بهتر است قبل از اینکه این کشور را به عنوان مقصد برای ادامه تحصیل در نظر بگیرید از شرایط گوناگون آن مطلع شوید و سپس با داشتن اگاهی بیشتر اقدام به ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور نمایید.

کشور ترکمنستان یکی از کشورهایی است که دانشجویان خارجی زیادی را به سمت تحصیل در رشته دندانپزشکی در خود جذب کرده است.

دندانپزشکی در کشور ترکمنستان

اتباع خارجی که از طریق مهاجرت پزشکان به کشور ترکمنستان مهاجرت می کنند و می خواهند در رشته دندانپزشکی ادامه تحصیل نمایند باید بدانند که دوره دندانپزشکی در ترکمنستان ۶ ساله می باشد که دارای دو آزمون ورودی است و ظرفیت پذیرش برای این رشته در این کشور محدود می باشد.

البته اصول دندانپزشکی در ترکمنستان دارای رده های معتبری هستند. دروسی در این رشته تدریس می گردد که کاربردی باشند که البته یادگیری این دروس کمی سخت است.

افرد متقاضی در آزمون ریاضیات رتبه ۱۱۰ کسب کند و دارای مدرک زبان باشد از نظر علمی و اقتصادی در شرایط خوبی قرار می گیرد که می تواند از بورسیه های تحصیلی البته با تخفیف استفاده کند.

دانشگاه پزشکی در کشور ترکمنستان در سال ۱۹۳۱تاسیس شد که تنها دانشگاه پزشکی این کشور به شمار می رود.

در این دانشگاه بیشتر از ۳هزار دانشجو وجود دارد. مرکز این دانشگاه در شهر عشق آباد می باشد.دانشکده های این دانشگاه در حوزه های مختلف پزشکی؛ دندانپزشکی؛ اطفال؛ داروخانه؛ داروهای پیشگیرانه و پزشکی نظامی فعالیت می کند.

نظام آموزشی در کشور ترکمنستان شامل پیش دبستانی؛ دبستان؛ راهنمایی و دبیرستان می باشد. در دوره دبیرستان تحصیل به دو شکل دبیرستان های نظری و فنی وجود دارد.

مدرسه

دانش‌آموزان از سن ۷سالکی وارد مدرسه می شوند که به مدت ۳سال طول می کشد. بعد از این دوره وارد دوره های ۴و ۹ ام می شوند. مدت زمان این دوره ۶ سال است. بعد از اتمام ۹ ام یک امتحان پایانی گرفته می شود و مدرکی مبنی بر اتمام دوره به آنها داده می شود.تحصیل برای شهروندان ترکمنستان رایگان می باشد. آموزش در مدارس ترکمنستان به زبان روسی و ترکمنی است.

وضعیت تحصیل در رشته های تحصیلی در ترکمنستان

چند سالی است که وضعیت تحصیل در ترکمنستان بهتر شده است.رشته های فنی و مهندسی در کشور ترکمنستان در لیست رشته های عالی به حساب می آیند.

دانشجویانی که دوست دارند در رشته های معماری در این کشور ادامه تحصیل نمایند می توانند از کمک هزینه های مالی خوب این کشور استفاده نمایند.دانشجویان می توانند از خوابگاه برای اقامت استفاده نمایند.

وضعیت تحصیل در رشته های تحصیلی در ترکمنستان

تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکمنستان

دانشجویان می توانند برای تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکمنستان اقدام به مهاجرت پزشکان به این کشور نمایند.گرفتن تخصص پزشکی در کشور ترکمنستان دارای ظرفیت بسیار محدودی است که این ظرفیت براساس رتبه های علمی فرد متقاضی سنجیده می شود.

فرد متقاضی برای اینکه بتواند در زمینه دندانپزشکی تخصص بگیرد نیاز است ابتدا یک دوره یک سال و نیم در بیمارستان مشغول به کار شود و بعد مجوز کار کردن روی بیمار واقعی را اخذ کند. اگر در آزمون بیماران اورژانسی توانست موفق شود به راحتی می تواند ظرفیت پذیرش دندانپزشکی خود را ارتقا بدهد.

برای وارد شدن به تخصص دندانپزشکی یک آزمون ورودی برگزار می شود که شامل دروس دوره های عمومی دندانپزشکی و همچنین مطالب مهم در مورد بافت دهان و دندان می باشد

بنابراین برای تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکمنستان ابتدا نیاز است که شما از طریق مهاجرت پزشکان اقدام کنید که این امر نیاز به کسب آگاهی و اطلاعات در این زمینه می باشد.

