تحصیل در هلند آرزو بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان می باشد افراد زیادی رسیدن به این رویا را بسیار سخت و دشوار می پندارند ولی با آگاهی از شرایط و مقررات تحصیلی می توان به راحتی برای ورود به مراکز علمی این کشور اقدام کرد. کشور هلند به دلیل داشتن مراکز علمی و دانشگاهی معتبر، محیط اجتماعی و فرهنگی مناسب و… مورد توجه بسیاری برای ادامه تحصیل می باشد.

متقاضیان تحصیل در هلند در ابتدا با سوالات بسیاری مانند : هزینه تحصیل در هلند چه مقدار است؟ دانشگاه های برتر هلند کدامند؟ شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند به چه صورت است؟ دوره های تحصیلی در کشور هلند به زبان انگلیسی هم ارائه می شود؟ و… مواجهه می شوند که در ادامه علاوه بر سوالات فوق به توضیح کامل شرایط تحصیل در هلند می پردازیم، پیشنهاد می کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش سرفصل ها

شرایط تحصیل در هلند

هلند از جمله کشورهای پیشرفته و توسعه یافته در اروپا می باشد که سالانه پذیرای مهاجران فراوانی است. تحصیل در هلند یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد، طبق آمار انتشار یافته از سوی اداره مهاجرت بیش از ۶۰ درصد از مهاجران هلند را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. تحصیل در هلند در کلیه مقاطع تحصیلی با شرایط متفاوت امکان پذیر است.

سیستم آموزشی هلند

کلیه مقاطع تحصیلی در هلند از پیش دبستانی گرفته تا بالاترین مقاطع دانشگاهی زیر نظر یک سیستم آموزشی یکپارچه و قانونمند اداره می شوند. سیستم آموزشی هلند به ۳ دسته اصلی تقسیم می شود تحصیلات اجباری در مقطع ابتدایی، مقطع متوسطه و مقاطع دانشگاهی که هر یک از این مقاطع از زیر مجموعه های متنوعی تشکیل گردیده اند. در ادامه توضیحات مفیدی در این رابطه ارائه خواهیم نمود.

هلند,هلند,هلند

مقاطع تحصیلی در هلند

بر اساس رویه سیستم آموزشی هلند تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه برای عموم اجباری است و از سن ۵ سالگی مشمول کودکان می شود. اغلب مدارس در کشور هلند با زبان هلندی دروس را ارائه می نمایند، البته مدارس ۲ زبانه و مدارس بین المللی نیز در این کشور مشغول به فعالیت می باشند که امکان تحصیل با زبان انگلیسی نیز در این مدارس وجود خواهد داشت. این مقطع به ۲ بخش تحصیلات ابتدایی و دبیرستان تقسیم می شود.

تحصیل در مدارس هلند

تحصیل در هلند برای دانش آموزان ابتدایی معمولاً ۸ سال به طول می انجامد و پس از گذراندن این دوره دانش آموزان وارد دوره متوسطه می شوند. در دوره دبستان معمولا دروس ریاضی، علوم طبیعی و اجتماعی و زبان و ادبیات هلندی ارائه می گردد و دانش آموزان در صورت موفقیت در این دوره می توانند برای ادامه تحصیل در دوره دبیرستان اقدام کنند. دوه متوسطه در هلند به ۳ بخش متفاوت تقسیم می گردد که شامل موارد ذیل می باشد:

  • آموزش متوسطه فنی حرفه ای مقدماتی (vmbo) – دوره ۴ ساله
  • آموزش متوسطه عمومی (havo) – دوره ۵ ساله
  • آموزش پیش دانشگاهی (vwo) – دوره ۶ ساله

دانش آموزان با توجه به هدف خود نسبت به آینده تحصیلی و علایق شخصی می توانند در دوره های مذکور شرکت نمایند و پس از گذراندن دوره تحصیلی مورد نظر وارد دانشگاه شوند. دبیرستان های هلند به ۳ دسته دولتی، خصوصی و بین المللی تقسیم می شوند که هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی و بین المللی معمولا بالا می باشد.

