا ۶٫۵ را به دانشگاه ارائه دهند.

اوکراین,اوکراین,اوکراین

تحصیل دکترا در اوکراین

کشور اوکراین همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل، به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا، توجه خاصی دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را جهت تسهیل طول دوره دکترا در این کشور فراهم آورده است.

بصورت کلی تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه های کشور اوکراین به دو صورت، تحصیل با بورسیه تحصیلی و تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند، صورت می پذیرد.

تحصیل در شرایطی که دانشجو ملزم به پرداخت هزینه در دانشگاه های کشور اوکراین می باشد، همانند اخذ پذیرش در مقطع فوق لیسانس در این کشور است. ولیکن در این مطلب، ما به شرایط لازم جهت اخذ فرصت تحصیل در مقطع دکترا به همراه بورسیه تحصیلی می پردازیم.

با توجه به این نکته که کشور اوکراین برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند، حقوق ماهیانه در حدود ۲ هزار دلار را مدنظر قرار می دهد، لذا دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور اوکراین در پیش رو دارند.

  1. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  2. اخذ مدرکی دال بر تسلط کافی به زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  3. جلب نظر یک استاد راهنما (supervisor) که تز دکترا فرد را پشتیبانی نماید
  4. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

داشتن همه موارد و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

زبان تدریس

بسیاری از رشته های مهندسی در مقطع دکترا در کشور اوکراین به زبان انگلیسی تدریس می شوند. علاقه مندانی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند اما مدرک ندارند نگران نباشند زیرا موسسه زبان آریاناپارس با داشتن دوره های فشرده زبان انگلیسی در مدت زمان محدود شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند.

اوکراین,اوکراین,اوکراین

حق کار و هزینه تحصیل در اوکراین

ذکر این مطلب از اهمیت بالایی برخوردار است که هر فرد که قصد ادامه تحصیل در اوکراین را داشته باشد باید نامه ای مبنی بر پشتوانه مالی که نشان دهد هزینه های یک سال زندگی و تحصیل در اوکراین می باشد را به سفارت ارائه دهد.

کسانی که قصد دارند بعد از پایان تحصیل خود در کشور اوکراین مشغول به کار تمام وقت شوند می بایستی به زبان اوکراینی مسلط بوده و دوره تحصیلی خود را به خوبی گذرانده باشند تا بتوانند شغل مناسبی  را پیدا کنند و در نتیجه بعد از کسب شغل ویزای تحصیلی خود را با کار در اوکراین به ویزای کاری تبدیل نمایند.

حق کار

دانشجویان در حین تحصیل در اوکراین مجوز کار در محدوده ای ۲۰ تا ۳۰ ساعته بصورت هفتگی را دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا۱۰ دلار به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

هزینه های تحصیل

هزینه های تحصیل متناسب با رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت می باشد. به صورت معمول هزینه های تحصیل بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در سال می باشد. مسلما دانشجویان برای تحصیل در پزشکی هزینه های بیشتری را باید پرداخت کنند که ما بین ۳۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار در سال در نظر گرفته می شود.

هزینه های زندگی

هزینه زندگی در اوکراین بسیار ارزان تر از شهرهای اروپایی است. بدیهی است، بسته به شیوه زندگی دانشجویی، ارقام ممکن است متفاوت باشد. هزینه های زندگی در اوکراین برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۳۰۰  تا ۴۰۰ دلار در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل در اوکراین می باشد.

غذا در اوکراین بسیار ارزان است؛ برای ۵ دلار آمریکا  دانش آموز می تواند ۴ کیلوگرم سیب زمینی یا ۴ کیلوگرم پیاز یا ۳ لیتر شیر یا ۳ دهان تخم مرغ خرید کند. ۱ کیلو گوشت گاو یا مرغ ممکن است ۳ تا ۵ دلار آمریکا هزینه کند. محصولات لبنی ارزان نیز هستند. برای ۱ دلار، شما می توانید حداقل دو عدد نان بزرگ خریداری کنید.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی اوکراین

دانشجویان برای تحصیل در اوکراین در ابتدای کار برای اخذ پذیرش از دانشگاه مالزی اقدام می نمایند. دانشگاه های کشور اوکراین به صورت مستقل اقدام به جذب دانشجو می کنند، این نکته به این معناست که دانشجویان باید به صورت آنلاین با دانشگاه در ارتباط باشند. برای اخذ پذیرش مدارکی نظیر مدرک زبان، سوابق تحصیلی، توصیه نامه و انگیزه نامه الزامی می باشد.

