آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در سوئد

با توجه به بالا بودن کیفیت تحصیل در سوئد و همچنین زندگی در این کشور همه ساله افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی به سوئد و دریافت اقامت این کشور اقدام می نمایند. عده زیادی از ایرانیان در سال های بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ نائل به اخذ اقامت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری در سوئد گردیده اند. در سال ۲۰۱۱ قوانین مهاجرتی سوئد مانند چند کشور اروپایی دیگر نظیر هلند و دانمارک شامل تغییرات بسزایی شده است. مهم ترین این تغییرات بازنگری در قوانین نظام آموزشی و مخارج تحصیلات در کشور سوئد می باشد.

از این سال به بعد تحصیل در سوئد، مستلزم پرداخت هزینه گردید ولی کماکان تحصیلات در کشور سوئد مورد استقبال دانشجویان خارجی و به خصوص دانشجویان ایرانی علاقه مند به اخذ اقامت سوئد قرار دارد، چرا که این کشور از جمله کشورهای پیش رو در صنایعی نظیر مهندسی کامپیوتر، پزشکی و بسیاری دیگر از رشته ها می باشد و این حقیقت کشور سوئد را به بازاری بی نظیر جهت یافتن فرصت های شغلی پس از دوره تحصیل بدل کرده است.

ویدئو شرایط تحصیل در سوئد

 

سیستم آموزشی سوئد

سیستم آموزشی در کشور سوئد به صورت هماهنگ در تمام استان های این کشور ارائه می شود. دانشگاه های سوئد سالانه دو بار ثبت نام می کنند: ترم پاییز و ترم بهار. مهلت تقاضا برای ترم پاییز معمولاً در اواسط ژانویه است در حالی که مهلت ترم بهار میانه اوت می باشد. 

دانش آموزان پس از اتمام ۱۲ سال تحصیل قادر خواهند بود تا متناسب با شرایط مورد نظر و خواسته های خود اقدامات لازمه برای ورود به دانشگاه را انجام دهند. از همین رو دو مسیر برای ورود به تحصیلات عالیه برای دانشجویان میسر می باشد.

  • دانشگاه ها که مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می دهند.
  • کالج هایی که دانشجویان را برای ورود بازار کار آماده می کنند.

دانشجویان برای ورود به بازار کار، تحصیلات خود را در کالج سپری می کنند. از همین رو شانس خود را جهت پیدا کردن کار در مقایسه با سایر افراد افزایش دهند و می توانند پس از احراز شرایط موفق به اخذ اقامت کشور سوئد نائل شوند.

تحصیل در مدارس سوئد

پیش دبستانی به مدت یک سال و از شش تا هفت سالگی ارائه می شود. برنامه ابتدایی “Grundskola” از ۷ سالگی شروع و ۹ سال به طول می انجامد. والدین گزارش های پیشرفت فرزندان را از مدارس سوئد دریافت می کنند که به آنها می گوید چگونه فرزندشان در حال پیشرفت می باشند. همچنین منابعی را در اختیار والدین گذاشته می شود تا در پیشرفت فرزندان خود دخیل باشند.

دوره متوسطه در سوئد

دوره متوسطه “gymnasieskola” پس از اتمام دوره دبستان و از ۱۶ سالگی شروع می شود. دانش آموزان در این مقطع قادر خواهند بود با توجه به صلاحدید خود به آموزش در مدرسه و یا آموزش حرفه به خصوصی اقدام نمایند. هفده برنامه آموزشی مختلف در سوئد وجود دارد که اکثر آنها بین “علوم اجتماعی” (samhällskunskap) و “علوم طبیعی” (naturvetenskap) است.

تحصیل کارشناسی در سوئد

طول دوره تحصیلات در مقطع کارشناسی در کشور سوئد همانند دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، ۴ سال می باشد. در بازه زمانی اعلام شده ملزم به سپری کردن ۱۸۰ واحد دانشگاهی می باشید. دانشجویان قادر خواهند بود تا هر سال ۶۰ واحد درسی را پشت سر بگذارند، در اینصورت بازه زمانی تحصیل در سوئد به ۳ سال کاهش پیدا می کند.

بسیاری از رشته های تحصیلی در کشور سوئد به زبان انگلیسی ارائه می شود و سوئد یکی از معدود کشورهای غیر انگلیسی زبان است که در مقطع کارشناسی موقعیت های بسیار زیادی را به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. لازم بذکر است که دانشجویان در صورت انتخاب دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل در این کشور می باشند. در صورت تحصیل به زبان سوئدی قادر خواهید بود در kandidatprogram یا utbildning på grundnivå شرکت نمایید. لازم بذکر است تحصیل با زبان سوئدی رایگان و بدون پرداخت هزینه همراه است.