تحصیل کارشناسی در هلند

دروس مقطع کارشناسی ارشد در اغلب دانشگاه های هلند به زبان هلندی یا آلمانی ارائه می گردد، از این رو دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور و تحصیل در این مقطع به مدرک زبان b2 آلمانی یا هلندی نیاز خواهند داشت. تحصیل در هلند برای مقطع لیسانس مانند اکثر کشورهای اروپایی بسته به رشته مورد نظر بین ۳ الی ۴ سال به طول می انجامد.

لازم به ذکر است این امکان برای دانشجویان بین المللی که با زبان هلندی آشنایی ندارند وجود دارد که وارد دوره های زبان هلندی شوند و پس از گذراندن دوره های زبان این کشور وارد دانشگاه شوند، البته به دانشجویان توصیه می گردد جهت سهولت در اخذ پذیرش و فرایند صدور ویزای تحصیلی مدرک زبان مورد نیاز قبل از ورود به دانشگاه اخذ نمایند.

تحصیل در هلند مقطع کارشناسی ارشد

کارشناسی ارشد در هلند طیف وسیعی از رشته های مختلف را در بر می گیرد که با بالاترین کیفیت آموزشی ارائه می گردد. طول دوره کارشناسی ارشد در هلند معمولاً ۲ ساله است و دانشجویان بین المللی می توانند با ارائه مدرک زبان ایلتس ۶٫۵ برای تحصیل در هلند اقدام کنند.

بر اساس قوانین و رویه سیستم آموزشی هلند تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در اغلب رشته های تحصیلی از ۲ بخش تئوری و عملی تشکیل می گردد. این موضوع گامی مثبت در راستای آشنایی و فهم هرچه بیشتر دانشجویان از دروس ارائه شده می باشد.

تحصیل دکترا در هلند

مقطع دکترا در هلند نوعی شغل محسوب می شود. در واقع دانشجویان مقطع دکترا ماهیانه از دانشگاه حقوق دریافت می نمایند، در عوض فعالیت مستمری در امور تحقیقاتی دانشگاه و حتی تدریس در مقطع کارشناسی ارشد خواهند داشت. طول دوره تحصیلی در مقطع دکترا ۴ سال می باشد و مدرک مورد نیاز این مقطع ایلتس ۷ خواهد بود.

دانشجویان مقطع دکترا در هلند مستقیماً زیر نظر یکی از اساتید دانشگاه مشغول به فعالیت خواهند بود، این اساتید در ارتباط با تهیه پایان نامه دکترا به دانشجویان راهنمایی های مفیدی ارائه می نمایند. از دیگر مزایای تحصیل در هلند می توان به رایگان بودن تحصیل در اکثر رشته های مقطع دکتری اشاره کرد.

هلند,هلند,هلند

دانشگاه های هلند

بسیاری از دانشگاه های هلند از قدمت فراوانی برخوردار می باشند، در کنار سابقه طولانی دانشگاه های این کشور در اغلب زمینه های علمی و پژوهشی طی سالهای اخیر پیشرفت های چشمگیری را تجربه نموده اند. به طور کلی دانشگاه های هلند را می توان به ۲ دسته تقسیم نمود، دسته اول موسسات آموزشی که اکثراً در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فعالیت دارند و دسته دوم که در غالب دانشگاه های سنتی مشغول به فعالیت هستند و کلیه مقاطع تحصیلی را ارائه می نمایند.

