تحصیل در مدارس انگلستان

دولت انگلستان همواره توجه ویژه‌ای به سطح دانش جامعه داشته که منجر به اختصاص بودجه‌های قابل توجه به آموزش و پرورش شده است. رشد علمی چشمگیر این کشور باعث شده که تحصیل در مدارس انگلستان برای دانش آموزان بین المللی گامی بلند در رسیدن به موفقیت و تضمین آینده‌ای روشن برای آن‌ها باشد.

استفاده از امکانات آموزشی ایده‌آل و تحصیل در مدارس بسیار معتبر در کنار زندگی در کشوری با بالاترین استانداردهای زندگی، انگلستان را در زمینه جذب دانش آموزان بین المللی در بین ۵ کشور برتر جهان قرار داده است. انگلستان پذیرش دانش آموزان را از سراسر جهان در تمامی مقاطع تحصیلی از مهدکودک تا دانشگاه دارد. برای آشنایی با شرایط کلی تحصیل در مدارس انگلستان تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

شرایط تحصیل در مدارس انگلستان

انگلستان دارای یکی از معتبرترین و مدرن‌ترین سیستم‌های آموزشی در اروپا و جهان است. طبق قوانین موجود در این کشور تحصیل در مدارس انگلستان برای کلیه دانش آموزان اجباری می‌باشد. در انگلستان معمولاً کودکان از ۵ سالگی وارد مدرسه می‌شوند و تا ۱۶ سالگی موظف به تحصیل خواهند بود، البته اغلب والدین انگلیسی کودکان خود را از ۴ سالگی راهی مدرسه می‌کنند.

این امکان برای تمام کودکان از کلیه کشورهای جهان وجود دارد که در انگلستان مشغول به تحصیل شوند، والدین می‌توانند کودکان خود را از ۴ سالگی در مدارس انگلستان ثبت نام نمایند و از آینده آن‌ها آسوده خاطر باشند. به طور کلی ویزای تحصیلی انگلستان به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود: 

 ویزای تحصیلی مقاطع قبل از دانشگاه برای افراد زیر ۱۸ سال 

ویزای تحصیلی مقاطع دانشگاهی برای افراد بالای ۱۸ سال

طبق قوانین سیستم آموزشی انگلستان مدارس این کشور به دو دسته تقسیم می‌شوند که شامل مدارس خصوصی و مدارس دولتی می‌باشد. لازم به ذکر است میزان شهریه و شرایط تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی متفاوت خواهد بود.

 

انگلستان,انگلستان,انگلستان

شرایط تحصیل در مدارس دولتی انگلستان

بیش از ۷۰ درصد مدارس انگلستان را مدارس دولتی تشکیل می‌دهند. تحصیل در مدارس دولتی برای شهروندان انگلستان رایگان می‌باشد، از این رو بیش از ۸۰ درصد والدین انگلیسی فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام می‌نمایند. لازم به ذکر است والدین غیر انگلیسی برای تحصیل فرزندان خود در این مدارس ملزم به پرداخت شهریه می‌باشند.

هزینه های تحصیل در مدارس دولتی انگلستان

اغلب مدارس دولتی انگلستان مورد حمایت مالی تشکل‌های محلی قرار دارند، این مدارس از کیفیت آموزشی و امکانات قابل قبولی برخوردار می‌باشند، معمولاً کلاس‌های درس در مدارس دولتی انگلستان با ۳۰ الی ۳۵ دانش آموز دایر می‌گردد.

