آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در نروژ

بدون تردید تحصیل در نروژ مزایای بسیاری در بر دارد و به عنوان یک روش ایده ال جهت مهاجرت به این کشور شناخته می شود. نروژ ثروتمندترین کشور در منطقه اسکاندیناوی می باشد که بخش اعظمی از این ثروت را مدیون ذخایر عظیم نفت خام و گاز طبیعی است. بر اساس آمار انتشار یافته از سوی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، نروژ چهارمین کشور برتر دنیا از نظر سرانه درآمد می باشد.

سیستم آموزشی نروژ

نروژ دارای یک سیستم آموزشی فراگیر و منظم است که با توجه به حمایت های مالی دولت از نظام آموزشی تحصیل در اغلب مقاطع آموزشی رایگان می باشد. در واقع سیستم آموزشی نروژ را می توان به ۳ دسته اصلی تقسیم نمود مقطع تحصیلی اولیه، مقطع تحصیلی متوسطه و مقاطع دانشگاهی. در ادامه در ارتباط با هریک از مقاطع تحصیلی ذکر شده اطلاعات مفیدی ارائه خواهیم نمود.

مقاطع تحصیلی در نروژ

طبق قوانین موجود در سیستم آموزشی نروژ کودکان در این کشور از سن ۱ سالگی می توانند وارد مهدکودک شوند، برنامه مهدکودک ها برای کودکان در این سن معمولاً بازی، سرگرمی، اردوهای تفریحی و … می باشد. در واقع هدف اصلی از برگزاری این دوره ها قرارگیری کودکان در محیط اجتماعی و آموزش کودکان در زمینه کار گروهی است.

کودکان از سن ۶ سالگی وارد دوره ابتدایی می شوند و تا سن ۱۳ سالگی در این مقطع تحصیلی مشغول به تحصیل در نروژ خواهند بود. در این دوره تحصیلی هیچگونه نمره دهی وجود ندارد و کلیه فعالیت های تحصیلی به صورت تحلیلی مورد بررسی قرار می گیرد.

پس از اتمام دوره ابتدایی دانش آموزان وارد دوره تحصیلی متوسطه می شوند. دوره متوسطه در نروژ به ۲ قسمت تقسیم می شود که که جمعاً ۶ سال به طول می انجامد. در این دوره تحصیلی برای نتیجه گیری بهتر از عملکرد دانش آموزان نمره دهی وجود خواهد داشت. به طور کلی قسمت اول دوره متوسطه مربوط به دروس عمومی و فنی حرفه ای می باشد و دوره دوم دروس کارگاهی به علاوه کارآموزش و فعالیت های عملی خواهد بود.

مقطع کارشناسی در نروژ

طول دوره تحصیلی مقطع کارشناسی در کشور نروژ بسته به رشته مورد نظر بین ۳ الی ۴ سال است و به صورت رایگان ارائه می گردد. اغلب رشته های تحصیلی در مقطع کارشناسی به زبان نروژی ارائه می شود، از این برای پذیرش تحصیلی در این مقطع، تسلط به زبان نروژی برای دانشجویان بین المللی الزامی خواهد بود. البته این امکان برای دانشجویان بین المللی که با زبان نروژی آشنایی ندارند وجود دارد که یک دوره آموزش زبان نروژی به مدت ۱ سال را سپری نمایند و سپس وارد دانشگاه شوند.

یکی دیگر از شرایط و مقررات پذیرش تحصیلی برای تحصیل کارشناسی در نروژ این است که فرد خارجی می بایست حداقل ۳۰ واحد دانشگاهی را در خارج از خاک نروژ پشت سر گذاشته باشد. بدین معنا که در سال های گذشته فوق دیپلم یا حداقل دو ترم تحصیلی از مقطع کارشناسی را در رشته ای مرتبط سپری کرده باشد.