اوکراین,اوکراین,اوکراین

مدارک لازم برای تحصیل در اوکراین

شهروندان کشور اوکراین می توانند تا ۹۰ روز بدون ویزا در این کشور اقامت داشته باشند اما اخذ ویزای تحصیلی اوکراین برای دانشجویان کشور هایی از جمله ایالات متحده آمریکا، کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا، کانادا، ژاپن، بریتانیا و … الزامی نیست.

دانشجویانی که فرم ها و مدارک لازم را برای دریافت ویزای تحصیلی اوکراین به صورت دقیق تکمیل کرده اند می توانند با ارسال نامه پذیرش و تاییدیه تحصیلی ویزای دانشجویی خود را دریافت نمایند.

ما در ادامه قصد داریم به بررسی مهمترین مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین بپردازیم:

  1. فرم درخواست ویزا از در سفارت اوکراین
  2. ارائه ی گذرنامه اصلی دارای اعتبار قانونی
  3. ارائه عکس ۴*۳ استاندارد برای پاسپورت
  4. ارائه ی فرم دعوت نامه ی تحصیل
  5. ارائه ی مدرک معتبر گواهی پزشکی
  6. ارائه ی مدارک مربوط به آزمایش های اچ آی وی / ایدز
  7. شما برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین باید گواهی تحصیلات عالی و یا متوسطه ی خود را تکمیل کرده و ارسال کنید.
  8. ارائه ی بلیط پرواز یا قطار
  9. ارائه ی مدرک پرداخت هزینه کنسولی برای اخذ ویزای تحصیلی اوکراین
  10. شما باید کوپن توریستی کشور اوکراین را به محل تحصیل خود ارائه دهید.
  11. ارائه ی کپی مدرک ضمانت بانکی

دانشجویان باید به این نکته ی مهم توجه داشته باشند که تمامی مدارک باید به یکی از زبان های روسی و یا اوکراینی ترجمه شود و برچسب و مهر قانونی کشور خودشان را داشته باشد. حداکثر مدت زمان پذیرش ویزای شما حدود ۱ تا ۱۵ روز خواهد بود.

با توجه به هدف شما از مهاجرت به کشور اوکراین انواع ویزا از جمله:  ویزای خصوصی، تحصیلی،کسب و کار، گردشگری و حمل و نقل و… وجود دارد

اوکراین,اوکراین,اوکراین

اقامت پس از تحصیل در کشور اوکراین

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در این کشور از طریق روش های زیر به اخذ اقامت دائم اوکراین اقدام کنند.

۱. از طریق کاریابی

معمولا دانشجویان می توانند در حین تحصیلات خود و یا پس از پایان دوره ی دانشگاهی به مدت ۶ ماه در حرفه ی مورد نظر خود مشغول به کار شوند و در صورتی که بتوانند توانایی خود را در زمینه ی شغلی خود نشان دهند و به خوبی عمل کنند دولت این کشور مجوز اقامت دائم دانشجویان را صادر می کند.

۲. از طریق سرمایه گذاری

دانشجویانی که پس از پایان دوره ی تحصیلات خود قصد اقامت دائم در اوکراین را دارند می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های مختلف و سود آور، در این کشور مجوز اقامت دائم خود را کسب نمایند ضمن اینکه دولت اوکراین از سرمایه گذاران قدرتمندی که سرمایه آن ها باعث رشد اقتصادی این کشور می شود حمایت می کنند.

۳. از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت اوکراین را دارد مجوز اقامت دائم را کسب نمایند در ضمن از شروط بسیار اساسی این مجوز ارائه ی مدرک معتبر برای اثبات تمکن مالی و داشتن مسکن مناسب برای زندگی در این کشور می باشد

۴. از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک این کشور متولد می شود می توانند با ارائه ی مدارک معتبر در مورد تاریخ تولد و اطلاعات هویتی او می توانند به اخذ اقامت دائم در اوکراین اقدام کنند.