هزینه‌های مربوط به شهریه مدارس دولتی بسته به موقعیت و کیفیت مدرسه متفاوت خواهد بود، ولی به طور میانگین شهریه مدارس دولتی انگلستان سالیانه بین ۱۰ الی ۲۰ هزار پوند خواهد بود که فقط دانش آموزان بین المللی ملزم به پرداخت این مبلغ می‌باشند.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

شرایط تحصیل در مدارس خصوصی انگلستان

در حال حاضر بیش از ۲۵۰ مدرسه خصوصی در انگلستان مشغول به فعالیت می‌باشند. در واقع به نوعی می‌توان گفت تقریباً کلیه مدارس شبانه روزی انگلستان خصوصی هستند. اغلب مدارس شبانه روزی انگلستان از ساختمان‌های مجلل و زیبا با قدمتی بیش از ۲۰۰ سال تشکیل گردیده‌اند که دارای امکانات بسیار مناسبی جهت اسکان دانش آموزان بین المللی برای زندگی و تحصیل می‌باشند. از این رو اکثر دانش آموزان مدارس شبانه روزی انگلستان را دانش آموزان بین المللی تشکیل می‌دهند.

کلیه مدارس شبانه روزی انگلیس باید استانداردهای سختگیرانه دولت در مورد کیفیت آموزش، امکانات و شرایط مراقبت از دانش آموزان را رعایت نمایند. این موضوع یکی از دلایل اصلی سطح بالای کیفیت و امکانات رفاهی و آموزشی مدارس شبانه روزی انگلستان است که باعث گردیده دانش آموزان بین المللی از تجربه‌ای بسیار لذت بخش و آموزنده در ارتباط با تحصیل و زندگی در این مدارس بهره‌مند گردند.

هزینه مدارس شبانه روزی در انگلستان

هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی انگلستان از سالی ۲۷.۰۰۰ پوند تا ۴۵.۰۰۰ پوند متغیر است. این مدارس دارای ارائه خدماتی مانند خوابگاه، برنامه‌های ورزشی و آموزشی، خورد و خوراک و بیمه هستند. در صورتی‌که دانش آموز نتواند قیم قانونی در کشور انگلستان معرفی نماید برای تحصیل در مدارس انگلیس باید در مدارس شبانه روزی این کشور ثبت نام کرده و به تحصیل بپردازد. 

نزدیک به ۲۵۰ مدرسه خصوصی در انگلیس فعالیت دارند و تمامی مدارس شبانه روزی، خصوصی هستند. اکثر دانش آموزان مدارس شبانه روزی را دانشجویان خارجی تشکیل می‌دهند. در این قسمت لیست مدارس شبانه روزی در انگلستان را خدمت شما عزیزان ارائه می‌نماییم:

لیست مدارس شبانه روزی انگلستان | Boarding school

  1. Abbey College
  2. Abbey College Manchester
  3. Akeley Wood Sixth Form
  4. Ashford school
  5. Badminton school
  6. Bellerbys College
  7. Berkhamsted School – Boys’ Senior School
  8. D’Overbroeck’s College
  9. Kensington Park School
  10. Kingswood School

هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی انگلستان

کلاس‌های درسی در مدارس خصوصی انگلستان نسبت به مدارس دولتی این کشور با تعداد دانش آموزان کمتری برگزار می‌گردد، معمولا تعداد دانش آموزان حاضر در کلاس‌های درسی مدارس خصوصی بین ۱۲ الی ۲۰ نفر می‌باشد. که این موضوع می‌تواند تمرکز اساتید این مدارس را در جهت ارائه هرچه بهتر دروس به دانش آموزان به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

منبع اصلی درآمد مدارس خصوصی انگلستان شهریه دریافتی از والدین دانش آموزان است، هزینه شهریه مدارس خصوصی انگلستان به صورت میانگین سالیانه بین ۱۲۰۰ تا ۲۵۰۰۰ پوند می‌باشد.

انگلستان,انگلستان,انگلستان

مزایای تحصیل در مدارس انگلستان

بدون شک تحصیل در مدارس انگلستان از مزایای بی‌شماری برخوردار است و کوتاه ترین مسیر برای ورود به معتبرترین دانشگاه‌های انگلستان و حتی جهان می‌باشد.

