شرایط تحصیل و زندگی در اسکاتلند

با توجه به بالا بودن سطح تحصیل و زندگی در اسکاتلند همه ساله افراد زیادی برای مهاجرت تحصیلی به این کشور اقدام می نمایند، از همین روی در این مقاله به معرفی و آشنایی بیشتر با این کشور می پردازیم. بریتانیا متشکل از چندین منطقه تحت فرمان حکومت مرکزی می باشد که یکی از مهم ترین این مناطق اسکاتلند می باشد. قبل از هر توضیحی در مورد زندگی و تحصیل در این منطقه ابتدا به معرفی این قسمت از بریتانیا که از لحاظ آب و هوا بسیار عالی می باشد می پردازیم.

منطقه اسکاتلند از لحاظ وسعت در محدوده ی بریتانیا دومین کشور بعد از انگلستان محسوب می گردد. اما به لحاظ وسعت و جمعیت از مجموعه ولز و ایرلند شمالی که در قسمت دیگر از مجموعه بریتانیا می باشند بزرگتر و پر جمعیت تر می باشد.

اسکاتلند دارای جزایر بسیار متعددی می باشد که حدود ۲% آن قابل سکونت و دارای جمعیت هستند. تعداد این جزایر به ۷۹۰ جزیره بزرگ و کوچک می رسد که ۹۳ عدد از آنها شرایط سکونت را دارند که از جمله مهم ترین های آنها می توان به جزایر شمالی و هبریدز نام برد.

حاکمیت بریتانیا

این کشور از مجموعه کشورهای تحت حاکمیت بریتانیا دارای اهمیت فوق العاده بالایی برای بریتانیا و دولت مرکزی محسوب می گردد. این حساسیت و اهمیت به این دلیل است که منابع غنی از ذخایر نفت در آب های شمال اسکاتلند وجود دارد که شرکت های بزرگ نفتی مانند B.P در آن فعالیت دارند.

جالب است بدانید که اسکاتلند و انگلستان تا سال ۱۷۰۷ دارای ۲ پادشاهی مجزا بودند که طی یک توافق حکومتی متحد را تشکیل دادند و نام آن را ( بریتانیای کبیر ) نامیدند. بعد از این اتفاق بود که پرچم بریتانیا از ترکیب دو پرچم اسکاتلند با زمینه آبی و ضربدر سفید و پرچم انگلستان با زمینه سفید و صلیب سرخ شکل گرفت که در نهایت این پرچم معروف را تشکیل داد.

با توجه به شرایطی که در مورد این کشور به دست آوردیم حال کمی در مورد زندگی آن صحبت می کنیم. اسکاتلند از لحاظ شرایط زندگی اعم از رفاه، روابط اجتماعی، سیاسی و … که به نوعی می توان گفت رأس هرم نیازهای بشر ( معروف به هرم مازلو هست ) است در شرایط خوب و ایده آلی است.

اسکاتلند از لحاظ داشتن شهرهای مدرن جزو کشورهای برتر محسوب می گردد و جالب است که این شهرهای مدرن با آخرین تکنولوژی روز دنیا در کنار روستاهایی دست نخورده و بکر بنا نهاده شده اند.

سایر کشور ها,سایر کشور ها,سایر کشور ها

شهرهای بزرگ و معروف اسکاتلند

شهرهای ادینبورگ و گلاسکو که از شهرهای بزرگ و معروف اسکاتلند می باشند با حداقل فاصله از شهرهای مهم دیگر قرار دارند که می توان گفت ظرف مدت ۶۰ دقیقه می توان به شهرها دیگر رسید. از جالب ترین شرایط این کشور میزان کم ترافیک در شهرهای آن است. شهرهای اسکاتلند دارای جامعه های چند فرهنگی می باشند که یکی از زیباترین مناظر طبیعی جهان را می توان در این کشور با آب و هوای معتدل نظاره گر بود.

دانشگاه ها

اسکاتلند دارای دانشگاه هایی با رتبه بین المللی بالا می باشد که از جمله مهم ترین های آن می توان به دانشگاه ادینبر، دانشگاه استرث کلاید، دانشگاه کلدوفین گلاسکو، دانشگاه نپیر ادینبورگ، دانشگاه سنت اندروز، دانشگاه گلاسکو ( لینک ) نام برد. اکثر این دانشگاه ها مدرک آیلتس را نیاز دارند که به صورت آکادمیک و تا نمره ۶ یا ۵/۶ نیاز هست.

هزینه سال اول تحصیل و زندگی نیز شرط دیگریست که باید متقاضی داشته باشد که بسته به دانشگاه و شهر محل سکونت متفاوت است. این هزینه ها از ۱۰ الی ۱۲ هزار پوند در سال بسته به رشته تحصیلی آغاز و تا اعداد بالاتری می روند.