کارشناسی در نروژ

مقطع کارشناسی ارشد در نروژ

دروس مقطع کارشناسی ارشد در کشور نروژ به ۲ زبان انگلیسی و نروژی ارائه می گردد، مدرک زبان مورد نیاز دانشجویان بین المللی برای پذیرش تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس ۶/۵ و یا مدرک زبان نروژی با حداقل نمره ۳ می باشد، البته اکثر رشته های تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی تدریس می شود. طول دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ۲ سال است. لازم به ذکر است تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ مانند مقطع کارشناسی کاملاً رایگان می باشد.

تحصیل در نروژ مقطع دکترا

اغلب بورسیه های تحصیلی در کشور نروژ به مقطع دکترا اختصاص دارد. البته این مقطع تحصیلی در نروژ به ۲ صورت ارائه می گردد با بورسیه و بدون بورسیه در هر ۲ حالت این مقطع تحصیلی مانند سایر مقاطع تحصیلی در نروژ به صورت رایگان ارائه می گردد. تفاوت اصلی افرادی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی می شوند با افرادی که بدون بورسیه در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند پرداخت حقوق ماهیانه به مبلغ حدوداً ۲۲ هزار کرون در ماه است که مبلغ بسیار قابل توجهی محسوب می شود و کفاف کلیه هزینه های زندگی دانشجو و همراه وی را می دهد.

طول دوره تحصیلی در مقطع دکترا بسته به رشته مورد نظر بین ۳ تا ۵ سال به طول می انجامد. اغلب رشته های تحصیلی در مقطع دکترا با زبان انگلیسی ارائه می گردد و دانشجویان بین المللی برای تحصیل در این مقطع به ارائه مدرک زبان ایلتس ۷ نیاز خواهند داشت. تحصیل در نروژ خصوصاً در مقطع دکترا مزایای فراوانی در پی دارد. درآمد مناسب برای دانشجو، تحصیل رایگان برای همسر و فرزند دانشجو، امکان استفاده از خدمات درمانی رایگان و … بخشی از مزیت های تحصیل در مقطع دکترا می باشد.

دانشگاه های نروژ

نروژ از جمله ۵ کشور اروپایی به شمار می آید که دانشجویان بین المللی می توانند به صورت رایگان مشغول به تحصیل شوند و از امکانات آموزشی دانشگاه های این کشور استفاده نمایند.

در حال حاضر در حدود ۲۰ دانشگاه مطرح در نروژ وجود دارد، که ۴ دانشگاه این کشور بر اساس رتبه بندی سازمان جهانی QS در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند. در ادامه مطلب به معرفی دانشگاه های برتر نروژ خواهیم پرداخت.

نام دانشگاه رتبه QS
دانشگاه اسلو ۱۱۹
دانشگاه برگن ۱۶۳
دانشگاه علم و فناوری نروژ ۳۵۹
دانشگاه قطب شمال نروژ ۳۸۹

با توجه به این آمار به این نتیجه می رسیم که معتبرترین دانشگاه های نروژ در شهر اسلو پایتخت این کشور و شهر برگن قرار دارند. ناگفته نماند که هزینه های زندگی در این ۲ شهر مطرح حدود ۲۰ درصد گرانتر از سایر نقاط نروژ است. هم چنین اگر به دنبال اطلاعات تکمیلی تر در مورد دانشگاه های نروژ هستید می توانید به مقاله ای با همین عنوان در سایت ما مراجعه نمایید.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در نروژ

در این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین دانشگاه های نروژ آشنا کنیم:

  1. دانشگاه اسلو از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل نروژ به شمار می رود و سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند.
  2. دانشگاه برگن از بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل است همچنین قدمتی چندین و چندساله در این کشور دارد.
  3. دانشگاه علوم فناوری نروژ
  4. دانشگاه ترومسو یا دانشگاه قطب شمال نروژ
  5. دانشگاه اقتصاد نروژ
  6. دانشگاه نورد
  7. دانشکده بازرگانی نروژ
  8. دانشگاه آگدر
  9. دانشگاه استاوانگر
  10. دانشگاه قطب شمال نروژ