تحصیل در هلند مزایای بسیاری دارد زیرا این کشور که دانشگاه های بسیار معتبری در سطح بین المللی دارد، به طوری که طبق آمار انتشار یافته از سوی مرکز جهانی QS بیش از ۱۰ دانشگاه این کشور بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

نام دانشگاه QS RANKING 2020 ARWU RANKING 2020
دانشگاه صنعتی دلفت ۵۰ ۱۵۱
دانشگاه آمستردام ۶۴ ۱۰۱
دانشگاه صنعتی آیندهوون ۱۰۲ ۳۰۱
دانشگاه گرونینگن ۱۱۴ ۶۵
دانشگاه لیدن ۱۱۸ ۸۲
دانشگاه اوترخت ۱۲۰ ۴۹
دانشگاه واژنینگن ۱۲۵ ۱۵۲
دانشگاه آراسموس روتردام ۱۸۳ ۶۸
دانشگاه تونت ۱۸۶ ۴۰۱

نزدیک به ۲ دهه پیش هلند دارای ۴ دانشگاه مطرح بود که در شهرهای آمستردام و روتردام قرار داشتند، اما اکنون اغلب شهرهای هلند دارای دانشگاه های بسیار مطرح و شناخته شده می باشند. این موضوع پیشرفت محسوس دانشگاه های هلند در کلیه زمینه های تحقیقاتی و علمی را اثبات می نماید.

هلند,هلند,هلند

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در هلند

۱. دانشگاه واگنینگن

دانشگاه واگنینگن از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در هلند است. این موسسه ی آموزشی و تحقیقاتی معتبر در سال ۱۹۱۸ تاسیس شد و به ارائه ی خدمات آموزشی در حوزه ی صنایع غذایی، منابع طبیعی، کشاورزی، علوم پایه و رشته های زیر مجموعه آن ها می پردازد.

برآورد شهریه ی این دانشگاه برای سالیانه ۱۷.۶۱۶ یورو اعلام شده است. اما باید به این نکته ی بسیار مهم توجه کنید که این مقدار هزینه می تواند در مقاطع تحصیلی مختلف متغیر باشد.

۲. دانشگاه آمستردام

دانشگاه آمستردام  در لیست بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در هلند است همچنین این موسسه ی آموزشی در حال ارتقای ارائه ی خدمات خود به دانشجویان بین المللی در سال های گذشته بوده است. برای پذیرش در این دانشگاه باید مدرک دیپلم، نمره معدل دیپلم، مدرک فارغ التحصیلی از دوره متوسطه، سطح زبان انگلیسی و…. را به محل تحصیل خود ارائه دهید تا مورد بررسی مسئولین دانشگاه قرار بگیرد و در صورت تایید شما می توانید وارد این دانشگاه شوید.

۳. دانشگاه لیدن

این موسسه ی آموزشی معتبر از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در هلند است و شما می توانید برای تحصیل در رشته های مختلف و برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به یکی از زبان های انگلیسی و یا هلندی اقدام نمایید.

۴. دانشگاه اراسموس روتردام

۵. دانشگاه اوترخت

۶. دانشگاه صنعتی دلفت

۷. دانشگاه گرونینگن

۸. دانشگاه آزاد آمستردام

۹. دانشگاه ماستریخت

۱۰. دانشگاه رادبود

ددلاین دانشگاه های هلند

برای تحصیل در هلند باید از زمان پذیرش دانشگاه ها مطلع بود. در این کشور دانشگاه ها معمولا دو بار در سال اقدام به پذیرش دانشجو می کنند که یک بار در ترم پاییز و مرحله بعد در ترم زمستان می باشد. برای ورود به دانشگاه های مورد نظر باید حداقل ۶ ماه قبل از ددلاین، مدارک مورد نیاز را آماده کرد و برای اخذ پذیرش به دانشگاه ارسال کرد.

هلند,هلند,هلند

بهترین رشته های تحصیلی در هلند

  1. پزشکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در هلند است که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته به کشور هلند مهاجرت می کنند.
  2. دندان پزشکی بر اساس آخرین نظرسنجی های اعلام شده از طرف دانشجویان بین المللی این رشته از بهترین رشته ها برای تحصیل در هلند است که سالیانه دانشجویان بسیاری از سر تا سر جهان برای تحصیل در این رشته به کشور هلند سفر می کنند.
  3. داروسازی از پر درآمد ترین رشته ها برای تحصیل در هلند است و فارغ التحصیلان این رشته از حقوق و مزایای بسیار خوبی برخوردار می شوند.
  4. مهندسی
  5. معماری
  6. مدیریت
  7. تجارت و گردشگری
  8. اقتصاد
  9. حقوق
  10. عمران
  11. جامعه شناسی
  12. روانشناسی
  13. بانکداری
  14. هنر و موسیقی
  15. مدیریت شهرسازی
  16. زیست شناسی
  17. فیزیک
  18. ریاضیات