البته دانشگاه های این کشور برای دانشجویان خود تسهیلاتی اعم از وام های دانشجویی، کمک هزینه های تحصیل و زندگی در اسکاتلند را به دانشجویان خصوصاً دانشجویان ممتاز خود پرداخت می نمایند. از دیگر هزینه ها هزینه اسکان و هزینه های روتین زندگی محسوب می شود که طبق آنچه گفته شد به شهر محل سکونت فرد بر می گردد.

دیدگاه ها

۱۶ پاسخ به “تحصیل و زندگی در اسکاتلند”

  1. Amin گفت:

    سلام
    آیا موسسه شما میتواند در مورد گرفتن job offer کمکی کند؟
    مهارت : برنامه نویس
    سابقه: ۲۰ سال

  2. مجید گفت:

    سلام. کارشناسی ارشد فیزیک ذرات بنیادین دارم میخواستم شرایط پذیرش PHD دانشگاه های اسکاتلند رو بدونم و آیا بعد از اتمام تحصیل امکان اقامت وجود دارد یا خیر؟

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      برای پذیرش در دوره دکتری شما نیازمند تایید یک استاد می باشید تا در صورت داشتن مقالات معتبر آی اس آی و مدرک زبان شانس خود را برای اخذ ویزا افزایش دهید.
      عموما بعد از تحصیل برای مدتی ویزای شما جهت پیدا کردن کار تمدید می شود. معمولا در صورت یافتن کار می توانید اقامت بگیرید.

  3. UCLAFC گفت:

    سلام هزینه تحصیل رشته های مهندسی در اسکاتلند چقدره؟ در مقطع دکتری

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      هزینه های تحصیل در هرکدام از رشته های مهندسی و در هرکدام از دانشگاه های اسکاتلند متفاوت میباشد.
      اما حداق هزینه ها برای تحصیل در این منظور از سالیانه ۱۱ هزار پوند به بالا میباشد

  4. شيوا سادات اخوي گفت:

    با سلام من کارشناس ارشد شیمی هستم و دارای سیزده سال سابقه کار در کارخانجات داروسازی و مسئول فنی هستم برای ویزای کار اسکاتلند چگونه می توانم اقدام کنم؟

  5. مریم ملکی گفت:

    سلام
    من با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق و ۴ سال سابقه کار تحت چه شرایطی می توانم ویزای کار از اسکاتلند بگیرم ؟؟ ممنون می شم کمکم کنید .

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      شما می توانید با دریافت جاب آفر و یا پیشنهاد شغلی برای ویزای کار اسکاتلند اقدام نمایید.و یا اینکه از طریق های دیگر مثل تحصیلی اقدام نمایید و در آنجا ویزای خود را تبدیل به ویزای کار نمایید و از آن طریق اقامت دریافت نمایید.

  6. علی گفت:

    سلام
    من با رشته مهندسی صنایع و ۸ سال سابقه کار تحت چه شرایطی می توانم ویزای کار از اسکاتلند بگیرم ؟؟ ممنون می شم کمکم کنید .

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام
      شما می توانید از طریق دریافت جاب آفر از اسکاتلند برای ویزای کار این کشور اقدام نمایید.

  7. فرامرز گفت:

    سلام
    اگر کسی بخواد دوره کارشناسی ارشد مهندسی نفت رو در دانشگاه آبردین تحصیل کنه باید چه شرایطی داشته باشه و هزینه تحصیل و زندگی در طول دوره کارشناسی ارشد چقدر میشه؟!
    آیا امکان کار کردن در طول دوره تحصیل وجود داره؟

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام مدرک ۶.۵ آیلتس رو باید داشته باشید و هزینه های تحصیل سالانه به طور متوسط۱۵۰۰۰ پوند ودر مقطع ارشد ۲۰ ساعت در هفته حق کار قانونی دارید.هزینه زنگی هم ماهانه ۵۰۰ پوند هستش.

  8. سما گفت:

    سلام
    می خواستم بدانم اگر کسی رشته ی هنر را نخوانده باشد و بخواهد لیسانس هنر را در اسکاتلند بگیرد و همینطور آنجا به ادامه تحصیل مشغول شود چه شرایطی را باید در نظر بگیرد؟هزینه تحصیل چقدر هست البته بدون محاسبه هزینه خوابگاه .
    ?

    • مشاور آریاناپارس گفت:

      سلام شما نهایتا تا سن ۲۴ سال میتونید برای لیسانس اقدام کنید.مدرک ۶.۵ آیلتس آکادمیک رو هم باید داشته باشید ۷۰۰۰-۱۵۰۰۰ پوند هزینه سالیانه تحصیل .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی

arrow up