کارشناسی ارشد در سوئد

تحصیل کارشناسی ارشد در سوئد

با توجه به دانشگاه های معتبر جهانی، تعداد زیادی از برنامه های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی و شهریه رایگان برای دانشجویان اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس، جای تعجب نیست که سوئد تعداد زیادی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی بین المللی را جذب کند.

با در نظر داشتن رتبه بسیار مناسب چند دانشگاه معتبر کشور سوئد نظیر دانشگاه های استکهلم، چالمرز، گوتنبرگ، لوند، اوپسالا، کی تی اچ که در رتبه بندی بهترین دانشگاه های جهان قرار دارند، افراد از شرایط بسیار مناسبی در زمینه های اقتصادی و بخصوص آینده شغلی در این کشور برخوردار می باشند، این کشور همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد قرار گرفته است.

کارشناسی ارشد در سوئد می تواند یک دوره یک یا دو ساله باشد. معمولاً این دوره شامل حدود ۷۵٪ دروس و ۲۵٪ تحقیق برای یک پروژه پایان نامه است. کشور سوئد مقصد بسیار مناسبی جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارا می باشند، است. این نکته بدین معناست که شانس افراد برای ورود به مقطع دکتری در صورتی که در دانشگاه های سوئد تحصیل کرده باشند، افزایش می یابد.

تحصیل مقطع دکتری در سوئد

کشور سوئد همانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل، به دانشجویان در حال تحصیل در مقطع دکترا، توجه ویژه ای دارد و جهت پرداخت مخارج تحصیل ایشان، شرایط ویژه ای را برای تسهیل طول دوره فراهم آورده است. دانشجویان با اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد قادر خواهند بود از بورسیه های در نظر گرفته شده بهره مند شوند. با توجه به این نکته که کشور سوئد برای افرادی که در مقطع دکترا در این کشور مشغول به تحصیل هستند، حقوقی ماهیانه به میزان تقریبا ۲۳۰۰ هزار دلار را مدنظر قرار می دهند، دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور سوئد در پیش دارند.

برای تحصیل در سوئد با بورسیه تحصیلی، مدارک ذیل کمک شایانی به دانشجویان این مقطع می نماید.

  1. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  2. اخذ مدرک دال بر تسلط کافی زبان انگلیسی (حداقل آیلتس  ۶٫۵)
  3. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که تز دکترا فرد را پشتیبانی نماید.
  4. داشتن تالیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

داشتن همه و یا تعدادی از آیتم های ذکر شده، می توان در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش بسزایی ایفا نماید.

دانشگاه های سوئد

دانشجویان برای تحصیل در سوئد قادر خواهند بود برای اخذ پذیرش از ۳۸ دانشگاه موجود این کشور اقدام نمایند. سیستم آموزش عالی سوئد متشکل از دانشگاه ( universitet ) و کالج ( högskolor ) است. دانشگاه ها تمایل بیشتری به پژوهش دارند و کالج های دانشگاهی معمولاً به سمت علوم کاربردی سوق پیدا می کنند. با این وجود، همیشه تمایز مشخصی بین این دو وجود ندارد.

دانشگاه های کشور سوئد طیف وسیعی از دوره های تحصیلی را در مقاطع مختلف ارائه می دهند. از همین رو دانشجویان بین المللی قادر خواهند بود با توجه به رشته تحصیلی و میزان بودجه در نظر گرفته شده از خدمات این دانشگاه ها بهره مند شوند. دانشگاه های کشور سوئد در رتبه بندی جهانی از جایگاه مناسبی برخوردار می باشند، از جمله برترین دانشگاه های این کشور می توان به دانشگاه ذیل اشاره کرد.

دانشگاه رتبه در QS
Lund University 92
KTH Royal Institute of Technology 98
Uppsala University 116
Chalmers University of Technology 125
Stockholm University 191
University of Gothenburg 256

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در سوئد

۱. دانشگاه کارولینسکا

این موسسه ی آموزشی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در سوئد است و به صورت تخصصی به ارائه ی با کیفیت ترین خدمات آموزشی در حوزه ی پزشکی به دانشجویان بین المللی می پردازد و بر اساس نظر سنجی های انجام شده از مشهورترین و معتبر ترین دانشگاه های سوئد شناخته شده است.