استفاده از مدرن‌ترین امکانات آموزشی و رفاهی، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه (افراد زیر ۱۸ سال)، زندگی در یکی از برترین کشورهای جهان با استانداردهای بین المللی، آشنایی با فرهنگ‌های متنوع و تنها بخشی از مزایای تحصیل در انگلستان است.

مزایای تحصیل فرزندان در انگلستان برای والدین

مزایای تحصیل در انگلیس تنها مختص به دانش آموزان نخواهد بود. در واقع والدینی که خود شرایط مهاجرت تحصیلی یا کاری را به انگلستان ندارند می‌توانند از طریق تحصیل فرزند خود به انگلستان مهاجرت نمایند و این یک مزیت قابل توجه برای والدین و قوت قلبی برای دانش آموزانی می‌باشد که از وجود والدین خود در انگلستان بهره‌مند خواهند بود. لازم به ذکر است جهت همراهی دانش آموزان بین المللی در انگلستان فقط یکی از والدین اجازه ورود به این کشور را خواهند داشت.

 

انگلستان,انگلستان,انگلستان

 

قوانین مدارس انگلستان

انگلستان دارای یک سیستم یکپارچه و مدرن است، از این رو اغلب قوانین در کلیه مدارس انگلستان به یک شکل اجرا می‌شود. در این بین برخی از مدارس انگلستان در شهرهای مختلف این کشور قوانین مختص به خود را دارند. برخی از این قوانین در رابطه با الزام استفاده دانش آموزان از یونیفورم مخصوص مدرسه و ساعات حضور در مدرسه می‌باشد. ولی برخی از مدارس قوانین نسبتاً عجیب و غریبی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

 به عنوان مثال در ناتینگهام شایر انگلستان دانش آموزان برای پاسخ به سوال معلم اجازه بلند کردن دست خود را ندارند، به این خاطر که می‌گویند همیشه یک تعداد دانش‌آموزان مشخص این کار را انجام می‌دهند و این امر در یادگیری بقیه دانش‌آموزان تاثیر منفی دارد. در مدارس این شهر معلمین خودشان انتخاب می‌کنند که کدام دانش آموز به سوال پاسخ دهد. البته این طرح چندان مورد تایید والدین قرار ندارد. اغلب والدین اعتقاد دارند در این حالت، دانش‌آموزان همیشه استرس دارند که برای پاسخ ‌گویی سوالی که جواب آن را نمی‌دانند، انتخاب شوند. در اینصورت فردی که پاسخ درست را می‌داند، فرصت جوابگویی ندارد.

در برخی دیگر از مدارس انگلستان داشتن دوست صمیمی در مدارس ممنوع است. این روش مورد تایید بسیاری از والدین، دبیران و روانشناسان قرار دارد. به این خاطر که وقتی دانش‌آموزان گروه‌های چند نفری از دوستان را تشکیل می‌دهند، بسیار شادتر خواهند بود و هیچ دانش‌آموزی نیز تنها نمی‌ماند. البته این طرح با انتقادهایی نیز همراه است. در تحقیقاتی در رابطه با رشد و پرورش کودکان ثابت شده، آن‌ دسته از دانش‌آموزانی که دوستان صمیمی برای خود دارند، به لحاظ ذهنی از سلامت بیشتری در طول زندگی برخوردار خواهند بود.

مدارس انگلستان در بین بهترین‌های جهان

مدارس انگلستان از لحاظ اعتبار و کیفیت آموزشی در کلیه مقاطع تحصیلی شهرت فراوانی دارند و از این حیث انگلستان در بین ۵ کشور برتر جهان قرار دارد. کلیه مدارس انگلستان اعم از دولتی و خصوصی از امکانات آموزشی و رفاهی بسیار مناسبی برخوردار می‌باشند. در مدارس انگلستان هیچ گونه تبعیضی بین دانش آموزان وجود ندارد و با تمرکز مدرسین روی نقاط قوت و تقویت نقاط ضعف دانش آموزان شرایط رشد ذهنی و پیشرفت تحصیلی کلیه دانش آموزان فراهم می‌باشد.