هلند,هلند,هلند

مزایای تحصیل در هلند

بدون شک هلند یکی از زیباترین کشورهای جهان است، اگر اهل دوچرخه سواری و لذت بردن از مناظر طبیعی حیرت انگیز هستید قطعاً این کشور جذابیت های فراوانی برای شما خواهد داشت. علاوه بر مناظر طبیعی زیبا از لحاظ تولید ناخالص داخلی و سرانه درآمد فردی هلند بین ۱۵ کشور برتر جهان قرار دارد. در ادامه این مطلب با مهم ترین مزایای تحصیل در هلند بیشتر آشنا خواهیم شد.

موقعیت های شغلی مناسب

مطمئناً یکی از بزرگترین دغدغه های دانشجویان تامین هزینه های زندگی و تحصیل در هلند است. خوشبختانه در این مورد اصلاً جای نگرانی وجود ندارد. اقتصاد هلند کاملاً متکی به تولید و خدمات است، با اجرای سیاست های مالی دقیق در جهت ایجاد بسترهای مناسب برای فعالیت های تجاری و تولیدی همواره نیاز به نیروی کار در این کشور وجود دارد. از این رو دانشجویان بین المللی جهت به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی خود با مشکل چندانی روبرو نخواهند بود.

هلند رهبر رشته های فنی در جهان

همانگونه که اشاره گردید هلند از شرایط اقتصادی ایده الی برخوردار است. این کشور یکی از قطب های صنعتی اروپا و حتی جهان می باشد، با توجه به تعامل بسیار عمیق بین دانشگاه های هلند با کارخانجات، برندها و شرکت های معتبر و شناخته شده نظیر شل، هنیکن، فیلیپس، KLM ،ING و … دانشجویان به راحتی می توانند حین تحصیل در هلند با فضای کسب و کار به صورت عملی آشنا شوند، از این رو به جرات می توان گفت که دانشجویان رشته های فنی در این کشور نسبت به کشورهای دیگر پیشرفت بسیار متفاوتی را تجربه خواهند کرد.

امکان اخذ اقامت دائم هلند

بدون تردید اخذ اقامت دائم هلند و بهره مندی از مزایای شهروندی این کشور یکی از مهم ترین مزایای تحصیل در هلند است. طبق قوانین مهاجرتی هلند افرادی که در دانشگاه های این کشور تحصیل خود را به اتمام رسانده اند ۶ ماه فرصت خواهند داشت مشغول به کار شوند و پس از ۳ الی ۵ سال اقامت دائم خود را دریافت نمایند. با توجه به شرایط اقتصادی مطلوب و نیاز روزافزون بازار کار به نیروی انسانی تحصیلکرده در کشور هلند به دست آوردن موقعیت شغلی مناسب با درآمد قابل قبول امر دشواری نخواهد بود.

هلند,هلند,هلند

معایب تحصیل در هلند

زندگی در هر کشوری یک سری مزایایی به همراه دارد و یک سری معایب، تحصیل در هلند نیز از این قاعده مستثنی نیست. جهت آشنایی هرچه بیشتر شما عزیزان در ارتباط با شرایط تحصیل و زندگی در هلند و رسیدن به یک جمع بندی برای اتخاذ تصمیم درست در ادامه این مطلب به معایب تحصیل در هلند اشاره خواهیم نمود.

یادگیری زبان هلندی

قطعاً یادگیری زبان های گوناگون امر دشواری به شمار می آید، خوشبختانه اغلب مردم در کشور هلند به زبان انگلیسی آشنایی دارند ولی برای به دست آوردن موقعیت های شغلی بهتر و برقراری ارتباط موثرتر با افراد جامعه جهت انجام امور روزمره آشنایی با زبان هلندی الزامی می باشد. لازم به ذکر است یادگیری زبان این کشور امری دشوار و زمانبر خواهد بود که این موضوع به یکی از چالش های تحصیل در هلند تبدیل شده است.