بهترین رشته ها برای تحصیل در نروژ

در ادامه مطلب قصد داریم شما را با بهترین رشته های تحصیلی در نروژ آشنا کنیم: ‎

  1. پزشکی از بهترین رشته های تحصیلی در نروژ است که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته و سایر زیر شاخه های آن به کشور نروژ مهاجرت می کنند. ‎ ‎
  2. تنوع زیستی و سیستماتیک‎ ‎
  3. زیست شناسی از بهترین رشته ها برای تحصیل در نروژ است.
  4. رشته ی شیمی جزو بهترین رشته های تحصیلی در نروژ است. ‎ ‎
  5. آموزش مقایسه ای و بین المللی‎ ‎
  6. علوم و مهندسی ‏‎ ‎
  7. جغرافیا‎ ‎
  8. محیط زیست پایدار
  9. اقتصاد‎
  10. سیاست های آموزشی برای توسعه جهانی

مزایای تحصیل درنروژ

از لحاظ رفاه اجتماعی و شرایط اقتصادی در ۵ سال اخیر نروژ جزو ۳ کشور برتر جهان قرار دارد، بدون تردید تحصیل در نروژ از مزایای بسیاری برخوردار است. در ادامه به معرفی مزایای اصلی تحصیلی در نروژ خواهیم پرداخت.

تحصیل رایگان در نروژ

قطعاً یکی از مهم ترین دغدغه های دانشجویان برای تحصیل در هر مقطعی هزینه های تحصیل و اعتبار دانشگاه مورد نظر است. بدون تردید استفاده از امکانات آموزشی و رفاهی مدارس و دانشگاه های معتبر نروژ به صورت رایگان در کلیه مقاطع تحصیلی و همچنین تجربه زندگی در کشوری امن و مرفه با استانداردهای بسیار بالای زندگی خواسته بسیاری از دانشجویان بین المللی می باشد و مزیت بسیار مهمی به شمار می آید.

موقعیت های شغلی مناسب

همانگونه که اشاره گردید نروژ کشور بسیار ثروتمندی است و از لحاظ رفاه اقتصادی و اجتماعی طی سال ها اخیر همواره بین ۵ کشور اول جهان قرار دارد. اقتصادی نروژ به شدت در حال رشد است و سالانه بیش از ۱۰۰ هزار شغل تمام وقت در این کشور ایجاد می گردد.

از این رو به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب با درآمد بالا برای دانشجویان بین المللی حین تحصیل و پس از اتمام تحصیل به راحتی امکان پذیر خواهد بود. این موضوع نقش بسیار مهمی در تامین هزینه های زندگی در نروژ دارد و مزیت قابل توجهی به شمار می آید.

امکان اخذ اقامت دائم

از دیگر مزایای اصلی تحصیل در نروژ امکان اخذ اقامت دائم این کشور برای دانشجویان بین المللی است. در واقع تحصیل در نروژ یکی از روش های ایده ال جهت مهاجرت به این کشور می باشد. طبق قوانین مهاجرتی نروژ افرادی که یک مقطع دانشگاهی را در این کشور سپری نمایند در صورتی که مشغول به کار شوند می توانند اقامت دائم نروژ را دریافت نمایند.

معایب تحصیل در نروژ

علاوه بر مزایای بی شمار تحصیل در نروژ طبیعتاً معایبی نیز وجود دارد. جهت تصمیم گیری نهایی برای مهاجرت تحصیلی به هر کشوری به دست آوردن اطلاعات مفید در ارتباط با شرایط کلی و مزایا و معایب کشور مورد نظر از اهمیت بسیاری برخوردار است. از این رو در ادامه به معایب اصلی تحصیل در نروژ اشاره خواهیم نمود.