همچنین به دلیل تحقیقات گسترده ی پزشکی و ارائه ی مقالات علمی متعدد در جهان رتبه ی اول را کسب کرده است.

۲. دانشگاه لوند

این موسسه ی آموزشی تحقیقاتی به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل در سوئد شناخته شده است همچنین جالب است بدانید که در رنکینگ های جهانی رتبه ۹۸ را کسب نموده است.

این دانشگاه در سال ۱۶۶۶ تاسیس شده است همچنین عنوان یکی از قدیمی ترین و معتبر ترین دانشگاه های جهان را به خود اختصاص داده است.

در این دانشگاه حدود ۴۲۰۰۰ دانشجو در رشته های مختلف مشغول به تحصیل هستند همچنین این دانشگاه عضو انجمن های تحقیقاتی معتبر اروپا و شبکه های جهانی گسترده قرار گرفته است.

۳. دانشگاه چالمرز

این دانشگاه معتبر از جمله موسسات فناوری و تحقیقاتی بسیار مهم در سوئد است که در سال ۱۸۲۹ تاسیس شده.

این دانشگاه در ارائه ی خدمات آموزشی در رشته ی مهندسی شهرت یافته است و به همین دلیل از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در سوئد می باشد.

جالب است بدانید تحصیل در این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و سوئدی انجام می شود همچنین دانشجویان می توانند در مقاطع مختلف کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکترا در انواع رشته ها مشغول به تحصیل شوند.

۴. دانشگاه اوپسالا

۵. دانشگاه استکهلم

۶. دانشگاه گوتنبرگ

۷. دانشگاه لیکونبیگ

۸. دانشگاه اومئو(اومیا)

۹. دانشگاه مید سوئیدن

بهترین رشته ها برای تحصیل در سوئد

  1. مهندسی از بهترین رشته ها برای تحصیل در سوئد است و سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته به کشور سوئد مهاجرت می کنند.
  2. معماری بر اساس نظر سنجی های انجام گرفته از طرف دانشجویان جزو بهترین رشته ها برای تحصیل در سوئد شناخته شده است.
  3. مدیریت صنعتی از پرطرفدار ترین و بهترین رشته ها برای تحصیل در سوئد معرفی شده است.
  4. علوم طبیعی
  5. برنامه ریزی شهری
  6. پزشکی
  7. حقوق
  8. ادبیات
  9. رشته های علوم پایه
  10. رشته های مهندسی
  11. معماری
  12. هنر
  13. علوم اجتماعی
  14. دارو سازی
  15. علوم
  16. فناوری
  17. فیزیک
  18. ریاضی
  19. شیمی
  20. زمین شناسی
  21. علوم انسانی
  22. علوم طبیعی
  23. حقوق
  24. اقتصاد
  25. فناوری اطلاعات

مزایای تحصیل در سوئد

مزایای تحصیل در سوئد

چرا باید برای ادامه تحصیل، کشور سوئد را در صدر لیست گزینه های خود قرار دهیم؟ با نگاهی به برخی از محبوب ترین دلایل تحصیل در سوئد می توان پاسخ صحیحی را برای این سوال اتخاذ کرد. گروه آریاناپارس با بررسی شرایط تحصیل در سوئد به مزایای ادامه تحصیل در این کشور پرداخته است.

شرایط همراه

دانشجویان بین المللی در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد قادر خواهند بود تا همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال را به عنوان همراه در این کشور داشته باشند. همسر فرد درخواست کننده ویزای تحصیلی با ارائه مدارک و سوابق کاری می تواند به صورت تمام وقت در این کشور مشغول به کار شود. با توجه به محل سکونت، فرزندان می توانند با کمترین هزینه های ممکن در مدارس دولتی به تحصیل بپردازند.

بازار کار مناسب

ذکر این مطلب می تواند پارامتر تاثیرگذاری برای متقاضیان اخذ پذیرش تحصیلی در سوئد در دانشگاه های این کشور قلمداد شود که کشور سوئد شرایط بسیار مناسبی برای افرادی که در این کشور فارغ التحصیل می شوند محیا می سازد و ایشان را قادر می سازد که بلافاصله پس از اتمام تحصیل در مقاطع تحصیلی شانس بالایی در راستای یافتن شغلی بسیار مناسب را احراز کند. بازه زمانی در نظر گرفته شده برای دانشجویان پس از تحصیل ۶ الی ۱۲ ماه می باشد.