هزینه های بالای خدمات درمانی

یکی از معایب اصلی تحصیل در هلند هزینه های درمانی بالای این کشور است. البته برای شهروندان هلندی انجام مراحل درمانی در اغلب موارد به صورت رایگان صورت می پذیرد ولی دانشجویان بین المللی و یا مهاجرانی که موفق به دریافت شهروندی هلند نشده اند برای بهره مندی از خدمات درمانی مستلزم پرداخت هزینه های سنگین می باشند.

هلند,هلند,هلند

حق کار و هزینه تحصیل در هلند

با توجه به هزینه های نسبتاً بالای زندگی و تحصیل در هلند، اجازه کار قانونی و کسب درآمد حین تحصیل جهت پرداخت بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی در هلند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه با قوانین کار دانشجویی بیشتر آشنا خواهیم شد.

حق کار دانشجویی در هلند

طبق قوانین مهاجرتی هلند دانشجویان بین المللی بسته به مقطع تحصیلی و شرایط کلی اجازه کار در این کشور را خواهند داشت. به طور کلی دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت در هفته، کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت در هفته و دانشجویان مقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت.

در حال حاضر حداقل حقوق دریافتی در کشور هلند مانند اغلب کشورهای اروپایی بین ۱۰ تا ۱۴ یورو به ازای هر ساعت خواهد بود. از این رو دانشجویان بین المللی در صورت اشتغال قادر به پرداخت بخش اعظمی از هزینه های خود خواهند بود.

هزینه های تحصیل در هلند

یکی از نکات بسیار حائز اهمیت برای دانشجویان بین المللی هزینه های تحصیل در کشور مورد نظر است. در واقع این موضوع تاثیر بسزایی روی انتخاب مقصد دانشجویان جهت ادامه تحصیل خواهد داشت.هزینه های تحصیل در هلند بسته به دانشگاه، مقطع و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود. هزینه های تحصیل در هلند نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا، فرانسه، نروژ، آلمان، لهستان و … بالاتر است. از این رو دانشجویان بسیاری جهت ادامه تحصیل در اروپا راهی کشورهای دیگری می شوند. در ادامه به هزینه های تحصیل در مدارس و دانشگاه های هلند در سال ۲۰۲۱ اشاره خواهیم کرد :

دوره هزینه سالانه
مدارس بین المللی ۵ تا ۲۲ هزار یورو
کارشناسی ۶ تا ۱۰ هزار یورو
کارشناسی ارشد ۷ تا ۲۰ هزار یورو
دکتری معمولا رایگان

هزینه های زندگی در هلند

طبیعتا در کنار هزینه های تحصیل در هلند، هزینه های زندگی در این کشور نیز باید مد نظر قرار گرفته شود. هزینه های زندگی مانند حمل و نقل، خوراک، پوشاک، مسکن و… برای یک نفر در کشور هلند حدود ۸۵۰ یورو در ماه می باشد. البته هزینه مذکور برای یک زندگی عادی و معمولی در نظر گرفته شده است. در ادامه به برخی از هزینه ها در کشور هلند اشاره خواهیم کرد :

عنوان هزینه
یک وعده غذا ۱۵ یورو
۱ کیلو برنج حدود ۲ یورو
۱۲ عدد تخم مرغ حدود ۲٫۵ یورو
۱ کیلو فیله مرغ حدود ۸٫۵ یورو
۱ کیلو گوشت قرمز حدود ۱۴٫۵ یورو
۱ کیلو سیب زمینی حدود ۱٫۵ یورو

هلند,هلند,هلند

مراحل اخذ ویزای تحصیلی هلند

قدم نخست برای اخذ ویزای تحصیلی هلند دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور است. متقاضیان تحصیل در هلند می توانند پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه و تهیه دیگر مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی خود به سفارت هلند مراجعه نمایند.