۵. از طریق پناهندگی

بسیاری از افراد می توانند در صورت تمایل با ارائه ی مدارک معتبر در مورد انگیزه ی خود برای پناهنده به کشور اوکراین و ارائه ی دلایل مشخص برای عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

اوکراین,اوکراین,اوکراین

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی اوکراین

در این مطلب قصد داریم تا شما را با مهم ترین دلایل ریجکت درخواست ویزای تحصیلی دانشجویان آشنا کنیم در ادامه ی مطلب همراه ما باشید:

  1. اگر فرد متقاضی مدارک معتبر و محکمی را برای اخذ ویزای تحصیل در اوکراین ارائه ندهد از مهم ترین دلایل برای ریجکت شدن ویزای تحصیلی شما است.
  2. اگر فرد متقاضی دلایل مناسبی را برای بازگشت خود به کشور مبدا ارائه نکند.
  3. ورود شخص متقاضی به فرودگاه های غیر مجاز کشور اوکراین که باعث حساسیت بیشتر سفارتخانه های این کشور می شود.
  4. داشتن اقدامات مجرمانه و سوء سابقه ی خلافکاری شخص متقاضی
  5. ارائه ی مدارک نادرست و یا غیر حقیقی از دلایل مهم برای ریجکت شدن ویزای تحصیلی شما است.
  6. ارائه ی مدرک گذرنامه ی مخدوش، آسیب‌ دیده و یا فاقد اعتبار قانونی.
  7. ارائه ی نامه ی مرجع نامعتبر.
  8. زمانی که شخص از تمکن مالی مناسبی جهت پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل در اوکراین و زندگی خود برخوردار نباشد.
  9. ارائه ی گواهی ازدواج غیر قابل قبول.
  10. ارائه ی مدرک بیمه نامه ی مسافرتی فاقد اعتبار قانونی.
  11. اگر مدارک مربوط به اقامت شما ناقص باشد.
  12. اگر فرد بدون همراه داشتن خانواده ی خود برای سفر های توریستی اقدام کند.
  13. معمولا درخواست ویزای افراد مجردی که کمتر از ۳۰ سال سن دارند به دلیل عدم اطمینان اداره ی پلیس اوکراین برای بازگشت این افراد به کشور مبدا پذیرفته نخواهد شد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در کشور اوکراین

در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین دانشگاه های کشور اوکراین آشنا کنیم:

۱. دانشگاه ملی واسیل کارازین خارکف

این موسسه ی آموزشی از بهترین دانشگاه های اوکراین برای تحصیل است ضمن اینکه عنوان قدیمی ترین دانشگاه را در این کشور به خود اختصاص داده است. این دانشگاه از ۲۱ دانشکده و یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی تشکیل شده است و در حال حاضر حدود ۱۵ هزار دانشجو دارد.

۲. دانشگاه ملی تاراس شفچنکو کی یف

این دانشگاه یک مجموعه آموزشی معتبر و علمی است که از  دانشکده های متعددی از جمله دانشکده ی علوم انسانی و طبیعی همچنین ۷ موسسه آموزشی دیگر تشکیل شده است و در حال حاضر حدود ۲۸ هزار دانشجو در آنها تحصیل می کنند.

۳. دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

این موسسه ی آموزشی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در اوکراین است و دارای ۹ دانشکده با با حدود ۱۴۰۰۰ دانشجو می باشد.

۴. دانشگاه ملی فنی اوکراین

۵. دانشگاه ایالتی سومی

۶. دانشگاه ملی پلی تکنیک

۷. دانشگاه ملی زندگی و علوم محیطی اوکراین

۸. دانشگاه فنی ملی (پلی تکنیک دنیپرو

۹. دانشگاه ملی ایوان فرانکو از

۱۰. دانشگاه ملی هوافضا

اوکراین,اوکراین,اوکراین

بهترین رشته ها برای تحصیل در کشور اوکراین

در ادامه قصد داریم تا شما را با بهترین رشته ها برای تحصیل در اوکراین آشنا کنیم:

  1. رشته های پزشکی از جمله بهترین رشته ها برای تحصیل در اوکراین است که سالیانه دانشجویان زیادی برای تحصیل در این رشته به این کشور مهاجرت می کنند.
  2. دندان پزشکی از پردرآمدترین و بهترین رشته ها برای تحصیل در اوکراین است و دانشجویان پس از پایان دوره تحصیلات دانشگاهی خود می توانند در کلینیک های مختلف به ارائه ی خدمات پزشکی به مراجعان بپردازند.
  3. داروسازی از بهترین رشته ها برای تحصیل در اوکراین است که از حقوق و مزایای بسیار خوبی برخوردار می باشد.
  4. روانشناسی
  5. قلب و عروق
  6. چشم پزشکی
  7. رشته های مهندسی
  8. مهندسی هواپیما
  9. معماری
  10. مهندسی عمران
  11. مهندسی کامپیوتر
  12. مهندسی برق
  13. مهندسی مکانیک