کار تیمی به روش سوئدی

تحصیل در سوئد بی نظیر است و تجربه ای مثل آن را در هر جای دنیا پیدا نخواهید کرد. مؤسسات آموزشی سوئد محیطی مهیج و جذاب را با تمرکز جدی بر همکاری فراهم می کنند. این کار مهارت های ارزشمندی را برای شما به وجود می آورد که در دانشگاه های دیگر در سراسر جهان نمی توانید پیدا کنید. قادر خواهید بود تکنیک هایی را برای کار در تیم یاد بگیرید.

معایب تحصیل در سوئد

علی رغم مزایای عنوان شده، تحصیل در هر کشور با چالش هایی همراه است. آگاهی از مشکلات تحصیل در سوئد به آن دسته از علاقه مندان این کشور کمک می کند تا انتخاب بهتری را داشته باشند. از بزرگترین چالش های تحصیل در این کشور می توان به نکات زیر اشاره کرد.

هزینه های بالای زندگی

کشور سوئد یکی از پرهزینه ترین کشورهای اروپایی قلمداد می شود. دانشجویان در بازه زمانی تحصیل ملزم به پرداخت هزینه ای بالاتر از متوسط زندگی در اروپا می باشند. متوسط هزینه های زندگی در سوئد برای دانشجویان ماهانه حدود ۹۰۰ یورو در نظر گرفته می شود.

یادگیری زبان سوئدی

آموزش زبان سوئدی بسیار دشوار می باشد. یادگیری زبان سوئدی تاثیر بسزایی در آینده شغلی و بهبود شرایط زندگی یک دانشجو دارد. با توجه به قابل دسترس نبودن مراکز ارائه دهنده این زبان، دانشجویان در حین تحصیل در سوئد با چالش هایی همراه می باشند. لازم بذکر است در صورت انتخاب کورس به زبان انگلیسی، در محیط آکادمیک تمام نیازهای دانشجو با دانش زبان انگلیسی برطرف می شود.

شرایط زندگی

دانشجویان برای زندگی در کشور سوئد باید اطلاع کافی از فرهنگ های موجود در این کشور را داشته باشند. وضعیت آب و هوایی یکی از بزرگترین چالش های دانشجویان ایرانی برای انتخاب سوئد برای هدف اول زندگی و تحصیل می باشد. بیشتر زمان های سال هوای سرد و بارش برف پذیرای دانشجویان است. میانگین دما در در زمستان از -۲ درجه تا -۲۲ درجه سانتیگراد و در تابستان ۱۳ درجه تا ۱۷ درجه سانتیگراد است.

حق کار و هزینه های تحصیل در سوئد

دانشجویان در حین تحصیل در سوئد قادر خواهند بود به صورت نیمه وقت مشغول به کار باشند. دانشجویان متناسب با مقطع تحصیلی بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار دانشجویی خواهند داشت. این نکته بدین معناست که مجوز کار برای دانشجویان کارشناسی ۱۰ ساعت، دانشجویان کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت و دانشجویان دکترا ۳۰ ساعت در هفته صادر می شود. میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت است.

دانشجویان در صورت بهره مندی از تمام ساعت کار قادر خواهند بود بخش اعظمی از هزینه های خود را با کار دانشجویی تامین نمایند.

هزینه های تحصیل در سوئد

هزینه های تحصیل در مدارس بین المللی سوئد تقریبا مشابه هزینه تحصیل در کالج های آمریکا، انگلستان و کانادا می باشد. این هزینه در حدود سالیانه ۱۳ تا ۱۵ هزار یورو  که شامل هزینه های زندگی و تحصیل می باشد.

دانشجویان برخلاف سال های گذشته (قبل از سال ۲۰۱۱) که قادر بودند در بهترین دانشگاه های سوئد به صورت کاملاٌ رایگان تحصیلات خود را ادامه دهند از این زمان به بعد ملزم به پرداخت هزینه هایی که تقریبا معادل ۸ تا ۱۵ هزار یورو در سال می باشد، هستند. میانگین هزینه های تحصیل در رشته های مختلف به شرح زیر است.