شما می‌توانید از طریق شماره تلفن های درج شده با همکاران ما در مجموعه آریانا پارس تماس برقرار نمایید و از مشاوره های ارزشمند همکاران ما بهره مند گردید.
همچنین اگر وقت کافی برای اقدامات لازم جهت ارایه مدارک برای مهاجرت به کشور ترکمنستان را ندارید می توانید با خیال راحت این کار را به ما بسپارید تا در اسرع وقت و به بهترین صورت برای شما انجام دهیم.

مدارک لازم برای تحصیل در ترکمنستان

ما در این مطلب قصد داریم شما را مهم ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی ترکمنستان آشنا کنیم این مدارک ضروری به شرح زیر است:

  1. ارائه ی مدارک معتبر هویتی مانند شناسنامه، پاسپورت دارای اعتبار، عکس پرسنلی
  2. ارائه ی گواهی معتبر عدم سوء پیشینه و جرایم خلافکاری برای اخذ ویزای تحصیلی ترکمنستان الزامی است.
  3. ارائه ی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات با ترجمه به زبان انگلیسی
  4. اگر دانشجو دارای مدرک معتبر مرتبط با آموزش زبان انگلیسی در سطوح مختلف آیلتس و تافل است باید برای اخذ ویزای تحصیلی ترکمنستان به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد.
  5. ارائه ی گواهی معتبر تحت عنوان انگیزه‌نامه یا توصیه‌نامه برای تحصیل در مقطع ارشد و دکتری ضروری است.
  6. ارائه ی سوابق کاری و تحصیلی به همراه کپی مدارک
  7. ارائه ی گواهی های لازم برای اثبات تمکن مالی و پرداخت هزینه های مربوط به کار یا تحصیل
  8. تکمیل بدون نقص مدارک مربوط به اخذ ویزای تحصیلی ترکمنستان
  9. شما باید فیش واریزی مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه خود را ارائه دهید.
  10. ارائه ی نامه ی پذیرش یا تاییدیه تحصیلی از دانشگاه مورد نظر برای اخذ ویزای تحصیلی ترکمنستان الزامی است.
  11. شما باید گواهی معتبری را مبنی بر تایید سلامت پزشکی خود به دانشگاه مورد نظر ارائه دهید.

اقامت پس از تحصیل در ترکمنستان

۱. اقامت پس از تحصیل از طریق کاریابی

دانشجویان می توانند پس از پایان دوره ی تحصیلات خود در ترکمنستان از طریق استخدام در شغل مورد نظر و تحویل گواهی کارفرمای خود نوع ویزا را از تحصیلی به کاری تغییر دهند و به این ترتیب اقامت دائم شان را در این کشور اخذ نمایند.

۲. اقامت پس از تحصیل از طریق سرمایه گذاری

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات خود می توانند از طریق سرمایه گذاری در پروژه های کاری مختلف اقامت دائم شان را در کشور ترکمنستان اخذ نمایند ضمن اینکه از حمایت های دولت برخوردار می شوند.

۳. اقامت پس از تحصیل از طریق ازدواج

دانشجویان می توانند از طریق ازدواج با شخصی که تابعیت کشور ترکمنستان را دارد اقامت دائم شان را در این کشور پس از پایان دوره ی تحصیلات خود اخذ نمایند.

ضمن اینکه برای دریافت این مجوز لازم است شما تمکن مالی و محل اقامت خود را به صورت مشخص برای دولت این کشور به اثبات برسانید.

۴. اقامت پس از تحصیل از طریق پناهندگی

دانشجویان پس از پایان دوره ی تحصیلات در این کشور می توانند از طریق ارائه ی دلایل کافی مبنی بر عدم بازگشت به کشور مبدا اقامت دائم شان را در ترکمنستان تحت عنوان پناهنده اخذ نمایند.

۵. اقامت پس از تحصیل از طریق تولد فرزند

والدینی که فرزندشان در خاک ترکمنستان  متولد می شوند می توانند با ارائه ی مدارک لازم اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی ترکمنستان

دلایل زیادی برای پذیرفته نشدن درخواست ویزای تحصیلی شما وجود دارد ما در ادامه ی این مطلب قصد داریم تا شما را با مهم ترین عوامل ریجکتی ویزای تحصیلی از سوی اداره ی کنسولگری ترکمنستان آشنا کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