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۲۸ پاسخ به “تحصیل در اوکراین”

    1. کوثر جعفری گفت:

      سلام من میخوام برای ادامه تحصیل بدون دادن کنکور وارد اوکراین بشم میشه راهنماییم کنید

    2. محمد گفت:

      سلام وقت بخیر
      من قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری رشته حقوق بین‌الملل دانشگاه اوکراین بدون بورسیه را دارم، اما قبلاً میخوام یکسال در اوکراین زبان انگلیسی بخونم بعد در یکی از دانشگاه‌های اوکراین ثبت نام کنم.
      ضمناً ۴۹ سال سن دارم. لطفاً راهنمایی بفرمایید.

      • author15 گفت:

        سلام
        برای تحصیل در دوره های زبان این کشور ابتدا باید از کالج یا موسسه مورد نظر پذیرش دریافت کرد. البته برای اقدام در این زمینه دلیل قانع کننده ای جهت اخذ ویزا باید داشت و معمولا شانس اخذ ویزا برای دوره های زبان کم است.

    3. ماري گفت:

      سلام،شهر کیف اوکراین رشته داروسازی به زبان انگلیسی داره؟مدرکش دکترا هست؟و هزینه هاش چقدره؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        به زبان انگلیسی می توانید برای لیسانس داروسازی اقدام نمایید. هزینه های تحصیل بین ۴ تا ۶ هزار دلار در سال می باشد.

    4. Raziyeh گفت:

      سلام خسته نباشید.
      ۱.اگه من مدرک ایلتس داشته باشم ایا میتونم مستقیم و بدون گذراندن دوره ی پاتفک در رشته ای که به زبان انگلیسی تدریس میشه وارد دانشگاه بشم ؟
      ۲.ایا امکان کار دانشجویی در دوره ی پاتفک هست ؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت ارائه مدرک زبان و پایان ۱۲ سال تحصیل قادر خواهید بود برای دوره های پزشکی در اوکراین اقدام نمایید. دانشجویان به صورت میانگین بین ۱۰ تا ۲۰ ساعت حق کار دانشجویی دارند.

    5. M گفت:

      سلام وقت بخیر. ببخشید برای ورود به دانشگاه های پزشکی اوکراین، باید دوره ای رو در اونجا بگذرونیم؟ و باتسلط متوسط زبان انگلیسی میتوان در دانشگاه درس خواند یا به مشکل برمیخوریم؟ بنظر شما تحصیل به زبان اوکراینی بهتر است یا انگلیسی؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در ابتدا برای دوره های پاتفک اقدام می نمایید و پس از آن دوره های پزشکی شما آغاز می شود. دانش زبان کشور مسیر شما را برای پزشک شدن هموار تر می کند.

    6. آرمان گفت:

      سلام خسته نباشید.ببخشید میشه در مورد شرایط کار دانشجویی در اوکراین۱توضیح کامل بدید؟ ۱.چه کارهایی هستن؟واقها به ازای هر ساعت کار در دوره کاشناسی۵تا۷دلارمیدن؟ ۲.کسایی که تو دوره پری مدیکالن هم میتونن کار؟ ۳.من چند روز دیگه میخام برا تحصیلات کارشناسی در دانشگاه شفچنکو برم البته فعلا کاجشو…بلافاصله بعد ثبت نام میتونم کارم کنم؟ ۴.کجاوچجوری باید پیگیر شم؟۵.مدارک خاصی میخاد؟ ۶.شرایطش چیه دقیق؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام.
        برای دوره های کارشناسی ۱۰ ساعت حق کار دانشجویی که برای پوشش دادن بعضی از هزینه های زندگی وتحصیل اجازه کار پاره وقت دارید که دستمزد ساعتی ۷ تا ۱۲ یورو به شما تعلق خواهد گرفت.
        دوره های پریمدیکال اجازه حق کار ندارد .برای پیدا کردن کار بستگی به خودتان دارد که یک کار قانونی را پیدا کنید که پس از فارغ التحصیل حتی بتوانید ۳ تا ۵ سال کار کنید واقامت دائم خودرا دریافت کنید .شرایط خاصی برای پیدا کردن کار وجود ندارد.