ردیف رشته هزینه
۱ علوم اجتماعی و علوم انسانی ۶۵۰۰ تا ۹۲۰۰ یورو در سال
۲ برنامه های علوم فنی و علمی ۱۰۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو در سال
۳ معماری و طراحی ۱۵۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰ یورو در سال

هزینه های زندگی در سوئد

سوئد یکی از کشورهایی است که بیشترین مالیات را در اروپا دارا می باشد. هزینه های زندگی در سوئد برای دانشجویان به صورت میانگین بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ یورو در ماه تخمین زده می شود. هزینه عنوان شده شامل هزینه های اجاره مسکن، خوراک، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن در زمان تحصیل در سوئد است.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی سوئد

برای تحصیل در سوئد، دانشجویان باید در ابتدای راه برای اخذ پذیرش و پس از آن مراجعه به سفارت اقدام نمایند. در ادامه این بخش به شرایط اخذ پذیرش و آمادگی مدارک برای سفارت می پردازیم.

مرحله اول: پذیرش

درخواست های کارشناسی ارشد در سوئد از طریق پذیرش دانشگاه در سامانه آنلاین سوئد انجام می شود و قادر خواهید بود حداکثر چهار دوره کارشناسی ارشد را بطور همزمان درخواست کنید. دانشجویان برای ادامه تحصیل در کشور سوئد در ابتدا مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و پس از آن برای دریافت ویزا اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش:

  • سوابق تحصیلی
  • ریز نمرات
  • مدرک زبان
  • پاسپورت
  • توصیه نامه از اساتید
  • انگیزه نامه که دلیل انتخاب کشور سوئد را به شکل مطلوبی عنوان کرده باشد.
  • رزومه تحصیلی

هزینه ارسال مدارک برای بررسی بخش ادمیشن یا پذیرش دانشگاه های سوئد در حدود ۱۰۰ یورو محاسبه می شود. دانشجویان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، مدارک لازمه برای مراجعه به سفارت را آماده و وقت مصاحبه را دریافت می کنند.

مرحله دوم: آمادگی ویزا

پس از اتمام مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه، علاقه مندان به تحصیل در سوئد روند آمادگی مدارک برای سفارت را در دستور کار قرار می دهند. برای اقامت بیش از ۹۰ روز در سوئد، دانشجویان ایرانی ملزم به دریافت ویزای تحصیلی می باشند. در ابتدای راه برای دریافت وقت سفارت که پروسه آن به صورت آنلاین می باشد، اقدام نمایید. از مهم ترین مدارک برای روز مصاحبه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پذیرش از یک دانشگاه معتبر
  2. رسید اولین قسط شهریه دانشگاه
  3. تمکن و گردش مالی

مدارک لازم برای تحصیل در سوئد

ما در این مطلب قصد داریم شما را مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد آشنا کنیم این مدارک ضروری به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدارک معتبر هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی و…
  2. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد الزامی است.
  3. ارائه ی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه به زبان انگلیسی
  4. اگر دانشجو دارای مدرک معتبر مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف آیلتس و تافل است باید برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  5. ارائه ی گواهی معتبر تحت عنوان انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری ضروری است.
  6. ارائه ی سوابق کاری و تحصیلی به همراه کپی مدارک
  7. ارائه ی گواهی های لازم برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوط به کار یا تحصیل
  8. تکمیل بدون نقص مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی سوئد
  9. شما باید فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه خود را ارائه دهید.
  10. ارائه ی نامه ی پذیرش یا تاییدیه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد الزامی است.
  11. شما باید گواهی معتبری را مبنی بر تایید سلامت پزشکی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

امکان ویزای تحصیلی سوئد در سال ۲۰۲۳

با توجه به سخت تر شدن و کاهش شانس ویزای تحصیلی در کشورهایی مثل آمریکا و استرالیا، بسیاری از علاقه مندان به تحصیل به کشورهای اروپایی روی می آورند. سوئد به عنوان یکی از برترین کشورهای اروپایی راه های ادامه تحصیل را در این کشور باز گذاشته است. دانشجویان و علاقه مندان به تحصیل در صورت ارائه مدارک عنوان شده قادر خواهند بود برای تحصیل در سوئد اقدام نمایند.

با توجه به تغییر قوانین در سال ۲۰۱۱ که به موجب آن دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این کشور ملزم به پرداخت هزینه می باشند، همچنان مقصدی ایده آل برای ادامه تحصیل قلمداد می شود. دوره تحصیلی دکترا به واسطه فرصت فراوان کسب بورسیه در دانشگاههای سوئد، به عنوان محبوب ترین مقطع تحصیلی شناخته می شود.

اقامت پس از تحصیل در سوئد

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در سوئد از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت برخوردار می شوند

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اقامت دائم شان را در سوئد پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.

ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در این کشور می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در این کشور تحت عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک سوئد متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی نیوزیلند

دلایل زیادی برای پذیرفته نشدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد ما در ادامه ی این مطلب قصد دارین تا شما را با مهم ترین عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی از سوی اداره ی کنسولگری سوئد آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. اگر مدارک هویتی شما دارای اعتبار قانونی نباشد و آسیب خورده و مخدوش شده باشد
  2. اگر مدارک هویتی شما به صورت غیر حقیقی و جعلی باشد به احتمال زیاد پس از بررسی مدارک ارائه شده با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی سوئد موافقت نخواهد شد.
  3. اگر شما دلایل مناسبی را برای انگیزه ی خود از مهاجرت به نیوزلند ارائه ندهید و اداره ی پلیس این کشور از نیت شما دچار ابهام شود ممکن است با درخواست شما موافقت نکند.
  4. اگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیل در سوئد کامل نبوده و یا دارای نقص باشد.

اگر متقاضی دارای سوء سابقه ی خلافکاری و جرایم کیفری و قضایی باشد ممکن است پس از بررسی پرونده شما پلیس این کشور به دلیل حفظ امنیت داخلی با درخواست تان موافقت نکند.

  1. اگر شما دارای سابقه ی بیماری های واگیردار و یا خطرناک باشید مانند ایدز، هپاتیت و…
  2. اگر نوع ویزای درخواستی با انگیزه ی واقعی تان مبنی بر مهاجرت به این کشور مطابقت نداشته باشد یعنی شما اقدام به اخذ ویزای تحصیل در سوئد نمایید درحالی که برای کار کردن و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید.
  3. اگر شما دارای تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به سوئد نباشید و نتوانید مخارج مربوط به کار و یا تحصیل در سوئد خود را بپردازید با پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما مخالفت می شود.
  4. اگر شما در گذشته برای دریافت ویزا از این کشور اقدام کرده باشید ولی به دلایل مختلفی از ویزای خود به درستی استفاده نکرده باشید ممکن است درخواست مجدد مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی سوئد از سوی اداره ی کنسولگری این کشور پذیرفته نشود.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۶۴۲ پاسخ به “تحصیل در سوئد”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد تحصیل در دبیرستان های سوئد میشه راهنمایی بفرمایید؟

      • consultant گفت:

        ۲سال اخر دبیرستان میشه رفت و اونجا گذرونداجازه یکنفر همراه بردن رو دارند

    2. شکوفه گفت:

      با سلام و ادب
      مدرک زبان ندارم ایا امکان دارد برای دوره زبان سوئد اقدام کنم؟
      سوال دوم: چگونه میتوان فرصت مطالعاتی به سوئد رفت؟
      ممنونم از پاسخگویی شما

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شانس دریافت ویزا برای دوره های زبان معمولا کم می باشد.
        برای فرصت مطالعاتی باید دارای رزومه علمی قوی، مقاله isi ، حداقل آیلتس ۷ و داشتن توصیه نامه از اساتید دانشگاه مبدا باشید تا با ارائه آن ها به دانشگاه مورد نظر و موافقت آن ها بتوانید برای فرصت مطالعاتی به آن کشور سفر کنید.

    3. ارام گفت:

      با سلام.
      من دانشجوی دکتری در ایران هستم ، دانشگاه ازاد.
      در مرحله ازمون جامع، معدل۱۸/۴۷
      رشته مدیریت گرایش منابع انسانی.
      ایا امکان ادامه و یا فرصت مطالعاتی در کشور سوئد را دارم؟ رزومه هم دارم مقاله و کتاب، داوری مقالات و ..

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        در صورت دریافت مدرک زبان آیلتس ۷ به بالا و داشتن مقاله های بین المللی می توانید برای تحصیل در کشور سوئد اقدام نمایید.

    4. سپهر گفت:

      سلام
      من معدل کارشناسی ۱۶ و ارشد ۱۶٫۳۰ بود . ۳ تا مقاله ISI و ۱۱ سایتیشن . در رشته نانوفناوری چقدر شانس اپلای و فاند برای دکترا دارم ؟

      ممنون از شما

      • author14 گفت:

        با سلام و احترام
        برای دریافت فاند و پذیرش در مقطع دکتری باید رزومه علمی-پژوهشی مناسبی داشته باشید و علاوه بر این شرایط می بایست نمره مدرک زبان آیلتس ۷ به بالا باشد در صورت دارا بودن شرایط ذکر شده امکان پذیرش و ویزا گرفتن ۸۰ درصد می باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up