  1. اگر مدارک هویتی شما دارای اعتبار قانونی نباشد و آسیب خورده و مخدوش شده باشد.
  2. اگر مدارک هویتی شما به صورت غیر حقیقی و جعلی باشد به احتمال زیاد پس از بررسی مدارک ارائه شده با درخواست شما مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی ترکمنستان موافقت نخواهد شد.
  3. اگر شما دلایل مناسبی را برای انگیزه ی خود از مهاجرت به ترکمنستان ارائه ندهید و اداره ی پلیس این کشور از نیت شما دچار ابهام شود ممکن است با درخواست شما موافقت نکند.
  4. اگر مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی ترکمنستان کامل نبوده و یا دارای نقص باشد.
  5. اگر متقاضی دارای سوء سابقه ی خلافکاری و جرایم کیفری و قضایی باشد ممکن است پس از بررسی پرونده شما پلیس این کشور به دلیل حفظ امنیت داخلی با درخواست تان موافقت نکند.
  6. اگر شما دارای سابقه ی بیماری های واگیردار و یا خطرناک باشید مانند ایدز، هپاتیت و…
  7. اگر نوع ویزای درخواستی با انگیزه ی واقعی تان مبنی بر مهاجرت به این کشور مطابقت نداشته باشد یعنی شما اقدام به اخذ ویزای تحصیلی از ترکمنستان نمایید درحالی که برای کار کردن و یا سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت کنید.
  8. اگر شما دارای تمکن مالی مناسب برای مهاجرت به ترکمنستان نباشید و نتوانید مخارج مربوط به کار و یا تحصیل در ترکمنستان خود را بپردازید با پذیرش درخواست ویزای تحصیلی شما مخالفت می شود.
  9. اگر شما در گذشته برای دریافت ویزا از این کشور اقدام کرده باشید ولی به دلایل مختلفی از ویزای خود به درستی استفاده نکرده باشید ممکن است درخواست مجدد مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی ترکمنستان از سوی اداره ی کنسولگری این کشور پذیرفته نشود.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در کشور ترکمنستان

در این بخش قصد داریم تا شما را با بهترین دانشگاه های ترکمنستان آشنا کنیم پس در ادامه ی مطلب همراه ما باشید.

۱. موسسه ملی زبان های خارجی ترکمنستان

این موسسه از معتبر ترین و بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ترکمنستان است که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این دانشگاه به کشور ترکمنستان مهاجرت می کنند.

۲. دانشگاه بین المللی نفت و گاز

این موسسه ی علمی و تحقیقاتی دارای اعتبار چندین و چند ساله است و بر اساس آخرین نظر سنجی های انجام گرفته از دانشجویان بین المللی از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ترکمنستان معرفی شده است.

۳. آکادمی ملی هنرهای زیبا ترکمنستان

از بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در ترکمنستان است  و به دلیل سطح بالای علمی در ارائه ی خدمات آموزشی و علمی در حوزه های مختلف تحصیلی و خصوصا رشته های مربوط به به هنر، موسیقی، تئاتر های نمایشی و… شهرت جهانی دارد و دانشجویان بسیاری تمایل دارند برای تحصیل در این دانشگاه به ترکمنستان مهاجرت کنند.

۴. موسسه اقتصاد و مدیریت دولتی ترکمنستان

جزو محبوب ترین دانشگاه ها در ارائه ی خدمات آموزشی با کیفیت در حوزه ی اقتصاد و مدیریت است که سالیانه دانشجویان بسیاری برای تحصیل در رشته های مختلف اقتصاد و مدیریت دولتی و البته سایر رشته های تحصیلی به کشور ترکمنستان مهاجرت می کنند زیرا این موسسه دارای اساتید بسیار قدرتمند دارای سطح علمی ممتاز است.

۵. موسسه فرهنگی ترکمنستان

بهترین  رشته های تحصیلی کشور ترکمنستان

  1. پزشکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکمنستان است ضمن اینکه فارغ التحصیلان می توانند از حقوق و مزایای بسیار مناسبی برخوردار شوند.
  2. دندانپزشکی از بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکمنستان است و دانشجویان بسیاری برای تحصیل در این رشته ی محبوب به این کشور مهاجرت می کنند همچنین دولت این کشور از دانشجویان رشته ی پزشکی و دندانپزشکی برای اشتغال مناسب حمایت می کند.
  3. داروسازی بر اساس آمار به دست آمده از دانشجویان بین المللی جزو محبوب ترین و بهترین رشته ها برای تحصیل در ترکمنستان است و افراد زیادی از سر تا سر جهان تمایل به تحصیل در این رشته را دارند.
  4. زیست شناسی
  5. فیزیک
  6. شیمی
  7. مدیریت تجارت و بازرگانی
  8. مدیریت عمران و شهرسازی
  9. مهندسی برق
  10. حسابداری
  11. کامپیوتر و فناوری
  12. علوم داده
  13. فضانوردی
  14. علوم آزمایشگاه
  15. روانشناسی
  16. جامعه شناسی
دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تحصیل دندانپزشکی در ترکمنستان تحصیل دندانپزشکی در ترکمنستان تحصیل دندانپزشکی در ترکمنستان تحصیل دندانپزشکی در ترکمنستان تحصیل دندانپزشکی در ترکمنستان

شبکه های اجتماعی

arrow up