سرمای شدید

نروژ در شمالی ترین منطقه اسکاندیناوی و نزدیک به قطب شمال واقع گردیده. با توجه به موقعیت جغرافیایی این کشور سرمای شدید هوا در اکثر فصول سال دور ذهن نخواهد بود. مناطق شمالی نروژ که از لحاظ مسافتی به قطب شمال نزدیک می باشند، جزو ۱۰ منطقه سردسیر جهان به شمار می آیند. تحمل این شرایط آب و هوایی و انطباق یافتن با شرایط جوی کشور نروژ برای افراد بسیاری امری دشوار به حساب می آید.

یادگیری زبان نروژی

بدون شک در دنیای امروز برقراری ارتباط با افراد جامعه جهت انجام امور روزمره زندگی و پیشبرد مسائل کاری از اهمیت بسیاری برخوردار است. از این رو دانشجویانی که قصد قصد تحصیل در نروژ را دارند برای به دست آوردن موقعیت های شغلی مناسب و ایجاد تعامل با افراد جامعه نیاز به یادگیری زبان نروژی خواهند داشت. این موضوع امری زمان بر می باشد و سختی های مختص به خود را در پی خواهد داشت.

هزینه های زندگی

همانطور که ذکر شده هزینه های تحصیل در نروژ رایگان است و این یک مزیت مهم برای دانشجویان است. ولی در مقابل این مزیت یک مشکل قابل توجه وجود دارد و آن هزینه های بالای زندگی در نروژ است. در واقع شهر اسلو پایتخت نروژ از جمله گران ترین شهرهای جهان می باشد، همچنین زندگی در شهرهای بزرگ این کشور مانند برگن نیز بسیار هزینه بر خواهد بود.

حق کار و هزینه های تحصیل در نروژ

قطعاً داشتن درآمد برای دانشجویان بین المللی در هر کشوری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. با توجه به هزینه های بالای زندگی در نروژ اجازه کار برای دانشجویان بین المللی در این کشور بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

در ادامه توضیحات مختصری در ارتباط با شرایط و قوانین مربوط به کار دانشجویی و هزینه های زندگی در نروژ ارائه خواهیم کرد.

حق کار

به طور کلی قوانین و شرایط مربوط به کار در کشور نروژ برای دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت می باشد. طبق قوانین اداره مهاجرت نروژ معمولاً دانشجویان در مقطع تحصیلی کارشناسی ۱۰ ساعت در هفته، مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت در هفته و مقطع دکترا ۳۰ الی ۴۰ ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت. البته تحصیل در مقطع دکترا در کشور نروژ نوعی شغل محسوب می گردد و درآمد بسیار مناسبی برای افراد در پی خواهد داشت.

در حال حاضر حداقل میزان حقوق دریافتی برای افراد شاغل در نروژ بین ۱۰ الی ۱۴ یورو به ازای هر ساعت خواهد بود. از این رو دانشجویان بین المللی در صورت اشتغال می توانند بخش اعظمی از هزینه زندگی خود را کاور نمایند.

هزینه های تحصیل و زندگی در نروژ

همانگونه که به اطلاع شما عزیزان رسید با توجه به حمایت های مالی دولت نروژ از نهادهای آموزشی این کشور تحصیل در نروژ در کلیه مقاطع تحصیلی رایگان است و این به عنوان یک امتیاز بزرگ برای دانش آموزان و دانشجویان به شمار می آید.

البته قابل ذکر است هزینه های زندگی در نروژ به حدی بالا است که شرایط تحصیل رایگان در نروژ را جبران نماید. در حال حاضر میانگین هزینه های ماهیانه زندگی در نروژ بین ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ یورو در ماه خواهد بود.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی

به طور کلی اخذ ویزای تحصیلی برای اغلب کشورهای جهان روند مشخصی دارد که نروژ هم از این قاعده مستثنی نیست. این روند معمولاً از ۲ مرحله تشکیل می شود، مرحله اول اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر کشور نروژ و مرحله نهایی اخذ ویزای تحصیلی این کشور می باشد.