لیست ۱۵ مدرسه برتر در انگلستان

  • King’s College London Maths School
  • Magdalen College School
  • Brighton College
  • Westminster School
  • St Paul’s School
  • (King’s College School (KCS
  • Heathfield Community School
  • The Godolphin and Latymer School
  • City of London School For Girls
  • Oxford High School GDST
  • Queen Elizabeth’s School, Barnet
  • St Mary’s School Ascot
  • King Edward VI High School for Girls
  • The Perse School
  • City of London School

انگلستان,انگلستان,انگلستان

شرایط و مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی دانش آموزی انگلستان

همانگونه که اشاره شد دانش آموزان از هر کشوری می‌توانند در کلیه مقاطع تحصیلی انگلستان مشغول به تحصیل شوند، مهم‌ترین رکن برای اخذ ویزای تحصیلی دانش آموزان تامین کلیه هزینه‌های زندگی و تحصیل این عزیزان از سوی والدین می‌باشد. اولین قدم برای اخذ ویزای تحصیلی دریافت نامه پذیرش از مدارس و مراکز آموزشی معتبر انگلستان می‌باشد. پس از دریافت نامه پذیرش افراد می‌توانند با تهیه دیگر مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند.

لازم به ذکر است شروع سال تحصیلی در مدارس انگلستان از اواخر شهریور ماه می‌باشد. از این رو بهترین زمان برای اقدام جهت دریافت پذیرش از مدارس انگلستان و نهایتاً اخذ ویزای تحصیلی ۴ تا ۶ ماه قبل از شروع سال تحصیلی است.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی انگلستان شامل موارد ذیل می‌باشد:

  • داشتن حداقل ۳ سال سن برای دانش آموزان
  • نامه تمکن مالی برای پرداخت شهریه و همچنین سایر هزینه‌های زندگی به مدت ۱ سال
  • دریافت نامه پذیرش از مدارس معتبر انگلستان
  • داشتن سوابق تحصیلی و توصیه نامه از مدرسه در صورت ادامه تحصیل
  • داشتن قیم (در صورتی که والدین دانش آموزان امکان همراهی فرزند خود را در کشور انگلستان نداشته باشند داشتن قیم الزامی است.)

چه کسی می‌تواند قیم دانش آموز باشد و وظایف فرد قیم چیست؟

دانش آموزانی که از همراهی والدین خود برخوردار می‌باشند نیازی به قیم ندارند، اما والدینی که شرایط همراهی فرزند خود در انگلستان را ندارند باید برای فرزند خود فردی را به عنوان قیم قانونی معرفی نمایند. فردی صلاحیت سرپرستی دانش آموزان بین المللی را دارد که شهروند انگلستان باشد، موقعیت شغلی مناسبی داشته باشد و به هیچ عنوان سوابق کیفری در کارنامه خود نداشته باشد. به طور کلی مسئولیت‌های قیم در قبال دانش آموز به شرح ذیل می‌باشد:

حاضر شدن در مدرسه هنگام ثبت نام

شرکت در جلسات دوره‌ای مدرسه

حاضر شدن در مدرسه در صورت بروز بیماری یا یک حادثه احتمالی برای دانش آموز

لازم به ذکر است برای والدینی که امکان همراهی فرزند خود را حین تحصیل در انگلستان ندارند و همچنین دوست و آشنایی در این کشور ندارند که به عنوان قیم قانونی فرزند خود معرفی نمایند جای هیچگونه نگرانی نیست، زیرا مدارس شبانه روزی انگلستان این مسئولیت را به عهده خواهند گرفت.