اخذ پذیرش از دانشگاه های هلند

شرایط و قوانین دانشگاه های هلند در ارتباط با صدور نامه پذیرش بسته به رشته و مقطع تحصیلی دانشجویان متفاوت خواهد بود. در واقع دانشجویان بین المللی بسته به مقطع و رشته تحصیلی خود ملزم به ارائه مدارک گوناگونی نظیر مدرک زبان، رزومه تحصیلی و … خواهند بود. در صورت تایید مدارک از سوی دانشگاه مورد نظر افراد متقاضی با پرداخت مبلغی به عنوان پیش پرداخت شهریه دانشگاه می تواند نامه پذیرش خود را دریافت نماید.

اخذ ویزای تحصیلی هلند

متقاضیان تحصیل در هلند می توانند پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر در این کشور و تهیه دیگر مدارک مورد نیاز از قبیل نامه تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در هلند به مدت یکسال، STUDY PLAN، مدرک زبان و … برای دریافت ویزای تحصیلی خود اقدام نمایند. معمولاً مدت زمان مورد نیاز سفارت برای بررسی مدارک و جواب دهی در خصوص درخواست ویزای تحصیلی بین ۲ الی ۴ هفته می باشد.

مدارک لازم برای تحصیل در هلند

ما در این مطلب قصد داریم شما را مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی هلند آشنا کنیم این مدارک ضروری به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدارک معتبر هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی
  2. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری برای اخذ ویزای تحصیلی هلند الزامی است.
  3. ارائه ی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه به زبان انگلیسی
  4. اگر دانشجو دارای مدرک معتبر مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف آیلتس و تافل است باید برای اخذ ویزای تحصیلی هلند به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  5. ارائه ی گواهی معتبر تحت عنوان انگیزه‌ نامه یا توصیه‌ نامه برای تحصیل در هلند در مقطع ارشد و دکتری ضروری است.
  6. ارائه ی سوابق کاری و تحصیلی به همراه کپی مدارک
  7. ارائه ی گواهی های لازم برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوط به کار یا تحصیل
  8. تکمیل بدون نقص مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی هلند
  9. شما باید فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه خود را ارائه دهید.
  10. ارائه ی نامه ی پذیرش یا تاییدیه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی هلند الزامی است.
  11. شما باید گواهی معتبری را مبنی بر تایید سلامت پزشکی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

هلند,هلند,هلند

اقامت پس از تحصیل در هلند

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در هلند از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت برخوردار می شوند

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت این کشور را دارد اقامت دائم شان را در هلند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.

ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در این کشور می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در این کشور تحت عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک هلند متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

هلند,هلند,هلند

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی هلند

دلایل زیادی برای پذیرفته نشدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد ما در ادامه ی این مطلب قصد دارین تا شما را با مهم ترین عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی از سوی اداره ی کنسولگری هلند آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. اگر مدارک هویتی شما دارای اعتبار قانونی نباشد و آسیب خورده و مخدوش شده باشد.
  2. اگر مدارک هویتی شما به صورت غیر حقیقی و جعلی باشد به احتمال زیاد پس از بررسی مدارک ارائه شده با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی هلند موافقت نخواهد شد.
  3. اگر شما دلایل مناسبی را برای انگیزه ی خود از مهاجرت به هلند ارائه ندهید و اداره ی پلیس این کشور از نیت شما دچار ابهام شود ممکن است با درخواست شما موافقت نکند.
  4. اگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیل در هلند کامل نبوده و یا دارای نقص باشد.
  5. اگر متقاضی دارای سوء سابقه ی خلافکاری و جرایم کیفری و قضایی باشد ممکن است پس از بررسی پرونده شما پلیس این کشور به دلیل حفظ امنیت داخلی با درخواست تان موافقت نکند.
  6. اگر شما دارای سابقه ی بیماری های واگیردار و یا خطرناک باشید مانند ایدز، هپاتیت و…
  7. اگر نوع ویزای درخواستی با انگیزه ی واقعی تان مبنی بر مهاجرت به این کشور مطابقت نداشته باشد یعنی شما اقدام به اخذ ویزای تحصیلی از هلند نمایید درحالی که برای کار کردن و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید.
  8. اگر شما دارای تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به هلند نباشید و نتوانید مخارج مربوط به کار و یا تحصیل خود را بپردازید با پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما مخالفت می شود.
  9. اگر شما در گذشته برای دریافت ویزا از این کشور اقدام کرده باشید ولی به دلایل مختلفی از ویزای خود به درستی استفاده نکرده باشید ممکن است درخواست مجدد مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی هلند از سوی اداره ی کنسولگری این کشور پذیرفته نشود.