اخذ پذیرش از دانشگاه

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های نروژ بسته به رشته و مقطع تحصیلی برای دانشجویان بین المللی متفاوت خواهد بود. به طور کلی برای دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های نروژ افراد موظف خواهند بود مدارک گوناگونی از قبیل رزومه تحصیلی، مدرک زبان و … را ارائه نمایند. درصورت تایید مدارک فرد متقاضی امکان اخذ پذیرش وجود خواهد داشت.

اخذ ویزای تحصیلی

پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در کشور نروژ فرد متقاضی تحصیل در این کشور می تواند با تهیه دیگر مدارک مورد نیاز از قبیل نامه تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در کشور نروژ به مدت ۱ سال، STUDY PLAN، مدرک زبان و … جهت اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام نمایند. معمولاٌ بازه زمانی جواب دهی سفارت نروژ در مورد درخواست ویزای تحصیلی این کشور بین ۲ الی ۵ هفته می باشد.

مدارک لازم برای تحصیل در نروژ

دانشجویان برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ باید مدارک خاصی را به سفارت این کشور ارائه دهند این مدارک باید کامل و بدون هیچ گونه نقص و اشکالی باشد  همچنین تحت هیچ شرایطی جعلی و غیر حقیقی  نباشد زیرا در پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما بسیار موثر است.

ما در ادامه ی این مطلب به بررسی مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ خواهیم پرداخت:

  1. ارائه ی نامه ی قبولی پذیرش از دانشگاه مورد نظر در نروژ
  2. ارائه ی مدرک گذرنامه ی دارای اعتبار قانونی برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ ضروری است.
  3. ارائه ی مدارک تحصیلی و ریزنمرات و سابقه ی کاری با ترجمه ی انگلیسی به محل تحصیل خود
  4. ارائه ۴ عدد عکس رنگی ۴*۳
  5. دانشجویان باید مدارکی را برای اثبات تمکن مالی خود ارائه دهند.
  6. دانشجو باید با پرداخت هزینه های مربوط به تحصیل خود به حساب دانشگاه مورد نظر با مبلغ ۱۲ هزار یورو و تحویل فیش واریزی آن به محل تحصیل خود برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ اقدام کند.
  7. ارائه ی مدرک بیمه ‌نامه ی معتبر
  8. شما باید مدارک معتبری را تحت عنوان انگیزه نامه به محل تحصیل در نروژ خود ارائه دهید.
  9. ارائه ی نامه ی تاییدیه تحصیلی و پذیرش از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی نروژ
  10. اگر دانشجویان مدارک معتبری درباره ی سطوح مختلف آموزش زبان انگلیسی از جمله آیلتس و تافل دارند باید مدارک آن را به محل تحصیل خود ارائه دهند.
  11. دانشجویان باید برای ادامه تحصیل در نروژ در مقطع فوق لیسانس باید مدرک لیسانس و دیپلم ۱۲ ساله ی مورد تایید از کشور نروژ را کسب نمایند.
  12. دانشجویان باید برای ادامه ی تحصیل در نروژ در مقطع دکتری مدارک فوق لیسانس، لیسانس و دیپلم ۱۲ ساله مورد تایید کشور نروژ را به محل تحصیل خود ارائه دهند.
  13. ارائه ی مدرک ویزای قانونی
  14. ارائه ی اطلاعات هویتی با اعتبار قانونی
  15. ارائه ی گواهی معتبری که انگیزه ی شما را برای بازگشت به کشور مبدا را نشان دهد.

اقامت پس از تحصیل در کشور نروژ

دانشجویانی که تمایل دارند پس از گذراندن تحصیلات خود در کشور نروژ اقامت دائم داشته باشند می توانند از طریق شیوه های زیر برای این کار اقدام نمایند.