نتیجه گیری

با توجه به موارد ذکر شده در این مطلب می‌توان نتیجه گیری کرد تحصیل در مدارس انگلستان مزایای بی‌شماری در پی دارد و علاوه بر پیشرفت تحصیلی قابل توجه مسیر ایده‌آلی برای دست‌یابی به آینده‌ای درخشان برای دانش آموزان بین المللی می‌باشد.

برند آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری در ایران می‌باشد. ارائه صدها پرونده موفق به سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگ‌ترین افتخار  آریاناپارس بوده و سرلوحه عملکردهای آتی نیز خواهد بود.

سوالات متداول

آیا تحصیل در مدارس انگلیس به صورت رایگان امکان پذیر است؟

تحصیل در مدارس دولتی انگلستان تنها برای شهروندان انگلیسی رایگان می‌باشد؛ اما دانش آموزان نمونه با سطح علمی بالا می‌توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

 برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان باید تمکن مالی ارائه شود؟

بله، برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان و سایر کشورها فرد متقاضی می‌بایست با ارائه نامه تمکن مالی اثبات نماید توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیل و زندگی در کشور مقصد را دارد. برای کشور انگلستان معمولاً پرینت بانکی ۳ ماهه با موجودی مورد نیاز باید ارائه گردد.

 آیا در صورت عدم صدور ویزا مبلغ شهریه مدارس عودت داده می‌شود؟

بله، در صورتی که ویزا صادر نشود با ارسال نامه عدم صدور ویزا به مرکز آموزشی مورد نظر مبلغ پیش پرداخت شهریه عودت داده می‌شود، لازم به ذکر است در برخی از موارد درصدی جزئی از مبلغ کسر می‌گردد.

 محل اسکان در مدارس شبانه روزی انگلستان به چه صورت است؟

مدارس شبانه روزی انگلستان به منظور اسکان دانش آموزان بین المللی منازلی را مشخص نموده‌اند که دانش آموزان در بدو ورود می‌توانند در این منازل ساکن شوند و از امکانات موجود استفاده نمایند.

 آیا از طریق تحصیل فرزند والدین می‌توانند اقامت دائم انگلستان را دریافت نمایند؟

خیر، طبق قوانین مهاجرتی انگلستان والدین فقط می‌توانند با ویزای توریستی بین ۳ تا ۶ ماه فرزند خود را در انگلستان همراهی نمایند، لازم به ذکر است در این مدت والدین اجازه کار یا تحصیل در انگلستان را نخواهند داشت.

قوانین مدارس انگلستان برای تحصیل دانش آموزان به چه صورت است؟ 

دانش آموزان در انگلستان از سن ۵ سالگی تا ۱۱ سالگی به تحصیل در دبستان و از ۱۱ تا ۱۶ سالگی به تحصیل در دوره دبیرستان می‌پردازند و سن ۱۷ و ۱۸ سالگی دوره‌های فاندیشن و A-LEVEL  را پشت سر می‌گذراند.

 دوره فاندیشن چیست؟

دوره فاندیشن در انگلستان شامل یک دوره یک ساله است. در این دوره فرد علاوه بر زبان انگلیسی دروسی مانند زیست شناسی, شیمی, ریاضی, فیزیک, علوم اجتماعی و را می‌گذراند، اگر شما تمایل به تحصیل در دوره فاندیشن را دارید باید در ایران مدرک دیپلم خود را با میانگین نمرات خوب اخذ نموده باشید ولی نیازی نیست دوره پیش دانشگاهی را گذرانده باشید.

آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی زیر ۱۸ سال در انگلستان برای دانش آموزان فراهم است؟

دولت انگلستان به دانش آموزان ممتاز که در پرداخت هزینه‌های تحصیل خود دچار مشکل هستند، وام و بورسیه تحصیلی اعطا می‌نماید. بورسیه تحصیلی از مبلغ ۵۷۴۰ پوند شروع شده و در برخی موارد به ۷۷۵۰ پوند می‌رسد.