دانستنی های تحصیل در هلند

  • مدت زمان اخذ پذیرش و ویزای هلند حداکثر ۶ ماه می باشد
  • حداکثر سن برای ورود به مقطع لیسانس ۲۵ و برای فوق لیسانس ۳۵ سال است
  • تحصیل به زبان هلندی رایگان است
  • اتباع کشور های اروپایی از محدودیت سنی مستثنی هستند
  • هزینه تحصیل برای اتباع کشور های اتحادیه اروپا بسیار کم است
  • با دریافت ویزای تحصیلی هلند به راحتی می توانید بین کشورهای اروپایی تردد کنید
  • هلندی ها به زبان آلمانی هم تسلط دارند
  • هلند کشور گل های لاله و آسیاب های بادی است
  • دانشگاه های هلند در بین دانشگاه های برتر جهان قرار دارند
  • در مقطع لیسانس ۱۰ ساعت و در مقطع فوق لیسانس حداقل ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارید
  • با دریافت ویزای تحصیلی هلند از ابتدا اجازه بردن همراه ندارید و بعد از حداقل ۳ ماه می توانید درخواست الحاق همراه را انجام دهید
  • بعد از تحصیل حداقل ۶ ماه فرصت دارید تا در این کشور کار پیدا کنید
  • بعد از ۵ سال کار کردن در این کشور و پرداخت مالیات می توانید درخواست اقامت دائم هلند را نمایید
  • مدارک تحصیلی دانشگاه های هلند معمولا مورد تائید سایر کشورهای اروپایی می باشد
  • دانشگاه های این کشور معمولا سالی ۲ بار در سال اقدام به پذیرش دانشجو می کنند

هلند,هلند,هلند

امکان اخذ ویزای تحصیلی هلند در سال ۲۰۲۳

با توجه به شرایط فعلی صدور ویزای تحصیلی هلند نسبت به سایر ویزاهای موجود جهت مهاجرت به این کشور از شانس بیشتری برخوردار است. بدون تردید تحصیل در هلند یکی از راحت ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد.

البته مواردی نظیر کمبود یا نقص در مدارک ارائه شده از سوی فرد متقاضی تحصیل در هلند می تواند باعث رد درخواست ویزای تحصیلی شود. در ادامه به موارد اصلی که باعث ریجکت شدن ویزای تحصیلی می شود اشاره خواهیم نمود.

عدم وابستگی به کشور مبداء

ارائه مدارکی نظیر وابستگی های خانوادگی، دارایی های شخصی، بهبود وضعیت کسب و کار پس از اتمام تحصیل و … در راستای اثبات وابستگی های فرد به کشور خود شانس دریافت ویزا را برای فرد متقاضی به شکل محسوسی افزایش می دهد. در واقع یکی از دلایل اصلی عدم صدور ویزای تحصیلی از سوی آفیسر کمبود مدارکی در پرونده است که ثابت نماید دانشجو پس از اتمام تحصیل در نروژ قصد بازگشت به کشور مبداء را دارد.

تمکن مالی

نامه تمکن مالی از جمله مدارک الزامی و بسیار مهم برای دریافت ویزای تحصیلی هلند است. در واقع عدم ارائه نامه تمکن مالی مناسب جهت پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در هلند به مدت ۱ سال از مهم ترین دلایل مخالفت با صدور ویزای تحصیلی هلند از سوی سفارت می باشد.