  1. تمدید کردن ویزا برای ادامه ی تحصیل در مقاطع بالاتر و اخذ مجوز اقامت دائم در این کشور
  2. از طریق اخذ ویزای کاری و اقامت در نروژ برای جستجوی شغل مورد نظر

البته برای اخذ ویزای کاری از این کشور و اقامت دائم در نروژ شخص متقاضی باید دارای شرایط زیر باشد:

الف. باید درخواست تمدید ویزای خود را حدود ۳ ماه قبل از پایان مدت اعتبار مجوز تحصیلی خود به سفارت این کشور ارائه دهد.

ب. شخص متقاضی باید هزینه های مربوط به درخواست خود را پرداخت نماید.

پ. برای تمدید مجوز تحصیلی باید به صورت مستمر در کشور نروژ مشغول به تحصیل بوده باشید.

ت. اگر دانشگاه مورد نظر شما برای پذیرش متقاضی دارای ظرفیت کافی باشد.

ث. دانشجوی متقاضی باید زمان کافی برای تحصیل به صورت تمام وقت داشته باشد.

ج. فرد متقاضی باید با ارائه ی مدارک لازم بتواند تمکن مالی خود را برای ادامه تحصیل در نروژ اثبات کند.

اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان می توانند پس از پایان تحصیلات خود در کشور نروژ برای اقامت دائم در این کشور از طریق سرمایه گذاری در پروژه های سودآور اقدام کنند ضمن اینکه دولت این کشور از سرمایه گذاران حمایت همه جانبه می کند.

اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می تواند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت نروژ را دارد و در صورت برخورداری از شرایطی خاص مانند داشتن تمکن مالی و محل سکونت مناسب  اقامت دائم خود را در این کشور کسب نماید.

اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک کشور اوکراین متولد شده است می توانند اقامت دائم خود را از این طریق کسب نمایند.

اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویانی که قصد دارند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در کشور اوکراین اقامت دائم شان را اخذ نمایند می توانند با ارائه ی شواهد کافی مبنی بر علت عدم بازگشت خود به کشورشان و پذیرش دلایل ارائه شده توسط اداره ی پلیس این کشور اقدام به اخذ اقامت دائم در این کشور نمایند.

امکان اخذ ویزای تحصیلی نروژ در سال ۲۰۲۱

بدون شک اخذ ویزای تحصیلی نروژ یکی از راحت ترین و سریعترین روش های مهاجرت به این کشور است. به طور کلی در حال حاضر صدور ویزای تحصیلی نروژ نسبت به انواع ویزاهای موجود جهت مهاجرت به این کشور از شانس بیشتری برخوردار است.

البته در برخی موارد وجود مشکلات و نواقص در مدارک مورد نیاز جهت ارائه به سفارت می تواند باعث ریجکت شدن پرونده فرد متقاضی شود. در ادامه به موارد اصلی که باعث ریجکت شدن درخواست ویزای تحصیلی می شود اشاره خواهیم نمود.

عدم وابستگی به کشور مبداء

از جمله دلایل اصلی عدم صدور ویزای تحصیلی از سوی آفیسر کمبود مدارکی در پرونده است که ثابت نماید دانشجو پس از اتمام تحصیل در نروژ قصد بازگشت به کشور مبداء را دارد. در واقع ارائه مدارکی نظیر وابستگی های خانوادگی، دارایی های شخصی، بهبود وضعیت کسب و کار پس از اتمام تحصیل و … می تواند شانس صدور ویزای تحصیلی را افزایش دهد.

تمکن مالی

یکی از مهم ترین مدارک لازم جهت صدور ویزای تحصیلی نامه تمکن مالی است. در واقع عدم ارائه تمکن مالی مناسب جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی به مدت ۱ سال یکی از دلایل اصلی مخالفت با صدور ویزای تحصیلی از سوی سفارت است. متقاضیان تحصیل در نروژ در صورت ارائه موجودی حساب قابل قبول و متناسب با هزینه های تحصیل و زندگی در نروژ شانس خود را برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور افزایش دهند.