    7. ؟؟؟؟ گفت:

      سلام خسته نباشید ببخشید میشه اطلاعاتی مبتی بر مباحث دروس کالج اوکراین بهم بگید.مثلا شیمی چه مباحثی هست که بخام از قبل خودمو تقویت کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای تحصیل دوره کالج در اوکراین دروس پایه ارائه میشود ولی اینکه مباحث هر درس چه میباشد را خود دانشگاه تعیین میکند و همه اینها در همان دوره به شما درس داده خواهد شد و نیازی به از پیش خواندن ان دروس را ندارید

    8. سعیده توفیق گفت:

      باسلام من مهندس هوا فضا هستم آیامی توانم در اوکراین دامپزشکی به زبان انگلیسی بخوانم خواهشمند است راهنمایی نمایید

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. در صورتی که از زمان اخذ آخرین مدرک تحصیلی شما بیشتر از ده سال نگذشته باشد و این فاصله را با سابقه کار مناسب پر کنید، می توانید برای تحصیل دامپزشکی در اوکراین اقدام نمایید.

    9. علیرضا گفت:

      سلام من میخوام به زبان انگلیسی در رشته ی پزشکی اوکراین تحصیل کنم
      ۱.دوره پری مدیکال به زبان انگلیسی هست؟و در دانشگاهی جدا؟
      ۲.شرط ورود به داشگاه کارازین خارکف اوکراین چیست ؟امتحان ورودی داره ؟ سخته؟
      ۳.رتبه علمی داشگاه کارازین از دانشگاه تهران و شهید بهشتی در سایت qs بهتره؟پس چرا تاسال قبل این دانشگاه مورد تایید ایران نبود؟
      ۴.من شنیدم سطح تدریس این دانشگاه ها به زبان انگلیسی خیلی ضعیف تره از زبان روسیست درسته؟
      ۵.یا شنیدم استاد ها به زبان انگلیسی مسلط نیستن کیفیت اموزشی پایین نیست؟
      ۶.سوال اخر اینکه کتاب های پزشکیه که به زبان انگلیسی در کارازین تدریس میشن دقیقا مثل کتاب های پزشکیه که در دانشگاه های انگلستان تدریس میشه هست یعنی میخوام بدونم سطح علمی شون یکسانه؟

      • آریانا پارس گفت:

        ۱.دوره پادفک هست که به دو زبان روس و انگلیسی تدریس میشود
        ۲.شرط ورود به دانشگاه قبولی در پایان دوره پادفک است
        ۳.دلیلش را خود وزارت بهداشت میداند
        ۴.میزان هزینه به زبان روسی از انگلیسی کمتر است و سطوح علمی یکسان است
        ۵.——
        ۶.سطح علمی دانشگاه های انگلیس قطعا از اوکراین بالاتر است

    10. ناصر گفت:

      سلام خسته نباشید یک سری سوال داشتم در مورد تحصیل پزشکی در دانشگاه کارازین خارکف اوکراین:
      ۱.دوره ی پاتفک برای پزشکی در دانشگاه کارازین به زبان انگلیسی هست؟
      ۲.چرا هزینه تحصیل در دوره ی پاتفک ۵۷۰۰ تا ۷۷۰۰ دلاره یعنی از هزینه سالانه پزشکی بالاتره؟
      ۳.چه زمانی از سال دوره پاتفک شروع مشیه؟
      ۴.در محیط دانشگاه همه انگلیسی زبانند ؟چون من اصلا اوکراینی بلد نیستم
      ۵.ندونستن زبان اوکراینی به درسم لطمه نمیزنه؟اگه لطمه میزنه چارش چیه؟
      ۶.خوابگاه دانشگاه کارازین از نظر امکانات و همینطور نزدیک بودن به دانشگاه چطوره؟
      ۷.به محض درخواست پذیرش از موسسه اریانا پارس چقدر طول میکشه که من وارد دوره پاتفک شم؟
      ۸.معدلی که در دوره پاتفک کسب میکنیم در ورود به دانشگاه کارازین تاثیر گذاره؟معدل چند باید باشه؟
      ۹.و دوره پاتفک شامل چه درس هایی خواهد بود؟
      ۱۰.فرق دوره پاتفک با پری مدیل چیه؟پاتفک اجباریه برای من که میخوام به زبان انگلیسی بخونم
      ۱۱.پری مدیکال شامل چه درس هایی هست؟اجباریه؟
      لطف بزرگی میکنید به سوالاتم دقیق پاسخ بدید.