Study Plan

دانشجویان بین المللی برای بیان اهداف اصلی خود جهت تحصیل در هلند ملزم به ارائه Study Plan می باشند. اثبات وجود دلایل منطقی جهت تحصیل در هلند نظیر پیشرفت تحصیلی، ارتقاء سطح علمی و … از نکات حائز اهمیتی محسوب می گردد که شانس اخذ ویزای تحصیلی را افزایش می دهد.

برند آریاناپارس تنها دارنده مجوزهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در ایران می باشد. اخذ نمایندگی از بسیاری دانشگاه ها و مراکز معتبر جهان، ارائه صدها پرونده موفق به چندین سفارت کشورهای مختلف دنیا و ایجاد رابطه مبتنی بر رضایت قلبی و اطمینان خاطر موکلین عزیز همواره بزرگترین افتخار آریاناپارس بوده و سرلوحه عملکرد آتی خود نیز خواهد بود.

نتیجه گیری

تحصیل در هلند گزینه ی مناسبی برای متقاضیان ورود به مدارس و دانشگاه های معتبر اروپایی می باشد. دانشگاه های معتبر و مطرح در سطح جهانی، محیط فرهنگی و اجتماعی مناسب و دلایل متعدد دیگری باعث شده است افراد زیادی برای ادامه تحصیل در هلند اقدام کنند. این افراد می توانند به زبان انگلیسی و یا زبان هلندی درس بخوانند که تحصیل به زبان انگلیسی مستلزم پرداخت هزینه و تحصیل به زبان هلندی رایگان می باشد. با توجه به مطالب بیان شده می توان تحصیل در هلند را یکی از گزینه های مطلوب برای ادامه تحصیل معرفی کرد، نظر شما در این مورد چیست؟

    اگه میخواهید بصورت رایگان مشاوره شوید همین حالا فرم زیر را پر کنید.

    دیدگاه ها

    ۱۲۳ پاسخ به “تحصیل در هلند”

    1. مجله مهاجرت گفت:

      سلام.وقت بخیر .
      در مورد تحصیل در هلند کارشناسی ارشد میشه راهنمایی بفرمایید؟

    2. امیر گفت:

      سلام، با سپاس، رقم نامه تمکن مالی بانک برای ویزا های تحصیلی چند هزار یورو باید باشد؟ وآیا الزاما باید منتقل شود؟ متشکرم.

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        تمکن مالی باید حدودا ۱۰۰۰۰ یورو باشد. خیر شما پس از اخذ ویزا می توانید مبلغ را از حساب خود برداشت نمائید. فقط در برخی از کشورها احتیاج به بلوکه پول می باشد که نیاز به انتقال پول دارد.

    3. محسن گفت:

      ایا اگرهمسر بنده دانشجو بشود به بنده اجازه اقامت همزمان باهمسررانمیدهند؟؟؟؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        در صورت ارائه تمکن مالی مناسب می توانید به عنوان همراه، همسرتان را در کشور هلند همراهی کنید.

    4. شهره جوادی گفت:

      با عرض سلام و وقت به خیر
      من ۳۵ سالمه، لیسانس مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت و فوق لیسانس MBA از دانشگاه تهران دارم. آیا میتونم برای یک فوق لیسانس دیگه در دانشگاه های هلند اقدام کنم؟اگر بله در این صورت در محاسبه شرایط ورودی معدل لیسانس من لحاظ می شود یا فوق لیسانس؟و اینکه همسر و فرزندم (۵ سال) ویزای همراه میتونند داشته باشند یا خیر؟

      • مشاور آریاناپارس گفت:

        سلام
        شما می توانید جهت تحصیل مجدد در مقطع فوق لیسانس در کشور هلند اقدام کنید.
        ملاک معدل لیسانس است.
        کشور هلند جهت ویزای تحصیلی اجازه داشتن همراه را نمی دهد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شبکه های اجتماعی

    arrow up