Study Plan

دانشجویان بین المللی برای بیان اهداف اصلی خود جهت تحصیل در نروژ ملزم به ارائه Study Plan می باشند. اثبات وجود دلایل منطقی جهت تحصیل در نروژ نظیر پیشرفت تحصیلی، ارتقاء سطح علمی و … از نکات حائز اهمیتی محسوب می گردد که شانس اخذ ویزای تحصیلی را افزایش می دهد.

دلایل ریجکت ویزای تحصیلی نروژ

  1. زمانی که شخص متقاضی اطلاعات نا معتبری را برای پرواز خود ارائه دهید.
  2. ارائه ی کارت شناسایی، پاسپورت و اطلاعات هویتی فاقد اعتبار یا جعلی به ماموران کنسولگری یا سفارتخانه ی این کشور علاوه بر اینکه سبب ریجکت درخواست شما می شود ممکن است سبب عواقب قانونی و حقوقی سنگینی برای شما باشد.
  3. اگر شخص متقاضی هدف و انگیزه ی خود را از مهاجرت به نروژ به درستی اعلام نکند.
  4. عدم ارائه ی دلیل موجه و کافی برای مهاجرت به کشور نروژ توسط فرد متقاضی باعث می شود تا ماموران کنسولگری این کشور از پذیرش درخواست متقاضیان مبنی بر اقامت در این کشور مخالفت کنند.
  5. اگر فرد از تمکن مالی مناسبی برای اقامت در نروژ برخوردار نباشد ممکن است با درخواست او از طرف دولت این کشور موافقت نشود.
  6. اگر مدارک ارائه شده برای حضور در کشور نروژ ناکافی باشد.
  7. اگر متقاضی بعد از پایان اعتبار ویزای خود اقدام به اخذ مجدد ویزا نماید.
  8. اگر مدارک هویتی اصلی شخص متقاضی مانند پاسپورت مخدوش و یا آسیب دیده باشد.
  9. عدم اعتبار قانونی مدارک معتبر هویتی مانند پاسپورت
  10. اگر مدرک پاسپورت ارائه شده دو صفحه ی خالی نداشته باشد.
  11. اگر شخص متقاضی مدارک دیگری را در عوض پاسپورت به اداره ی مهاجرت یا اداره ی پلیس نروژ ارائه دهد.
  12. اگر شخص متقاضی مدرک پاسپورتی را ارائه دهد که بیشتر از ۱۰ سال مورد استفاده قرار گرفته باشد از دلایل مهم برای ریجکت ویزای تحصیلی شما از سوی اداره ی پلیس این کشور است.
  13. وجود نقص در اثبات مدرک برنامه های مهاجرتی به نروژ

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۴۱۴ پاسخ به “تحصیل در نروژ”

    1. نگارین گفت:

      سلام.
      آیا برای گرفتن ویزا نیاز به رضایت پدرم دارم ؟ مرسی از راهنماییاتون

    2. محمد گفت:

      سلام
      من دانشجوی ترم آخر ارشد ژئوفیزیک گرایش زلزله شناسی دانشگاه فردوسی هستم
      معدلم هم ۱۸/۶۳
      امکان دریافت پذیرش از دانشگاههای نروژ رو برای من چقدر برآورد میکنید

    3. Alone گفت:

      سلام.
      آیا برای گرفتن ویزای تحصیلی یا توریستی چند روزه باید حساب بانکی پشتوانه مالی زیادی داشت؟

    4. زهرا آزاد گفت:

      با سلام.
      من مدرک کاردانی کامپیوتر دارم، میتونم با مدرک کاردانی ویزای دانشجویی بگیرم یا باید حداقل مدرک کارشناسی داشته باشم؟ و اگه مدرک کارشناسی زبان بگیرم برای گرفتن ویزا باز هم باید مدرک یا آیتلس داشته باشم؟ ممنون میشم راهنمایی کنین مرسی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تحصیل در نروژ تحصیل در نروژ تحصیل در نروژ تحصیل در نروژ تحصیل در نروژ

    شبکه های اجتماعی

    arrow up