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        ۱دوره های پاتفک برای آموزش زبان روسیست و برخی دروس اصلی
        ۲دانشگاه با دانشگاه متفاوت است و این هزینه ممکن است کمتر هم باشد ولی این گرانتر بودن بخاطر منفک بودن از دوره تحصیل است و به نوعی تکمیلی محسوب میگردد
        ۳دوره ها مدام هر ۳ ماه یکبار معمولا هست یا ابتدای دوره پذیرش دانشگاه
        ۴بله انگلیسی و روسی صحبت میشود
        ۵فرقی نداره اگر بخواهید روسی درس بخوانید دوره پادفک قطعا کمک میکند . دانستن روسی بهتر است
        ۶مسافت خوابگاه و شرایط محیطی خوب و ایده آلی دارد
        ۷به محظ پذیرش ۲ ماه برای ویزا منظر میمانید و بعد از ویزا سریعا وارد دانشگاه میشود
        ۸دوره رو خود دانشگاه میگذاره قبول بشید شرط ورود است نه اینکه امتحان جامع باشه
        ۹معمولا ریاضی و زبان و دروس پایه
        ۱۰دوره پاتفک اجباری نیست با دانش انگلیسی مستقیم وارد تحصیل میشوید
        ۱۱پری مدیکال دروس زیست و شیمی و ریاضی و زبان میباشد

    11. منصور گفت:

      سلام لطفا راهنمایی کنید اینجانب دانشجوی کارشناسی و ترم پنجم هستم برای ارشد میخواهم در اوکراین در رشته برق صنعتی ادامه تحصیل بدم ودر ضمن سن من ۴۹سال ایا شرایط سنی هم برای ادامه تحصیل در اوکراین وجود دارد شرایط را برام ارسال کنید به ایمیل من .

      • آریانا پارس گفت:

        سلام. شانس شما برای گرفتن پذیرش و ویزا پایین آمده است. به صورت کلی شرایط سنی در کنار دیگر موارد مورد بررسی قرار می گیرد و تصمیم گیری در مورد آن به عهده کمیته پذیرش دانشگاه و آفیسر ویزا است.

    12. m گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید.
      من دانشجوی ارشد کامپیوتر دانشگاه تربیت مدرس هستم. معدل ارشدم بدون پایان نامه ۱۵/۸۷ هست. در حال انجام پایان نامه هستم و قطعا حداقل دو مقاله مینویسم. اما معدل و دانشگاه لیساسنم خوب نیست. در شرف گرفتن مدرک تافل هم هستم. آیا شانسی برای گرفتن پذیرش برای دکترا دارم؟ ترجیحا با فاند.

      • آریانا پارس گفت:

        شرایط پذیرش جهت اخذ پذیرش بورسیه در مقطع دکترا ی اکثر کشور ها به صورت زیر می باشد :
        معدل بالای ۱۷
        حداقل ۲ تا مقاله ی ISI
        IELTS 7
        فارغ التحصیلی از یک دانشگاه معتبر
        توصیه نامه از استاد دانشگاهی
        رزومه ی تحصیلی خوب

    13. بردیا گفت:

      سلام
      من کارشناسی و ارشد در دانشگاه شهید بهشتی تهران بودم با معدل ۱۸ رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری
      ۱۵ مقاله پژوهشی داخلی و ۲ مقاله ای اس ای دارم. رتبه ۲۱ ارشد و ۱۱ دکتری رو دارم
      آیا برای مقطع دکتری فاند کامل می تونید برام بگیرید در اروپا مخصوصا اوکراین.مدرک زبان ندارم هنوز. آیا شانس بورس شدن رو دارم که هزینه هامو پوشش بده؟
      با تشکر فراوان

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        به صورت کلی بله این امکان وجود داره ولی شانس شما بستگی به پارامتر های زیادی داره البته شما میتونید دوره زبان رو در این کشور بگذرونید

    14. غزل گفت:

      سلام
      من ۱۷سالمه با معدل دیپلم عالی و با یک مقاله و مدرک زبان انگلیسی هم دارم آیا میتوانم برای دوره ی لیسانسدر اوکراین بورسیه بگیرم؟
      ممنون

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        امکان گرفتن بورسیه در مقطع کارشناسی مقدور نمی باشد و دروس در مقطع کارشناسی به زبان روسی ارائه می شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up