سوال های متداول شما

بله، برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان و سایر کشورها فرد متقاضی می بایست با ارائه نامه تمکن مالی اثبات نماید توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور مقصد را دارد. برای کشور انگلستان معمولاً پرینت بانکی ۳ ماهه با موجودی مورد نیاز باید ارائه گردد.
بله، در صورتی که ویزای صادر نشود با ارسال نامه عدم صدور ویزا به مرکز آموزشی مورد نظر مبلغ پیش پرداخت شهریه عودت داده می شود، لازم به ذکر است در برخی از موارد درصد جزیی از مبلغ کسر می گردد.
مدارس شبانه روزی انگلستان به منظور اسکان دانش آموزان بین المللی منازلی را مشخص نموده اند که دانش آموزان در بدو ورود می توانند در این منازل ساکن شوند و از امکانات موجود استفاده نمایند.
خیر، طبق قوانین مهاجرتی انگلستان والدین فقط می توانند با ویزای توریستی بین ۳ تا ۶ ماه فرزند خود را در انگلستان همراهی نمایند، لازم به ذکر است در این مدت والدین اجازه کار یا تحصیل در انگلستان را نخواهند داشت.
دوره فایدیشن در انگلستان شامل یک دوره یک ساله است. در این دوره فرد علاوه بر زبان انگلیسی دروسی مانند زیست شناسی, شیمی, ریاضی, فیزیک, علوم اجتماعی و … را میگذراند، اگر شما تمایل به تحصیل در دوره فایدیشن را دارید باید در ایران مدرک دیپلم خود را با میانگین نمرات خوب اخذ نموده باشید ولی نیازی نیست دوره پیش دانشگاهی را گذرانده باشید.

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۳۴ پاسخ به “تحصیل در مدارس انگلستان”

    1. یگانه گفت:

      سلام من ۱۶ سالمه و دهم تجربی هستم و سطح زبانم مناسبه. میخواستم بدونم آیا دبیرستان هایی هستند که دانش آموز رو برای هزینه های تحصیلی بورسیه کنند؟ شرایط مالی خوبی ندارم.
      متشکرم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        درحال حاضر کشوری وجود ندارد که در مقطع دبیرستان به کسی بورسیه بدهد

    2. oxfordunim گفت:

      سلام من کلاس هشتم هستم و معدلم در حدود ۱۹ و نیم هستش کلاس زبان دارم میرم و میخوام تا تافل دوره فشرده بردارم من میخوام برای دبیرستان برم خارج از کشور اما والدینم نمیتونن همراهم بیان ایا این امکان هست که خودم تنها یا با یک قیم به انگلستان مهاجرت کنم؟

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        بله میتونید برید ولی برای آیلتس بخونید چون انگلیس آیلتس میخواهد . و یا مدرسه کفیل شما خواهد شد و یا یک خانواده انگلیسی بعلاوه اینکه هزینه های سالانه زندگی و تحصیل خود را داشته باشید

    3. Misha گفت:

      سلام ببخشید از پایه نهم برای گرفته اقامت باید چه شرایطی داشته باشه؟
      زبان مسلط هستم معدلم ١٩.۵٠

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        باید برید در کشور انگلیس تحصیل کنید و بعد از سن قانونی کار مشغول بکار شوید و بعد از ۳ تا ۵ سال به شما اقامت دائم داده شود

    4. ارمین گفت:

      باسلام. من الان کلاس هشتم هستم از نظر درسی مشکلی ندارم و ههمینطور از نظر مالی ولی زبان خیلی خوب نیست
      میخوام بدونم که ایا دوره زبان انگیلیسی برای من میگذارند و میتونم برای اقامت دایم اقدم کنم

      • آریانا پارس گفت:

        سلام
        برای گذراندن دوره زبان در انگلیس میتوانید اقدام نمایید البته به شرط اینکه آیلتس ۴ را در ایران بگیرید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up